Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Sonority audio

Citaat van: LPlover op december 21, 2013, 10:53:11
tja een filter blijft een filter :D Afname in dynamiek en een glazig geluidsbeeld is mijn ervaring met netfilters in combi met Naim.
ik denk als dat maar vaak genoeg word aangehaald,men het ook zo gaat ervaren.

ik hoor het niet btw.  :nervous:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Robiwan

Citaat van: Sonority audio op december 21, 2013, 11:11:55
ik denk als dat maar vaak genoeg word aangehaald,men het ook zo gaat ervaren.

ik hoor het niet btw.  :nervous:

Het is MIJN ervaring ;D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

twani

Supermooi merk, maar helaas met een zorgvuldig gecreëerd en in stand gehouden mystiek tav de voedingen.

Zonder deze klinkt het ook niet volgens Naim.....

Ik kan wel respect hebben voor de Naim guys die hier handig mee omgaan en aan het experimenteren zijn geslagen met voedingen van andere afkomst. 

De Teddy Pardo`s ea. van deze wereld........

Cyreg

mooi plaatje van 6-fach POWERIGEL PLUS
> ben benieuwd wie deze gaat proberen voor 4500 euro  :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

garmtz

Ik denk dat we in dit topic wel cynisch genoeg zijn geweest. Als je dus niets zinnigs hebt bij te dragen dan ouwe koeien, is het misschien beter je tijd te besteden aan andere topics.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 21, 2013, 11:37:11
Ik kan wel respect hebben voor de Naim guys die hier handig mee omgaan en aan het experimenteren zijn geslagen met voedingen van andere afkomst. 

En vooral beter betaalbaar zijn.... :thumbs-up:

Teddy Pardo XPS voor de Ndac staat overigens nog op mijn ''try'' (and may be buy) list  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Alco

CiteerZonder deze klinkt het ook niet volgens Naim.....
Die bewering heb ik nog nooit ergens gelezen.  :unsure:

Mijn ervaring is dat Naim versterkers (of bronnen) prima klinken zonder externe voeding.
Naim besteed al veel aandacht aan overbemeten voedingen. Een extra, externe Naim voeding (die imho wel erg prijzig zijn voor wat 't is/doet)  is vaak een klankmatige upgrade, maar niet noodzakelijk, en zelfs niet door een ieder ervaren als daadwerkelijk een upgrade in muzikale zin.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Je moet goed weten welke voedingen werken in welke situaties. Zeker niet altijd is een duurdere voeding ook muzikaler. Een Flatcap is op een XS serie product muzikaler dan een Hicap. Een Flatcap daarentegen doet weinig spectaculairs op een Supernait, waar juist de Hicap weer zorgt voor een hele mooie verbetering. Zo zijn er in de voedingen ook synergetische combinaties.

YamahaRXV

Citaat van: Alco op december 21, 2013, 12:06:31
Die bewering heb ik nog nooit ergens gelezen.  :unsure:

Mijn ervaring is dat Naim versterkers (of bronnen) prima klinken zonder externe voeding.
Naim besteed al veel aandacht aan overbemeten voedingen. Een extra, externe Naim voeding (die imho wel erg prijzig zijn voor wat 't is/doet)  is vaak een klankmatig upgrade, maar niet noodzakelijk, en zelfs niet door een ieder ervaren als daadwerkelijk een upgrade in muzikale zin.

+1  Helemaal mee eens ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Een Musicline Netzleiste van 65 euro is goed genoeg. Of gewoon alles direct op de wandcontactdoos aansluiten. Ik vind het juist een verademing dat je met Naim geen netfilters hoef te gebruiken om het te laten klinken ;)

Jullie moeten ook niet alles geloven wat er op het Engelse Naim forum wordt beweerd :crazy:. Dat deed ik eerst best wel maar met goed luisteren kun je een hoop geneuzel naar het rijk der fabelen verwijzen. Bijvoorbeeld het laten loshangen/nergens tegen aan mogen komen van netkabels, of een zo groot mogelijke afstand tussen interlinks en netkabels of dat de NACA5 speakerkabels niet direct op de grond mogen liggen, zijn in mijn oren fabeltjes. Ik heb de netkabels gewoon netjes in kabelgootjes gestopt geplakt aan de muur en de interlinks liggen vlak in de buurt en de NACA5 ligt gewoon op het tapijt. Zolang het maar niet strak staat/trekt en de interlink niet evenwijdig langs een netkabel loopt over de volledige lengte en de NACA5 niet te sterk gebogen wordt, is er geen enkele achteruitgang in de klank. Hier effe een foto van mijn situatie.

AbZ

Citaat van: Cyreg op december 21, 2013, 12:01:38
mooi plaatje van 6-fach POWERIGEL PLUS
> ben benieuwd wie deze gaat proberen voor 4500 euro  :D
Citaat van: garmtz op december 21, 2013, 12:04:21
Ik denk dat we in dit topic wel cynisch genoeg zijn geweest. Als je dus niets zinnigs hebt bij te dragen dan ouwe koeien, is het misschien beter je tijd te besteden aan andere topics.
Jullie hebben allebei gelijk.  4500 euro voor een veredeld stekkerblok en dat soort dingen is imho funest voor de geloofwaardigheid van een merk dat ook gewoon fatsoenlijke spullen kan maken.  De PRaT en de zgn muzikaliteit zijn natuurlijk ook ouwe koeien.  I rest my case.

AbZ

Citaat van: LPlover op december 21, 2013, 12:16:45Jullie moeten ook niet alles geloven wat er op het Engelse Naim forum wordt beweerd :crazy:. Dat deed ik eerst best wel maar met goed luisteren kun je een hoop geneuzel naar het rijk der fabelen verwijzen. Bijvoorbeeld het laten loshangen/nergens tegen aan mogen komen van netkabels, of een zo groot mogelijke afstand tussen interlinks en netkabels of dat de NACA5 speakerkabels niet direct op de grond mogen liggen, zijn in mijn oren fabeltjes.
Interlinks en netkabels gescheiden houden is geen onzin.

Robiwan

Citaat van: AbZ op december 21, 2013, 12:52:26
Interlinks en netkabels gescheiden houden is geen onzin.

dat zeg ik toch. Ze mogen elkaar best kruisen!

AbZ

Citaat van: LPlover op december 21, 2013, 12:55:22
dat zeg ik toch. Ze mogen elkaar best kruisen!
Nou nee, dat zei je niet.  Als het niet echt hoeft...  :)  Liever niet, maar niet altijd te voorkomen.
Kruisen is wel iets minder onwenselijk dan in de lengte bij elkaar laten.

Robiwan

Citaat van: AbZ op december 21, 2013, 13:25:17
Nou nee, dat zei je niet.  Als het niet echt hoeft...  :)  Liever niet, maar niet altijd te voorkomen.
Kruisen is wel iets minder onwenselijk dan in de lengte bij elkaar laten.

;D

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op december 21, 2013, 11:37:11
Supermooi merk, maar helaas met een zorgvuldig gecreëerd en in stand gehouden mystiek tav de voedingen.

Zonder deze klinkt het ook niet volgens Naim.....

Deze heb ik er tussen gehad, hoorde geen verschil met het naim stekkerblokje van e 65,-
Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op december 22, 2013, 17:43:06
Deze heb ik er tussen gehad, hoorde geen verschil met het naim stekkerblokje van e 65,-
Dat heb je dan goed gehoord ;)

Jumping Jack

Citaat van: Musfed op december 20, 2013, 23:13:58
Nap600 gok ik.

Ik vermoed een set mono-eindversterkers....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Dey

Klopt, dat ben ik helaas.

M'n rechteroor is bijna altijd ontstoken en buis van eustachius zit dicht. Heb de afgelopen maanden geen behoefte meer om luisteren en speel alleen nog achtergrond muziek. Tja, dat kan ook prima met een first-sony apparaat.

Heb trouwens ook een nieuwe HiCap DR en de Allae's te koop staan.

Prettige kerstdagen @ allen!
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Robiwan

Citaat van: Dey op december 24, 2013, 12:25:32
Klopt, dat ben ik helaas.

M'n rechteroor is bijna altijd ontstoken en buis van eustachius zit dicht. Heb de afgelopen maanden geen behoefte meer om luisteren en speel alleen nog achtergrond muziek. Tja, dat kan ook prima met een first-sony apparaat.

Heb trouwens ook een nieuwe HiCap DR en de Allae's te koop staan.

Prettige kerstdagen @ allen!

Oke :omg:

Ik zal je adviseren om je telefoonnummer wel te vermelden omdat je zegt niet in te gaan op biedingen via berichten. Wel aantrekkelijk dat die Allae's dicht tegen de muur kan worden geplaatst. Hoe zouden deze klinken met een Nait XS?

Klout10

Rbin, is dat jouw CD5x op MP?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Alco

CiteerIk zal je adviseren om je telefoonnummer wel te vermelden omdat je zegt niet in te gaan op biedingen via berichten.
Voor zulke schappelijke prijzen zou ik uberhaupt de mogelijkheid tot bieden achterwege laten.
(je hebt op MP vaak van die trieste personen die voor een habbekrats verwachten dat ze een serieus bod gedaan hebben) 

CiteerWel aantrekkelijk dat die Allae's dicht tegen de muur kan worden geplaatst. Hoe zouden deze klinken met een Nait XS ?

Ik heb eerder dit jaar een setje Allae's op mijn toen nog Nait XS mogen proberen. Dat klonk op zich niet verkeerd.
Gezien de toch wel aardig forse kasten verwachtte ik een ietwat overheersend laag, met name zo dicht tegen de muur, maar daar was geen sprake van.
De XS stuurde 'm met gemak aan en het laag was erg fraai (beslist niet overheersend. Eerder ietwat slank, maar zeker aanwezig als de muziek er om vraagt en erg strak!)

Voor de prijs die Dey er voor vraagt een no-brainer wat mij betreft.  (kun je je amper een buil aan vallen denk ik)
Ik kon toen een setje voor € 2200,- p.p. kopen. Voor die prijs vond ik ze echter net niet bijzonder genoeg.

Wel erg jammer voor je Dey dat je om deze reden je mooie spullen moet verkopen.  :(
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ivdz

Ik kan alleen maar bevestigen hoe goed de Allaes zijn. Met afstand de beste aankoop die ik de afgelopen periode heb gedaan. Ongelooflijk muzikaal en een fijne match met de XS reeks.

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII