Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: Royal Oak op februari 11, 2014, 20:45:54
Kabels zijn uiteraard goed aangesloten. Luidsprekerkabels zijn verzilverd idd.

In fase aangesloten op het lichtnet? Enlighten me please!

Het meest simpel is om de stekker van de versterker eens andersom in de contactdoos te doen en dan te luisteren of je verschil hoort.
Er zijn zeker ook nog meer advanced methodes, maar dit is de meest simpele.

Gr
Henk

LaughingStock

Citaat van: twani op februari 11, 2014, 21:17:04
Verzilverd :devil:  Een MF amp lust graag een lekkere dikke koperen kabel ;)

Het ligt écht niet aan de MF!

Kan ik ook beamen. Heb zelf een MF a5 gehad en dat is idd zoals al eerder gezegd min of meer een allemansvriend. Inruilen voor een naim gaat het 'probleem' van Royal Oak denk ik niet oplossen.
Harbeth 40.2 Anniversary LE | Accuphase E-460 + DAC-40 | Accuphase DP-510 | Aurender N10

SmauG

Citaat van: Royal Oak op februari 11, 2014, 14:22:43
Goedemiddag,

ben nieuw hier, en de reden tot aanmelden is interesse in het merk Naim.

Na een aantal jaren niet meer zo bezig te zijn met audio, heb ik de hobby weer een keer opgepakt. Vooral door de
komst van digitale bronnen zoals computeraudio weer in het bootje gestapt. Draaide jarenlang zeer tevreden met Musical Fidelity A5 int, Opera Callas SP, Velodyne DD12 en een Rotel cd speler. Sinds een paar weken heb ik al m'n bronnen aangesloten op een nieuwe Arcam iRDAC, mede omdat ik steeds meer op m'n laptop (via USB) afspeel. Wat een verschil maakt dat kleine DACje zeg! De Opera's waren wat laid back, en ben gaan zoeken naar andere speakers. Heb een setje Focal Electra 1007be gekocht na een luistersessie bij de verkoper thuis, welke nogal wat modificaties aan de speakers gedaan had. Wow! Wat een verbetering weer. Open, snel, zeer brede én diepe soundstage. Vooral de hoge tonen lijken overal vandaan te komen, een muur van geluid.

Daaruit vloeit gelijk de volgende uitdaging voort: De MF A5 kan wat bright en forward overkomen, dus ben ik langzaam op zoek naar een andere versterker. Vooral de Naim XS komt in aanmerking. Een keer beluisterd bij een dealer en onder de indruk. Helaas nog niet beluisterd op mijn set bij mij thuis.

Is er iets zinnigs te zeggen over hoe een XS zich verhoud tov een MF A5, in combinatie met de Focal's? Ik wil geen soundstage verliezen maar de hoge tonen mogen iets minder "in your face", om het zo maar te noemen. Ik draai enkel in stereo en de DD12 zucht slechts heel zachtjes mee in het geheel.

Alvast dank.

Ik heb een vergelijkbare ervaring toen ik opzoek was naar nieuwe elektronica tijdens een demo met een occasion A5cr pre/power/cd combi aan zowel Linn als Avalon luidsprekers. En dat zijn toch zeker niet de minste.
Ik wilde de set toen heel graag fantastisch goed vinden maar ik was gewoon niet overtuigd door de demo en afgeknapt op felle S klanken.
Ik weet niet of de versterker hier debet aan is of misschien de cd speler, maar ik ben erg blij dat ik de set heb laten staan. Klonk voor mij minder goed dan bijv. een Marantz Premium set die ik dezelfde dag gehoord had.

Daarentegen, is mijn ervaring met de demo van M3i en M6i series zeer goed (Vooral aan Monitor Audio GX200 en in iets mindere mate aan SF Venere 2,5) Echter in beide gevallen en zijde zacht hoog en extreem plezierig geluid, dus ik denk dat er, ondanks de goedbedoelde adviezen hierboven, wel degelijk verschillen inzitten.
De combi MF+MA zou ik zelfs willen overwegen als ik ooit eens iets drastisch om zou gooien.

Fast forward.
Na in die periode een hoop gehoord te hebben, heb ik uiteindelijk voor een Naim 5i-2 set gekozen omdat ik deze qua karakter erg goed bij mijn eigen luidsprekers vond passen.
Het heeft even geduurd voor ik daar voor mijzelf uitwas, en de beste alternatieven heb ik eerst thuis gehad.

Hierdoor denk ik dat het heel belangrijk is je eens te verdiepen in de diverse merken en eens te gaan luisteren. BB&G zoals hier aangeboden kun je terecht maar ook bij Rik-Stoet in Den-Haag (mag dit???) kun je MF en Naim goed vergelijken.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

Royal Oak

Citaat van: SmauG op februari 12, 2014, 12:42:28
Ik heb een vergelijkbare ervaring toen ik opzoek was naar nieuwe elektronica tijdens een demo met een occasion A5cr pre/power/cd combi aan zowel Linn als Avalon luidsprekers. En dat zijn toch zeker niet de minste.
Ik wilde de set toen heel graag fantastisch goed vinden maar ik was gewoon niet overtuigd door de demo en afgeknapt op felle S klanken.
Ik weet niet of de versterker hier debet aan is of misschien de cd speler, maar ik ben erg blij dat ik de set heb laten staan. Klonk voor mij minder goed dan bijv. een Marantz Premium set die ik dezelfde dag gehoord had.

Daarentegen, is mijn ervaring met de demo van M3i en M6i series zeer goed (Vooral aan Monitor Audio GX200 en in iets mindere mate aan SF Venere 2,5) Echter in beide gevallen en zijde zacht hoog en extreem plezierig geluid, dus ik denk dat er, ondanks de goedbedoelde adviezen hierboven, wel degelijk verschillen inzitten.
De combi MF+MA zou ik zelfs willen overwegen als ik ooit eens iets drastisch om zou gooien.

Fast forward.
Na in die periode een hoop gehoord te hebben, heb ik uiteindelijk voor een Naim 5i-2 set gekozen omdat ik deze qua karakter erg goed bij mijn eigen luidsprekers vond passen.
Het heeft even geduurd voor ik daar voor mijzelf uitwas, en de beste alternatieven heb ik eerst thuis gehad.

Hierdoor denk ik dat het heel belangrijk is je eens te verdiepen in de diverse merken en eens te gaan luisteren. BB&G zoals hier aangeboden kun je terecht maar ook bij Rik-Stoet in Den-Haag (mag dit???) kun je MF en Naim goed vergelijken.

Dat ga ik sowieso nog even doen.

Eerst even ander kabels proberen, wellicht dat de edge er dan vanaf is. Al geloof ik niet zo in kabels, maar die discussie ga ik me niet aan wagen.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

jpmoree

Citaat van: Royal Oak op februari 12, 2014, 15:22:28
Dat ga ik sowieso nog even doen.

Eerst even ander kabels proberen, wellicht dat de edge er dan vanaf is. Al geloof ik niet zo in kabels, maar die discussie ga ik me niet aan wagen.
Ik geloof(de) ook niet echt in kabels. Echter ik had ooit Totem Tress zilveren speaker kabel tussen mijn Naim versterkers en speakers. Na een verhuizing had ik langere kabels nodig en ben toen naar koperen Naim NACA5 kabel overgegaan. Tot mijn verbazing klonk dit een stuk prettiger, strakker, meer laag definitie, meer diepte en minder "schel". Voor het betreffende type eindversterker beveelt Naim wel minimaal 3 meter NACA speaker kabel aan, dus systeem match zal hier zeker een rol gespeeld hebben.
Nu 8 jaar later speel ik nog steeds met (andere) Naim versterking en speakers, maar de behoefte om met de kabels te gaan experimenteren is er nog steeds niet.

Jumping Jack

Wat is de SuperLine goed zeg! Ik luister dagelijks een paar uur alleen maar vinyl want alle platen klinken gewoon anders. Gisteren werd zelfs mijn vrouw even stil van Dire Straits - Communiquee. De afbeelding, gelaagdheid en details, echt waanzinnig.  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Of............? ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Jumping Jack

Die snap ik even niet?

Edit: je bedoelt mss wat ik dan voordien had? Een Lehmann Black Cube Decade, nochtans ook geen speelgoed ding...
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Ah ja...OK, bedankt  ;D
Over die Lehmann had ik toch wel al eerder iets gelezen

Dus alleen de phonotrapjes verwisseld, maar incl bekabeling zeker?
Aan de TT is verder niets gewijzigd?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

To spike or not to spike the Naim Allaes?

De Allaes hebben een "voet" voorzien van een suspensiesysteem met bladveren en 4 spikes. Nu weet ik dat de betonvloer en de afwerklaag hier in de woonkamer niet je van het zijn (jaren 60 huurflat) dus laat het probleem zich al raden. Staan de speakers eerst een tijdje mooi stabiel (spikes door tapijt heen geprikt) zijn ze dat na een tijdje niet meer omdat de spikes simpelweg door de afwerklaag heen zakken. Een of meerdere spikes maken dan slecht contact met de vloer. Het doet iets naars met het laag, gadverdamme >:(

Nu ben ik voorstander van hoe Naim het bedoelt heeft maar speel nu lekker zonder spikes :tounge2: Gewoon de speakers direct op het tapijt :D. Tuurlijk ze zakken weg maar er is wel meer vloercontact en het tapijt zorgt mogelijk voor meer kastdemping? Ook staan ze staan 1-1,5 cm lager en dat doet ook iets met de klank/perceptie. Op de een of andere manier klinkt het lekkerder :D. Kijken of ik daar volgende week nog zo over denk :D Gek genoeg hoor ik nu ook minder gedreun in de aangrenzende kamers.

Hier nog een mooi stuk uit de Luister van 1998. Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of spikes wat doen ja of te nee.

"In '98 schreef ik voor Luister een stukje over spikes. De platte tekst zet ik hieronder neer.

Spikes

Scherpe maatregelen

Ruud Janssen

De hausse is flink op zijn retour maar nog steeds treffen we bij een flink aantal luidsprekers standaard een zakje met dikke scherpe hardstalen pennen aan. Vanwege het motto baadt 't niet, 't schaadt wèl (de parketvloer), nemen we het fenomeen spikes graag nog een keer onder de loep.

Tijdens de verkenning die vooraf ging aan de totstandkoming van dit artikel, werd duidelijk dat er rond spikes een hoop te doen is maar dat naar de werkzaamheid ervan nog nooit gedegen onderzoek is gedaan. Het gegeven rechtvaardigt dat we de verhalen die over het verschijnsel de ronde doen met een flinke dosis scepsis tegemoet mogen treden. Vervelend is dat in de hifi-branche grosso modo spikes min of meer een vanzelfsprekendheid zijn: alsof onomstotelijk vaststaat dat spikes doen wat verondersteld wordt dat ze doen. Voor het geval u even kwijt bent waarom wordt gevonden dat de prikkers zo nodig moeten, geven we even in notedop wat achtergronden: naar verluidt heeft een stabiele opstelling van de luidspreker direct te maken heeft met de extreem hoge druk die ontstaat op de spike-punten. Een druk die zo hoog is omdat op een klein onderdeel van een vierkante millimeter het totale gewicht van de luidspreker rust. Met name de laagweergave van de luidspreker zou door het intensieve contact en de daardoor verhoogde grip op de vloer beter presteren. Frequent wordt ook door de enthousiaste pleitbezorgers van spikes het middengebied als strakker en kernachtiger omschreven. Tenslotte zijn er nog lieden die beweren niet buiten spikes te kunnen omdat ze vinden dat de hoogweergave van een totaal andere dimensie is. 

