Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Goed, hier mijn overzicht:

Na diverse omzwervingen (Rotel, Driade, van den Hul, Ocos, PS Audio en nog meer) bij Linn uitgekomen en een set opgebouwd rond Karik III, Kairn-Pro, Klout en Ninka's. Ook nog een poosje actief ('aktiv') gespeeld met de Ninka's.

Uiteindelijk toch de overstap naar Naim gewaagd met een CD5X en Nait 5i. Tussendoor nog een Flatcap 2X gehad, maar toch vrij snel bij m'n huidige set uitgekomen...

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

N.L.

Indrukwekkende lijstjes...leuk om te lezen.

Zelf achtereenvolgens via Nad, Rotel, Arcam, Quad, Primare bij Naim terecht gekomen. Eerst enkel een 172 en 200. Nu nd5, 202 met napsc + hicap en 200.
Naim - Neat - Chord

fikszo

Begonnen met 172 op 250.2

Toen 172 vervangen door losse NAC 202 en ND5 streamer.

Daarna ND5 vervangen door NDX

Daarna nac202 vervangen door nac282

Dus alleen de 250.2 is een stabiele waarde gebleken in mijn set, maar zit nu stiekem toch een beetje te denken aan de NAP300

En wijze les geleerd, ga niet voor tussenoplossingen, uiteindelijk ben je daardoor veel duurder uit..
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

jpmoree

Indrukwekkende set fikszo! :clapping:

N.L.

Citaat van: fikszo op januari  5, 2014, 20:40:52

En wijze les geleerd, ga niet voor tussenoplossingen, uiteindelijk ben je daardoor veel duurder uit..

Helemaal mee eens.
Naim - Neat - Chord

N.L.

Fikszo, er staat een 300 te koop op marktplaats.
Naim - Neat - Chord

jpmoree

Jammer dat je vaak je pas achteraf realiseert dat iets een tussenoplossing was, getuige de lange lijstjes met apparatuur van sommige forumleden. Maar als je het vooraf al weet is het waarschijnlijk beter gewoon ff te wachten inderdaad.

dre73

Citaat van: Alco op januari  5, 2014, 17:23:33
De combi 102/180 vond ik erg goed klinken, maar is wel wat aan de pittige/heldere kant.
(Wat ook wel eens werd gezegd over de opvolgers, de 202/200)

De 202/200 vond ik heel erg fraai spelen met de Sonus Faber Guarneri Memento.
Dat was voor het eerst dat ik begreep wat de Naim sound was.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fikszo

Citaat van: N.L. op januari  5, 2014, 20:56:57
Fikszo, er staat een 300 te koop op marktplaats.

Precies om die reden ben ik recent gaan twijfelen over m'n eindbak ;)
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

N.L.

Citaat van: fikszo op januari  5, 2014, 21:10:10
Precies om die reden ben ik recent gaan twijfelen over m'n eindbak ;)

Volgens mij heb ik mijn 200 bij de verkoper van mp gekocht. Niet om je nog meer te laten gaan twijfelen, maar betrof een liefhebber die, voor zover ik het heb kunnen beoordelen, zuinig op z'n apparatuur is.
Naim - Neat - Chord

garmtz

Klout10

Citaat van: garmtz op januari  5, 2014, 23:14:48
Nieuw review van de SN2: spot on!

http://music-line.biz/cms/fileadmin/pdf/test_supernait2_fidelity.pdf

Leuk dat ook de HiCap DR in de vergelijking wordt meegenomen!

Overigens verbaast het me enigszins dat er zo weinig over de SN2 terug is te vinden in de Britse pers...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Cyreg

Citaat van: garmtz op januari  5, 2014, 23:14:48
Nieuw review van de SN2: spot on!

http://music-line.biz/cms/fileadmin/pdf/test_supernait2_fidelity.pdf

Klinkt/leest geloofwaardig; deze recensent heeft blijkbaar echt goed geluisterd en de verschillen in de klankkwaliteit, met en zonder, in zijn juiste proporties neergezet  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Lion of Judah

En ik ben benieuwd met welke Spendor's de readacteur ze getest heeft. Ik gok de SA1.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Martin!!!

Toch wel zeer teleurgesteld in NAIM de toegezegde android app voor de N-stream die voor het einde van 2013 zou worden uitgebracht is er nog steeds niet............  :devil:  :devil: :devil:

mainly British stuff

Klout10

Citaat van: Martin!!! op januari  6, 2014, 12:33:59
Toch wel zeer teleurgesteld in NAIM de toegezegde android app voor de N-stream die voor het einde van 2013 zou worden uitgebracht is er nog steeds niet............  :devil:  :devil: :devil:

n-Serve op de iPad werkt perfect hoor. :D :D

Martin!!!

Dat weet ik........  8)
mainly British stuff

Klout10

Die android app zal heus wel komen hoor, alleen Naim kennende zal deze pas uitgebracht worden als ze er van overtuigd zijn dat deze goed is.

Martin!!!

De aankondiging voor de android app was begin vorig jaar al door NAIM geplaatst.

mainly British stuff

Klout10

Citaat van: Martin!!! op januari  6, 2014, 14:44:52
De aankondiging voor de android app was begin vorig jaar al door NAIM geplaatst.

Doet me denken aan de aankondiging van internetradio voor de servers, duurde ook een stuk langer dan voorzien...

Lion of Judah

Wat is ook alweer de beste plaats voor de voeding, rechts of links naast de Supernait?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Klout10

Zo ver mogelijk bij de gevoelige ingangscircuits vandaan: rechts dus...

fireman

Gewoon uitproberen. Net als vroeger met een magneet bij de beeldbuis, maar nu dan met brom of ander vreemd geluid. Hoor je niets dan staat ie ver genoeg.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Klout10 op januari  6, 2014, 17:16:45
Zo ver mogelijk bij de gevoelige ingangscircuits vandaan: rechts dus...

^-- dit...

Lion of Judah