Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op juli 17, 2013, 16:47:36
Ik ook... Met een beetje 'geluk' is de SuperNait 1 nog niet weg als de SN 2 arriveert, dan kan ik de combinaties goed vergelijken... Onze SN 1 is nu immers al gereserveerd.

En ik voorspel voorzichtig dat het wel eens een heel interessant vergelijk kan gaan worden... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Het zal weer de zoveelste fantastische verbetering zijn.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli 18, 2013, 08:29:13

Of niet... :)

garmtz

De XS "2" heeft hier nu meer dan een week gespeeld en ik ben eens gaan luisteren. Wat opvalt (maar ik heb de XS "1" hier niet als vergelijk) is hoeveel schoner de 2 ogenschijnlijk klinkt. Er lijkt minder 'grain' aanwezig, wat zich vooral positief manifesteert op (vrouwen)stemmen, die hiermee winnen aan nuance.

Ik ga vandaag nog even meer luisteren...

Jumping Jack

Positief voor stemmen maar wat met het totaalbeeld? Ligt wat in lijn met wat ik al heb opgevangen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Ik zit te luisteren naar Declaration of Dependence en hoor ten opzichte van de XS veel minder kleuring, meer nuance, meer snelheid, meer detail...

Staat hier nu een set te spelen van ND5 XS + NAIT XS 2 + Revel M105 en kan me er amper van losrukken. De Kings of Convenience STAAN VOOR ME!

Wat mij betreft een vrij grote stap vooruit voor de Nait XS en op geen enkel punt tot nu toe wat mij betreft een stap terug. WOW!

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 09:33:07
De XS "2" heeft hier nu meer dan een week gespeeld en ik ben eens gaan luisteren. Wat opvalt (maar ik heb de XS "1" hier niet als vergelijk) is hoeveel schoner de 2 ogenschijnlijk klinkt. Er lijkt minder 'grain' aanwezig, wat zich vooral positief manifesteert op (vrouwen)stemmen, die hiermee winnen aan nuance.

Ik ga vandaag nog even meer luisteren...

jammer, schoner is in mijn oren vaak saaier :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

garmtz

Citaat van: LPlover op juli 18, 2013, 10:01:34
jammer, schoner is in mijn oren vaak saaier :D

Bij mij vaak ook... We hebben het hier echter wel over Naim! In dit geval: Meer muzikaal detail = meer betrokkenheid! Het klinkt zeker niet analytischer, killer, verstilder, of saaier... Het tegengestelde! De nieuwe XS heeft minder een eigen klank, dus de nadruk ligt sneller op de muziek.

garmtz

Debut van Bjork nu... Amazing... En niet alleen voor de prijs, maar absoluut gezien! Wat voor drugs hebben die ontwikkelaars genomen?

Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 10:05:13
Bij mij vaak ook... We hebben het hier echter wel over Naim! In dit geval: Meer muzikaal detail = meer betrokkenheid! Het klinkt zeker niet analytischer, killer, verstilder, of saaier... Het tegengestelde! De nieuwe XS heeft minder een eigen klank, dus de nadruk ligt sneller op de muziek.

heeft het laag ook wat meer druk?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 10:07:38
Debut van Bjork nu... Amazing... En niet alleen voor de prijs, maar absoluut gezien! Wat voor drugs hebben die ontwikkelaars genomen?

Welke heb jij genomen?  ::)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: LPlover op juli 18, 2013, 10:10:06
heeft het laag ook wat meer druk?

Het hele geluidsbeeld heeft een dynamieklift gekregen! Het laag is dus in ieder geval dynamischer.

garmtz

Achiel

Mooie speakers die Revels en nog betaalbaar ook.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

Citaat van: Achiel op juli 18, 2013, 10:21:36
Mooie speakers die Revels en nog betaalbaar ook.

En belachelijk goed voor hun prijs...

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 10:12:38
Het hele geluidsbeeld heeft een dynamieklift gekregen! Het laag is dus in ieder geval dynamischer.

En hoe is de situatie ten opzichte van de XS met flatcap tov de XS twee?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli 18, 2013, 12:00:17
En hoe is de situatie ten opzichte van de XS met flatcap tov de XS twee?

Onmogelijk te zeggen zonder A/B test. Ik 'mis' niks in de XS 2, maar ik zal er straks een FC XS op zetten.

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli 18, 2013, 08:29:13

Je klinkt ietwat sceptisch Fred ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Net even de Flatcap XS op de Nait XS 2: dat is toch nog steeds wel een grote stap voorwaarts...

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juli 18, 2013, 10:12:54
Naim drugs! :)
Dat is wel een riskant gebod Garmt... ::) Ik zie het al op een Nederlandstalige advertentie staan. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Of Naim het met een korreltje zout. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op juli 18, 2013, 22:06:31
answered  ;)
Blijft persoonlijk... ;).  De XS 2 lijkt dezelfde kant op te zijn gegaan (bedankt nog... ;)) als de SN 2 en ik vind het zelf een verbetering bij de XS. Of dat ook opgaat voor de SN zal ik begin aug. weten.