Magie
Als een luidspreker op spikes staat, rust inderdaad het totale gewicht van de luidspreker op een minuscuul oppervlak. Hierdoor ontstaat omgerekend een druk van tonnen per vierkante centimeter. Op grond van de magie der grote getallen is dat ontegenzeglijk een gegeven dat ontzag inboezemt. Gemakkelijk roept het een beeld op alsof de luidspreker met geen tien paarden van zijn plaats is te krijgen. In hoeverre die gesteldheid ook bijdraagt tot betere weergave is - anders dan in de sfeer van genoemde vage denkbeelden - nog nooit eenduidig boven tafel gekomen. Laat er overigens geen twijfel over bestaan dat de luidsprekerkast met spikes inderdaad rotsvast op het vloeroppervlak staat. Dit is echter geen verdienste van de spikes want metingen tonen zonneklaar aan dat ook zònder spikes de luidsprekerkast bij normaal optredende kastresonantie en de hevigste bastonen geen fractie van een millimetertje uit zijn positie raakt laat staan dat hij in zijn geheel ten opzichte van de vloer gaat resoneren. Simpel als het is: de hoeveelheid energie die nodig is om de kast met normaal voorkomende trillingen in de luidspreker uit het lood te brengen, is veel te gering.

Dansende kasten
Zowel bij gewone luidsprekervoeten als spikes blijft, totdat de kracht van de resonantie die van de wrijving overwint, de luidspreker precies op de plaats waar hij staat. Hierin is het enige verschil tussen luidsprekervoeten en spikes de mate van wrijvingscoëfficiënt. Vanzelfsprekend  ligt deze voor spikes aanmerkelijk hoger. De belangrijkste reden waarom de keus niet op spikes hoeft te vallen, heeft te maken met de eerdergenoemde uiterst geringe vrijkomende krachten en vooral het gegeven dat de kast pas gaat bewegen in het ritme van de resonantie als de wrijvingskracht wordt overwonnen. Bevinden die krachten zich onder de wrijvingskrachtgrens van zowel de spikes als de conventionele voeten dan is er geen enkele reden om te kiezen voor de spikes. Louter het verhogen van grens waarop de wrijvingskracht het verliest van resonantiekracht is in dit geval pure overkill. Het stiller dan onbewegelijk staan van de kast is immers niet mogelijk.
Er is nog een reden om vraagtekens te zetten bij de werkzaamheid van spikes. Spikes werken namelijk alleen voor krachten in de zijwaardse richting wrijvingsverhogend. Aangezien de gevreesde kastresonanties - waarvan de pro-spike-lobby ons wil laten geloven dat ze met de kast op de loop gaan - zich ook in vertikale richting manifesteren, is het gek dat niemand zich druk schijnt te maken over het gegeven dat de luidspreker in vertikale zin doodgewoon los staat. Derhalve zijn ook spikes dan niet effectief. Ik benadruk graag nogmaals dat nog geen fractie van de krachten in het spel zijn die de luidspreker als een flink verkeerd geladen wasmachine aan de wandel zouden zetten waardoor u nimmer de kans krijgt het potsierlijk schouwspel van dansende luidsprekers te aanschouwen.

Columbus
Een ander aspect is dat de hoge druk per oppervlakte-eenheid die de spike veroorzaakt in de praktijk van alle dag aanzienlijk wordt gereduceerd. Al dan niet dwars door een vast tapijt heen boren immers steevast de spikes zich diep in menig niet bijster harde cementen toplaag van het beton. Hoogst zelden is de ondergrond hard genoeg om de extreem hoge puntbelasting stabiel te kunnen weerstaan. Eenvoudiger gezegd: meestal gaat de zaak stuk waardoor het middel erger is dan de kwaal. Ook in zachtere materialen spiezen de gemene punten zich millimeters diep wat met zich meebrengt dat het beoogde effect van spikes eveneens ver te zoeken is.
Om beschadigen van een gladde vloer te voorkomen, krijg je vaak het advies mee de prikkers op een muntstuk te zetten. Dit lijkt het ei van Columbus maar wie dat ooit verzonnen heeft, voorkomt met zijn advies weliswaar vloerbeschadiging maar stond er kennelijk niet bij stil dat de schadebeperkende maatregel voorbij gaat aan het beoogde effect dat aan spikes moet worden toegeschreven. Zo kunnen immers de luidsprekervoetjes aan de onderkant vlak zijn met een diameter van het muntstuk. Misschien is het teleurstellend maar ook de veelvuldig aangeraden vloerbeschermende plankjes tussen de pennen en vloer doen de veronderstelde werking van spikes volkomen teniet. Hetzelfde bereikt u immers door de luidspreker met zijn vlakke onderkant rechtstreeks op de vloer te zetten.

