Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

musfed

Leuk artikel, mooie stoere foto inderdaad.
Dutch & Dutch 8c's

bmateijsen

Klout10

*
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Ben dan gelukkig niet de enigste die vind dat het allemaal wel wat minder BBG mag. Klere,wat zijn die electrosfaten mooi.
Quad vintage.

musfed

Dutch & Dutch 8c's

Mitch--

Citaat van: fred19633 op februari 28, 2014, 22:31:24
Ben dan gelukkig niet de enigste die vind dat het allemaal wel wat minder BBG mag. Klere,wat zijn die electrosfaten mooi.

grumpy?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

BBG en Electrosfaten, waar heb je het toch over?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Beter beeld en geluid. Ongetwijfeld een mooie en perfecte zaak. Maar het mag wel iets minder.krijg een beetje het idee dat zij zich als alleen zaligmakend zien. Maar enfin. Maak van mijn hart geen moordkuil

Electrostaten, maar op een iPod zit de spellingscontrole wel eens dwars.

Naim. Ja die houd ik aan als 2de set. Ga binnenkort verhuizen naar een grotere hide out en dan past het wel,
Quad vintage.

Bensz

Ben dan gelukkig niet de enigste die vind dat het allemaal wel wat minder BBG mag.

Kennelijk zijn plempsels die over BBG gaan niet off topic...
Dacht dat dit het Naim topic is was.

twani

Citaat van: Bensz op maart  1, 2014, 07:48:24
Kennelijk zijn plempsels die over BBG gaan niet off topic...
Dacht dat dit het Naim topic is was.
Tja :nopompom: Volstrekte willekeur dus, waar ik overigens prima tegen kan :)

En als het dan toch váák over "een bepaalde audiowinkel" moet gaan dan is BB&G absoluut geen slechte optie.

Vooral het belangeloos delen van de aldaar grote aanwezige "know how" is te prijzen natuurlijk.

Daarvoor mag je af en toe best wat "free publicity" en credits voor terugkrijgen, ook al lijkt het inderdaad soms wat "too much"

Royal Oak

Even een vraag:

Ik heb m'n Velodyne gewoon aangesloten met speakerkabel aan m'n speakerterminals van de XS. Op deze manier krijgt
m'n sub exact hetzelfde signaal als m'n speakers. Heb 'm (naar mijn standards) perfect geintregeerd met m'n speakers.

Nu zit er ook een L/R sub out op de XS. Zou het beter zijn de Velodyne hiermee aan te sluiten? Wat doet deze sub out dan anders? Zit er standaard een filter in de XS?

Ben tevreden hoe het nu klinkt maar het is een beetje een rommeltje in de banaanstekkers nu.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

Robiwan

Citaat van: Royal Oak op maart  5, 2014, 17:58:01
Even een vraag:

Ik heb m'n Velodyne gewoon aangesloten met speakerkabel aan m'n speakerterminals van de XS. Op deze manier krijgt
m'n sub exact hetzelfde signaal als m'n speakers. Heb 'm (naar mijn standards) perfect geintregeerd met m'n speakers.

Nu zit er ook een L/R sub out op de XS. Zou het beter zijn de Velodyne hiermee aan te sluiten? Wat doet deze sub out dan anders? Zit er standaard een filter in de XS?

Ben tevreden hoe het nu klinkt maar het is een beetje een rommeltje in de banaanstekkers nu.

de ongefilteerde sub out zit er niet voor niets, gebruiken dus!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Citaat van: LPlover op maart  5, 2014, 19:11:51
de ongefilteerde sub out zit er niet voor niets, gebruiken dus!

Dat is geen antwoord op zijn vraag....... Hij wil weten waarom hij deze zou moeten gebruiken.....

Jumping Jack

Is toch duidelijk? Omdat LPLover het zegt.

;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Het maakt niet veel uit, maar een subwoofer integreert soms net iets fijner via high level.

musfed

Als zeeer tevreden luisteraar van een Naim/Neat MFS combo snap ik niets van de huidige ontstane situatie.....
Er staat al een week een setje Neat Ultimatum MF5 speakers te koop. Op MP.
Ik weet wat deze speakers kunnen op een mooie Naim installatie, heb ze ooit mogen horen bij de Latham.
Echt prachtig, op een LP12, 82/SC/250 geloof ik.
Bij mij passen ze niet, en ik ben meer (ook optisch) liefhebber van monitor speakers. Maar dit is toch echt een buitenkansje voor een nieuwsgierige Naim bezitter die verder wil......

Dutch & Dutch 8c's

Royal Oak

Citaat van: Musfed op maart  6, 2014, 22:32:57
Als zeeer tevreden luisteraar van een Naim/Neat MFS combo snap ik niets van de huidige ontstane situatie.....
Er staat al een week een setje Neat Ultimatum MF5 speakers te koop. Op MP.
Ik weet wat deze speakers kunnen op een mooie Naim installatie, heb ze ooit mogen horen bij de Latham.
Echt prachtig, op een LP12, 82/SC/250 geloof ik.
Bij mij passen ze niet, en ik ben meer (ook optisch) liefhebber van monitor speakers. Maar dit is toch echt een buitenkansje voor een nieuwsgierige Naim bezitter die verder wil......

Prijs is per stuk, anders stonden ze hier al.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

musfed

Hmm, dat had ik even gemist.
Trap ik vaker in, alsof ik er 1 wil hebben.
Dutch & Dutch 8c's

Royal Oak

Ben wel benieuwd hoe ze klinken, vooral met die tweeters bovenop.

Dey

Hmmm bij een regulier tandartscontrole bezoek komt aan het licht dat een wortelkanaal ontstoken is. Zou daar mijn oorklacht misschien vandaan komen?
Zal je zien, heb ik mijn volledige Naim set verkocht, is mijn gehoorprobleem straks opgelost ...

Enfin, eerst maar langs de endodontoloog om die ontsteking waar ik verder geen last van heb aan te pakken.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Jumping Jack

Hopelijk is het probleem daarmee opgelost. Een stereoset kan altijd nog... En de hicap blijft mooi hier hoor  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerZal je zien, heb ik mijn volledige Naim set verkocht, is mijn gehoorprobleem straks opgelost ...
Een einde aan je gehoorprobleem lijkt me mooier, dan de mooiste/duurste Naim set.
Ik hoop voor je dat die ontstoken wortelkanaal inderdaad de oorzaak was/is!
Wat is er leuker om daarna, als het gehoorprobleem voorbij is, je weer opnieuw te kunnen orienteren op een nieuwe HiFi-set. :happy:

Het verbaasd me trouwens zeer dat je Allae's nog steeds niet verkocht zijn.
Fraaie speakers voor een wel zeer fraaie prijs! :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dey

Ja dat verbaast mij ook enigszins. Ze staan niet in de weg dus ik wacht geduldig tot er een nieuwe eigenaar zich meld.
Een advertentie op meerdere websites en betere foto's kan wellicht ook helpen.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

N.L.

Citaat van: Royal Oak op maart  6, 2014, 23:09:54
Prijs is per stuk, anders stonden ze hier al.

Voor 2750 zijn ze verkocht heb ik begrepen. Een koopje wat mij betreft.
Ook bij mij spelen monitoren mfs naar volle tevredenheid.
Naim - Neat - Chord