Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ivdz

Vanwege mijn werk ben ik steeds regelmatiger in Engeland en van die gelegenheden heb ik gebruik gemaakt om 's avonds een aantal vrienden van het officiële Nam forum thuis te bezoeken. Onderwerp was natuurlijk telkens de muziek en de gebruikte apparatuur (overigens kan ik echt wel stellen dat ze gelukkig allemaal muziek-addicten zijn en veel minder appartuur-addicten, ondanks dat dat soms anders lijkt als je het forum regelmatig leest). Een fatastische ervaring waar ik heel veel nieuwe artiesten en bands heb leren appreciëren.
Enkelen onder hen hebben quasi dezelfde set als ik: 152XS/150XS/FlatCapXS/ND5XS en mijn favoriete Allaes. Inmiddels ben ik door hen ook "warm" gemaakt voor een bezoek aan Salesbury; iets wat ik later dit jaar hoop te kunnen doen.

Voor wat betreft apparatuur en een verbeter-stap in mijn set, heb ik mij ook een duidelijke conclusie kunnen vormen. Ik ga de XP5XS in Nederland bestellen en vermoedelijk ook direct een HiCapDR aanschaffen voor de 152XS (wellicht dat ik de FlatCap houd en die de Update2 ga laten voeden als dat kan). Beide apparaten hebben diepe indruk achter gelaten en geven net wat meer authoriteit, samenhang en detail dat ik zou willen bekomen in het geluid. Van één van de leden heb ik de XP5XS zelfs mogen lenen en ze hier thuis uitgeprobeerd. Erg mooi !

Nu mijn dilemma: vandaag de dag gebruik ik een Supra LoRad MD06 Mains Distribution block. Daar is alle apparatuur op aangesloten. Voor de HiCap en XP5XS zou ik Powerlines willen kopen. Nu zijn die ook niet bepaald goedkoop. Zou de Powerigel een goed alternatief zijn (daar zou ik dan alle Naim apparatuur direct op aansluiten), of spaar ik beter door voor de Powerlines ?

Groet,
Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Robiwan

Citaat van: ivdz op september  3, 2013, 17:19:05
Vanwege mijn werk ben ik steeds regelmatiger in Engeland en van die gelegenheden heb ik gebruik gemaakt om 's avonds een aantal vrienden van het officiële Nam forum thuis te bezoeken. Onderwerp was natuurlijk telkens de muziek en de gebruikte apparatuur (overigens kan ik echt wel stellen dat ze gelukkig allemaal muziek-addicten zijn en veel minder appartuur-addicten, ondanks dat dat soms anders lijkt als je het forum regelmatig leest). Een fatastische ervaring waar ik heel veel nieuwe artiesten en bands heb leren appreciëren.
Enkelen onder hen hebben quasi dezelfde set als ik: 152XS/150XS/FlatCapXS/ND5XS en mijn favoriete Allaes. Inmiddels ben ik door hen ook "warm" gemaakt voor een bezoek aan Salesbury; iets wat ik later dit jaar hoop te kunnen doen.

Voor wat betreft apparatuur en een verbeter-stap in mijn set, heb ik mij ook een duidelijke conclusie kunnen vormen. Ik ga de XP5XS in Nederland bestellen en vermoedelijk ook direct een HiCapDR aanschaffen voor de 152XS (wellicht dat ik de FlatCap houd en die de Update2 ga laten voeden als dat kan). Beide apparaten hebben diepe indruk achter gelaten en geven net wat meer authoriteit, samenhang en detail dat ik zou willen bekomen in het geluid. Van één van de leden heb ik de XP5XS zelfs mogen lenen en ze hier thuis uitgeprobeerd. Erg mooi !

Nu mijn dilemma: vandaag de dag gebruik ik een Supra LoRad MD06 Mains Distribution block. Daar is alle apparatuur op aangesloten. Voor de HiCap en XP5XS zou ik Powerlines willen kopen. Nu zijn die ook niet bepaald goedkoop. Zou de Powerigel een goed alternatief zijn (daar zou ik dan alle Naim apparatuur direct op aansluiten), of spaar ik beter door voor de Powerlines ?

Groet,
Iver

zolang het stekkerblok maar niet gefilterd is! Heb je in engeland een vergelijk gedaan tussen de standaard power cables en de powerlines?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Cyreg

zou beginnen met 'n Naim/Musicline netzleiste (evt. de "Plus" = met PowerLine) en ook de originele standaard Naimkabels gebruiken  :D

http://www.music-line.biz/cms/Netzleiste.197.0.html

http://www.music-line.biz/cms/Netzleiste-PLUS.973.0.html
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

ivdz

"zolang het stekkerblok maar niet gefilterd is! Heb je in engeland een vergelijk gedaan tussen de standaard power cables en de powerlines?"

IK heb niet onmiddellijk een vergelijk gedaan. Eén iemand gebruikte PowerLines maar die had een andere (lees: veel zwaardere) set dan ik
Hoe kom ik erachter of de Supra filtering toe past ?

Robiwan

Citaat van: ivdz op september  3, 2013, 18:06:53
"zolang het stekkerblok maar niet gefilterd is! Heb je in engeland een vergelijk gedaan tussen de standaard power cables en de powerlines?"

IK heb niet onmiddellijk een vergelijk gedaan. Eén iemand gebruikte PowerLines maar die had een andere (lees: veel zwaardere) set dan ik
Hoe kom ik erachter of de Supra filtering toe past ?

googlen of anders open maken.

Fred Mulder

Citaat van: ivdz op september  3, 2013, 17:19:05

Iver, als het even kan zou ik gaan voor óf Powerigel óf Powerlines. Het laatste hangt af van afstand tot wandcontactdoos. In de muur een extra aansluitpunt toevoegen is snel en makkelijk te doen. Met een beetje secuur boorwerk beperk je het plamuren tot een minimum. In GB zijn ze laaiend over Chord Sarum TA kabels (van gemiddeld tot bizarre prijzen toe), ook het overwegen waard.

Hiernaast is er nog het 1=3 alternatief: bij dergelijke opbouw wandcontactdozen wordt vaak één metalen frame gebruikt tbv geleiding.

De opbouw 1=3 was eerder een tip van Geoff, heb je nog contact met hem gehad?

mvg, Fred

edit: gelukkig is het plaatje niet zo groot  :crazy:

Robiwan

ik zou niet teveel geld uitgeven aan een stekkerdoos of power cable voor Naim. Standaard Naim/Musicline spul is echt goed genoeg.

ivdz

Bedankt voor jullie tips mannen !!

"De opbouw 1=3 was eerder een tip van Geoff, heb je nog contact met hem gehad?" ...... absoluut !! Erg leuk en leerzaam

Lion of Judah

Ik heb de Musicline:

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Deleted Member 2

Lion of Judah

Citaat van: Onder013 op september  3, 2013, 21:18:19
Is dit een Naim produkt?

Niet officieel dacht ik. Naim netkabel gecombineerd met een standaard stekkerblokje met vergulde onderdelen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Deleted Member 2

Citaat van: Lion of Judah op september  3, 2013, 21:29:57
Niet officieel dacht ik. Naim netkabel gecombineerd met een standaard stekkerblokje met vergulde onderdelen.

huhuh :D

fireman

Iemand ervaring met een test tussen de PS audio nuwave/perfect wave DAC en de naim ND5xs?

Ik ben opzoek naar een goede DAC. Incl. streaming mogelijkheden is natuurlijk mooi meegenomen ( ND5xs ) maar de pure klasse van een enkele DAC kan met de nuwave DAC weer beter uit de verf komen.

Wat is de beste keus...
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Oud lid

Musicline is de Duitse importeur van Naim.

