Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

AbZ

't Is iig zeer to the point  :D

Wel een eigenaardige voorkeur voor spullen die er minder uitzien.  Of liever gezegd anders.

twani

Citaat van: AbZ op december  6, 2013, 21:05:05
't Is iig zeer to the point  :D

Wel een eigenaardige voorkeur voor spullen die er minder uitzien.  Of liever gezegd anders.
T'is gewoon allemaal erg lelijk hoor Abel, niks meer en niks minder. :D

Dr.Bedlo

Ja, gewoon mooie dingen kopen. Hoe het  klinkt doet er uiteraard niet toe. Daar let niemand op
Quad vintage.

garmtz

Ik zie nog steeds een SN2 in je signature... Is die nou weg of niet?

AbZ

Citaat van: fred19633 op december  6, 2013, 22:16:09
Ja, gewoon mooie dingen kopen. Hoe het  klinkt doet er uiteraard niet toe. Daar let niemand op
^^

Dr.Bedlo

Ok....Laat ik dan maar iets meer verhalen. Gisteren op de ipad op zo een beeldscherm keybordje ging dat niet al te prettig.

Wij ( een kennis ging mee) kwamen rond 13.00 aan en de ontvangt was allerhartelijkst. Gezellige zaak en mooi opgebouwd. Het is  niet zo zeer op verkoop dan wel op luisteren gericht. Mooi Merkenpallet. Het was ook vrij druk. Eerst even kennisgemaakt met Jan van BBEG. Een alleraardigste man met veel kennis van zaken, heb wel eens mensen meegemaakt waarvan ik denk"Klets niet uit je nek". Maar dat had ik bij Jan absoluut niet. Maar enfin: Er waren 2 luisterruimtes in gebruik genomen en gereed gemaakt. Luisterruimte waar wij in de Chesterfield konden luisteren naar een masterclass Sugden intergrated op Harbeth m30.1 speakers.En dat sprak ons totaal niet aan, en weinig gecontroleerd beeld en rommelig. Daar hadden wij zeker meer van verwacht. Goed toen de Croft. Een mooie versterker met een prachtige volume en balans regeling. Een mooi plaatje ook wel kwa geluid. Het doet wat het moet doen maar dat was het dan ook wel. Weinig inspirerend en een beetje doods. Voor mij is de non remote ook wel vervelend.We werden aangetrokken door de sound die uit luisterruimte 2 was te horen.!

Dat was het , dat klonk mooi! Levendig, opzwepend, ! Logisch Naim en Harbeth. ( Harbeth P3 esr en Naim unity 2) VERBAZINGWEKKEND. Hoe anders dat klonk en voor ons een veel meer beleving opwekkende installatie. Tot slot werden de Harbeths nog op de Lavardin LS aangesloten en moet zeggen dat mij dat niet eens tegenviel. Benaderde Naim nog het beste, maar wat ieler en kaler van geluid.

Tot slotte nog even met wat kenners van de Harbeth 30.1 gesproken, een concensus in de uitspraken was dat deze speaker wat hard kan overkomen en het geluid meer upfront weergeeft. Dat is dus voor mij verder geen punt om te overwegen. Moe en voldaan weer naar huis en vele vragen opgelost. Stick with Naim. Een andere conclusie kon ik er niet aan verbinden.

Quad vintage.

AbZ

Ook duidelijk.  Lavardin "LS" moet IS zijn denk ik.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

doet dat er toe dan?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december  7, 2013, 12:26:46
doet dat er toe dan?

het lijkt mij dat je of met de nait xs speelt of met de sn2 ;)

Dr.Bedlo

Of beide! Nee , zal je uit de brand helpen. De SN-2 kon mij niet bekoren en is weer terug gegaan. Het klonk allemaal kwa controle wel beter maar miste iets ( zonder aan te kunnen geven wat dat nu was)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december  7, 2013, 12:31:43
Of beide! Nee , zal je uit de brand helpen. De SN-2 kon mij niet bekoren en is weer terug gegaan. Het klonk allemaal kwa controle wel beter maar miste iets ( zonder aan te kunnen geven wat dat nu was)

PRAT/levendigheid?

Dr.Bedlo

Ja. Ik denk dat het dat uiteindelijk wel is geweest. Vooral de levendigheid, de Flow. Of dat nu die Pratt is? Het zal wel.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december  7, 2013, 12:34:24
Ja. Ik denk dat het dat uiteindelijk wel is geweest. Vooral de levendigheid, de Flow. Of dat nu die Pratt is? Het zal wel.

de oude nait xs heeft een meer gesloten/dichtere klank waardoor drive/prat beter doorkomt. Een meer open beeld (zoals bijv. de SN2) vind ik al gauw wat tam/glazig klinken. Zo'n heel breed en diep stereobeeld jakkes :crazy:

Jumping Jack

Nou, ik vind de sn2 geweldig! Er staat er trouwens eentje op hifi.nl voor net geen 3k.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op december  7, 2013, 20:58:52Er staat er trouwens eentje op hifi.nl voor net geen 3k.

Met de tekst in de advertentie: ''soms gaan veranderingen erg snel'' ??

Vraag mij af wat de echte reden van verkoop is met zo,n tekst in een advertentie  :unsure:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

Citaat van: YamahaRXV op december  7, 2013, 23:56:34

Vraag mij af wat de echte reden van verkoop is met zo,n tekst in een advertentie  :unsure:

Ben ook best benieuwd wat hij nu dan op het oog heeft?
(Naimupgrade of toch 'n ander merk :devil:)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Gaat weg vanwege het uiterlijk denk ik, het geluid doet er immers niet toe en is van secundair belang.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op december  7, 2013, 13:53:06
de oude nait xs heeft een meer gesloten/dichtere klank waardoor drive/prat beter doorkomt. Een meer open beeld (zoals bijv. de SN2) vind ik al gauw wat tam/glazig klinken. Zo'n heel breed en diep stereobeeld jakkes :crazy:

Spot on . Althans volgens mijn bescheiden mening. Alhoewel ik de xs wel een beetje te gesloten vond wat het stereobeeld betrof, de flatcap xs maakt het breder maar net niet te, precies goed.. De SN 2 vond ik nu je het zo zegt een tik te breed in het stereo beeld en daardoor te veel overdrijven. Wat mij vooral stoorde in de sn 2 was een zekere mate van kunstmatigheid en een te directe sound. Een ieder kan daar anders over denken.

Men heft mij geadviseerd de Harbeth m.30.1 te laten liggen en voor de harbeth shl- 5 of zoiets te gaan ( dat ding heeft Twani volgens mij ook) Binnenkort dus weer naar it harkstee.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: YamahaRXV op december  7, 2013, 23:56:34

Kan ook iemands privé situatie zijn die veranderd is. Misschien heeft deze persoon wel helemaal niets anders op het oog...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: fred19633 op december  7, 2013, 11:46:23
Tot slotte nog even met wat kenners van de Harbeth 30.1 gesproken, een concensus in de uitspraken was dat deze speaker wat hard kan overkomen en het geluid meer upfront weergeeft. Dat is dus voor mij verder geen punt om te overwegen. Moe en voldaan weer naar huis en vele vragen opgelost. Stick with Naim. Een andere conclusie kon ik er niet aan verbinden.

'Kenners' van de Harbeth M30.

garmtz

Citaat van: fred19633 op december  7, 2013, 11:46:23

'Kenners' van de Harbeth M30.1 die deze speaker 'hard' en 'upfront' noemen, hebben werkelijk geen idee waar ze het over hebben... De M30.1 klinkt op het laag na heel erg eender aan de M20.1 (P3ESR), dus dan zouden jouw speakers ook hard en upfront moeten klinken?? Onzin...

Martin!!!

Ik ben het met je eens Garmt.

Ik hoop dat Fred ze beide op demo kan krijgen de M30.1 en de SLH5 zodat hij zelf een oordeel kan vormen over beide weergevers in zijn set, dit is volgens ook voor het eerst dat Fred zich iets van 'kenners' aantrekt volgens mij.......... Maar het zal wel weer een onnavolgbaar Fredpad worden, goodluck man............
mainly British stuff