Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: sebassie op december  2, 2013, 18:29:42
Heeft er iemand al ns gehoord hoe de kabels van AR Sound (http://www.ar-sound.com/Lunar.html) het doen in een Naim set? Ten opzichte van de standaard en Hi-line kabels?

Deze bedoel je ?  AR Sound Lunar, komt uit het land van de Teddy Pardo voedingen  ;)

Pas geleden iemand nog iemand gesproken die er erg van gecharmeerd was en deze beter vind klinken dan de Naim Hiline.
Hij had hem tussen de Naim Supernait en de Ndac.

Werd zeer recent nog door hem te koop aangeboden omdat hij de switch heeft gemaakt van Naim naar Devialet  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

fireman

Kan iemand aangeven of het de moeite waard is om de firmware versie van 3.21.000 te upgraden naar 3.22.000 ?

Wat voor noemenswaardige verschillen kan ik merken? Zowel kwa geluid als bediening of toepassingen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

raindog

Citaat van: ivdz op december  2, 2013, 09:02:30
Graag wat advies. Ik heb reeds meerdere malen gelezen dat het regelmatig reinigen van connectoren en kabelaansluitingen belangrijk is. Wil dat nu ook gaan doen, maar weet eigenlijk niet welk product ik best gebruik.

Schoonmaken doe ik eigenlijk pas wanneer ik daadwerkelijk corrosie of vervuiling kan zien. Dan gebruik ik een klein potje Deoxit D100L. Bij de leads van mijn vorige platenspeler was het effect erg goed hoorbaar. Maar ja, die veranderden na behandeling dan ook van groen naar koperkleurig ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Citaat van: Fireman op december  2, 2013, 19:21:09
Kan iemand aangeven of het de moeite waard is om de firmware versie van 3.21.000 te upgraden naar 3.22.000 ?

Wat voor noemenswaardige verschillen kan ik merken? Zowel kwa geluid als bediening of toepassingen.

Op onze demo-apparaten nog niet uitgevoerd. Schijnt alleen iets op te lossen met gapless playback. Voor de rest verwacht ik geen verschillen in geluid of bediening. Andere functionaliteit zul je in zo'n '+0.01' release niet krijgen. Dat zal op zijn minst een '+0.1' release zijn.

fireman

Citaat van: garmtz op december  2, 2013, 19:41:24
Op onze demo-apparaten nog niet uitgevoerd. Schijnt alleen iets op te lossen met gapless playback. Voor de rest verwacht ik geen verschillen in geluid of bediening. Andere functionaliteit zul je in zo'n '+0.01' release niet krijgen. Dat zal op zijn minst een '+0.1' release zijn.

Thx, dan laat ik 'm lekker staan. Staat netjes in een kast en netjes ingebouwd met de juiste kabel lengtes. Geen zin om het eea weer los te halen ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jumping Jack

Ik blijf er ook van af. De ndx werkt nu probleemloos en dat wil ik graag zo houden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Fireman op december  2, 2013, 19:45:07
Thx, dan laat ik 'm lekker staan. Staat netjes in een kast en netjes ingebouwd met de juiste kabel lengtes. Geen zin om het eea weer los te halen ;)

Misschien een keer een lange USB kabel eraan hangen en die laten zitten voor updates?

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op december  2, 2013, 19:52:56
Ik blijf er ook van af. De ndx werkt nu probleemloos en dat wil ik graag zo houden.

3.21 is inderdaad bij ons ook echt probleemloos. Dus 'if it ain't broke, don't fix it'! ;)

fireman

Citaat van: garmtz op december  2, 2013, 19:53:55
Misschien een keer een lange USB kabel eraan hangen en die laten zitten voor updates?

Dat is wel een idee, als het maar geen spaghetti wordt :)

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

Citaat van: Dynky op december  3, 2013, 16:53:54
beetje fishy nederlands, dus ik gok dat je hem niet kan gaan ophalen  ;)

Zeker een Poolse Naimlover :D Ik vind het heeel erg goedkoop en kan het bijna niet geloven.

YamahaRXV

Citaat van: Dynky op december  3, 2013, 16:53:54
beetje fishy nederlands, dus ik gok dat je hem niet kan gaan ophalen  ;)

;) De tekst lijkt vertaald te zijn van Engels naar Nederlands, en vervolgens ''neergekwakt'' in de advertentie  :crazy:

Peter zal in het ''echie'' wel Pjotr of Pawel heten.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

paaj

En verhuizing is ook een slecht excuus.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

clockwork

Hij woont volgens de kaart op een industrieterrein.  :(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

paaj

Ik woon volgens de kaart ook altijd ergens anders :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

AbZ

Citaat van: paaj op december  3, 2013, 23:23:40
Ik woon volgens de kaart ook altijd ergens anders :)
Dacht al dat je daar in de buurt woonde.

twani

Citaat van: YamahaRXV op december  3, 2013, 19:04:10
;) De tekst lijkt vertaald te zijn van Engels naar Nederlands, en vervolgens ''neergekwakt'' in de advertentie  :crazy:

Peter zal in het ''echie'' wel Pjotr of Pawel heten.... :D
"Pawel Platzak", ik ken 'm....., heeft een heleboel broers :D

Dirk

Peter heeft vandaag gereageerd op m'n bericht via MP, waarin ik vraag of ik hem vanavond kon komen halen voor de vraagprijs van 1100€.
hij is een politieman uit Engeland die via een uitwisselingsprogramma in NL heeft gewerkt en daarom de in NL gekochte Supernait ook weer hier wil verkopen...blablabala ::)
100% scam dus, zoals voorspeld ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

YamahaRXV

Citaat van: twani op december  3, 2013, 23:42:59
"Pawel Platzak", ik ken 'm....., heeft een heleboel broers :D

:D

Jestem biedny i potrzebuje pieniędzy basen !

Dr.Bedlo

het was een heerlijke en luisterrijke middag in twijzelerheide veel beluisterd, croft,sugden, lavardin, en uiteraard naim. Wederom veel ervaringen opgedaan.

Harbeth speakers , eindelijk eens de  30.1 kunnen beluisteren.
Benb merci voor het meebrengen van de bruggetjes.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december  6, 2013, 19:11:15
het was een heerlijke en luisterrijke middag in twijzelerheide veel beluisterd, croft,sugden, lavardin, en uiteraard naim. Wederom veel ervaringen opgedaan.

Harbeth speakers , eindelijk eens de  30.1 kunnen beluisteren.
Benb merci voor het meebrengen van de bruggetjes.

Wat klonk lekker en wat minder?

Dr.Bedlo

Heel simpel naim en harbeth klonk  en de rest minder.. Of liever gezegd.anders.
Quad vintage.

Jumping Jack

;D. Mooie review fred!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Ja, daar ben ik vrij goed in.
Quad vintage.