Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

lynch1979

Citaat van: LPlover op juli 14, 2013, 17:38:15
>:( >:( >:( >:( :D

:D

Maar wil je echt meer laag? Want ik was zelf nogal verrast toen ik bij je was, wat een laag je Neat speakers produceren.

Dr.Bedlo

Robin,

Twijfel toch niet zo. Je spulletje is prima in orde.de heilige graal zul je nooit vinden.
Quad vintage.

Rudi64

Leek me leuk om even mee te geven aan de naim"ies" op dit forum.. :sigh:

http://www.hifi.nl/artikel/19517/Een-bezoek-aan-de-NAIM-fabriek.html
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli 14, 2013, 18:12:12
Robin,

Twijfel toch niet zo. Je spulletje is prima in orde.de heilige graal zul je nooit vinden.

moet jij nodig zeggen :D vergeleken met de subwoofers die ik gisterenavond hoorde in de A.dam Arena tijdens het concert van Robbie Williams heeft elke audiolover hier o,oooooooo bas :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Vandaag, na 2 jaar, maar eens de messing plaatjes van de speakeraansluiting vervangen door Naim NACA5. Gewoon heel stevig vastgeklemd, dat is toch de bedoeling of solderen? Het algehele klankbeeld is nu nog wat meer Naims, lees iets voller ;D

Hier een foto.

garmtz

Kan nog mooier... Met 2x een Naim plug op exact de juiste afstand op dezelfde (enkele) kabel.

Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 15, 2013, 19:59:22
Kan nog mooier... Met 2x een Naim plug op exact de juiste afstand op dezelfde (enkele) kabel.

ja maar dan moet de kabel weer naar BBEG, kost dat?

garmtz

Citaat van: LPlover op juli 15, 2013, 20:19:50
ja maar dan moet de kabel weer naar BBEG, kost dat?

Kost evenveel als de vorige keer voor de Naim pluggen...

musfed

En als je het op deze manier doet dan is de consensus (GB Naim forum) dat de Naim plug in de bovenste (hoge tonen) geplugd dienen te worden voor het beste resultaat.
Dutch & Dutch 8c's

musfed

Dutch & Dutch 8c's

musfed

Misschien een beter voorbeeld (op de pluggen na):
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Is zeer speakerafhankelijk Musfed...

Fred Mulder

Vreemd eigenlijk dat de Kudos speakers in Nederland opvallend weinig aandacht krijgen..

In Engeland is mn de Titan (foto hierboven) laaiend enthousiast ontvangen.
Importeur niet al te actief, of zou het geluid minder aanspreken voor ons laaglanders..??

musfed

CiteerIs zeer speakerafhankelijk Musfed...

Ik heb altijd begrepen dat het "zuiverste" signaal als eerste naar de hog/midden tonen moet. Maar goed, proberen kan geen kwaad lijkt me. Ben er zelf te lui voor, heb een doorgesoldeerde Naca5 kabel als eerste op de hoge tonen aangesloten en het klinkt prima.
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Citaat van: Musfed op juli 15, 2013, 22:04:16
Ik heb altijd begrepen dat het "zuiverste" signaal als eerste naar de hog/midden tonen moet. Maar goed, proberen kan geen kwaad lijkt me. Ben er zelf te lui voor, heb een doorgesoldeerde Naca5 kabel als eerste op de hoge tonen aangesloten en het klinkt prima.

Het is heel lastig te voorspellen, maar bij de ene klinkt het muzikaler eerst op het hoog en bij een ander model juist niet... Ik vind dat dat best significant kan zijn...

Robiwan

Citaat van: garmtz op juli 15, 2013, 22:10:45
Het is heel lastig te voorspellen, maar bij de ene klinkt het muzikaler eerst op het hoog en bij een ander model juist niet... Ik vind dat dat best significant kan zijn...

de neat's zijn al iets fris in het hoog en met de messing plaatjes klonk eerst op het laag mooier, zal met naim pluggen ook wel zo zijn.

garmtz

Citaat van: LPlover op juli 15, 2013, 22:25:23
de neat's zijn al iets fris in het hoog en met de messing plaatjes klonk eerst op het laag mooier, zal met naim pluggen ook wel zo zijn.

Kan ik me voorstellen...

Gianno

Citaat van: Alco op juli 14, 2013, 17:14:40
Is de stap van Motive 2 naar de Motive 1 geen optie ? ::)

+1 (ik heb ze ook en ze geven mij een strakke diepe laagweergave icm mijn supernait+hicap)

Robiwan

Citaat van: Gianno op juli 17, 2013, 06:46:51
+1 (ik heb ze ook en ze geven mij een strakke diepe laagweergave icm mijn supernait+hicap)

middengebied is minder fraai dan van de 2's.

Jumping Jack

Nog geen nieuws over de SuperNait 2? Ik zit wat in dubio om mss toch een goedkopere, tweedehandse SuperNait aan te schaffen om de NDX te vergezelen en dan eventueel nog wat budget gebruiken voor een AntiMode DualCore (mocht die bevallen in de set / ruimte)... Dat lijkt me haalbaar te zijn met wat de SuperUniti nog kan opbrengen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juli 17, 2013, 11:21:41
Nog geen nieuws over de SuperNait 2? Ik zit wat in dubio om mss toch een goedkopere, tweedehandse SuperNait aan te schaffen om de NDX te vergezelen en dan eventueel nog wat budget gebruiken voor een AntiMode DualCore (mocht die bevallen in de set / ruimte)... Dat lijkt me haalbaar te zijn met wat de SuperUniti nog kan opbrengen.

Tja, de SuperNait is niet gelijk minder nu de SuperNait 2 er is, dus ik kan me je stap voorstellen... Wel gelijk een HiCap erbij doen. Dat is echt een must met een SuperNait IMO.

Jumping Jack

Inderdaad, een HiCap past dan ook beter in het budget...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: garmtz op juli 17, 2013, 11:24:35
Tja, de SuperNait is niet gelijk minder nu de SuperNait 2 er is, dus ik kan me je stap voorstellen... Wel gelijk een HiCap erbij doen. Dat is echt een must met een SuperNait IMO.

Ben echt wel benieuwd wat een SuperNait 2 doet in vergelijking met bijvoorbeeld een SuperNait 1 + HiCap of een NAC202/NAP200...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op juli 17, 2013, 16:32:32
Ben echt wel benieuwd wat een SuperNait 2 doet in vergelijking met bijvoorbeeld een SuperNait 1 + HiCap of een NAC202/NAP200...

Ik ook... Met een beetje 'geluk' is de SuperNait 1 nog niet weg als de SN 2 arriveert, dan kan ik de combinaties goed vergelijken... Onze SN 1 is nu immers al gereserveerd.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli 14, 2013, 20:57:50
moet jij nodig zeggen :D vergeleken met de subwoofers die ik gisterenavond hoorde in de A.dam Arena tijdens het concert van Robbie Williams heeft elke audiolover hier o,oooooooo bas :D

Ja...maar aangezien ik geen domicilie heb verkozen in de arena moet ik even scihipperen.vandaar mijn soep blaffertje, die overigens zeer mooi intrigeert.
Mooiste dat ik gehoord heb is overigens the London experience  in London dus. Wat voor merk ben ik nog niet achter gekomen.
Quad vintage.