Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

jpmoree

Inmiddels heb ik middels de Squeezebox server app Spotify in de lucht. Leuk speeltje voor de kids en om muziek te ontdekken, maar wat klinkt dat plat en levenloos! Geen diepte, te weinig dynamiek, moziek blijft aan de speakers plakken, te weinig detail. Op 320kbs dus. Ik heb inmiddels minimaal 100 verschillende tracks van verschillende genres, jaartallen, etc. vergeleken, ben erg teleurgesteld na de vele positieve berichten. Waarschijnlijk is een Naim set niet vergevingsgezind genoeg...... :blush:

Overigens heb ik aardig wat met iTunes geripte cds in 320kbs AAC, en met de geluidskwaliteit hiervan kan ik prima leven, wat een verschil.

jpmoree

Citaat van: LPlover op februari 14, 2014, 16:38:46
precies maar wellicht zitten de spikes er volgende week weer onder :D

Wat een zelfkennis, Robin! Ze zitten er gewoon weer onder, toch?
:clapping:

garmtz

Citaat van: jpmoree op februari 18, 2014, 14:07:19
Inmiddels heb ik middels de Squeezebox server app Spotify in de lucht. Leuk speeltje voor de kids en om muziek te ontdekken, maar wat klinkt dat plat en levenloos! Geen diepte, te weinig dynamiek, moziek blijft aan de speakers plakken, te weinig detail. Op 320kbs dus. Ik heb inmiddels minimaal 100 verschillende tracks van verschillende genres, jaartallen, etc. vergeleken, ben erg teleurgesteld na de vele positieve berichten. Waarschijnlijk is een Naim set niet vergevingsgezind genoeg...... :blush:

Overigens heb ik aardig wat met iTunes geripte cds in 320kbs AAC, en met de geluidskwaliteit hiervan kan ik prima leven, wat een verschil.

Exact de reden dat ik geen Spotify luister. Misschien ben ik een audio-snob... So be it... :)

jpmoree

Citaat van: garmtz op februari 18, 2014, 16:16:18
Misschien ben ik een audio-snob... So be it... :)

Dan kun je er maar beter ook van genieten, doe ik ook!

Robiwan

Citaat van: jpmoree op februari 18, 2014, 14:34:18
Wat een zelfkennis, Robin! Ze zitten er gewoon weer onder, toch?
:clapping:

klopt :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op februari 18, 2014, 12:52:49
Spotify komt (eindelijk) naar Naim:

http://forums.naimaudio.com/topic/spotify-connect-comes-to-naim

Sorry, de link werkt niet...

Geldt dit enkel voor de streamers, of ook voor de servers zoals de HDX??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Vreemd, ze hebben de aankondiging weggehaald.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Stel nu dat ik een hicap dr zou toevoegen, waar zou ie dan het meest renderen? Volgens mij op de voorversterker van de supernait2, zodat zowel de totale weergave, zowel via ndx als superline, er van profiteert. Of zie ik dit verkeerd?
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Dat zou ook mijn eerste gedachte zijn, maar waarom niet eens proberen? NDX is volgens mij niet te voeden met een HiCap, maar de SuperLine natuurlijk wel...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op februari 19, 2014, 19:37:57
Stel nu dat ik een hicap dr zou toevoegen, waar zou ie dan het meest renderen? Volgens mij op de voorversterker van de supernait2, zodat zowel de totale weergave, zowel via ndx als superline, er van profiteert. Of zie ik dit verkeerd?

Ik zou hem inderdaad op de SN2 zetten. De SN2 knapt behoorlijk op van een HCDR en via de aux2 zal de Superline er ook genoeg van profiteren. De SN2 is 'kaal' niet verkeerd, maar een HCDR is een zegen voor de ruimtelijke weergave, dynamiek, articulatie en instumentenscheiding.

Jumping Jack

Hmm, het overwegen waard dus. Eerst maar even het Custom design rack afwachten  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: garmtz op februari 18, 2014, 16:16:18
Exact de reden dat ik geen Spotify luister. Misschien ben ik een audio-snob... So be it... :)
Spotify Premium komt hier uitstekend los van de speakers hoor, denk dat de beperking in dit geval elders in de keten zit.

Ik weet zeker dat menigeen een goede Spotify stream (daar zit per nummer/album verschil in) bij mij thuis voor een "FLAC-file" zal aanzien.

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 19, 2014, 21:27:51
Hmm, het overwegen waard dus. Eerst maar even het Custom design rack afwachten  ;).
Kom op Nick, je bent nu toch wel een keer klaar met upgraden? Een SN2 is standaard toch al de hemel ;)

Ga lekker van je (uitgebreide) muziek collectie genieten man ;)

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op februari 19, 2014, 19:37:57

Wat mis je nu in de weergave?

Jumping Jack

Citaat van: twani op februari 19, 2014, 21:53:10
Kom op Nick, je bent nu toch wel een keer klaar met upgraden? Een SN2 is standaard toch al de hemel ;)

Ga lekker van je (uitgebreide) muziek collectie genieten man ;)

Ja hoor, en doe ik ook  ;D.

Citaat van: LPlover op februari 19, 2014, 22:27:39
Wat mis je nu in de weergave?

Niets  :colgate:. Gewoon nieuwsgierigheid. Ik heb nog geen plannen hoor!
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op februari 20, 2014, 08:39:41

Niets  :colgate:. Gewoon nieuwsgierigheid. Ik heb nog geen plannen hoor!

Ja ja dat ken ik van mezelf maar al te goed :D

Jumping Jack

;D. Ik heb het al vaker gezegd: verandering hoeft niet per se voort te komen uit onvrede. Gewoon eens iets anders willen proberen is voor mij een 100% valabele reden. En mocht er een hicap dr komen, dan gaat de teddy Pardo xps er uit, om vooral praktische en esthetische redenen. De verbetering van een hicap zit gewoon mooi in het midden van de set, zodat elke bron er ook van profiteert wat het m.i. een mooie stap zou maken.
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Geen slechte redenering Nick... Uiteindelijk gewoon uiteindelijk upgraden naar een Supercap en 555PS... ;)

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op februari 20, 2014, 08:52:46
;D. Ik heb het al vaker gezegd: verandering hoeft niet per se voort te komen uit onvrede. Gewoon eens iets anders willen proberen is voor mij een 100% valabele reden. En mocht er een hicap dr komen, dan gaat de teddy Pardo xps er uit, om vooral praktische en esthetische redenen. De verbetering van een hicap zit gewoon mooi in het midden van de set, zodat elke bron er ook van profiteert wat het m.i. een mooie stap zou maken.

Klinkt heel herkenbaar Nick.. ;D  Als de Teddy Pardo XPS er uit gaat bij je voor een HiCap DR dan weet ik misschien wel een geinteresseerde tegen die tijd... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op februari 20, 2014, 08:52:46

Heeel herkenbaar!

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op februari 20, 2014, 12:19:02
Klinkt heel herkenbaar Nick.. ;D  Als de Teddy Pardo XPS er uit gaat bij je voor een HiCap DR dan weet ik misschien wel een geinteresseerde tegen die tijd... :angel:

Ik hou je op de hoogte Jan!
Jumping Jack's set
Discogs

Huug

Ben sinds kort in het bezit van een Naim Supernait. Erg tevreden met het geluid alleen volgens mij moet het nog beter kunnen. Ik hoor namelijk een lichte achtergrondruis als de versterker aanstaat zonder spelende bron (onafhankelijk) welke ingang. Zou dit aan de kabelbrij die achter mijn meubel ligt kunnen komen of moet ik dit echt in de versterker zoeken?

Focal Aria 926
Naim SuperNait
TeddyCap
Bluesound Node

Jumping Jack

Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan de versterker. Is het een storend geluid of enkel als je dicht bij de speakers gaat luisteren?
Jumping Jack's set
Discogs

Huug

Alleen als ik mijn oor voor de speaker houd is het hoorbaar. Was me nog nooit opgevallen bij mijn vorige versterkers.
Focal Aria 926
Naim SuperNait
TeddyCap
Bluesound Node

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8