Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Lion of Judah

Citaat van: garmtz op februari 25, 2014, 09:31:01
Iets met diep laag en goede timing en een goede match met Naim... :)   Harbeth SHL5? WB Square Five? Naim S400/600? Maar dat is uit ons eigen programma. Er is zoveel op de markt...

Dat is het probleem juist, ik kan niet overal naar gaan luisteren. Dus een shortlist is al een aardig begin. Ovator 400 stond er al op, de rest nog niet.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

garmtz

Citaat van: Lion of Judah op februari 25, 2014, 13:04:14
Dat is het probleem juist, ik kan niet overal naar gaan luisteren. Dus een shortlist is al een aardig begin. Ovator 400 stond er al op, de rest nog niet.

Wat is je budget?

Lion of Judah

Ca. Ovator 400 niveau zeg maar
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

musfed

Dutch & Dutch 8c's

Royal Oak

Focal 1028be
Focal 1008be

Mooie spreiding, diepe soundstage. De 1008be's hebben dat nog meer dan de 1028be's, alleen
daar zou je voor grotere ruimtes een sub bij willen hebben. Een sub die perfect te integreren is.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

Royal Oak

Citaat van: Musfed op februari 25, 2014, 16:12:34
Ze zijn niet van mij en ik ken de verkoper niet, maar is http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m782356988-sonus-faber-guarneri-memento-palladio-nr42-100.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr een idee?

Heb deze horen spelen op een Supernait, haalt toch een stuk levendigheid uit de Naim. Beetje te braaf eigenlijk naar mijn smaak.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

^^
Citaat van: LPlover op februari 25, 2014, 17:16:50
2e hands Naim Allae!

Er staat een paar op marktplaats, van de verkoper van wie ik de hicap heb gekocht...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Lion of Judah op februari 25, 2014, 13:04:14

Hoi M. , als je donderdag a.s. nog kans ziet om langs te komen kan je hier de combi Naim - Adam Audio Pencil horen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Streamz

Net even een Ah! Offset killer besteld. Of het nu komt door de holle vloer of iets anders, de NAP250 en de HiCap zoemen/brommen nu meer dan in mij oude huis. Of het valt meer op.
Qua stroomvoorziening zou ik er eigenlijk op vooruit moeten zijn gegaan. Van 4 naar 12 groepen, en nu voor het eerst een eigen groep voor audio.
Heb ook al alleen de NAP en Hicap op de nieuwe groep gezet en de rest op een andere. Geen verbetering. Offset killer proberen dus. Werkt dat niet, kan ik de Isotek variant hiervan proberen.

Lion of Judah

Citaat van: YamahaRXV op februari 25, 2014, 17:57:20
Hoi M. , als je donderdag a.s. nog kans ziet om langs te komen kan je hier de combi Naim - Adam Audio Pencil horen  ;)

Uiteraard!

Deleted Member 2

Citaat van: Streamz op februari 25, 2014, 18:02:50
Net even een Ah! Offset killer besteld. Of het nu komt door de holle vloer of iets anders, de NAP250 en de HiCap zoemen/brommen nu meer dan in mij oude huis. Of het valt meer op.
Qua stroomvoorziening zou ik er eigenlijk op vooruit moeten zijn gegaan. Van 4 naar 12 groepen, en nu voor het eerst een eigen groep voor audio.
Heb ook al alleen de NAP en Hicap op de nieuwe groep gezet en de rest op een andere. Geen verbetering. Offset killer proberen dus. Werkt dat niet, kan ik de Isotek variant hiervan proberen.

Is er dan niet iets mis met of de naim spulletjes of met de audiogroep. Dit lijkt me geen normale zaak.
Hoor je het zoemen/brommen ook bij niet naim apparatuur?

Lion of Judah

Citaat van: Mitch-- op februari 25, 2014, 15:25:18
SHL5!

Geweldige speaker inderdaad maar die zijn te breed voor voor mijn opstelling. Je ziet dat de linkerspeaker al voor de kast staat.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op februari 25, 2014, 18:23:45
Geweldige speaker inderdaad maar die zijn te breed voor voor mijn opstelling. Je ziet dat de linkerspeaker al voor de kast staat.

speel je nu nog steeds cd's af met een Arcam dvd speler? :D

Robiwan

Van het Engelse Naim forum. Zulke mooie spullen en dan zo'n opstelling, het zou verboden moeten worden :(

Klout10

Citaat van: Royal Oak op februari 25, 2014, 17:13:36
Heb deze horen spelen op een Supernait, haalt toch een stuk levendigheid uit de Naim. Beetje te braaf eigenlijk naar mijn smaak.

Hangt ook een beetje af van het beschikbare vermogen. Als ik het goed heb zijn deze Sonus Fabers niet de meest efficiente luidsprekers. Een NAP250 of liever nog een NAP300 zal een het een stuk beter doen denk ik...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Streamz

Citaat van: Onder013 op februari 25, 2014, 18:12:06
Is er dan niet iets mis met of de naim spulletjes of met de audiogroep. Dit lijkt me geen normale zaak.
Hoor je het zoemen/brommen ook bij niet naim apparatuur?

Nou, volgens het Naim forum is het behoorlijk gebruikelijk. De audiogroep is nieuw, de gehele meterkast is nieuw eigenlijk.
De T+A ook, maar alleen als je je oor er vlakbij houdt is het te horen.

Punt is, in m'n oude huis bromden ze ook. Maar nu is het meer, of is het beter te horen door de planken vloer. Ik denk het laatste, aangezien ook andere apparaten duidelijk doordreunen.

Deleted Member 2

Citaat van: Streamz op februari 25, 2014, 20:03:50
Nou, volgens het Naim forum is het behoorlijk gebruikelijk. De audiogroep is nieuw, de gehele meterkast is nieuw eigenlijk.
De T+A ook, maar alleen als je je oor er vlakbij houdt is het te horen.

Punt is, in m'n oude huis bromden ze ook. Maar nu is het meer, of is het beter te horen door de planken vloer. Ik denk het laatste, aangezien ook andere apparaten duidelijk doordreunen.

Wat heeft het te maken met de planken vloer? De apparatuur staat neem ik aan in een kast of rek?

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op februari 25, 2014, 18:41:07
speel je nu nog steeds cd's af met een Arcam dvd speler? :D

Als je bedoelt als bron, nee. Nooit gedaan ook. Als je bedoelt als loopwerk, ook nee ;) Gewoon laptoppie met JRiver op de DAC van de SN.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op februari 25, 2014, 20:48:19
Als je bedoelt als bron, nee. Nooit gedaan ook. Als je bedoelt als loopwerk, ook nee ;) Gewoon laptoppie met JRiver op de DAC van de SN.

toch wel hoor toen ik bij je kwam luisteren stond de Arcam digitaal aangesloten op de Supernait.

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op februari 25, 2014, 20:52:54
toch wel hoor toen ik bij je kwam luisteren stond de Arcam digitaal aangesloten op de Supernait.
Ja klopt, digitaal op de DAC

Streamz

Citaat van: Onder013 op februari 25, 2014, 20:44:17
Wat heeft het te maken met de planken vloer? De apparatuur staat neem ik aan in een kast of rek?

Eh, ja. Van het niet-zwevende type. Oftewel, de kast staat op de vloer. Geen rack, een laag dressoir, geen spikes etc.
Anyway, eerst de bron van de brom maar eens aanpakken. Althans, er vanuitgaande dat de stroom de oorzaak is.

jpmoree

Citaat van: Lion of Judah op februari 25, 2014, 18:23:45
Allaes kunnen goede optie zijn. Ontworpen om dichtbij de achterwand te staan en relatief klein van formaat.

Dr.Bedlo

Hè...guru Garmtz op vakantie? In alle gevallen laten wij hem de beslissing nemen en weerhouden wij ons verder van onze  eigen mening en verdere commentaren.moet ook wel anders wordt het zo off topic en daarmee een rommeltje.
Quad vintage.