Erwin B

Jumping Jack

Gisteren bericht gekregen van Latham dat de NDX vandaag terug naar huis komt. Het buffer-probleem heeft zich daar, vreemd genoeg, niet voorgedaan maar voor de zekerheid werd de streamermodule toch vervangen... Top service als je het mij vraagt!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op september  4, 2013, 12:03:32
Gisteren bericht gekregen van Latham dat de NDX vandaag terug naar huis komt. Het buffer-probleem heeft zich daar, vreemd genoeg, niet voorgedaan maar voor de zekerheid werd de streamermodule toch vervangen... Top service als je het mij vraagt!

:thumbs-up:

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

G*dver. Vandaag de ndx terug ontvangen van latham en nu werkt ie dus helemaal niet meer! Het logo licht op en de pijltjestoetsen omhoog en rechts maar verder niets dus...  :nopompom:. Ik heb het er stilaan mee gehad  >:(.

Op het naimforum heb ik het probleem ook teruggevonden, en blijkbaar heeft het te maken met de display-kabel die loskomt bij transport. Zelf openen zie ik niet direct zitten...
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

Kan ik me voorstellen. Het is op zich best te doen, poten eronderuit en je schuift het hele apparaat zo uit de huls (Supernait althans). Wel balen zeg!
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Jumping Jack

Tenzij Latham aangeeft dat ik het zelf kan doen zonder dat de garantie komt te vervallen, ga ik er gewoon van af blijven. Wat statische elektriciteit overbrengen en het ding is om zeep...
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Citaat van: Jumping Jack op september  5, 2013, 20:36:16
G*dver. Vandaag de ndx terug ontvangen van latham en nu werkt ie dus helemaal niet meer! Het logo licht op en de pijltjestoetsen omhoog en rechts maar verder niets dus...  :nopompom:. Ik heb het er stilaan mee gehad  >:(.

Op het naimforum heb ik het probleem ook teruggevonden, en blijkbaar heeft het te maken met de display-kabel die loskomt bij transport. Zelf openen zie ik niet direct zitten...
... De "charmes" van een engels product ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

garmtz

Wellicht hadden de die-hard Naim forum volgens het al gelezen, maar hier wat indrukken over de SN2 van mij:

CiteerI a way, the new Nait amps all share the same fast, open, airy and detailed delivery earlier Naits did not have. The older Naits sound indeed more dense, darker in the midrange (but interestingly enough, at the same time more 'etched' in the highs), with more pronounced (but less tuneful) low frequencies.

This will probably show itself just as clearly through the headphone out on the SN2 when compared with more 'old style' sound of the Headline.

To these ears, the new line is a clear improvement, but old-skool Naim lovers might find the old style sound (which is more coloured for sure) more to their liking.

In dezelfde thread geef ik ook aan dat de SN2 op zijn MINST 200-250 uur moet zijn ingespeeld.

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op september  6, 2013, 10:42:01
Tenzij Latham aangeeft dat ik het zelf kan doen zonder dat de garantie komt te vervallen, ga ik er gewoon van af blijven. Wat statische elektriciteit overbrengen en het ding is om zeep...

Morgen gaat de ndx terug naar latham, en dan brengen ze hem zelf terug om zeker te zijn dat ie het blijft doen... Mooie service maar het is toch maar twijfelachtig voor zo'n duur ding  >:(.
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op september  9, 2013, 20:25:53
Morgen gaat de ndx terug naar latham, en dan brengen ze hem zelf terug om zeker te zijn dat ie het blijft doen... Mooie service maar het is toch maar twijfelachtig voor zo'n duur ding  >:(.

Gelukkig zitten ze behoorlijk dicht bij de BE grens... ;)

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op september  9, 2013, 20:25:53

Hopen Nick dat het nu wel allemaal goed werkt en vooral blijft werken  ;)  Overigens wel vreemd te noemen dat ze bij Latham niets afwijkends konden vinden m.b.t. jouw eerder genoemde klachten  :angel:  Een beetje vergelijkbaar met het soms compleet vast blijven staan van mij SU destijds....
Verder sluit ik mij aan bij jouw mening dat het kwalitatief gezien nogal twijfelachtig te noemen valt voor zo,n toch best wel prijzige streamer.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8