Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: garmtz op januari  5, 2014, 23:14:48
Nieuw review van de SN2: spot on!

http://music-line.biz/cms/fileadmin/pdf/test_supernait2_fidelity.pdf
Razend enthousiast en best mét de normale fabriekssnoertjes en zónder externe voedingen.

Mooie review, de oude S1 werd in "Het Duitse" ook al zeer hogelijk gewaardeerd.

Bensz

Al iets bekend over de vertical form?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Nog een uurtje  :tounge:
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fikszo

Statement?

Gelukkig, slechts 200.000 USD :)

Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Wel belangrijk voor een bedrijf, dit soort statements, want

1) Ze geven hiermee aan waar ze toe in staat zijn
2) Er zijn ongetwijfeld vele leermomenten in het ontwikkeltraject geweest, die ze weer toe kunnen passen in nieuwe producten.

...en dus hopelijk trickle-down naar betaalbare componenten... :) 

bmateijsen

Naim website is wat lastig te bereiken... Hierbij de link naar What-Hifi die tevens wat foto's heeft geplaatst:
http://www.whathifi.com/news/naim-audio-launches-new-high-end-prepower-amplifier

Wat vinden jullie van het ontwerp? Ik vind de nieuwe look heel gaaf!

Oud lid

Ik vind zoiets altijd maar la la.

Erwin B

bmateijsen

Citaat van: Erwin B op januari  7, 2014, 20:42:29
Ik vind zoiets altijd maar la la.

Erwin B

Waarom? Zonder flagship's geen nieuwe techniek in entry-level producten...

Bensz

Dit gaat he!le!maal! nergens over! Word zelfs een beetje agressief van het introductie filmpje en tekst wat ik zojuist heb gezien.

AbZ

Citaat van: bmateijsen op januari  7, 2014, 20:44:33
Waarom? Zonder flagship's geen nieuwe techniek in entry-level producten...
Niet duidelijk of er idd 'nieuwe' techniek in zit.  Zal van je definitie afhangen.  (Ja, heb het 'nieuws' gelezen.)

Alco

Ik vind het er persoonlijk af-schu-we-lijk uitzien. Te patserig en designerig. Een beetje B&O meets Krell/ML.

Maar, ik begrijp je standpunt Bjorn, en daar zit ook inderdaad wat in.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Like The F1 voor onze auto die we kunnen betalen. (Middenklasser ;) )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Citaat van: AbZ op januari  7, 2014, 20:49:40
Niet duidelijk of er idd 'nieuwe' techniek in zit.  Zal van je definitie afhangen.  (Ja, heb het 'nieuws' gelezen.)

Ik weet dat ook niet, mijn reactie was in algemene zin ;). Maar meestal hebben statement producten nieuwe technologie.

RonK.

Aleen 200.000 voor een beetje electronica gaat natuurlijk nergens over ...

bmateijsen

Citaat van: RonK. op januari  7, 2014, 21:16:33
Aleen 200.000 voor een beetje electronica gaat natuurlijk nergens over ...

Tja.... Wat kost een statement auto van Ferrari, Bugatti, etc...?

Oud lid

Ik zie liever een exceptioneel product voor een aantrekkelijke prijs.

Ik ben niet zo van de statements in audio/auto etc zin.

Erwin B

garmtz

Citaat van: Erwin B op januari  7, 2014, 21:40:35
Ik zie liever een exceptioneel product voor een aantrekkelijke prijs.

Ik ben niet zo van de statements in audio/auto etc zin.

Erwin B

Patience, my friend... :)

garmtz

Meer in-depth info:

http://www.naimaudio.com/statement

EDIT: diepgang viel wat tegen

musfed

Ik vind het wel gaaf dat Naim zich hier aan gewaagd heeft. Die statement speakers zoals bijv. originele Nautilus kunnen mooi aangestuurd worden door statement versterkers als deze. Als je dat soort speakers kan plaatsen in je woonkamer past deze versterker er ook nog wel bij.  8)

Nav mijn eerste reactie op de presentatie van de Naim statement ben ik eens gaan googelen naar de "concurrentie" in deze klasse. Had geen flauw idee wat er rond de $200.000,00 en > aan versterkers gemaakt wordt. Ik kom bij merken uit als Goldmund, Mark Levinson, Ultrasound, Krell etc.
Wat mij opvalt is dat Naim met de Statement een ingetogen ontwerp gemaakt heeft. Geen chroom, geen neon verlichting, geen gouden plaatjes met namen aan de buitenkant, geen LED displays met info. Groot?, ja, enorm, maar in deze klasse niet eens bijzonder.

Dutch & Dutch 8c's

AbZ

Vormgeving van die statement amps vind ik overigens wel sterk. 
(Ben ik niet gewend van Naim, heb niks met hun vormgeving.)

Dr.Bedlo

K vind het drie keer niks. Naim doet er goed aan om back to basic te gaan en niet allerlei patserige ( kijk ons eens) producten uit te brengen. Onnodige verspilling van resources en geld. Zo kan ik nog steeds niet ff met de nd5xs en dat is toch wel vervelend.
Quad vintage.

musfed

CiteerNaim doet er goed aan om back to basic te gaan en niet allerlei patserige ( kijk ons eens) producten uit te brengen.

Naim heeft nu een produktrange voor bijna alle budgetten. Lijkt me niet verkeerd voor een bedrijf om meerdere markten te kunnen bedienen en de mogelijkheid te kunnen bieden binnen het eigen merk te kunnen blijven upgraden.En er bestaat gewoon een markt voor producten als deze nieuwe versterker combinatie, hoe klein deze ook is.
En van het onderzoek wat in deze combinatie geïnvesteerd is gaan ongetwijfeld de wat lager geprijsde producten op termijn ook profiteren.
Zoals dat ook in de Automotive gebruikelijk is.

Dutch & Dutch 8c's

Dirk

Citaat van: fred19633 op januari  8, 2014, 11:58:37
...
Zo kan ik nog steeds niet ff met de nd5xs en dat is toch wel vervelend.
wat kan je niet met de nd5xs?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea