Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

musfed

Volgens mij is mijn vraag op de vorige pagina al beantwoord (mac mini op ev) maar toch wat meer zekerheid...

Mijn Nac82 is enorm toe aan een "recap" (1 kanaal doet het al een tijdje niet en ook de AB -die ik toch nooit gebruik, maar ja- doet het ook niet meer) en die zal ik dan een tijdje kwijt zijn.

Om te voorkomen dat ik langdurig zonder muziek zit in de woonkamer is mijn vraag of ik mijn SBtouch/nDac combo direct op de Nap250 aan kan sluiten.

Volume kan geregeld worden via de SB, dat zal geen probleem zijn. Is dit mogeljk? En moet ik daar zelf dan een kabeltje voor in elkaar knutselen? Of is daar een standaardkabel voor te krijgen?

Edit: gaat snel hier, twee pagina's geleden alweer!
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Citaat van: Musfed op februari  5, 2014, 15:32:00
Volgens mij is mijn vraag op de vorige pagina al beantwoord (mac mini op ev) maar toch wat meer zekerheid...

Mijn Nac82 is enorm toe aan een "recap" (1 kanaal doet het al een tijdje niet en ook de AB -die ik toch nooit gebruik, maar ja- doet het ook niet meer) en die zal ik dan een tijdje kwijt zijn.

Om te voorkomen dat ik langdurig zonder muziek zit in de woonkamer is mijn vraag of ik mijn SBtouch/nDac combo direct op de Nap250 aan kan sluiten.

Volume kan geregeld worden via de SB, dat zal geen probleem zijn. Is dit mogeljk? En moet ik daar zelf dan een kabeltje voor in elkaar knutselen? Of is daar een standaardkabel voor te krijgen?

Edit: gaat snel hier, twee pagina's geleden alweer!

Standaard zal zo'n kabel lastig te krijgen zijn (2x rca --> XLR 3 pin). Misschien aan Latham vragen? Ik wil het ook wel navragen als je wilt.

Edit: maar het kan dus wel gewoon, vanwege volumeregeling op de SB.

musfed

Dank voor je snelle reactie Garmtz.

Ik kan wat lastig aan de achterkant van mijn apparatuur kijken (nou ja, zonder het uit mijn kast te halen is het volstrekt onmogelijk) om te kijken wat ik nodig heb.

Googelen dus en met je antwoord in het hoofd kan ik toch de uitgang van de nDac (Din) ook laten verlopen naar die XLR 3 pin?
Dutch & Dutch 8c's

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

musfed

Yep, die kant moet ik op, en kost me ook de kop nog niet voor de hopelijk korte tijd dat ik de vv kwijt ben. Dank voor het zoekwerk.

Hoorde dat de vaste techy van Latham uit de running is en nu de spullen naar Naim in GB gestuurd worden voor onderhoud. Duurt dan een stuk langer ben ik bang.
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Speakers koop je meestal kant en klaar, niet de DBL's van Naim :D Ze zijn gemaakt tussen 1991 en 2008. Eerlijk is eerlijk fraai zijn ze niet, wel groot :o. Wie heeft ze wel eens beluisterd?

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

musfed

Haha, die plaatjes ken ik wel. Al wel eens aan het thuisfront laten zien en daarbij werd me te verstaan gegeven dat ik niet op zoek hoefde te gaan naar DBL's.

Schijnen wel erg goed te klinken. Staat trouwens ook genoeg "sap" voor hier bij de tweede. 3 x 500, die is klaar voor de Statement.
Dutch & Dutch 8c's

sebassie

Ik luister zelf - tot volle tevredenheid - naar de combi 202/200/Napsc/HiCap2. Maar kan iemand vertellen hoe deze zich verhoudt tot de combi SN2/HiCap2?

De reden dat ik dit vraag is dat ik me af en toe stoor aan de hoeveelheid apparaten die ik heb. Het heeft niet te maken met plaatsgebrek en is dus gelukkig geen big issue, maar wel zodanig dat ik me afvraag of ik met minder apparaten net zo tevreden zou zijn. Want naast eerdergenoemde 4 staan er ook nog eens een streamer met voeding, en dan heb ik het nog niet eens over het 'platen'-gebeuren.

Oh ja, het gaat me vooral om jullie persoonlijke indrukken/beleving op basis van ervaring. En niet zozeer over wat 'waar' is of de technische kanten van het verhaal. Dat zegt me namelijk toch niet zoveel...

Gr,
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

Ik vind een SN2 + Hicap 2 niet zo'n geslaagde combinatie... Dus als je de Hicap 2 echt wilt behouden,  vind ik de NAC202/NAP200/NAPSC mooier dan de SN2 (beiden met Hicap 2). In 'technische' termen heeft de SN2 iets meer klankkleur en wat meer diepte in het geluidsbeeld. De NAC202/NAP200 heeft een breder geluidsbeeld. Het is geen enorme stap omhoog of omlaag, het is vooral 'anders' (maar ook weer niet echt enorm anders). Maar nogmaals, een HiCap DR doet het veel fijner op een SN2 dan een Hicap 2. Zou dan misschien er zelfs over gaan denken om de Hicap 2 te verkopen met de NAC202/200 combi. Zou verder ook serieus een Stageline overwegen ipv de Lehmann en de 47 labs te vervangen door NAC A5.

Uiteindelijk moet je dit soort zaken gewoon zelf beluisteren... ;)

Jumping Jack

Is een stageline dan een "verbetering" tov een Decade?
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op februari  5, 2014, 16:52:11
Is een stageline dan een "verbetering" tov een Decade?

Het gaat om synergie en dan "past" de Stageline daar beter in dan de Decade. Gewoon eens proberen een Stageline K of S.  Of als je echt geld teveel hebt een Superline!

sebassie

Het is niet dat ik de HiCap2 perse wil houden. Dat is meer ingegeven uit budgettaire overwegingen...

Je schrijft verder over diepte (SN2) en breedte (202/200). Dat vind ik - denk ik - iets minder belangrijk. Het interessante - voor mij - aan Naim is dat ik voor het eerst juist meer aandacht en waardering heb voor het totaalplaatje dan voor bepaalde aspecten van de apparatuur. Zo vond ik - om een greep te nemen uit eerdere apparatuur - Pass erg sterk in de controle en het gortdroog weergeven van elektronische muziek. En Audio Note in akoestische, vrouwenstemmen of wereldmuziek. Met de set die ik nu heb is eigenlijk alles lekker: rustig qua aandacht verdelen zonder dat je inkakt!

Maar misschien geldt wat ik hierboven schrijf juist voor Naim in zijn algemeenheid en niet specifiek voor de verschillende modellen...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

Hallo Sebas... Wat je nu beschrijft van Naim is uiteraard waarom we allemaal zo weg zijn van dit merk, dus geen verassingen daar... ;) Dat ik juist die technische aspecten noem, komt een beetje omdat beide combinaties aardig 'Naims' klinken, hoewel de SN2 misschien net wat PRaT opgeeft voor subtiliteit/verfijning (een mooie trade-off in mijn oren, maar anderen denken hier anders over).

Nogmaals, een luistersessie zegt meer dan 1000 woorden! ;)

twani

Citaat van: bmateijsen op februari  5, 2014, 13:15:47
Nee hoor... van mij mag je gewoon discussiëren, maar dan wel op de inhoud niet op de persoon.

Volgens mij doen we dat.

Iedereen mag kritisch zijn, sterker nog, dit forum zou er veel beter door worden, maar wederom op de inhoud.

Het is ook een stelling..., maar daar kunnen we het ook over hebben als we de Naim show hebben, zie ook de oproep van de Nait versterkers!

In die oproep was juist ík degene die aangaf dat ik dat een enorm leuk initiatief vind.

Groet,

Bjorn

Mmm, verkeerd gequote.  Maar goed is duidelijk lijkt me. 

Achiel

Citaat van: LPlover op februari  5, 2014, 14:08:56
Om dit topic weer even op te vrolijken, zelfs de kat houdt van Naim :D

Off-topic  :police:

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Alco

Ik kom zojuist bij toeval deze versterker tegen op 't net, van het voor mij tot nu onbekende merk 'eight ball audio'.

Ik vind 'm wel iets hebben, maar het eerste wat me opviel was de uiterlijke overeenkomst met mijn favoriete Naim Nait, de CB Nait-2:

http://www.8ballaudio.com/images/welcome_hero_01.jpg  (foto is een beetje groot, vandaar een link i.p.v. de foto zelf)

Could this be the modern day Nait 2 ?  ::) 8)  (met zowel hoogwaardige phonotrap als een dac aan boord)

(meer info: http://www.8ballaudio.com/soldier.html )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Ze hebben ook 2 leuke speakers in het gamma. Hip, maar niet echt goedkoop te noemen.
Jumping Jack's set
Discogs

Kerkhoffd

Citaat van: Achiel op februari  6, 2014, 00:21:51
Off-topic  :police:

Ook off-topic:

Briljant! Dacht dat enkel mijn katten deze tik hadden. Favoriete hangplek voor ze.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Robiwan

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerAlco, iets voor jou??
Heb 't artikel ook gelezen, Klout10.
Ik had mijn CB Nait 2 graag hiervoor uitgeleend aan Latham, als ik 'm nog had. :) (heb 'm vorig jaar verkocht)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Mcintosh en verder zeg ik niks.
Quad vintage.

Cyreg

fred maak even 'n nieuw topic aan dan? ben benieuwd!
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

musfed

CiteerIk kom zojuist bij toeval deze versterker tegen op 't net, van het voor mij tot nu onbekende merk 'eight ball audio'.

Mooi ding Alco, goed gevonden. Ik heb net al snel even het verhaal erachter op PF gelezen in een topic.
Qua uiterlijk erg mooi lijkend op de kleine Nait, maar dan met een modern jasje en meer "aan boord".
Dutch & Dutch 8c's

twani

Citaat van: fred19633 op februari  6, 2014, 21:23:48
Mcintosh en verder zeg ik niks.
Hey Fred :pompom:

Inderdaad, open even je eigen Showcase, wil, je graag volgen (en velen met mij denk ik) ;)