Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: fred19633 op augustus 31, 2013, 17:08:29
Neem aan dat je er gezien de bron van destijds wel een platen speler op aan kan sluiten? Hoeft niet de Linn te zijn ( die overigens binnenkort de deur uitgaat. Pb niet nodig is al aan iemand beloofd) de Thorens kan het ook doen.

https://www.google.nl/search?q=nait+2+phono+stage&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari

Intern...

Alco

CiteerIk heb geen idee. Hoop dat ik de nd5xs er op Aan kan sluiten.
De ND5xs kun je uiteraard op elke versterker aansluiten, maar houd er wel rekening mee dat de Nait 2 een supergevoelige volumeknop heeft, dus zorg dat de volumeknop van de Nait 2 zo goed als helemaal dicht staat, voor je op play drukt, anders kan 't een aardig schrikeffect opleveren. :sadlike:
Met de volumeknop op 7 uur heb je kans dat je maar één kanaal hoort, en met het volume op circa 8 uur hersteld zich dat weer. 
(en op 9 uur is al bijna standje 'burenruzie vrees ik)

Dat zijn typische Nait 2 kwaaltjes. (met een draaitafel zul je daar weinig hinder van ondervinden)

De interne phonotrap van de Nait 2 is al heel behoorlijk. :) Helaas kun je met de Nait 2 inderdaad geen stageline voeden.
(was wel mooi geweest om op die manier de interne met een stageline te vergelijken)

CiteerZorg dat hij ten minste 2 dagen is ingespeeld, liefst nog veel langer. Wij merken nog steeds verbetering na 2 weken.
Dat begrijp ik niet helemaal Garmtz. :unsure: Die 2 dagen kan ik me nog iets bij voorstellen, maar 'liefst nog veel langer' ?
Elke Nait 2 is al minstends 20 jaar oud, die hoeft dan toch niet meer in te spelen ?

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Cyreg

vandaar mijn eerdere vraag over welke versterker het nou ging  :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Alco

Citeervandaar mijn eerdere vraag over welke versterker het nou ging
Fred gaf aan dat hij binnenkort zelf zou ervaren of hij de vroegere Olive serie beter zal gaan vinden, via de Nait 2, vandaar dat ik niet dacht aan de SuperNait 2.  (teruglezend denk ik dat Garmtz wel de SuperNait 2 bedoelde... :unsure: :blush: )

Zou wel mooi zijn als basis voor evt een 2e setje Fred... :smile: Zoals onderstaande 2e set van UK Naim forummember Sandy8.
(en dan bij voorkeur inclusief het adembenemende uitzicht, zowel binnen- als buitenshuis! 8)  ;) )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Word dan een 3de setje!.k heb die Quad set ook nog. Heb wel iets met vintage audio. Verwacht binnenkort ook nog de Supernait-2.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus 31, 2013, 19:54:32
Word dan een 3de setje!.k heb die Quad set ook nog. Heb wel iets met vintage audio. Verwacht binnenkort ook nog de Supernait-2.

toe maar lekker bezig fred :) hoe beviel de XS-2?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Lp Lover,

Niet getest. Ga voor de Super.
Quad vintage.

Robiwan

Ik blijf het toch irritant vinden met Naim die klankverandering als de versterker even van de stroom is geweest. Dan klinkt het de eerste uren echt super, na ca. een halve dag kakt het alweer wat in (donkerder) en pas na een week meer stabiel. Ik ga eens proberen of die lekkere klank van de eerste paar uurtjes blijvend is door de versterker elke avond uit te zetten en dan de volgende ochtend pas weer aan, net als met andere merken. De Naim bronnen zijn voor mijn gehoor veeeeel sneller stabiel.

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op september  2, 2013, 09:13:25
Ik blijf het toch irritant vinden met Naim die klankverandering als de versterker even van de stroom is geweest. Dan klinkt het de eerste uren echt super, na ca. een halve dag kakt het alweer wat in (donkerder) en pas na een week meer stabiel. Ik ga eens proberen of die lekkere klank van de eerste paar uurtjes blijvend is door de versterker elke avond uit te zetten en dan de volgende ochtend pas weer aan, net als met andere merken. De Naim bronnen zijn voor mijn gehoor veeeeel sneller stabiel.

Begint de versterker wat ouder te worden? Het lijkt met condensatoren/elco's te maken te hebben

Robiwan

Citaat van: Onder013 op september  2, 2013, 14:29:19
Begint de versterker wat ouder te worden? Het lijkt met condensatoren/elco's te maken te hebben

Versterker is uit 2009. Zou volgens Naim nog geen recap nodig hoeven hebben (na pakweg 8 jaar). Ik kan het Latham wel eens vragen.

Gr,

Robin

garmtz

Ik kan me voorstellen dat er vanwege het aspect "geen randaarde" veel meer lekstroom aanwezig is op de kast van het apparaat en dat dit op termijn sneller zorgt voor meer klankproblemen.

Jeriko

Citaat van: LPlover op september  2, 2013, 14:52:31
Versterker is uit 2009. Zou volgens Naim nog geen recap nodig hoeven hebben (na pakweg 8 jaar). Ik kan het Latham wel eens vragen.

Gr,

Robin

Als een recap nodig is dan vind ik dat wel heel erg vlug zeker voor een versterker van 2000€ zou dat te gek zijn.
Heb je al eens de versterkers van de classic lijn geprobeerd? Bijvoorbeeld de nac202 met de nap200 of een supernait 1, want ik kan bij mij toch niet echt zeggen dat er veel verschil optreedt als deze van het net is.
Ik woon trouwens op een plaats waar niet zoveel industrie is misschien scheelt dat ook.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Cyreg

Citaat van: garmtz op september  2, 2013, 18:29:01
Ik kan me voorstellen dat er vanwege het aspect "geen randaarde" veel meer lekstroom aanwezig is op de kast van het apparaat en dat dit op termijn sneller zorgt voor meer klankproblemen.

Al dan niet randaarde zou inderdaad best invloed kunnen hebben op dat fenomeen :unsure:
In ieder geval heeft al dan niet randaarde zeker invloed op de klank (balans en /of kwaliteit)!
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Lion of Judah

Citaat van: Cyreg op september  2, 2013, 20:40:39
In ieder geval heeft al dan niet randaarde zeker invloed op de klank (balans en /of kwaliteit)!

Daar geloof ik helemaal niets van.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Cyreg

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

fikszo

Bij mijn systeem hoor ik het nogal hard constant 'ruisen' door de speakers als ik geen muziek draai.

Nu is dat bij elke set wel zo als je je oor vlakbij de speaker houdt, maar sinds ik een naim set heb hoor ik het ook van een meter afstand nog zachtjes ruisen. Als het heel stil is buiten (en binnen) horen we het zelfs vanaf de bankpositie (3 mtr). Is hier iets aan te doen? Had al eens gelezen dat de Mute knop uitkomst zou brengen, maar dat verandert in mijn geval niks aan de zaak...
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

garmtz

Citaat van: fikszo op september  3, 2013, 07:39:16
Bij mijn systeem hoor ik het nogal hard constant 'ruisen' door de speakers als ik geen muziek draai.

Nu is dat bij elke set wel zo als je je oor vlakbij de speaker houdt, maar sinds ik een naim set heb hoor ik het ook van een meter afstand nog zachtjes ruisen. Als het heel stil is buiten (en binnen) horen we het zelfs vanaf de bankpositie (3 mrt). Is hier iets aan te doen? Had al eens gelezen dat de Mute knop uitkomst zou brengen, maar dat verandert in mijn geval niks aan de zaak...

Naim versterkers ruisen inderdaad wat sterker dan veel andere merken. Een echte oplossing is er niet. Vooral als de gevoeligheid van de speakers hoog is, heb je er last van.

Jumping Jack

Strandstoel erbij, zwembroek aan, voetjes in de kattenbak en je waant je aan de middellandse zee!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: garmtz op september  3, 2013, 08:26:22
Naim versterkers ruisen inderdaad wat sterker dan veel andere merken. Een echte oplossing is er niet. Vooral als de gevoeligheid van de speakers hoog is, heb je er last van.

Dat idee heb ik dus juist niet. Mijn XS is fluisterstil.

Deleted Member 2

foutje

Deleted Member 2

Citaat van: fikszo op september  3, 2013, 07:39:16

Nu is dat bij elke set wel zo als je je oor vlakbij de speaker houdt, maar sinds ik een naim set heb hoor ik het ook van een meter afstand nog zachtjes ruisen. Als het heel stil is buiten (en binnen) horen we het zelfs vanaf de bankpositie (3 mrt). Is hier iets aan te doen? Had al eens gelezen dat de Mute knop uitkomst zou brengen, maar dat verandert in mijn geval niks aan de zaak...

Bij elke set ruis? Ik ken in ieder geval al één set waarbij dat niet het geval is.
Misschien bedoel je elke set met Naim versterking?
Maar op 3 maart zelfs vanaf de bank de ruis kunnen horen :D

fikszo

Citaat van: Onder013 op september  3, 2013, 09:44:57
Maar op 3 maart zelfs vanaf de bank de ruis kunnen horen :D

Inmiddels aangepast naar 3 meter ;)
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Dr.Bedlo

Onzin. Fluisterstil. De XS bedoel ik. Als je ruis hoort is dat ongetwijfeld aan de een of andere dure stekker of exotisch stekkerblok die niet conform Naim is te wijten.
Quad vintage.

paaj

fluisteren maakt iets meer geluid ja, en op mute bijna echt stil :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV