Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

sebassie

Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

sebassie

wat er gebeurt is dat de nd5 heel lang weergeeft dat-ie aan het verbinden is en er dan ineens mee ophoudt en terug naar de voorliggende map gaat...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

Citaat van: Musfed op augustus 21, 2013, 18:19:16
Bij mij spelen die bestanden probleemloos af. Vanaf een Qnap 219p via de wifi naar een SB Touch/nDac.

Totaal ander systeem, dus absoluut niet te vergelijken...

Jackol

Misschien is de verbinding te traag, toch een behoorlijke datastream die hd-bestanden.
Bij mij ging het probleemloos met een synology 409+ en de NDX.

Jumping Jack

Jackol, met wat speel jij nu na de verkoop van oa de NDX? Wel bizar dat de Facts nog niet verkocht zijn voor die prijs  :nopompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 15:06:21
Wie is er naar de Naim vergelijkingsshow geweest bij AudioExperience te Nuenen?

Ik wou gaan, maar was te lui om het eind te rijden  :D.
Vrijdag herkansing bij Echo Audio Terneuzen, dat is al heel wat dichterbij voor mij...
Jumping Jack's set
Discogs

Jackol

Had m'n squeezebox touch nog steeds staan, kan dus gelukkig nog steeds muziek luisteren, maar komt er niet echt van de laatste tijd, luister haast alleen radio, vandaar ook de verkoop van de ndx.

Als ik weer wat meer muziek ga luisteren, kijk ik wel wat ik dan eventueel aan ga schaffen en voorlopig geniet ik nog elke dag van de facts, ookal is het slechts radio.

Klout10

*
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

En eindelijk onze SuperNait 2 binnen...! :D

Jumping Jack

Cool! Maarre, hup van het forum af en luisteren!
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

"It's safe to say that I'm used to the sound of the original SN, so it was even more striking just how different the new amplifier sounds: bigger, gutsier and faster, agreed, but also with greater delicacy and finesse, proving that pace and crisp attack needn't be at the expense of weight and solid low-bass punch."

Veelbelovend! En hij speelt blijkbaar ook met PMC's (OB1).
Jumping Jack's set
Discogs

BuSpu

Citaat van: LPlover op augustus 22, 2013, 15:05:19
wow serieuze voeding!!!
volgens mij lijkt dat vooral door het verschil in schaal tussen beide foto's. Volgens mij zijn beide trafo's ongeveer even groot.

garmtz

Citaat van: BuSpu op augustus 22, 2013, 16:16:25
volgens mij lijkt dat vooral door het verschil in schaal tussen beide foto's. Volgens mij zijn beide trafo's ongeveer even groot.

Eerste plaatje verkleind. De trafo is echt wel wat groter van de SN2.

Jumping Jack

Voor wat het waard is: de SN2 weegt ook 0,6kg meer dan zijn voorganger en dat zonder DAC aan boord en met een gelijke behuizing...
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

gelukkig heeft de SN2 ook niet meer die dubbele rij inputs aan de voorkant, dat sloeg echt nergens op. Nu nog de balansregelaar weg en de voorkant is echt af.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Hmmm, n-stream ziet de server (minim) niet terwijl de SuperUniti hem wel vindt. Dus ik kan muziek selecteren op de SU, en dan zie ik in n-stream wat er nu speelt maar ik kan in de app niet terug naar de bibliotheek (no server found). Hoe kan dit nu weer?
Jumping Jack's set
Discogs

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op augustus 22, 2013, 17:26:47
gelukkig heeft de SN2 ook niet meer die dubbele rij inputs aan de voorkant, dat sloeg echt nergens op. Nu nog de balansregelaar weg en de voorkant is echt af.

En is tie bijna identiek aan de XS......
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op augustus 22, 2013, 20:34:20
Hmmm, n-stream ziet de server (minim) niet terwijl de SuperUniti hem wel vindt. Dus ik kan muziek selecteren op de SU, en dan zie ik in n-stream wat er nu speelt maar ik kan in de app niet terug naar de bibliotheek (no server found). Hoe kan dit nu weer?

In upnp-compatibiliteitsmodus ziet n-stream minimserver wel  :hmmm:
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

@JJ  Hoe staat het met de NDX ?  Nu bij Latham voor een check up ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Ja, sinds een week. Het zou zo'n 10 werkdagen duren...
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Vandaag naar Echo Audio Terneuzen geweest. Gezellige zaak, erg relaxed. Veel gekletst met de eigenaar en Ed Verkerk van latham.

Wat indrukken:

- de ovator s400 is niet mijn luidspreker. Te vet en donker voor mij
- wat klinkt de Supernait 2 goed! Open, dynamisch, snel en toch naims
- een xps dr op de ndx:  :omg:. Wow, het wordt ineens een ander apparaat. Alsof het gordijn voor het podium opengaat!
- ook nog even geluisterd naar neat iota's op de DAC v1 en nap100 met de ndx als bron. Klonk bizar goed voor zo'n minuscule speakertjes...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op augustus 23, 2013, 21:16:56
- wat klinkt de Supernait 2 goed! Open, dynamisch, snel en toch naims

Exact mijn bevindingen met ons (nog lang niet ingespeelde) exemplaar... Het laag viel me ook direct op: erg krachtig en gecontroleerd, maar ook veel definitie/resolutie. De algehele balans van de SN2 is iets minder donker dan de SN1, met meer (ruimte-)informatie.

Een eindoordeel volgt over een week of 3, als de versterker goed is ingespeeld.

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op augustus 23, 2013, 21:16:56

- een xps dr op de ndx:  :omg:. Wow, het wordt ineens een ander apparaat. Alsof het gordijn voor het podium opengaat!

En er staat nu net eentje op hifi.nl  :wacko:. Tempting.
Jumping Jack's set
Discogs