Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op oktober 19, 2013, 18:27:01
Die je dan ook nog adviseren een betere checker aan te schaffen ;)

Hey, Henk is ook wakker... ;D  Het leek mij een handig dingetje, maar ik heb hier ook nog een mooie Fluke multimeter hoor  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2013, 18:40:25Het leek mij een handig dingetje, maar ik heb hier ook nog een mooie Fluke multimeter hoor  8)
Dan was je dus al goed voorzien.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2013, 18:40:25
Hey, Henk is ook wakker... ;D  Het leek mij een handig dingetje, maar ik heb hier ook nog een mooie Fluke multimeter hoor  8)

Wat wil je dan nog met zo'n "Blokker" ding? :D

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2013, 18:40:25
Hey, Henk is ook wakker... ;D 

Ook wakker? :devil:
Tussen de arbeid door heb ik vandaag al de meest fantastische muziek beluisterd :wub:

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 18:27:33
Moeilijk. Hoor wel iets van verbetering wat de luchtigheid en warmte betreft. Maar het geliud smeert meer en ik bespeur een zenuwachtig midden gebied. Ergo. De NACA er maar weer tussen. Schijnt toch de beste overall optie te zijn.

Ja.. Ik denk dat je de spijker op de kop slaat. Ik mis de betrokkenheid en het ritme en dat zal de PRATT dan wel zijn. DE sn 2 is duidelijk de meester boven de XS/FC combi wat hifi waarden aangaat maar of je dan nog wel geniet? Het is mij te klinisch en te kunstmatig op dit moment. maar we wachten nog maar rustig af.

Heb zelf hier de Chord Signature LS kabels kunnen proberen van een goede kennis die ze te koop had aangeboden voor een zeer nette prijs.
In een hoop opzichten absoluut een heerlijk klinkende kabel die er voor zorgde dat er een bredere soundstage te horen was als met de Naca 5, maar ook beduidend ''donkerder'' klonk en daardoor wat meer rust leek te geven. Na langer geluisterd te hebben had ik toch het idee dat ik op bepaalde punten ingeleverd had. Met name op de weergave van vocalen kreeg ik sterk het idee dat de natuurgetrouwheid van stemmen minder was (gekleurder zou je kunnen zeggen) en ook merkte ik dat er minder diepte in het beeld waarneembaar was.
In het laag hoorde je ook goed terug dat de Naca 5 meer definitie en snelheid gaf, alsof de handrem er een beetje op stond met de Chord Signature,s  ;)

Een andere kabel dan de Naca 5 ga ik nu niet meer proberen, deze heeft misschien nog wat lichte verbeterpunten, maar ''overall'' gezien is er m.i. nog niets wat aan de Naca 5 kan tippen (achter Naim dan...)

Wat betreft de SN 2 dacht ik aan de hand van jouw uitleg al aardige overeenkomsten met mijn eerdere bevindingen te kunnen lezen.
Ik denk wel dat Garmt gelijk heeft met de inspeelperiode van de SN 2 en dat je hierna pas een goede objectieve beeldvorming kan krijgen  ;) 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op oktober 19, 2013, 18:52:37
Wat wil je dan nog met zo'n "Blokker" ding? :D

Verzamelwoede....net als bij Theo  :P ;D

Dr.Bedlo

Iemand een idee wat de Hicap DR in plaats van de Flatcap XS op een SN-1 gaat doen?
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 19:25:58
Iemand een idee wat de Hicap DR in plaats van de Flatcap XS op een SN-1 gaat doen?

Volgens Garmt wordt dat een kale SN2

Zie reply 10949
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Is er dan ook een sn met een weelderige haardos O0
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Martin!!! op oktober 19, 2013, 19:39:52

Volgens Garmt wordt dat een kale SN2

Zie reply 10949

"SN1 + Hicap DR vs SN2: Hier slaat de tendens om en wint de SN1+Hicap DR het van de kale SN2, die nu op inzicht ongeveer gelijk ligt met de SN1+HCDR combinatie, maar een meer timide geluid geeft. Ondanks dit, heeft de SN2 nog steeds meer resolutie en openheid dan de SN1+HCDR en een dieper geluidsbeeld."

Een Flatcap XS zou ik niet gebruiken op Classic componenten. Heeft weinig toegevoegde waarde. Sterker nog, een Hicap 2 op een SN2 vind ik een verslechtering, laat staan een Flatcap XS. Voor een echte verbetering van de SN2 moet je naar een Hicap DR, maar source first! Een NDX moet hoger op de lijst dan een hicap dr.

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 19, 2013, 17:52:58
Nou, de sn2 niet-muzikaal? Wat zit ik hier dan steeds te genieten?  ;D
Waarom wil jij dan DSP? :blink:

garmtz

Citaat van: twani op oktober 19, 2013, 20:45:15
Waarom wil jij dan DSP? :blink:

Ik mis ook iets... Wat is er precies loos met het geluid JJ?

Jumping Jack

;D niets. Gewoon nieuwsgierigheid. Er was ook niets mis met de SuperUniti. En de akoestiek is hier nu eenmaal niet perfect, dus vroeg ik mij af wat een antimode hier kan doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 19, 2013, 21:01:16
;D niets. Gewoon nieuwsgierigheid. Er was ook niets mis met de SuperUniti. En de akoestiek is hier nu eenmaal niet perfect, dus vroeg ik mij af wat een antimode hier kan doen...
Mmm, oke...... Dat zou bij mij wel de allerlaatste reden zijn om een goed spelende set "open te breken" en van een lapmiddel te voorzien.....

Jumping Jack

Goh, het is gewoon een bepeinzing en niets onherroepelijks natuurlijk...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op oktober 19, 2013, 21:01:16

Duidelijk... Helaas is er met DSP niets te doen tegen nagalm in midden en hoog.

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 19, 2013, 21:15:58
Goh, het is gewoon een bepeinzing en niets onherroepelijks natuurlijk...
Zo zwaar zie ik het ook niet Jack. Alleen komen dat soort hersenspinsels bij mij niet op als het lekker klinkt. Sterker nog, ik ben welhaast angstig om teveel te veranderen, bang als ik ben dat (mijn) "klankmagie" verdwijnt....

garmtz

Citaat van: twani op oktober 19, 2013, 21:27:54
Zo zwaar zie ik het ook niet Jack. Alleen komen dat soort hersenspinsels bij mij niet op als het lekker klinkt. Sterker nog, ik ben welhaast angstig om teveel te veranderen, bang als ik ben dat (mijn) "klankmagie" verdwijnt....

Die verdwijnt alleen als je andere speakers neer zou zetten... ;)

Deleted member

edit n.a.v. aanpassing post Garmtz

twani

Citaat van: garmtz op oktober 19, 2013, 21:31:32
Die verdwijnt alleen als je andere speakers neer zou zetten... ;)
Geen zorg, ik weet ook wel waardoor de magie voortdurend is.  De enige andere speaker die ik nog wel eens zou willen horen ( maar niet mijn Harbeths voor zou inruilen) is een hogere Tannoy, alhoewel ik eigenlijk nu al weet dat mij dat niets brengt. Geen enkele andere speaker gaat zo mij zoveel rust geven.

garmtz

Citaat van: Antoine op oktober 19, 2013, 21:39:15
:o

Serieus!?? Of verkoop jij soms liever een dikker modelletje luidspreker/versterker? ;)

Let op 'WAF'... Heb echter mijn post aangepast in wat ik werkelijk wilde zeggen in plaats van iets grappigs... Een uitbreiding op die opmerking is dat veel mensen denken dat DSP de oplossing is bij een te hoge nagalm. Dat is het niet, zoals we weten. Spanplafonds of de nieuwe strakke voorzetwanden kunnen uiteraard prima werken en zijn nagenoeg onzichtbaar.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op oktober 19, 2013, 20:24:17
"SN1 + Hicap DR vs SN2: Hier slaat de tendens om en wint de SN1+Hicap DR het van de kale SN2, die nu op inzicht ongeveer gelijk ligt met de SN1+HCDR combinatie, maar een meer timide geluid geeft. Ondanks dit, heeft de SN2 nog steeds meer resolutie en openheid dan de SN1+HCDR en een dieper geluidsbeeld."

Een Flatcap XS zou ik niet gebruiken op Classic componenten. Heeft weinig toegevoegde waarde. Sterker nog, een Hicap 2 op een SN2 vind ik een verslechtering, laat staan een Flatcap XS. Voor een echte verbetering van de SN2 moet je naar een Hicap DR, maar source first! Een NDX moet hoger op de lijst dan een hicap dr.

Prachtig uitgebreid antwoord op een niet gestelde vraag.

Ik vroeg wat een hicap dr zou doen op een nait XS in plaats van een flatcap XS
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 21:53:47
Prachtig uitgebreid antwoord op een niet gestelde vraag.

Ik vroeg wat een hicap dr zou doen op een nait XS in plaats van een flatcap XS

Nee, dat vroeg je niet...

CiteerIemand een idee wat de Hicap DR in plaats van de Flatcap XS op een SN-1 gaat doen?

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op oktober 19, 2013, 21:40:11
Geen zorg, ik weet ook wel waardoor de magie voortdurend is.  De enige andere speaker die ik nog wel eens zou willen horen ( maar niet mijn Harbeths voor zou inruilen) is een hogere Tannoy, alhoewel ik eigenlijk nu al weet dat mij dat niets brengt. Geen enkele andere speaker gaat zo mij zoveel rust geven.

Nou ooit eens westminsters beluisterd op naim. Als,ik niet zo bekrompen woonde wist ik het wel.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op oktober 19, 2013, 21:54:39
Nee, dat vroeg je niet...

Heb je potjandorie ook nog gelijk ook. Eh wat kan een hicap,dr doen op een nait XS in plaats van een flatcap XS.
Quad vintage.