Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

En een update voor n-stream is er ook...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op augustus 14, 2013, 20:23:06
En een update voor n-stream is er ook...

Helaas nog steeds geen android versie  :devil:
mainly British stuff

Gianno

Ook ik heb de updates gedraaid (firmware updaten bij naim blijft kansloos omslachtig maar ok..). Ben voornamelijk gecharmeerd van de snellere connectie tussen app en streamer. Seek2time is leuk maar scroll eigenlijk nooit in muziek. Nu toch maar eens acter mijn oor krabben of ik mijn cd5xs moet ditchen.... De ndx is wel echt mijn primaire bron geworden...

Robiwan

Is iemand het volgende opgevallen met z'n Naim versterker?

1. Mijn Nait XS wordt voelbaar warm bij volumestand op ongeveer 8-10 uur en mute ingeschakeld.
2. Mijn Nait XS is verder onder normale omstandigheden met muziek nauwelijks warm.

Gr,

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Robin, is dat jouw Flatcap die te koop staat??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op augustus 16, 2013, 15:41:21
Robin, is dat jouw Flatcap die te koop staat??

He wat wie? :D Oeps weer verwijderd.

Klout10

?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op augustus 16, 2013, 16:53:40
?

gaat alleen weg voor de prijs die ik in gedachte heb!

Klout10

Uiteraard, ik ben alleen benieuwd naar het waarom...

Klout10

Ik heb ooit ook eens een CD5X gehad en een poosje met een FlatCap 2X erop gespeeld namelijk...

Robiwan

Citaat van: Klout10 op augustus 16, 2013, 19:11:12
Ik heb ooit ook eens een CD5X gehad en een poosje met een FlatCap 2X erop gespeeld namelijk...

ik heb een haat liefde verhouding met de Flatcap voeding. Hij geeft de CD5X meer pit en het laag meer kick/druk maar er verdwijnt ook een deel van de warmte. Het gaat wat kunstmatig klinken met wat overdreven articulatie. Voor housemuziek is het een aanwinst maar Fleetwood Mac bijvoorbeeld in mijn oren weer niet. De Stageline op de Flatcap klinkt t.o.v. de AUX2 op de Nait XS minder direct en te losjes. Vandaar dat de SNAIC 4-5 DIN kabel ook te koop staat (van Flatcap naar Nait XS).

Klout10

Komt me bekend voor, in ieder geval wat de CD5X betreft... Toen eens een poosje gespeeld met de CD5X zonder FlatCap 2X en eigenlijk kon ik prima zonder... Opbrengst gebruikt om de stap naar de HDX te maken  ;D

Robiwan

Citaat van: Klout10 op augustus 16, 2013, 21:25:41
Komt me bekend voor, in ieder geval wat de CD5X betreft... Toen eens een poosje gespeeld met de CD5X zonder FlatCap 2X en eigenlijk kon ik prima zonder... Opbrengst gebruikt om de stap naar de HDX te maken  ;D

Maar zonder Flatcap mis ik weer dat pittige.

lynch1979

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 07:58:55
Maar zonder Flatcap mis ik weer dat pittige.

Heb hier nog hele goede sambal staan  :D

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op augustus 17, 2013, 08:00:34
Heb hier nog hele goed sambal staan  :D
Och, als er kabels worden gemasseerd, kan er ook best nog een likje sambal bij. ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: lynch1979 op augustus 17, 2013, 08:00:34
Heb hier nog hele goede sambal staan  :D

:D :D Jij eet toch alleen maar van die soja shit?

lynch1979

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 09:53:37
:D :D Jij eet toch alleen maar van die soja shit?

O.a. Sojaboter....maar soja shit daar ga ik mij niet aan wagen  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op augustus 17, 2013, 10:29:21
O.a. Sojaboter....maar soja shit daar ga ik mij niet aan wagen  ;)
Ik waag me aan geen enkele shit... Maar sojaproducten, die eet ik bijna dagelijks. :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Wie is er naar de Naim vergelijkingsshow geweest bij AudioExperience te Nuenen?

Jeriko

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2013, 15:06:21
Wie is er naar de Naim vergelijkingsshow geweest bij AudioExperience te Nuenen?

Ikke  :smile:.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Robiwan

Jeriko

Citaat van: LPlover op augustus 19, 2013, 08:33:06
En?

Ik hoorde heel goed het verschil maar met elke stap omhoog word het verschil steeds kleiner, de nait 5si en de xs2 was het heel goed te horen bij de supernait ook alleen als je een supernait 1 met een hi-cap DR hoort is het verschil bijna nihil.
Ik heb de supernait 2 ook gehoord met de hi-cap DR en dat klonk heel erg goed maar dat deed de supernait 2 ook al zonder de hi-cap DR.
Ik in ga ieder geval nog niks veranderen want ik vind het bij mij nog steeds goed klinken en als er nog iets bijkomt dan wil ik een naim streamer, of cd speler.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

sebassie

Voor het eerst een 24/192 bestandje gedownload via HDTracks. Via de NAS geeft de ND5XS geen sjoege, via usb-sticky wel (maar erg traag en haperend). Het lijkt dus aan de NAS te liggen (zeer eenvoudige Synology ds109). Heeft iemand hier ook ervaring mee? En heeft iemand een tip voor een NAS waar 24/192 wel goed mee gaat?

Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Jumping Jack

Speel je bedraad of over wifi?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

musfed

Bij mij spelen die bestanden probleemloos af. Vanaf een Qnap 219p via de wifi naar een SB Touch/nDac.
Dutch & Dutch 8c's