Richi's Classé zolder

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

Vorige topic - Volgende topic

holco

Ik hoorde laatst dat binnen de wetenschap het geen wetenschap is als je je buiten de lijntjes van de wetenschap begeeft.  :wacko:
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

marcush

Citaat van: morca op juli  3, 2026, 21:21:16Ik bedoel, de wetenschappelijke feiten worden nog betwist.

Feiten zijn feiten (objectief waarneembaar) en veranderen niet, wetenschap (theorieën) kan wijzigen/beter worden door nieuwe inzichten.

chansig

Citaat van: DofN op juli  3, 2026, 20:41:44Er wordt van alles betwist. Je kan het zo gek niet bedenken, of er is wel weer een kamp die het betwist. Dat maakt het niet minder feitelijk. De feiten doen ertoe, tot die wetenschappelijk worden ingehaald. Tot die tijd..

Het lijkt ook een cultuurdingetje te worden. Het is gewoon om je af te zetten tegen wat een gegeven is door simpel te zeggen: ik ben het er niet mee eens. Met als argumentatie: gewoon...

Helemaal zelf weten als je zo kijkt naar de aarde en vervolgens zegt dat deze plat is. Men doet er niemand kwaad mee.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Church of Noise

Dat laatste is niet altijd waar he Hans... 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

chansig

Dat men met dit type ervaringen niemand kwaad doet ?

Ach er zullen vast extremen zijn die...

Maar over het algemeen is iemand die verschillen tussen kabels hoort niet of vindt dat de aarde plat is niet de kwaadste mens.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op juli  4, 2026, 06:46:20Dat men met dit type ervaringen niemand kwaad doet ?

Ach er zullen vast extremen zijn die...

Maar over het algemeen is iemand die verschillen tussen kabels hoort niet of vindt dat de aarde plat is niet de kwaadste mens.

Gr. Hans
Ik is ook bewezen waarom kabels anders klinken.
Maar dat word weer niet als bewijs gezien door sommige technische mensen in de Audio wereld.

Grappig dat je dat gaat vergelijken met platte aarde.
Dat geeft wel weer aan dat de discussie onmogelijk is  :D .

Maar goed je doet niemand kwaad

mmuetst

Citaat van: Church of Noise op juli  4, 2026, 05:08:26Dat laatste is niet altijd waar he Hans...
De aarde is niet plat maar zo rond als een pannenkoek :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Richi

Citaat van: holco op juli  3, 2026, 21:27:20Ik hoorde laatst dat binnen de wetenschap het geen wetenschap is als je je buiten de lijntjes van de wetenschap begeeft.  :wacko:
Zeker wel, als je er maar empirisch bewijs voor kan aandragen. Ben zelf van huis uit ook een wetenschapper, maar dat pas ik niet toe in mijn hobby. Ik ben meer gedreven door nieuwsgierigheid en ik vind het altijd leuk om ergens het maximale uit te halen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

holco

Citaat van: Richi op juli  4, 2026, 10:08:21Zeker wel, als je er maar empirisch bewijs voor kan aandragen. Ben zelf van huis uit ook een wetenschapper, maar dat pas ik niet toe in mijn hobby. Ik ben meer gedreven door nieuwsgierigheid en ik vind het altijd leuk om ergens het maximale uit te halen.

Ik heb dat uit deze youtube video.

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Citaat van: morca op juli  4, 2026, 08:30:37Ik is ook bewezen waarom kabels anders klinken.
Maar dat word weer niet als bewijs gezien door sommige technische mensen in de Audio wereld.

Grappig dat je dat gaat vergelijken met platte aarde.
Dat geeft wel weer aan dat de discussie onmogelijk is  :D .

Maar goed je doet niemand kwaad

Het niemand kwaad doen gaat eigenlijk meer over dat wetenschap/feiten etc tegenwoordig, in het algemeen, bijzonder makkelijk aan de kant geschoven wordt..

Dat is in veel gevallen gevaarlijk. Bij kabels en aarde zie ik dat kwaad niet.

En mooi dat het bewezen is. Maar laten we dan maar aan de kant schuiven als er is meer tussen hemel en aarde etc.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

mmuetst

Citaat van: holco op juli  4, 2026, 15:46:14Ik heb dat uit deze youtube video.
Denk dat Einstein zich omdraait in zijn graf....
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.