Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Citaat van: Joris1971 op januari  1, 2014, 18:02:31
Hoe zit het met de naim range, van goed naar best?
Er zijn zoveel types

De naim olive, de nait, de nap serie.....

De site van naim geeft mooi duidelijk de range weer:
- uniti: all-in-one's
- i-serie: instap geïntegreerde versterker en cd-speler
- xs-serie: tussenniveau met voor- en eindversterkers, geïntegreerde versterker, cd-speler, tuner en voedingsupgrades
- classic serie: de topreeks met verschillende componenten
- 500 serie: nec plus ultra binnen het aanbod van naim...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: LPlover op december 31, 2013, 14:55:07
de Motives gaan op MP, dus wie interesse heeft!

Zie dat ze al gereserveerd zijn. Proficiat, da's echt supersnel!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op januari  2, 2014, 08:57:54
Zie dat ze al gereserveerd zijn. Proficiat, da's echt supersnel!

Voor ex. nr. 2 van Fred1963 :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Maak daar mijn maar ex nummer drie van! Nummer twee heeft sprekertjes die van een merk zijn waar hier niet meer over gesproken mag worden
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari  2, 2014, 09:38:16
Maak daar mijn maar ex nummer drie van! Nummer twee heeft sprekertjes die van een merk zijn waar hier niet meer over gesproken mag worden

:D JAMO

Robiwan

Ik heb me nog even verdiept in de toch wel bijzondere opbouw van de Naim Allae speakers. Tja het is Naim dus dat moet anders dan andere merken :D De voet bijvoorbeeld bestaat uit o.a. bladveren voor ontkoppeling. Als je ze een setje geeft bewegen ze dus heel even naar voren en achteren. De woofer behuizing (kleine behuizing dus stijf) staat los op de onderbox op 3 zogenaamde PIPS. Het is een soort van basreflexsysteem waar middels het hele kleine spleetje de demping plaatsvindt. De tweeter (scanspeak) is ook verend/ontkoppeld opgehangen. Het wisselfilter zit achterop in een module die op z'n beurt weer vastzit aan de onderbox met schroefjes met rubber ertussen. Vanuit het filter lopen er buitenaf 2 kabels met de welbekende Naim pluggen naar de tweeter en woofer. Het frontje zit alleen vast aan de woofer behuizing. Eerlijk is eerlijk met front vind ik ze visueel toch mooier en het doet in positieve zin tevens de focus verbeteren. Hier nog een foto.

jpmoree

Mooi spul he Robin?! Ik kom net terug uit Vries, Gr van Audio Artisktiek. Zoek de verschillen in onderstaande foto's "voor en na"

Robiwan

Citaat van: jpmoree op januari  2, 2014, 17:08:21
Mooi spul he Robin?! Ik kom net terug uit Vries, Gr van Audio Artisktiek. Zoek de verschillen in onderstaande foto's "voor en na"

1e foto een stuk fraaier :D Die latere types schijnen minder goed te klinken!

jpmoree

Zoals een bekend chagrijnig TV persoonlijkheid al sprak "Over smaak valt te twisten, Ernie"

Klout10

Mooi hoor, proficiat allebei!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: jpmoree op januari  2, 2014, 17:16:42
Zoals een bekend chagrijnig TV persoonlijkheid al sprak "Over smaak valt te twisten, Ernie"

:D :D

Klout10

Vraagje: wie van jullie heeft een aparte groep aangelegd (of aan laten leggen) voor z'n Naim set? Zo ja, wat zijn dan de ervaringen? 

jpmoree

Heb ikzelf gedaan, speciale zekering bij kemp electronics vandaan in de meterkast, afgeschermde grondkabel naar audiograde stopcontact. Vervolgen met zelfbouw afgeschermde contactdoos/kabel/audiograde stekker naar apparatuur. Mooi resultaat, meer rust, meer detail en meer ruimte informatie.
Kostte me 300 Euro, maar qua winst per Euro is dit mijn beste upgrade in jaren!

BuSpu

Citaat van: jpmoree op januari  2, 2014, 17:08:21
Zoek de verschillen in onderstaande foto's "voor en na"
ehh de cijfers van de klok?  ;)

Alco

Wow heren, ziet er in beide gevallen erg mooi uit. :happy: 

De rosewood uitvoering past prima bij je interieur Robin, en bij JP vind ik de esdoon/maple versie mooier. 

De Allae's zijn inderdaad speakers die er met frontje mooier uit zien. (de units zelf verdienen niet echt een schoonheidsprijs)

Is de nieuwe winkel van Audio-Artistiek al enigszins klaar/aangekleed, JP ? 
Ik begreep onlangs van Edwin dat 't nog best een race tegen de klok zou worden om 't op tijd af te krijgen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ivdz

proficiat allebei ..... ik ben zelf een erg grote Allae - fan, maar kan best begrijpen dat anderen weer een andere voorkeur hebben. Hieronder die van mij; inmiddels spelen ze met front

Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

jpmoree

Kersen, Iver? Daar is mijn hele exercitie van de laatste dagen door veroorzaakt, haha

Alco, ik was vandaag Edwin's allereerste klant in het nieuwe pand. Heel mooi pand, veel,ruimte, maar nog veel te doen. De race tegen de klok is niet helemaal gelopen zoals hij zich dat wenste denk ik.

Zit nu lekker naar mijn nieuwe beauties te luisteren. Mijn vrouw vindt ze nog mooier dan kersen, en ze klinken geweldig dus eind goed, al goed.  :clapping: :clapping:

Alco

Ah, da's fijn om te horen JP, dat ze zowel optisch al klankmatig goed bevallen.  :smile:

De nieuwe winkel van Audio-Artistiek was voorheen een slagerij.  Als 't goed is ziet het pand er ongeveer zo uit ?  :sigh:

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

jpmoree

Alco,
Als je de zon en het groen wegdenkt lijkt het er erg op ja! Volgens mij woon je niet heel ver van Vries?
Gr, Jan Peter

jpmoree

Edwin heeft me de user interface van Naim streamers gedemonstreerd. Mooi zeg, qua klank was ik al overtuigd. Heb spontaan net al mijn Mac Mini verkocht. Terug naar de Squeezebox met voedingsupgrade en nog ff sparen voor een 172XS of ND5XS. I

Is er hier iemand die ervaringen heeft met een 172 XS?

Dank alcast!
Jan Peter

Robiwan

Citaat van: jpmoree op januari  2, 2014, 21:38:51
Edwin heeft me de user interface van Naim streamers gedemonstreerd. Mooi zeg, qua klank was ik al overtuigd. Heb spontaan net al mijn Mac Mini verkocht. Terug naar de Squeezebox met voedingsupgrade en nog ff sparen voor een 172XS of ND5XS. I

Is er hier iemand die ervaringen heeft met een 172 XS?

Dank alcast!
Jan Peter

:D :D Goed bezig JP :)

Alco

CiteerVolgens mij woon je niet heel ver van Vries?
Klopt, ik woon in Assen. Zou evt op m'n fietsje heen kunnen.
(ik gok een goed half uurtje fietsen, en dan bij voorkeur met het zonnetje en het groen weer erbij)  8)

Ben benieuwd... een Naim dealer in Vries, of all places. Hoop/wens natuurlijk dat 't een mooie toekomst tegemoet gaat.
In Assen hebben door de jaren heen 2 HiFi zaken een poging gedaan... helaas waren beide geen lang leven gegund. :unhappy:

Zie trouwens dat er op MP een HiCap II voor een wel heel vriendelijk prijsje van € 495,- wordt aangeboden.
Een Flatcap2 wordt meestal voor een soortgelijk bedrag of meer aangeboden.

Ook (voor een 2e keer) een NAC92r/NAP90 voor-eind combi, voor een extreem hoge prijs vind ik. (€ 950,- )
Heb beide regelmatig in 't verleden te koop zien staan voor rond de € 300,- per stuk)

jpmoree

Op de fiets red ik noet in 1 dag. Met een gemiddelde van 25km/u ben ik toch wel zo'n 10 uur bezig, en dan tel ik de koffie pauzes en lunch/diner nog niet mee! :worship:

jpmoree

Sorry voor al mij spelfouten, zit net terug te lezen en ik ben wat dat betreft een ramp. Probeer er op te letten. >:(