Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: Alco op januari 12, 2014, 11:52:37
Holymoly Fred, da's behoorlijk rigoreus. :o  Was een simpele Squeezebox Touch + Naim dac misschien niet beter geweest in dit geval ?
(I know,...da's achteraf gepraat, en misschien had je dat al eens geprobeerd)

Ik weet inmiddels uit ervaring dat er meer is dan alleen Naim, maar als je al jaren een Naim liefhebber bent, is het moeilijk om te wennen aan een geheel andere klank.
(vandaar dat mijn persoonlijke merkvoorkeuren (Sonneteer, Rega, Audio-Note) klankmatig wel iets gemeen hebben met de Naim sound. Of dat nu die PRaT is...geen idee, blijf 't een vaag begrip vinden)
Toegevoegd in dat rijtje dienen te worden LFD, Croft, Sugden, Copland.......

Rudi64

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 11:05:52
Succes en meer plezier met dat "andere merk". Toch géén Linn hè? Die hebben ook software updates.... 8)

Gr
Henk

Inderdaad,maar bij Linn kan je steeds terug naar de oude indien deze je niet zou bevallen.
Al de vorige firmwares zijn beschikbaar op hun website..
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Dr.Bedlo

Ja LFd natuurlijk...Begin je net te wennen aan de soms ingewikkelde NAIM typologie! Sugden en Croft vallen af, die heb ik vorig tijdens een luistersessie kunnen beluisteren van It Harkstee en sprak ons niet aan. Copland ken ik niet, bedankt voor de info.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Rudi64 op januari 12, 2014, 12:17:05
Inderdaad,maar bij Linn kan je steeds terug naar de oude indien deze je niet zou bevallen.
Al de vorige firmwares zijn beschikbaar op hun website..

Linn spreekt mij in het algemeen niet aan. Kwa sound dan.
Quad vintage.

Alco

CiteerToegevoegd in dat rijtje dienen te worden LFD, Croft, Sugden, Copland.....
Dat zou kunnen, maar heb geen ervaring met deze merken.

Wil je het liefst zowel de bron als versterker van één merk, Fred ?  (en bij bron denk ik dan aan een streamer ?)

Het design moet je wel aanspreken (dat doet 't mij niet), maar wellicht is een Devialet 110 iets voor je ?

Op 't UK Naim forum heb ik 1 of 2 mensen zien overstappen van Naim naar Devialet.
Dan heb je een streamer, dac en versterker in 1 behuizing.

Ik ken 't klankmatig niet hoor, maar heb er tot nu louter erg positieve berichten over gelezen.
(ik zie net dat o.a. BB&G ook Devialet in huis heeft, dus zou misschien een mooi vergelijk zijn: Nait XS & ND5xs vs Devialet) :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Je maakt mij nieuwsgierig. Meen wel iets gelezen te hebben dat er prijstechnisch  een stunt werd uitgehaald en dat bij de Devialet eigenaren veel kwaad bloed zette. Design is bij ikke van ondergeschikt belang. Maar zullen we ff on-topic gaan anders krijgen we straks wederom heibel in de tent.
Quad vintage.

Perfectionist

Citaat van: fred19633 op januari 11, 2014, 12:21:10
Heren,  Passen jullie een beetje op want dit is wederom off-topic! En onze alom geprezen  en door en door een ieder  gewaardeerde christiaan S kan daar maar slecht over. Voor de goede orde ik zelf zit er niet mee.

Fred, de admins hebben hier een functie om het forum leefbaar te houden en te zorgen dat alles wat in goede banen loopt. Persoonlijke aanvallen of cynisch doen over optreden van collega admins wordt niet toegestaan. Als je het er niet mee eens bent dan kun je via PB contact zoeken met een admin, niet op de wijze zoals jij al meerdere malen hebt gedaan. Je had al een waarschuwing en kennelijk is dit onvoldoende om bij t sturen? Dit is de allerlaatste waarschuwing.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Deleted Member 2

ik heb hier een mening over die per pm naar de mod van dienst (perfectionist?) is gestuurd zoals de regels van dit forum het voorschrijven.