Fakirbedden
Al met al moet de conclusie zijn dat het alleen de smid is die aan het sinds jaar en dag opgeklopte ritueel rond toepassen van spikes een lekker zakcentje overhoudt. Mijn ervaring is dat het wel of niet toepassen van spikes geen steek verandert aan het weergavebeeld noch dat meet- en hoorbare resonanties in kast, statief en wat dies meer zij zich wijzigen. Ik denk dat de venijnige prikkers meer verdienste hebben in de categorie fakirbedden, high-tech atletiekschoeisel boven maatje 49 of SM voor gevorderden".

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Citaat van: Cyreg op februari 14, 2014, 09:57:22
Ah ja...OK, bedankt  ;D
Over die Lehmann had ik toch wel al eerder iets gelezen

Dus alleen de phonotrapjes verwisseld, maar incl bekabeling zeker?
Aan de TT is verder niets gewijzigd?

Klopt, bekabeling is (noodgedwongen) gewijzigd want de Chord Cobra 3 VEE die voordien tussen de draaitafel en de phonopré zat, is nu te kort. Daar zit nu voorlopig een simpele inakustik rhodos (ik verwacht vandaag echter een phono-kabel van pro-ject, en ik heb contact met de mannen van Chord die mss een kabel voor mij confectioneren met BNC connectoren voor de SuperLine)... De Superline is verbonden met de supernait middels een SNAIC, die zowel stroom als signaal 'vervoert'... Voor het overige is de draaitafel zelf niet gewijzigd.
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Leuk verhaal Robin, heerlijk om te zien hoe nuchter de artikelen in 'Luister' altijd geschreven zijn!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op februari 14, 2014, 11:26:46
Leuk verhaal Robin, heerlijk om te zien hoe nuchter de artikelen in 'Luister' altijd geschreven zijn!

ja ik herinner mij de luidsprekertesten uit die tijd. Die waren soms vernietigend en erg kritisch. "Het laag ronkt als de uitlaat van de stadsbus" bijvoorbeeld :D

jpmoree

Citaat van: LPlover op februari 14, 2014, 10:51:21
To spike or not to spike the Naim Allaes?

De Allaes hebben een "voet" voorzien van een suspensiesysteem met bladveren en 4 spikes.

Nu ze plat op de grond staan is volgens mij het hele suspensiesysteem niet meer functioneel. De (wrijvings)kracht waarover in het artikel geschreven is die nodig is om de speaker in beweging te krijgen is in het geval van de Allaes op spikes natuurlijk veel lager. Ik kan me zo voorstellen dat er in het geval van de Allaes daardoor wel degelijk een verschil zit in met of zonder spikes. Anders is dit wel een behoorlijk dure constructie voor niks!

Maar enkel je oren spreken de waarheid!

Robiwan

Citaat van: jpmoree op februari 14, 2014, 15:56:46
Nu ze plat op de grond staan is volgens mij het hele suspensiesysteem niet meer functioneel. De (wrijvings)kracht waarover in het artikel geschreven is die nodig is om de speaker in beweging te krijgen is in het geval van de Allaes op spikes natuurlijk veel lager. Ik kan me zo voorstellen dat er in het geval van de Allaes daardoor wel degelijk een verschil zit in met of zonder spikes. Anders is dit wel een behoorlijk dure constructie voor niks!

Maar enkel je oren spreken de waarheid!

precies maar wellicht zitten de spikes er volgende week weer onder :D

musfed

Teddy Pardo Dualteddycap ter vervanging van de Napsc op de Nac82?!?!  :o

Al een tijdje (twee jaar geleden hier op dit forum al eens een vraag over gesteld!!) speel ik met het idee mijn twee (geservicede?!) Hicaps te vervangen door een DualTP. Scheelt weer wat ruimte in de kast en het idee van 1 voeding voor de drie ingangen op de Nac82 leek mij op de een of andere manier logisch. Was ook enthousiast gemaakt door de goede verhalen op het Pinkfish forum.

Afijn, deze week eentje op de kop getikt voor een schappelijk prijsje. Twee hicaps afgesloten, Napsc eraf en de TP op de Nac82 aangesloten. Een tijdje laten inspelen en na een uur of 5 wat serieuzer gaan luisteren. Om kort te zijn, het werkte niet in mijn set. Wel meer detail maar ook veel te schel. En dat ging niet weg, ook niet na de hele avond luisteren.
Om kort even te vergelijken heb ik de TP even als Napsc laten fungeren en heb ik de twee hicaps weer aangesloten op de Nac82.
En ineens viel alles op zijn plek. Geweldig geluid. Beter dan in mijn oude situatie.
Heuh, maar dat kan toch niet kloppen dacht ik bij mezelf, wat doet die Napsc nou eigenlijk met de Nac.

TP eraf en de oude Naim Napsc aangesloten, duidelijk minder geluid. Minder breed en diep beeld en het geluid werd wat donkerder, minder toegankelijk.
Heb ik nu dus de situatie dat ik een TP DualTC "slechts" als Napsc gebruik.
Overkill? Misschien, maar het werkt briljant!!

Edit: wijntje, toastje, vrimibo thuis en dus een plaatje op de P25. Knetter zeg wat gaat die bas diep. Ben eigenlijk nu wel benieuwd wat een Supercap doet op een Nac82..........(oei, ergen anders aan denken, ergens anders aan denken, ergens anders aan denken)
Dutch & Dutch 8c's

Dey

Klopt Robin, ik had eerst met de spikes een meer gecontroleerd/strak geluid. Zonder spikes bemerkte ik veel meer PRAT. Tja en wat had de voorkeur? Ik weet het niet.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Robiwan

Citaat van: Dey op februari 14, 2014, 17:36:12
Klopt Robin, ik had eerst met de spikes een meer gecontroleerd/strak geluid. Zonder spikes bemerkte ik veel meer PRAT. Tja en wat had de voorkeur? Ik weet het niet.

ik zie het nu pas jij hebt ook Allaes :D Zonder spikes ook een ietwat warmer geluid zonder in te boeten aan dynamiek, kracht e.d.. Verder luistert de afstand tot de achterwand nogal kritisch. 1-2 cm meer of minder maakt veel uit in met name laag dynamiek en PRAT. Ze staan niet ingedraaid.

Robiwan

Citaat van: Dey op februari 14, 2014, 17:36:12

Je hebt een PM.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Wat ik er overigens van begrijp is dat het gewoon een vorm van Airplay is, waarbij de Spotify App zijn audio via wifi naar de Naim streamer stuurt. Ik had een 'native' app verwacht, geïntegreerd in n-stream, die de audio direct afspeelt vanaf Internet. Ik vind dit een matige oplossing, die weinig tot niets toevoegt t.o.v. bijv. een Airport Express aansluiten op de streamer.

Jumping Jack

Met dat verschil dat je geen AirPort Express nodig hebt natuurlijk. Het is idd een wat 'gemakkelijke' oplossing, maar als het werkt...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op februari 18, 2014, 13:27:25
Met dat verschil dat je geen AirPort Express nodig hebt natuurlijk. Het is idd een wat 'gemakkelijke' oplossing, maar als het werkt...

Uiteraard... Het is fijn, maar ik vind het een halve oplossing.