Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 23:28:40
Blijft persoonlijk... ;).  De XS 2 lijkt dezelfde kant op te zijn gegaan (bedankt nog... ;)) als de SN 2 en ik vind het zelf een verbetering bij de XS. Of dat ook opgaat voor de SN zal ik begin aug. weten.

Absoluut een persoonlijke mening  ::)  (vandaar ook de twee nadrukkelijk geplaatste uitroeptekens  ;D

Ben dan ook erg benieuwd naar jouw komende indrukken/mening  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 10:05:13
Bij mij vaak ook... We hebben het hier echter wel over Naim! In dit geval: Meer muzikaal detail = meer betrokkenheid! Het klinkt zeker niet analytischer, killer, verstilder, of saaier... Het tegengestelde! De nieuwe XS heeft minder een eigen klank, dus de nadruk ligt sneller op de muziek.

Minder vermoeiend valt mij in eerste instantie op.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli 20, 2013, 20:49:53
Minder vermoeiend valt mij in eerste instantie op.

Ik kan het niet meer volgen... Heb je al een XS 2 gekocht dan??

Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 20, 2013, 22:55:39

nee fred heeft de facelift met dat zwart geborsteld front. 
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 20, 2013, 22:55:39

Probeer dat ook maar niet, ik kan mijzelve amper bijhouden.
Quad vintage.

Klout10

Gisteravond op de festivalweide van Werchter (BE) Roger Waters mogen aanschouwen, de live-versie van het dubbelalbum "The Wall", dat hij in 1979 met Pink Floyd uitbracht.

Zelfs mensen die nooit fan van Pink Floyd zijn geweest, moeten toegeven: The Wall is een van de meest indrukwekkende liveshows ooit gemaakt.

Over goed geluid gesproken...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Zo..de oude XS en de nieuwe XS dit weekend eens goed naast elkaar kunnen beluisteren en ja de nieuwe is wel een andere versterker in de zin dat de beleving en de naim waarden meer in het oor denderen. Pratt en vinger tapping dus. De controle vind ik wel iets afgenomen en het klinkt iets wolliger vooral in de lage tonen die wel iets meer druk geven. De sub heb ik even op non actief gezet.
Een touch minder warm mocht van ikke ookmwel

Ja moeilijk....ben benieuwd hoe de sn het doet tov de  XS new model.

Alco, hoe bevalt jouw XS nm......?
Quad vintage.

garmtz

Weet je zeker dat je de oude en nieuwe niet door elkaar haalt? :)  Ik vind de nieuwe verfijnder, dynamischer en opener. Sneller en tonaal evenwichtiger ook. Of ervaar jij dat ook, maar dan in andere bewoordingen?

Alco

CiteerAlco, hoe bevalt jouw XS nm......?
Mijn XS nm.... ?   Ik heb m'n Nait XS vorige week verkocht.

Niks ten nadele van Naim hoor. Het blijft ook mooi spul, maar de Sonneteer Campion heeft mijn hart veroverd! :inlove:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 21, 2013, 19:58:57
Weet je zeker dat je de oude en nieuwe niet door elkaar haalt? :)  Ik vind de nieuwe verfijnder, dynamischer en opener. Sneller en tonaal evenwichtiger ook. Of ervaar jij dat ook, maar dan in andere bewoordingen?

Garmt'

Dat ervaar ik ook...en dat bedoel ik  ook met de naim waarden, dynamischer en open sneller. Meer benadering en beleving. Wel warmer en iets wolliger. Maar dat kan een akoestisch iets zijn. So don,t worry denk dat wij het wel met elkaar eens kunne zijn. Heb overigens de flatcap er niet op gehad. Ga ik morgen eens doen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juli 21, 2013, 20:06:39
Mijn XS nm.... ?   Ik heb m'n Nait XS vorige week verkocht.

Niks ten nadele van Naim hoor. Het blijft ook mooi spul, maar de Sonneteer Campion heeft mijn hart veroverd! :inlove:

Verbazingwekkend dat je dat nog hebt ;)

Zag bij aa op de plank nog twee campions staan. Wie weet.
Quad vintage.

Alco

CiteerVerbazingwekkend dat je dat nog hebt ;)
Haha,... ik verwachte al iets dergelijks. (of "zolang het duurt" ::))

Denk dat dit wel een blijvertje is... de combi Sonneteer & Penaudio is tenslotte al jaren één van m'n favorieten. 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Oud lid

Citaat van: Alco op juli 21, 2013, 20:31:50
Haha,... ik verwachte al iets dergelijks. (of "zolang het duurt" ::))

Denk dat dit wel een blijvertje is... de combi Sonneteer & Penaudio is tenslotte al jaren één van m'n favorieten.

Alco, waarom heb je voor de Campion en niet voor de Alabaster gekozen?

Erwin B

Alco

CiteerAlco, waarom heb je voor de Campion en niet voor de Alabaster gekozen ?

De reden om voor de Campion te kiezen was:

1. De Campion kende ik al goed.
2. Persoonlijk vond ik de verschillen vrij klein en niet altijd in 't voordeel van de Alabaster.
3. De Alabaster word vrij heet aan de zijkanten, wat me toch iets tegenstaat. (bij de Campion valt dat wel mee)
4. Qua uiterlijk en bouw/degelijkheid zijn de Campion en de Alabaster identiek.
5. Last but not least... de Campion heeft een vrij goede, interne phonotrap.
Dat maakt 't voor mij aantrekkelijk om toch weer 'ns rond te kijken naar een draaitafel.

De Campion stuurt de kleine Penaudio's op z'n sloffen aan, ondanks 't relatief lage rendement. (85db)  8)

Oud lid

Ok, duidelijk. Een weloverwogen keuze.

Erwin B

Klout10

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 18:56:43
Ben je qua software up-to-date met je HDX (1.6D)?

Inmiddels ook de software update naar 1.7a_sp1 uitgevoerd, verliep werkelijk vlekkeloos moet ik zeggen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waar de 'horror' berichten over niet functionerende units op het Naim UK Forum vandaan komen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juli 23, 2013, 10:23:25
Inmiddels ook de software update naar 1.7a_sp1 uitgevoerd, verliep werkelijk vlekkeloos moet ik zeggen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waar de 'horror' berichten over niet functionerende units op het Naim UK Forum vandaan komen...

Die gasten op het UK Naim forum kletsen ook maar een eind weg, kijk er steeds minder op. Een beetje kritiek en ze springen uit hun vel :D 

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op juli 23, 2013, 10:52:29
Die gasten op het UK Naim forum kletsen ook maar een eind weg, kijk er steeds minder op. Een beetje kritiek en ze springen uit hun vel :D

Dat gebeurt hier op dit forum gelukkig nooit! :angel:

Dr.Bedlo

Kan mij er wel iets bij voorstellen. Het is net Phillips "Het doet het. of het doet het niet". Tot nu toe heb ik geluk gehad. Het is vaak dat de software in de computer het niet goed aanpakten doet  en dan krijgt de Naim de schuld.
Quad vintage.

Robiwan

Klout10

Citaat van: Onder013 op juli 23, 2013, 11:11:55
Dat gebeurt hier op dit forum gelukkig nooit! :angel:

;D  ;D

Dr.Bedlo

Quad vintage.

BuSpu

Ik ben aan het rondkijken voor een streamer en ik kom de Naim ND5 XS hier helemaal niet tegen. Kwa prijs de tegenhanger van de Linn Majik DS volgens mij.
Is hier een reden voor?

Groet BuSpu.

Klout10

Citaat van: BuSpu op juli 23, 2013, 20:42:36
Ik ben aan het rondkijken voor een streamer en ik kom de Naim ND5 XS hier helemaal niet tegen. Kwa prijs de tegenhanger van de Linn Majik DS volgens mij.
Is hier een reden voor?

Groet BuSpu.

Ontzettend mooie streamer, Fred19633 heeft er een ...

BuSpu

Grappig de zoek functie leverde niks op.