Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Iemand al kans gehad om naar de nieuwe Neat Motive SX2 te luisteren??

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op december 26, 2013, 20:19:13
Iemand al kans gehad om naar de nieuwe Neat Motive SX2 te luisteren??

Nee, er zijn helaas maar weinig Neat dealers. De Ultimatum serie zou ik wel willen hebben :inlove:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Blijf het een interessant merk cq. luidspreker vinden, zeker in combinatie met Naim electronica...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Mr.M

Citaat van: Klout10 op december 26, 2013, 21:21:02
Blijf het een interessant merk cq. luidspreker vinden, zeker in combinatie met Naim electronica...

ik vind naim heerlijk laid back en zeer relax kwa geluid,heel mooi en degelijk spul voor redelijk investering. daarom heel erg aan te raden met een wat levendigere/dynamischer  luidspreker merk,, bv audiophysic of kharma.
er zijn helaas weinig dealers van kharma in ned daarom niet heel erg beken bij groot publiek maar audiophysic is redelijk bekend met aardig wat dealers die het merk icm naim in huis hebben.

heb naim nait 5i icm cd5 OP AP SITARA EN AP tempo25 gehoord en het was een mooie ervaring.zeker gezien de prijs..

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Alco

Citeerik vind naim heerlijk laid back en zeer relax kwa geluid
Bij Naim denk ik niet zozeer aan laid-back en zeer relaxed.  :unsure:
Da's ook niet echt de omschrijving die ik vaak lees/hoor van Naim gebruikers, op andere forums.

Al is de CD5 inderdaad wel de CD-speler die als laid-back word omschreven. (de Nait 5i daarentegen allesbehalve)

Hanze HiFi in Zwolle combineerd ook vaak Naim met Audio-Physics en Sonics. (van als ik me niet vergis dezelfde ontwerper)
Heb laatstgenoemde een paar keer mogen beluisteren en dat klonk beslist niet verkeerd.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Passen jullie even op,,straks komt de moderator weer zeuren ,met off- topic gebazel.

Naim kam laid back zijn wanneer dat gevraagd wordt, en opzwepend wanneer dat gevraagd wordt. Je
kunt er alle kanten mee op. Ligt ook aan je speakertjes. Zal niet zo gauw een ander merk nemen
als van het merk dat hier niet meer genoemd mag worden.
Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op december 27, 2013, 00:02:38
Passen jullie even op,,straks komt de moderator weer zeuren ,met off- topic gebazel.

Naim kam laid back zijn wanneer dat gevraagd wordt, en opzwepend wanneer dat gevraagd wordt. Je
kunt er alle kanten mee op. Ligt ook aan je speakertjes. Zal niet zo gauw een ander merk nemen
als van het merk dat hier niet meer genoemd mag worden.
Ja, zelfs Klout10 doet eraan mee, had ik nooit van hem verwacht gezien zijn uitlatingen in een ander topic  :colgate:

Zo zie je maar, gebeurt zelfs de besten wel eens :D

Alco

CiteerPassen jullie even op,straks komt de moderator weer zeuren ,met off- topic gebazel.
Gewoon in elke posting even het woordje Naim gebruiken, ...dan zit je altijd goed denk ik.  8) ;)

CiteerNaim kam laid back zijn wanneer dat gevraagd wordt, en opzwepend wanneer dat gevraagd wordt. Je
kunt er alle kanten mee op. Ligt ook aan je speakertjes.
Da's waar, maar het ligt dan inderdaad denk ik voornamelijk aan de combinatie met de speakers.
Voor de apparatuur op zichzelf is de term laid-back niet veel voorkomend bij Naim.
Wellicht dat de huidige serie (met name als men hoger in de range komt) wel iets meer laid-back is, t.o.v. de vorige Naim series, als de Olive en CB serie.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

twani

Citaat van: Alco op december 27, 2013, 00:11:16
Gewoon in elke posting even het woordje Naim gebruiken Fred. ...dan zit je altijd goed denk ik.  8) ;)

Da's waar, maar het ligt dan inderdaad denk ik voornamelijk aan de combinatie met de speakers.
Voor de apparatuur op zichzelf is de term laid-back niet veel voorkomend bij Naim.
Wellicht dat de huidige serie (met name als men hoger in de range komt) wel iets meer laid-back is, t.o.v. de vorige Naim series, als de Olive en CB serie.
Zoiets als "Neat is ook een mooie speaker, kan zelfs op Naim!" :D

YamahaRXV

Citaat van: Alco op december 26, 2013, 23:37:38
Bij Naim denk ik niet zozeer aan laid-back en zeer relaxed.  :unsure:
Da's ook niet echt de omschrijving die ik vaak lees/hoor van Naim gebruikers, op andere forums.

Ik heb wat dat betreft toch ook wel dezelfde mening hoor  ;)
Laid back en relaxed...? Totaal niet en m.i. toch echt niet altijd goed te combineren met een levendig of dynamisch klinkende speaker.

Heb in het verleden een tijd met Musical Fidelity (M6i) gespeeld i.c.m. PMC Twenty 24,s en dat ging best lekker.
Toen ik de switch maakte naar Naim (Superuniti) en deze combineerde met de nogal erg levendige en dynamisch klinkende PMC,s was het net een ADHD duo en na zo,n 1,5 uur luisteren begon er al een aardige mate van luistervermoeidheid op te spelen door de nogal drukke en up-fronte weergave  :confused:

Naim is door zijn levendige en ritmische klanksignatuur naar mijn idee juist het beste te combineren met wat minder up front klinkende speakers (zoals Harbeth of misschien zelfs wel Dynaudio) of minimaal een neutraal klinkende speaker, zoals bv. in mijn geval de Adam Audio Pencil  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Zal straks wel weer op mijn vingers getikt worden door een ''sponsor mod'', maar goed...  :sleep:

Een speaker die ik in het verleden meerdere keren heb kunnen beluisteren met de meest uiteenlopende versterkers (buizen, solid state etc.) en bronnen is de DSS Geal.  Deze zou ik toch erg graag een keer i.c.m. Naim willen horen, want als er één monitor is die eerder op mij een erg grote indruk heeft gemaakt is het deze wel.
Waarschijnlijk niet bekend bij iedereen (zijn ook knap prijzig met z,n Scanspeak Illuminator units en erg mooi opgebouwde filterunits) maar deze klinken zeer goed  :music:

Ben benieuwd of er personen zijn hier die deze ook al eens hebben kunnen beluisteren... ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Mee eens.ik heb dan ook geen enkele mate van luistermoeiheid met mijn niet nader genoemde sprekertjes die niet van Naim zijn.
Quad vintage.

Mr.M

Citaat van: fred19633 op december 27, 2013, 01:05:31
Mee eens.ik heb dan ook geen enkele mate van luistermoeiheid met mijn niet nader genoemde sprekertjes die niet van Naim zijn.

je hoef geen speaker naam  te noemen zeg maar gewoon schoen dozen en iedereen weet waar je het over heb. :tongue2:  ,welke overigens super klinken met naim producten.   (het woord naim zit in deze zin dus niet off topic) :clapping:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

paaj

Waar is de onderkant van die speakers gebleven?

Ik vind ze altijd raar, die schuine monitoren.

En kunnen we dat gezeur over 'niet nader te noemen merken' overslaan? Zolang we niet meerdere pagina's lang Harbeths gaan vergelijken is dat een stuk vervelender.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Sorry, Maar we hebben een halve bldz of zo over die sprekertjes gesproken die niet meer genoemd mogen worden en Tsjakka een reprimande van de moderator. Dan kun je beter helemaal niet meer praten over dat merk dat niet meer genoemd mag worden wel over  NAIM maar niet meer over het onbekende merk.
Quad vintage.

Mr.M

Kindrrachtig gedoe. Tis ma goed dat ik geen naim spullen heb  anders zou ik me dood ergeren aan zulke mensen die maar blijven doorgaan over namen die wel of niet genoemd mogen worden in een topic.
Volgns mij is een audio keten een samenstelling van meerdere onderdelen waarbij een product  (naim) ,of naim in combinatie met een ander merk wel of geen match is.
Zo te zien hebben naim liefhebbers audio hemel all bereikt met naim en niets anders dan NAIM.

:threadclosed:

Ik denk dat ik een topic ga aanmaken waarbij iemand advies kan vragen over  naim in combinatie met een ander merk.

Mij hoor je nooit meer hier. Sorry voor het ongemak dames en heren.

Robiwan

Citaat van: maz op december 27, 2013, 08:34:30
Kindrrachtig gedoe. Tis ma goed dat ik geen naim spullen heb  anders zou ik me dood ergeren aan zulke mensen die maar blijven doorgaan over namen die wel of niet genoemd mogen worden in een topic.
Volgns mij is een audio keten een samenstelling van meerdere onderdelen waarbij een product  (naim) ,of naim in combinatie met een ander merk wel of geen match is.
Zo te zien hebben naim liefhebbers audio hemel all bereikt met naim en niets anders dan NAIM.

:threadclosed:

Ik denk dat ik een topic ga aanmaken waarbij iemand advies kan vragen over  naim in combinatie met een ander merk.

Mij hoor je nooit meer hier. Sorry voor het ongemak dames en heren.

Blijf lekker hier, trek je er niets van aan!

Dr.Bedlo

Zo zie je maar weer dat zeuren aan het adres van de Moderator als het ff off topic gaat meer kwaad doet dan goed.
Quad vintage.

musfed

CiteerToen ik de switch maakte naar Naim (Superuniti) en deze combineerde met de nogal erg levendige en dynamisch klinkende PMC,s was het net een ADHD duo

Dat herken ik niet echt
Ik heb in het verleden ook met Naim icm PMC's gespeeld (TB1) en dat beviel uitstekend. Heerlijk dynamisch en in onze kamer een heerlijke set.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Denk dat het zit in "Onze  kamer". Akoestiek doet een hoop. De Naim set van mijn ex klinkt hier hoogst aangenaam, bij haar klinkt het drie keer niks.

Wat ik tot nu toe door heb gekregen dat als je voor Naim kiest je een beperkte luidsprekers keuze hebt, althans een aantal boxen harmoniseert met Naim en andere totaal niet.
Het geen zin heeft om andere speakerkabels dan Naims eigen Naca te gebruiken En net filtering geen enkele toegevoegde waarde heeft, zelfs het tegen deel.
Quad vintage.

Jumping Jack

Hier ook naim en pmc, al zijn de fact's wel een stukje meer laidback dan de fb1 i signature die ik voordien had...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: twani op december 27, 2013, 00:09:49
Ja, zelfs Klout10 doet eraan mee, had ik nooit van hem verwacht gezien zijn uitlatingen in een ander topic  :colgate:

Zo zie je maar, gebeurt zelfs de besten wel eens :D

Scherp opgemerkt, mijn excuses!  :D

Klout10

Citaat van: LPlover op december 26, 2013, 11:16:35
loop ik al tijden mee in het koppie maar durf het (nog)niet aan :D

Gewoon eens proberen, een weekje een goede streamer in huis en je wilt niet meer terug naar CD :D

Robiwan

Citaat van: Klout10 op december 27, 2013, 16:56:35
Gewoon eens proberen, een weekje een goede streamer in huis en je wilt niet meer terug naar CD :D

naim streamer+nas+high resolution downloads+abonnement+andere toebehoren = veel geld ;)

Dr.Bedlo

Vergissing. Een nd5xs kost niet meer dan een naim cd-speler. Een nas heb je niet nodig vooraleerst..dat kan ook met een usb stick of externe harde schijf.en ach hi res dat hoor je toch niet tov van 44.1 kHz. Is een beetje,een onzinnige hype .
Quad vintage.