Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Dynky op januari  8, 2014, 17:15:26
wat kan je niet met de nd5xs?

Je kunt geen track vooruitspoelen. Wel skipper overigens.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op januari  8, 2014, 17:44:12
Je kunt geen track vooruitspoelen. Wel skipper overigens.

Dat kan inmiddels wel met de laatste update....

Dirk

Citaat van: bmateijsen op januari  8, 2014, 18:16:58
Dat kan inmiddels wel met de laatste update....
ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen :wacko: ...want ik dacht idd toch dat ik gisteren ook binnen nummers vooruit had liggen skippen (op de UnitiQute)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

ja skippen kan wel maar vooruit jengelen niet. nieuwe update? voor de nstream app of voor de nd zelf?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari  8, 2014, 18:31:37
ja skippen kan wel maar vooruit jengelen niet. nieuwe update? voor de nstream app of voor de nd zelf?

Voor alle uniti producten... En al een aardig lange tijd...

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Gut....zal,wel ingewikkeld zijn.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari  8, 2014, 22:40:18
Gut....zal,wel ingewikkeld zijn.

Nee, was gewoon een software update, waardoor je in de n-stream app nu gewoon voor- en terug kan skippen... Neem aan dat je dealer zijn demo-spullen wel up-to-date hield? ;)

fireman

Dus een update in n-stream. Niet de firmware update in de apparaten? (Dus met USB kabel etc...)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Fireman op januari  8, 2014, 22:47:41
Dus een update in n-stream. Niet de firmware update in de apparaten? (Dus met USB kabel etc...)

Beide... Om te kunnen ff-en en rew-en moet je zowel de n-stream app als software up to date maken.

Dr.Bedlo

Nstream is up to date. Nd5 niet. Kun je dat zelf doen of moet ikdaar voor naar Friesland
Quad vintage.

fireman

USB aan computer en laten gaan. Kan je best zelf (denk ik) ik wel iig.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari  8, 2014, 22:55:22
Nstream is up to date. Nd5 niet. Kun je dat zelf doen of moet ikdaar voor naar Friesland

Je kunt het zeker zelf. Of je het 'durft' of wilt is een ander verhaal... Moeilijk is het niet in ieder geval. Wat je moet hebben is een laptop met Windows, de gedownloade software om de update te doen, een geschikte USB kabel en geduld...

fireman

garmtz

Jumping Jack

Bij het te downloaden bestand op de naim-site zit een duidelijke handleiding Fred, moeilijk is het echt niet hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jpmoree

Ik heb gehoord en gelezen dat een Stageline gevoed uit een Nait XS de inputs van de andere ingangrn waarneembaar omlaag halen in geluidskwaliteit. Iemand ervaring wat dit betreft met een NAC 122x? Ik voed nu mijn 122 met een Teddycap en mijn Stageline uit de 122. Ik vind de behuizing van de Teddycap niet mooi en overweeg deze te vervangen met een Flatcap 2x, waarmee ik zowel de Stageline als de 122 apart kan voeden. Wat zijn de meningen hier op het forum?

Overigens heb ik besloten de 122 op termijn niet te vervangen door een 172XS, maar te wachten totdat ik een ND5xs kan veroorloven. Het schijnt dat ik via de remote ingang de 122 vanuit de nstream app kan bedienen....

garmtz

Citaat van: jpmoree op januari  9, 2014, 08:01:36
Ik heb gehoord en gelezen dat een Stageline gevoed uit een Nait XS de inputs van de andere ingangrn waarneembaar omlaag halen in geluidskwaliteit. Iemand ervaring wat dit betreft met een NAC 122x? Ik voed nu mijn 122 met een Teddycap en mijn Stageline uit de 122. Ik vind de behuizing van de Teddycap niet mooi en overweeg deze te vervangen met een Flatcap 2x, waarmee ik zowel de Stageline als de 122 apart kan voeden. Wat zijn de meningen hier op het forum?

De Stageline aansluiten via de FCxs ipv Aux2 is volgens sommigen muzikaler, volgens anderen niet. Ik denk dat de FCXS zowiezo muzikaler is dan de Teddycap in jouw set. Ik zou dan zelf uitproberen welke van de voedingsopties (aux2 of direct) jouw voorkeur heeft.

CiteerOverigens heb ik besloten de 122 op termijn niet te vervangen door een 172XS, maar te wachten totdat ik een ND5xs kan veroorloven. Het schijnt dat ik via de remote ingang de 122 vanuit de nstream app kan bedienen....

Klopt. En ik denk tevens de beter klinkende optie tov 172.

jpmoree

Dank voor de supersnelle reactie, garmtz!
Zijn er nog technische verschillen tussen de FC2x en de FC2XS?
Gr, JP

garmtz

Citaat van: jpmoree op januari  9, 2014, 08:56:29
Gr, JP

Ze zijn volgens mij technisch niet identiek, maar vooral optisch niet. Ik zou voor de versie gaan die visueel past bij wat je al hebt, tenzij alles (of alleen de FC) uit heg zicht is, dan zou ik kiezen voor de XS.

Robiwan

Citaat van: jpmoree op januari  9, 2014, 08:56:29
Gr, JP

gewoon kiezen voor de FC2x, kun je 2ehands voor een leuke prijs aanschaffen. De XS is nieuwer dus duurder.

Waarom het niet laten zoals het nu is en alleen gaan sparen voor de ND5XS?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

jpmoree

Citaat van: LPlover op januari  9, 2014, 09:56:08
Waarom het niet laten zoals het nu is en alleen gaan sparen voor de ND5XS?

2 redenen:
- teddycap is zooooo lelijk om te zien als hij naast een Naim doos staat (als een spreekwoordelijke vlag op een strontschuit, zoals we hier zeggen)
- mogelijke winst in geluidskwaliteit door de Stageline apart te voeden en niet uit 122

Stiekem nog een derde reden: het is gewoon fun om dingen uit te proberen! :butbut:

jpmoree

Dit voorjaar moet de schilder hier buiten aan de slag, zoals je weet LPlover, daarom zit een ND5XS er dit jaar nog ff niet in :(

twani

Bestel jij maar vast een ND5XS, kom ik bij je schilderen :tounge2:

jpmoree

Deal! Het is maar 160 uur werk ongeveer :clapping: