Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Wat voor verf? Alles op waterbasis met water.. anders toch terpetine (denk ik...)

Citaat van: LPlover op december 15, 2013, 11:35:13
Waarmee kun je de behuizing van Naim het beste schoonmaken? Er zitten enkele verfspetters op zowel de versterker, cd-speler en tuner :crazy: :D. Met een sopje en zacht sponsje geen succes.

Gr,

Robin

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op december 15, 2013, 11:36:00
Wat voor verf? Alles op waterbasis met water.. anders toch terpetine (denk ik...)

tja volgens mij op waterbasis maar weet niet zeker.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op december 15, 2013, 11:41:25
tja volgens mij op waterbasis maar weet niet zeker.

Staat toch op het blik?

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op december 15, 2013, 11:42:47
Staat toch op het blik?

Zit er waarschijnlijk al een tijdje op (in 2012 geklust), maar zag het nu pas onder een sterke lamp!

lynch1979

Terpetine krijg je vlekken van, het bijt altijd wat van de verf weg.

Maar als het er al zolang zit en het valt je nu pas op......lekker laten zitten  :D

Dr.Bedlo

Die lamp dan maar uit doen dan zie je het niet meer. Aan de andere kant je weet dat het er zit, en dat is irritant. Wat je kunt doen is met een watje de plek zo nat mogelijk maken en dan met een fohn drogen. Je kan het er dan meestal zo afhalen.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: lynch1979 op december 15, 2013, 11:48:46
Terpetine krijg je vlekken van, het bijt altijd wat van de verf weg.

Maar als het er al zolang zit en het valt je nu pas op......lekker laten zitten  :D

Lijkt mij ook...

fireman

De behuizingen van naim zijn toch geanodiseerd ?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

dre73

Zijn ze van aluminium dan?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fireman

Ja, natuurlijk. Tik er maar eens op.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Microvezeldoekje voorzichtig proberen.

twani

Doe anders eens "krabbie krabbie" met je nagel.

fireman

Geen microvezel, dat blijft haken.

musfed

Kreeg een mail van Naim dat ze in Las Vegas iets nieuws laten zien/horen?
Ze hebben er zelfs een teaser van gemaakt om ons lekker te maken, en de komende dagen ernaar te gissen.

Dutch & Dutch 8c's

newday

Citaat van: Musfed op december 20, 2013, 18:29:58
Kreeg een mail van Naim dat ze in Las Vegas iets nieuws laten zien/horen?
Ze hebben er zelfs een filmpje van gemaakt om ons lekker te maken, en de komende dagen ernaar te gissen.

Naim Exakt ?  ;)

Dr.Bedlo

Wederom een mislukte speaker?
Quad vintage.

fireman

Nieuwe versie van de NAP 500??

Klout10

Leuk, ben wel benieuwd!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

paaj

Naim diffusie panelen :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

musfed

Dutch & Dutch 8c's

fireman

Heeft iemand al eens zo'n netfilter uitgeprobeerd op zijn/haar naim apparaten? Indien ja, hoe was de ervaring daarmee? Echt een verbetering of juist gewoon anders?

Denk dan aan zo'n PS audio P3 of P5 of zo'n powerplant premier.

Ik merk/ervaar een dag en nacht verschil in geluid of ik overdag luister of 's avonds. Ben benieuwd of ik dat naar elkaar toe kan trekken.

twani

Citaat van: Fireman op december 21, 2013, 10:32:27
Heeft iemand al eens zo'n netfilter uitgeprobeerd op zijn/haar naim apparaten? Indien ja, hoe was de ervaring daarmee? Echt een verbetering of juist gewoon anders?

Denk dan aan zo'n PS audio P3 of P5 of zo'n powerplant premier.

Ik merk/ervaar een dag en nacht verschil in geluid of ik overdag luister of 's avonds. Ben benieuwd of ik dat naar elkaar toe kan trekken.
Ik lees niet anders dan dat je Naim NIET moet filteren......

AbZ

Citaat van: twani op december 21, 2013, 10:37:26
Ik lees niet anders dan dat je Naim NIET moet filteren......
Naimies vinden minder storingen blijkbaar minder 'levendig'.  Of misschien een beperking in de voeding.

Er komt trouwens 7 januari een nieuwe Naim dinges...

Robiwan

Citaat van: AbZ op december 21, 2013, 10:49:43
Naimies vinden minder storingen blijkbaar minder 'levendig'.  Of misschien een beperking in de voeding.

Er komt trouwens 7 januari een nieuwe Naim dinges...

tja een filter blijft een filter :D Afname in dynamiek en een glazig geluidsbeeld is mijn ervaring met netfilters in combi met Naim.

AbZ

Citaat van: LPlover op december 21, 2013, 10:53:11
tja een filter blijft een filter :D Afname in dynamiek en een glazig geluidsbeeld is mijn ervaring met netfilters in combi met Naim.
Afname van dynamiek zou op ontoereikende voeding wijzen.  'Gelukkig' kan je die dan weer apart kopen.

Ik zie nu dat de nieuwe Naim dinges hierboven al was aangekondigd.  Eindelijk een voeding die gewoon goed werkt?