Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op augustus 25, 2013, 16:07:51
En er staat nu net eentje op hifi.nl  :wacko:. Tempting.

Kopen die handel.....steun je ook de Nederlandse economie  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op augustus 25, 2013, 18:53:13

Naast Naim staan daar nog wel andere fraaie versterkers aangeboden:

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/158421/Pathos-TT-hybride-versterker-met-buizen.html

Geeft tevens de mogelijkheid om de nederlandse economie nog meer te ondersteunen en jezelf een optisch en auditief plezier te doen.

Jumping Jack

Hoezeer ik jullie economie ook genegen ben, het blijft een smak geld voor een voeding   :crazy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Ben benieuwd wie dan die 21% BTW gaat betalen  :D
Of is bovenstaande kreet anders bedoeld?
Naar mijn weten geeft handel in 2e hands spul tussen particulieren geen enkele economische stimulans voor NL BV toch  :unsure:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op augustus 25, 2013, 21:38:30
Ben benieuwd wie dan die 21% BTW gaat betalen  :D
Of is bovenstaande kreet anders bedoeld?
Naar mijn weten geeft handel in 2e hands spul tussen particulieren geen enkele economische stimulans voor NL BV toch  :unsure:

Ik was ook verbaasd... :) 

Jumping Jack

Nou, dan heeft de verkoper weer middelen die hij kan uitgeven aan nieuwe producten waarop hij dan wel btw betaald? Zoiets misschien?
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op augustus 25, 2013, 21:46:38
Nou, dan heeft de verkoper weer middelen die hij kan uitgeven aan nieuwe producten waarop hij dan wel btw betaald? Zoiets misschien?

Klopt helemaal
+

toch weer eens wat anders dan zo'n zwarte kast met een paar knoppen en een groen lampje...

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 14:30:03
Wilde even officieel in dit topic melden dat MinimServer 0.72 nu toch wel officieel goed werkt met de Naim produkten!

Fijn, om een extra UPnP server erbij te hebben in de lijst!

http://minimserver.com

Ik ben vanavond terug overgestapt over op de Logitech server. De laatste tijd werd de minimserver te vaak niet gevonden door n-stream... En ik miste ook de optie 'recent toegevoegde muziek' van LMS...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op augustus 25, 2013, 22:04:01
Ik ben vanavond terug overgestapt over op de Logitech server. De laatste tijd werd de minimserver te vaak niet gevonden door n-stream... En ik miste ook de optie 'recent toegevoegde muziek' van LMS...

Gebruikte je bij Minimserver transcoding to WAV? En heb je die fuctie ook bij LMS?

lynch1979

Ik bedoelde inderdaad met mijn kreet zoals JJ het heeft verwoord  ::)

Klout10

Interessant leesvoer:

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-23840744

Beetje off-topic, maar ik vond het toch de moeite om te delen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Nick Mason says artists start with a poor deal

Zal wel meevallen denk ik met een stuk of zes Ferrari s in de garage.

De uniqute is gelukt via een medelid van dit forum. Wel een duur kadotje voor een van mijn exxen . Maar ja de economie he.

Overigens ik verneem steeds dat als Naim iets nieuws uitbrengt het zoveel meer fantastisch en stukken beter klinkt dan het vorige model, dit volgende moet Naim zo een tien jaar geleden wel compleet bagger zijn geweest.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op augustus 30, 2013, 10:55:13
Overigens ik verneem steeds dat als Naim iets nieuws uitbrengt het zoveel meer fantastisch en stukken beter klinkt dan het vorige model, dit volgende moet Naim zo een tien jaar geleden wel compleet bagger zijn geweest.

Er zijn hele volksstammen die de oude olive producten beter vinden dan de huidige, dus wat je zegt is niet helemaal waar. Het is wel ook zo dat door verfijningen in hun produkten, ze wel iedere keer iets beter worden. Dat is een soort voortschrijdend inzicht. Ben blij ook dat dat zo is.

Dr.Bedlo

Het is dan ook geen waarheid het is een veronderstelling. Binnenkort zal ik dat zelf wel gaan ervaren, kan er eentje bekomen van een plaatselijke dealer (Nait 2). Ben benieuwd
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op augustus 31, 2013, 10:45:03
Het is dan ook geen waarheid het is een veronderstelling. Binnenkort zal ik dat zelf wel gaan ervaren, kan er eentje bekomen van een plaatselijke dealer (Nait 2). Ben benieuwd

Zorg dat hij ten minste 2 dagen is ingespeeld, liefst nog veel langer. Wij merken nog steeds verbetering na 2 weken.

Alco

CiteerBinnenkort zal ik dat zelf wel gaan ervaren, kan er eentje bekomen van een plaatselijke dealer (Nait 2). Ben benieuwd
Ahaa, ben ook wel benieuwd wat je van de Nait 2 vind, Fred. :sigh:
Voor mij was en is 't de referentie als 't gaat om alle Nait's die ik heb gehad. (incl. de Nait XS)

De Nait 2 heeft (voor mij althans, en gezien de soms torenhoge prijzen op Ebay, voor meer mensen) iets bijzonders.
Een bepaalde 'X-factor', een muzikale betrokkenheid die ik bij alle andere Nait's tot nu heb gemist, hoe goed ze ook klinken.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Cyreg

Waarover gaat het nu? Supernait 2 of Nait 2?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op augustus 31, 2013, 14:24:51
Waarover gaat het nu? Supernait 2 of Nait 2?

SuperNait 2 vermoed ik... Alco praat over waar het hart vol van is...

Dr.Bedlo

Nee de Nait 2 die ouwe. Supernait  2 verwacht ik in de loop van de volgende week
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op augustus 31, 2013, 14:58:39
Nee de Nait 2 die ouwe. Supernait  2 verwacht ik in de loop van de volgende week

Kan een Nait 2 je Stageline voeden?

Dr.Bedlo

Ik heb geen idee. Hoop dat ik de nd5xs er op Aan kan sluiten.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op augustus 31, 2013, 15:32:08
Ik heb geen idee. Hoop dat ik de nd5xs er op Aan kan sluiten.

Dat 2e kan natuurlijk wel... Het eerste denk ik eerlijk gezegd niet...

Cyreg

Even over iets anders Naims  :D
Heeft iemand hier weleens de Naim/Musicline netzleiste in de "Plus" (met Powerline/Furutech) uitvoering gehoord?

http://www.music-line.biz/cms/Netzleiste-PLUS.973.0.html  :o

Ben alleen maar benieuwd hoor, vooral in vergelijking met de "standaard" uitvoering  ;D

Dr.Bedlo

Ja .Voor een jaar geleden de hele music line power kabels uitvoerig getest. Ik was ook nieuwsgierig. Ik hoorde geen enkel verschil met de normale uitvoering en zelfs niet met het gewone stekker blokje van Music line die ik er bij gevolg nog steeds tussen heb.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op augustus 31, 2013, 15:38:49
Dat 2e kan natuurlijk wel... Het eerste denk ik eerlijk gezegd niet...

Neem aan dat je er gezien de bron van destijds wel een platen speler op aan kan sluiten? Hoeft niet de Linn te zijn ( die overigens binnenkort de deur uitgaat. Pb niet nodig is al aan iemand beloofd) de Thorens kan het ook doen.
Quad vintage.