Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Kwestie van streepje of geen streepje.

Maar vraag maar raak, ik heb er inderdaad een.
Quad vintage.

BuSpu

Citaat van: raindog op juli 23, 2013, 21:24:16
30 hits op ND5XS
Bizar ik heb de hele tijd gezocht op Naim ND5 XS, de naam die ze bij Naim ook hanteren en dan vindt je niks. Dank voor de tip, even lezen........

BuSpu

Citaat van: fred19633 op juli 23, 2013, 21:33:51
Kwestie van streepje of geen streepje.

Maar vraag maar raak, ik heb er inderdaad een.
Dank. Ooit vergeleken met de Linn Majik DS?

Dr.Bedlo

Nee...dat heb ik niet vond dat ook niet nodig daar de huissound van linn mij niet erg trekt.
Quad vintage.

BuSpu

Grappig dat is ook een beetje mijn indruk. De laatste Linn demo bij BB&G bevestigde dat weer. Dat was dan de top of the line en het was mooi maar het deed me niet zoveel. Vraag blijft natuurlijk of alleen een streamer ook dat klankkarakter geeft.

Even vloeken in de kerk  ;) , speelt ie ook Spotify? Ik heb al begrepen dat gap-less geen probleem is.

Dr.Bedlo

Precies...klinkt wel mooi maar uiteindelijk doet het niks.

Eh weet ik niet ik maak geen gebruik van spotify. Maar zie geen reden waarom dat niet zou kunnen.

Denk niet dat het verstandig is om te gaan mixen met merken, dat kan vaak tegen vallen.de naim XS is een perfecte partner voor de nd5 XS.
Quad vintage.

Jumping Jack

Nee, geen spotify. En ook geen AirPlay, al werd wel ooit enigszins beloofd... Dergelijke implementaties gaan niet zo snel bij naim. Zo is het ook al even wachten op een software-update die het scrollen binnen een nummer mogelijk moet maken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

De Linn bronnen presteren wel uitstekend buiten een Naim systeem. Ik vind dat minder het geval bij de Naim bronnen.

Dr.Bedlo

:yawnee:
Citaat van: Jumping Jack op juli 23, 2013, 22:28:25
Nee, geen spotify. En ook geen AirPlay, al werd wel ooit enigszins beloofd... Dergelijke implementaties gaan niet zo snel bij naim. Zo is het ook al even wachten op een software-update die het scrollen binnen een nummer mogelijk moet maken...

Kan niet zeggen dat ik spotify en het luchtspel,echt mis. De scroll functie ja daar heb je wel een punt.
Quad vintage.

Jumping Jack

Ik kan ook zonder, alleen kondigen ze vanalles aan en schuiven het dan op de lange baan...
Jumping Jack's set
Discogs

Jeriko

Citaat van: garmtz op juli 23, 2013, 22:33:13
De Linn bronnen presteren wel uitstekend buiten een Naim systeem. Ik vind dat minder het geval bij de Naim bronnen.

Kon je wel eens helemaal gelijk in hebben Garmtz, toen naim nog geen streamer had werd de linn majik ds vaak met naim gecombineerd.
Ik heb deze ook gehoord bij mijn dealer en dat klonk helemaal niet slecht.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

garmtz

Net als een Majik 140 met een SuperNait... Ook niet slecht... ;)

BuSpu

Citaat van: fred19633 op juli 23, 2013, 22:25:16
Precies...klinkt wel mooi maar uiteindelijk doet het niks.

Eh weet ik niet ik maak geen gebruik van spotify. Maar zie geen reden waarom dat niet zou kunnen.

Denk niet dat het verstandig is om te gaan mixen met merken, dat kan vaak tegen vallen.de naim XS is een perfecte partner voor de nd5 XS.
Tsja maar ik ga niet mijn trouwe Spectral amps aan de straat zetten... dilemma

BuSpu

Citaat van: garmtz op juli 23, 2013, 22:33:13
Dus in deze prijsklasse blijft dan eigenlijk alleen de Linn Majik DS over?

PS.  Ik weet dat ik moet gaan luisteren  ;)

Jumping Jack

Sinds gisterenavond doet de ndx maar vreemd: na een tweetal nummers van een album loopt de buffer leeg en stopt ie met spelen... Straks maar eens de wifi-antenne installeren en eens draadloos proberen.
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

En draadloos via wifi hetzelfde: twee nummers en dan is het gedaan...

Jumping Jack's set
Discogs

twani

mpfffff :devil:  is zwaar "klootjes" Nick.  Toch maar een MacMini maar? Doet alles, kan alles. Hifi fabrikanten en computers is nog niet helemaal een uitgekristaliseerde combi krijg ik wel eens het idee.  Zie ook het Devialet topic waar menig  :devil:  valt te bespeuren.

Ik ben er ook helemaal klaar mee, een dedicated computer als audio bron is voor mij definitief de "way to go" Ik zei het al eerder, streamers zijn inmiddels eigenlijk al een antiek en onnodig tussenstation. Een laptop of Macmini "prutst" uitstekend de muziek van je NAS af, geen gezeur over Spotify integratie ja of nee, wel of geen beschikbare "lousy" bedieningsapps en lang wachten tot de 2e rangs programmeurs van een audio merk de volgende update versie nou eens voor je willen releasen omdat er allemaal bugs inzitten....

Dusssszzzzzzzzzzzz.  Oh ja, mijn SSD laptop waar verder niets anders op staat dan Jriver, iTunes, Foobar en Spotify speelt nĂ¡ het aanzetten binnen een seconde of 8 muziek en doet dat ALTIJD zonder verder gelul.....     

advr

Moet op mijn vakantieadres mijn lach inhouden over je gang naar de SSD laptop ;D
Gelukkig heb ik jouw problemen met mijn Linn DS-i icm een Synology NAS 412+ nooit gehad. Ik heb ook binnen paar tellen muziek. Ik gebruik geen iTunes, weet niet of het daar aan zou kunnen liggen. Nooit  problemen eigenlijk.

Succes met je eigen oplossing. Zo heeft iedereen zijn eigen weg richting heerlijk ontspannen genieten! 8)
Tenslotte gaat het uiteindelijk daar toch om. :bigsmile:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jumping Jack

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk frustrerend... Via de SU lukt het wel (althans vanmorgen). De ndx uitschakelen heeft ook geen soelaas gebracht... En om de software te updaten heb ik eerst nog een rs232 verloopje of kabel nodig  >:(.
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Ik herken je ervaring met de NDX niet. Dealer om advies vragen?

Jumping Jack

Yup. De SU staat nu probleemloos bekabeld te spelen dus het probleem moet wel bij de ndx zelf liggen... Maar even een mailtje richting Luxemburg (daar heb ik de ndx vandaan  ::)).
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Alhoewel geen NDX maar een nd5xs speelt deze probleemloos zolang ik mij maar bij een simpele software configuratie houd, Ga ik liggen sodemieteren met allerlei software door elkaar heen dan krijg ik er ook geen geluid uit. Ik kan maar een tip geven. Houd het zo simpel mogelijk met de software. In mijn geval op de compu mediaplayer no 11 en op de Nas de eigen mediaserver. Dat was het dan wel. Heb nog wel eens wat gedaan met monkey, twonkey,en honkey snoikey , snotify en I tunes maar dat ging niet goed.
Quad vintage.

Jumping Jack

Tja, dit lijkt me geen software probleem te zijn aangezien de SU wel werkt...

Ik gebruik trouwens minimserver op een synology 212+.
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juli 24, 2013, 14:24:48
Tja, dit lijkt me geen software probleem te zijn aangezien de SU wel werkt...

Ik gebruik trouwens minimserver op een synology 212+.

Op welke softeareversie draait de NDX nu?