Ik zie nu dat de sanctie waar ik op reageerde is aangepast.

Perfectionist

Deze laat ik staan, maar nu is dan de discussie gesloten. Inderdaad even op bezonnen en een laatste waarschuwing van gemaakt.

Nogmaals, als je het met iets niet eens bent, ga niet een collega admin aanvallen of belachelijk maken. Zo'n weg roept alleen maar weer tegenreacties op en leidt tot verkeerde uitkomsten. Maar stuur een PB, dat is de weg om in dialoog te gaan.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Dr.Bedlo

Back on line. Ja... Ik overwoog al langer om Naim aan de wilgen te hangen. Het valt mij op dat het soms hemel tergend mooi kan klinken en soms naar helemaal niks. Dacht dat het met de stroom voorziening had te maken en heb er eens een musicline tussen gehad maar dar werd het ook niet beter van in mijn optiek. Het is die wisseling van klankkarakter die mij heeft doen besluiten Naim aan een collega te verkopen die er lal anger op zat te azen. De toekomst? Kweet het niet, een zoektocht.
Quad vintage.

twani

Citaat van: Perfectionist op januari 12, 2014, 13:09:26
Deze laat ik staan, maar nu is dan de discussie gesloten. Inderdaad even op bezonnen en een laatste waarschuwing van gemaakt.

Nogmaals, als je het met iets niet eens bent, ga niet een collega admin aanvallen of belachelijk maken. Zo'n weg roept alleen maar weer tegenreacties op en leidt tot verkeerde uitkomsten. Maar stuur een PB, dat is de weg om in dialoog te gaan.

Een alleszins realistisch stukje tekst ;)

dre73

Citaat van: fred19633 op januari 12, 2014, 13:14:30
Back on line. Ja... Ik overwoog al langer om Naim aan de wilgen te hangen. Het valt mij op dat het soms hemel tergend mooi kan klinken en soms naar helemaal niks. Dacht dat het met de stroom voorziening had te maken en heb er eens een musicline tussen gehad maar dar werd het ook niet beter van in mijn optiek. Het is die wisseling van klankkarakter die mij heeft doen besluiten Naim aan een collega te verkopen die er lal anger op zat te azen. De toekomst? Kweet het niet, een zoektocht.

Ik denk dat iedereen wel dagen heeft dat het 'ruk' klinkt......
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robiwan

Rotel klinkt ook lekker en is betaalbaar! Werd vroeger de "poor man's" Naim genoemd!

Spectral wellicht?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Back on line. Ja... Ik overwoog al langer om Naim aan de wilgen te hangen. Het valt mij op dat het soms hemel tergend mooi kan klinken en soms naar helemaal niks. Dacht dat het met de stroom voorziening had te maken en heb er eens een musicline tussen gehad maar dar werd het ook niet beter van in mijn optiek. Het is die wisseling van klankkarakter gemoedsrust die mij heeft doen besluiten Naim aan een collega te verkopen die er lal anger op zat te azen. De toekomst? Kweet het niet, een zoektocht.
Dat lijkt me eerder het geval, gezien Freds eerdere berichten. Waar niets mis mee is, zolang het Fred een uitdaging geeft en geen last.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Bas,

Het is toch van de gekke dat Naim blijkbaar niet in staat is om iets op de markt te brengen dat konsekwent het zelfde karakter ten gehore brengt. Ok..Het kan wel eens in nuances verschillen al naar gelang de gemoedsstoestand maar bij mij maakt Naim het wel bont. Heb een jaar lang gezocht naar allerlei oorzaken en gemeend oplossingen te vinden in allerlei voodoo achtige maatregelen. To no avail. Ben ook wel toe aan iets nieuws. Gelukkig hoef ik aan de speakers niet te twijfelen.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op januari 12, 2014, 13:30:22
Bas,

Het is toch van de gekke dat Naim blijkbaar niet in staat is om iets op de markt te brengen dat konsekwent het zelfde karakter ten gehore brengt. Ok..Het kan wel eens in nuances verschillen al naar gelang de gemoedsstoestand maar bij mij maakt Naim het wel bont. Heb een jaar lang gezocht naar allerlei oorzaken en gemeend oplossingen te vinden in allerlei voodoo achtige maatregelen. To no avail. Ben ook wel toe aan iets nieuws. Gelukkig hoef ik aan de speakers niet te twijfelen.
Tja, ik denk dat je geen merk gaat treffen dat niet af en toe iets van klankkarakter zal veranderen. Stroomvoorziening, akoestiek, weersomstandigheden, een iets andere zitpositie, verkoudheid en gemoedstoestand zijn allemaal van invloed. Dat moet je gewoon accepteren. Ik denk dat de combinatie van het "iets nieuws" willen en een enthousiaste collega van grotere invloed zullen zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rudi64

Maar is het bij Naim echt niet mogelijk terug te flashen naar de vorige firmware..?
Heb je deze mogelijkheid echt nagekeken?
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Oud lid

Sugden vind ik niks met de Naim klank van doen hebben.

Erwin B

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op januari 12, 2014, 13:41:44
Sugden vind ik niks met de Naim klank van doen hebben.

Erwin B

Viel mij ook tegen, had ik meer van verwacht. De bovenbuurvrouw die mee ging naar de Luister show vorig jaar ook. Klonk niet slecht maar het deed mij niet zoveel. Overigens  in antwoord op een andere vraag. De suggestie of de software ook teruggedraaid kan worden is  niet onderzocht, en is op dit moment ook niet meer actueel voor mij.

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari 12, 2014, 13:48:10
Viel mij ook tegen, had ik meer van verwacht. De bovenbuurvrouw die mee ging naar de Luister show vorig jaar ook. Klonk niet slecht maar het deed mij niet zoveel. Overigens  in antwoord op een andere vraag. De suggestie of de software ook teruggedraaid kan worden is  niet onderzocht, en is op dit moment ook niet meer actueel voor mij.

De bovenbuurvrouw, is dat ex. nr 5? :D

Ik weet haast wel zeker dat je over een tijdje weer terugverlangt naar Naim!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

dre73

Die komt gewoon weer terug. :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op januari 12, 2014, 13:50:44
De bovenbuurvrouw, is dat ex. nr 5? :D

Ik weet haast wel zeker dat je over een tijdje weer terugverlangt naar Naim!

Hmm..Dat is ook wel wat een verzameling vrouwen

Misschien wel ben al eerder van Naim afgestapt en weer teruggekeerd.. Ik ga mij eens goed en uitgebreid oriënteren.
Quad vintage.

Bensz

Gaan we die orienterende fase teruglezen in een eigen Fred-topic? :D

twani

Citaat van: Bensz op januari 12, 2014, 18:10:43
Gaan we die orienterende fase teruglezen in een eigen Fred-topic? :D
Daar hoop ik stellig op, een titel heb ik al voor hem :pompom:

"Right Said Fred!"

garmtz

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 11:05:52
Ik kan mij voorstellen dat er verschil in waarneming zijn, maar tussen deze twee waarnemingen zit wel een heel groot verschil.

Wat Fred aangeeft als verschil, is mij totaal vreemd... Als je zelf nadenkt, zal iedereen kunnen bedenken dat het zoveel allemaal niet scheelt... Maargoed, het doet er nu toch niet meer toe. Denk dat Naim voor een lichte neuroot als Fred ook niet het juiste merk is. Wat het dan wel zou moeten worden, daar waag ik me maar niet aan... :)