Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Henk, wel wat serieus blijven. Bjorn reageert terecht wat geïrriteerd want wat je bent gewoon aan het stoken...

"Is de taak van de versterker dan iets meer of anders dan het binnengekomen signaal versterken en ter beschikking stellen aan luidsprekers?" -> is de taak van een kabel dan iets meer of anders dan het transporteren van dat signaal of dan het leveren van stroom?

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2014, 10:11:19
Wat ik wil zeggen is:

De aanduiding "muzikaliteit" gebruik ik uitsluitend als het om muzikanten gaat.

Is dat zo? 

Citaat van: Onder013 op juli 18, 2013, 12:15:09
Precies Garmt: het gaat om die balans. Een massa loopwerk kan mij niet bekoren omdat de muzikaliteit nogal eens ontbreekt.
.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari  5, 2014, 10:53:41
Henk, wel wat serieus blijven. Bjorn reageert terecht wat geïrriteerd want wat je bent gewoon aan het stoken...

Wat een nare en zoals ik het beleef, onterechte beschuldiging. Bah.

Ik ben serieus geïnteresseerd geraakt na de sets met o.a. Naim-componenten gehoord te hebben van Jan (yamaha) en Martin!!!. Dat waren de eerste sets met naim die in mijn oren goed klonken na meerdere wat minder goede tot zeer slechte ervaringen met andere gedeeltelijk of voornamelijk met naim-componenten samengestelde sets.

Vanuit de genoemde interesse wil ik dan graag weten wat garmt bedoelt met zijn aanduiding "muzikaliteit". Complimenten voor je speurwerk dat opleverde dat ik dezelfde kreet blijkbaar ook een keer gebruikt heb bij loopwerken. Lof en hulde!

Wellicht dat ik wat zaken te serieus wil benaderen. Maar af en toe mag er toch wel wat meer specifieke informatie gevraagd worden?

twani

Citaat van: garmtz op februari  4, 2014, 17:00:56
Niet doen Robin, een XS is muzikaler dan een SN1... ;)

Ik begrijp je wél Henk. Ik had ook wat moeite de "neergekwakte" stellingen op de juiste manier te interpreteren.

Wat mij betreft ging het hier (quote) heel erg mis................

Robiwan

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2014, 11:45:48
Ik ben serieus geïnteresseerd geraakt na de sets met o.a. Naim-componenten gehoord te hebben van Jan (yamaha) en Martin!!!. Dat waren de eerste sets met naim die in mijn oren goed klonken na meerdere wat minder goede tot zeer slechte ervaringen met andere gedeeltelijk of voornamelijk met naim-componenten samengestelde sets.

Smaken blijven altijd verschillen ;). Naim + Elac, die combi heb ik nog (nooit)niet voorbij zien komen, maar wellicht verrassend goed :)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op februari  5, 2014, 11:56:10
Smaken blijven altijd verschillen ;). Naim + Elac, die combi heb ik nog (nooit)niet voorbij zien komen, maar wellicht verrassend goed :)

Kan maar hoeft niet.
Ik kan me zo voorstellen dat die combinatie wel erg dynamisch gaat klinken.

bmateijsen

Citaat van: twani op februari  5, 2014, 11:52:08
Ik begrijp je wél Henk. Ik had ook wat moeite de "neergekwakte" stellingen op de juiste manier te interpreteren.

Wat mij betreft ging het hier (quote) heel erg mis................

Misschien had Garmt moeten zeggen in zijn situatie..... maar als je het vermogen niet nodig hebt, dan is de XS echt een hele leuke versterker!
En ik weet van Garmt dat hij inderdaad op verschillende sets met regelmaat de XS fijner vind in het communiceren van de muziek.

Ik begrijp dus de quote van Garmt wel, maar het blijft ook een forum en in iemands enthousiasme hoef je toch niet altijd pagina lange reacties te geven? ;D.

Robiwan

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2014, 11:59:39
Kan maar hoeft niet.
Ik kan me zo voorstellen dat die combinatie wel erg dynamisch gaat klinken.

En wellicht wordt het gebrek aan midlaag van de Elac's gecompenseerd door de push in dat bereik van Naim. Het laag van Naim is sowieso een sterk punt dus dat zomaar eens goed kunnen uitpakken! :)

twani

Citaat van: bmateijsen op februari  5, 2014, 12:00:20
Misschien had Garmt moeten zeggen in zijn situatie..... maar als je het vermogen niet nodig hebt, dan is de XS echt een hele leuke versterker!
En ik weet van Garmt dat hij inderdaad op verschillende sets met regelmaat de XS fijner vind in het communiceren van de muziek.

Ik begrijp dus de quote van Garmt wel, maar het blijft ook een forum en in iemands enthousiasme hoef je toch niet altijd pagina lange reacties te geven? ;D.
Als dealer blijf je immer "neutraal als een Switzer"  :D

bmateijsen

Citaat van: twani op februari  5, 2014, 12:08:11
Als dealer blijf je immer "neutraal als een Switzer"  :D

Helaas wordt er wel regelmatig erg veel zout op enig enthousiasme gelegd... Nieuwe trend op dit forum ;D

twani

Citaat van: bmateijsen op februari  5, 2014, 12:09:06
Helaas wordt er wel regelmatig erg veel zout op enig enthousiasme gelegd... Nieuwe trend op dit forum ;D
Een nieuwe trend vind ik vooral dat je nog alleen maar aardige dingen tegen elkaar mag zeggen.

De "Ahhh en Ohhhh alles is geweldig trend", kritische benadering is niet gewenst cq wordt verward met "azijnpisserij"

Maar goed, is heel off topic, want geen verhaal over Naim en al helemaal niet Hausanna, dussss fout....

Ik vind het converseren over de stelling van een Naim dealer "dat een XS VEEL muzikaler is dan een SN" overigens nog steeds volkomen legitiem en ook volstrekt logisch. Het is toch nogal een stelling, niet dan......?

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op februari  5, 2014, 12:05:51
En wellicht wordt het gebrek aan midlaag van de Elac's gecompenseerd door de push in dat bereik van Naim.

Blijkt niet uit metingen

bmateijsen

Citaat van: twani op februari  5, 2014, 12:31:43
Een nieuwe trend vind ik vooral dat je nog alleen maar aardige dingen tegen elkaar mag zeggen.

Nee hoor... van mij mag je gewoon discussiëren, maar dan wel op de inhoud niet op de persoon.

CiteerDe "Ahhh en Ohhhh alles is geweldig trend", kritische benadering is niet gewenst cq wordt verward met "azijnpisserij"

Iedereen mag kritisch zijn, sterker nog, dit forum zou er veel beter door worden, maar wederom op de inhoud.

CiteerMaar goed, is heel off topic, want geen verhaal over Naim en al helemaal niet Hausanna, dussss fout....

Ik vind het converseren over de stelling van een Naim dealer "dat een XS VEEL muzikaler is dan een SN" overigens nog steeds volkomen legitiem en ook volstrekt logisch. Het is toch nogal een stelling, niet dan......?

Het is ook een stelling..., maar daar kunnen we het ook over hebben als we de Naim show hebben, zie ook de oproep van de Nait versterkers!

Groet,

Bjorn

Robiwan

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2014, 12:47:43
Blijkt niet uit metingen

tja dan wordt het niks :D.

Jumping Jack

Henk, je hebt wel vaker de pik op Garmt. Ik kon jouw post niet anders interpreteren dan een platte uitlokking, en dat is toch niets voor jou? Zie die uitspraak over de taak van de versterker. Die staat toch haaks op jouw beleving, dus waarom zeg je dan zoiets?

Soit, ik ben zeer benieuwd wat jouw bevindingen gaan zijn als je je gaat verdiepen in het Naim-aanbod want ik waardeer je zeer kritische luistervaardigheid!

En de complimenten voor mijn speurwerk zijn niet nodig hoor, het was slechts enkele seconden werk. (noem het een soort beroepsmisvorming). Ik wou gewoon jouw eigen stelligheid (wat je Garmt verwijt) doorprikken...
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari  5, 2014, 13:32:44
Henk, je hebt wel vaker de pik op Garmt. Ik kon jouw post niet anders interpreteren dan een platte uitlokking, en dat is toch niets voor jou? Zie die uitspraak over de taak van de versterker. Die staat toch haaks op jouw beleving, dus waarom zeg je dan zoiets?

Soit, ik ben zeer benieuwd wat jouw bevindingen gaan zijn als je je gaat verdiepen in het Naim-aanbod want ik waardeer je zeer kritische luistervaardigheid!

En de complimenten voor mijn speurwerk zijn niet nodig hoor, het was slechts enkele seconden werk. (noem het een soort beroepsmisvorming). Ik wou gewoon jouw eigen stelligheid (wat je Garmt verwijt) doorprikken...

Ik bots af en toe met Garmt over inhoudelijke zaken en soms zijn we het eens. Verder heb ik niets met hem noch met zijn bedrijf. De dealer in mijn regio is tevens naim-dealer en ben volkomen tevreden over diens diensten en kennis. Er is dus geen enkele aanleiding om mij tot Garmt of zijn bedrijf te wenden.

Misschien is het beroepsdeformatie van je of een vooroordeel, maar er is volgens mij geen sprake van verwijt aan het adres van garmt.
Een tijdje heb ik de gedachte gehad dat hij de mods aanzette tot censuur in topics waar hij een commercieel belang heeft. Na zijn statement dat dit niet het geval is, is die gedachte weggenomen en neem ik zijn woord als waar aan.

Doorprikken na één keer dat woord gebruikt te hebben? Tjonge. Ik acht je best in staat om te hekennen dat "De lof en hulde" niet bedoeld was als compliment voor je vaardigheid om iets te zoeken en te vinden. Enig sarcasme en teleurstelling in jou is niet te ontkennen en is welgemeend.

Jumping Jack

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2014, 13:53:07

Doorprikken na één keer dat woord gebruikt te hebben? Tjonge. Ik acht je best in staat om te hekennen dat "De lof en hulde" niet bedoeld was als compliment voor je vaardigheid om iets te zoeken en te vinden. Enig sarcasme en teleurstelling in jou is niet te ontkennen en is welgemeend.

Denk je echt dat ik dat niet doorhad? Dan deel ik jouw gevoelens...  :nopompom:
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari  5, 2014, 13:55:13
Denk je echt dat ik dat niet doorhad? Dan deel ik jouw gevoelens...  :nopompom:

Nee

Jumping Jack

Bon, dan schort er echt iets aan jouw inschattingsvermogen. Meer woorden ga ik er echt niet meer aan vuilmaken. Je hebt jouw intenties nader toegelicht, waarvoor dank.
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Om dit topic weer even op te vrolijken, zelfs de kat houdt van Naim :D

Jumping Jack

;D ook ideaal om ongewenste resonanties tegen te gaan. Wat een leven hebben die beesten toch...
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Onder013 op februari  5, 2014, 13:53:07
Ik bots af en toe met Garmt over inhoudelijke zaken en soms zijn we het eens. Verder heb ik niets met hem noch met zijn bedrijf. De dealer in mijn regio is tevens naim-dealer en ben volkomen tevreden over diens diensten en kennis. Er is dus geen enkele aanleiding om mij tot Garmt of zijn bedrijf te wenden.

Ik heb Garmt een stuk hoger zitten dan die gasten van Sn.....ers hifi, afgezien van Fred dan.

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari  5, 2014, 14:07:23
Bon, dan schort er echt iets aan jouw inschattingsvermogen. Meer woorden ga ik er echt niet meer aan vuilmaken. Je hebt jouw intenties nader toegelicht, waarvoor dank.

Om misverstanden te herstellen:
Met "nee" bedoel ik dat je het uiteraard wel door had dat er cynisme in zat.

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op februari  5, 2014, 14:08:56
Om dit topic weer even op te vrolijken, zelfs de kat houdt van Naim :D

Groene ogen en natuurlijk klinkend.

Jumping Jack

;D oké, ik had het idd anders opgenomen. Wat een brak medium blijft zo'n forum toch  ;). Ik ga nog wat verder arresten nalezen met Sonny Rollins op de achtergrond  :music:...
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari  5, 2014, 14:17:48
Ik ga nog wat verder arresten nalezen met Sonny Rollins op de achtergrond  :music:...

Pas daarbij op voor beroepsdeformatie en vooroordelen. Een wijze les van een oude leermeester was: don't jump to conclusions!

Komt vaak van pas.

Bij Rollins heb je daar geen last van