Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Ok...Ja je levert wel in aan Pratt. maar ik vond de toegenomen controle en de diepte en breedte van het stereobeeld een meer doorslag gevende factor.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op oktober 20, 2013, 11:57:12
Is de FC op je Stageline dan wel een serieuze upgade LPlover?

De Stageline op AUX2 klinkt ook prima maar dan worden de overige ingangen benadeeld (minder PRAT, vlakker geluidsbeeld). Met de FC is het ruimtelijk beeld meer open, het laag warmer en het hoog hoger.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Eindelijk een Naim nait 01 en 02 kunnen kopen. Moeten nog binnenkomen maar ben benieuwd hoe die gaan spelen op de Harbethjes.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 20, 2013, 12:09:25
Eindelijk een Naim nait 01 en 02 kunnen kopen. Moeten nog binnenkomen maar ben benieuwd hoe die gaan spelen op de Harbethjes.

2e vintage set?

Martin!!!

Citaat van: LPlover op oktober 20, 2013, 12:02:58
De Stageline op AUX2 klinkt ook prima maar dan worden de overige ingangen benadeeld (minder PRAT, vlakker geluidsbeeld). Met de FC is het ruimtelijk beeld meer open, het laag warmer en het hoog hoger.

Een mooie verbetering dus  :thumbs-up:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op oktober 20, 2013, 12:10:26
2e vintage set?

Ja..Ik heb wel wat met vintage ( ik ben al heel oud en daarom melancholisch) Ben nu op zoek naar een mooie Revox set.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Kun je de nap 100 ook aansluiten op de unityqute en zal dit ook sonische verbetering geven. Neem aan van wel, maar heeft iemand ervaring hiermee?.
Quad vintage.

Bensz

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 21, 2013, 01:28:42
Kun je de nap 100 ook aansluiten op de unityqute en zal dit ook sonische verbetering geven. Neem aan van wel, maar heeft iemand ervaring hiermee?.

Geen ervaring, maar zal zeker een verbetering geven als ik de verhalen mag geloven.

musfed

CiteerEindelijk een Naim nait 01 en 02 kunnen kopen.

Alsof je ze spaart Fred. Welke Nait2 heb je, de CB of de Olive?
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Zo..Nu even het usb gebeuren dat het nog steeds niet doet. Ik heb een 16 GB stick geformatteerd met FAT 32 en de USB op de ND geactiveerd. De muziek files heb ik rechtstreeks gekopieerd vanaf de NAS ( die het gewoon goed doet) dus dan zou je verwachten dat het goed gaat. Maar helaas zowel op de Unitiqute als mede de ND5xs worde de usb stick niet herkend. Iemand een idee waaraan dat kan liggen? Onderstaand geeft de files wee zoals ze op de stick en de Nas staan.
Quad vintage.

Jumping Jack

Tja, dat is meteen duidelijk. 2 unlimited.  :crazy:. Geraakt niet door de Naim crap-filter.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Enne ......Wieteke van Dort?    Brrrrrrr........

Bensz

Kun je een van de mappen ook openen en inhoud laten zien?

Dr.Bedlo

Bij deze:
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op oktober 21, 2013, 12:29:51
Tja, dat is meteen duidelijk. 2 unlimited.  :crazy:. Geraakt niet door de Naim crap-filter.

Niks mis met Anita doth :inlove: heerlijke 90's dance.

Bensz

Muziekfolders uit bovenliggende map halen, en deze op USB zetten...

Dr.Bedlo

Dat heb ik gedaan. Overigens zie ik nu dat als ik de usb stick formatteer dat alleen de mogelijkheid is gegeven om dit met ex Fat te doen. En dat zal wel niet hetzelfde zijn als fat 32 ?
Quad vintage.

Jumping Jack

Je spreekt van een 16GB stick, maar er staat 59?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bensz

Windows kan fat32 niet groter dan 32GB formateren.

Dr.Bedlo

de stick is inderdaad 64 gb. Dus dat wil dan sowieso niet ?
Quad vintage.

Bensz

Misschien kun je bij capaciteit eea verlagen, en kun je wel fat32 formateren?

Deleted member

Citaat van: garmtz op oktober 19, 2013, 21:53:31
Let op 'WAF'... Heb echter mijn post aangepast in wat ik werkelijk wilde zeggen in plaats van iets grappigs... Een uitbreiding op die opmerking is dat veel mensen denken dat DSP de oplossing is bij een te hoge nagalm. Dat is het niet, zoals we weten. Spanplafonds of de nieuwe strakke voorzetwanden kunnen uiteraard prima werken en zijn nagenoeg onzichtbaar.

Sorry was even zeer verbaasd maar heb ook mijn post aangepast.  :) Verder geheel met je eens. :thumbs-up:

Deleted member

Citaat van: Lion of Judah op oktober 20, 2013, 10:23:14
Ik herken dat ook wel, dat het geluid bijna per dag lijkt te verschillen. Ik denk alleen dat het door mijzelf komt en niet ligt aan apparatuur, stroom etc. Gemoedstoestand, al dan niet vermoeid zijn in mijn optiek de dingen die mijn gehoor beïnvloeden. Ook het verschil tussen overdag en 's avonds luisteren is er zo een, 's avonds is het donker en rustig waardoor ik het geluid beter vind dan overdag.

Ik denk dat alle zaken die je noemt een rol spelen, inclusief de kwaliteit van de inkomende netspanning. Misschien leuk om eens een AC regenerator zoals een P3/P5/P10 Power Plant van PS Audio uit te proberen.