Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Ja..maar leek mij niet geheel een onlogische vraag

Overigens zijn jullie nog steeds velodyne dealers? 

Overigens de tv sound loopt over de nd5xs. Duurde een paar maanden voordat ik er achterkwam dat de digitale inputs van naimpje waren uitgeschakeld. Groninger moet je maar rekenen.
Quad vintage.

Jumping Jack

Er staat een erg jonge NDX op audio-markt... Very tempting om die toe te voegen aan de SU, eventueel in afwachting van de nieuwe supernait.

Edit: of een DAC met XPS...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2013, 01:26:19
Ja..maar leek mij niet geheel een onlogische vraag

In die zin dat een externe voeding op de voortrap ALTIJD zin heeft, hoe goed de trafo van de eindversterker ook moge zijn...

CiteerOverigens zijn jullie nog steeds velodyne dealers? 

Ja.

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juni 28, 2013, 09:46:03
Edit: of een DAC met XPS...

Wat zou je dan als bron gebruiken? Ik zou voor een NDX gaan persoonlijk...

Jumping Jack

;D ik had je net een pm gestuurd.

Ik heb de verkoper van de NDX een mailtje gestuurd want in zijn advertentie geeft ie aan niet internationaal te willen verzenden...
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Al wat mooie "inside" plaatjes vd Naits 2  :D
http://the-ear.net/news/explosion-naits
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Jumping Jack

Die voeding in de supernait is wel euh... behoorlijk.

Prijs van de SN zou £2750 bedragen, of zo'n €3.300. Toch zo'n €600 goedkoper dan de 'oude'...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op juni 28, 2013, 12:00:26

Prijs van de SN zou £2750 bedragen, of zo'n €3.300. Toch zo'n €600 goedkoper dan de 'oude'...

Dat is de omgerekende Britse prijs, ik denk dat de verwachting van Gramt eerder opgaat € 3.600, op de één of andere manier moeten de NAIM producten op het vaste land altijd een paar honderd euro duurder kosten.......  :(  Dan valt het verschil met de 'oude' eigenlijk al weer tegen.....
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Geloof dat er een paar zijn die heel erg nerveus worden en de aankomende vakantie in het water zien vallen ;)
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Garmts,

Bedankt voor de prijslijst. Heb via nummer vier een sub van velodyne bestelde. En daarmee is dus tevens bekend of ik de allaes houd of niet. Een motivatie geef ik maandag wel.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2013, 17:24:49
Garmts,

Bedankt voor de prijslijst. Heb via nummer vier een sub van velodyne bestelde. En daarmee is dus tevens bekend of ik de allaes houd of niet. Een motivatie geef ik maandag wel.

Welke heb je besteld Fred?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2013, 18:32:13
De nieuwe qmax.

succes met het afstellen van de sub :(
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Streamz

Citaat van: Martin!!! op juni 28, 2013, 12:28:42
....op de één of andere manier moeten de NAIM producten op het vaste land altijd een paar honderd euro meer kosten...

FTFY.

En de reden die  hiervoor gegeverd werd is dat dealers in de UK rechtstreeks bij Naim bestellen, en dus niet bij een importeur/distributeur.

Goed om te zien dat het uiterlijk onveranderd is gebleven. Hoef ik  niet te haasten qua uitbreidingen cq upgrades.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2013, 18:32:13
De nieuwe qmax.

Waarom deze en niet bijv. een gesloten subwoofer? En jammer dat je hem natuurlijk niet bij ons hebt besteld....

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Björn,

Ach....deze doet het ook en wilde er geen megabucks aan besteden. En ja aa waar ik hem heb besteld zit hier nu eenmaal om de hoek . Dat is wat handiger dan Hilversum als ik er niet uitkom. Verder is voor mij de Ab wel handig en niet alle velodynes hebben dat.
Quad vintage.

Martin!!!

mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2013, 18:52:35
Björn,

Ach....deze doet het ook en wilde er geen megabucks aan besteden. En ja aa waar ik hem heb besteld zit hier nu eenmaal om de hoek . Dat is wat handiger dan Hilversum als ik er niet uitkom. Verder is voor mij de Ab wel handig en niet alle velodynes hebben dat.

Alle Velodyne's hebben een AB ;). Verder begrijpelijk hoor dat je hem bij je vaste dealer besteld. Ik wist alleen niet dat die ook Velodyne deed?

Veel plezier ermee!

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Björn,

Ging ook allemaal een beetje knullig. Ik dacht dat jullie nog importeur van velodyne waren maar helaas. Heb hem uiteindelijk via de importeur besteld en die levert hem via Denemarken uit aan AA Kan nog even duren de boel is bij de nieuwe importeur nog niet geheel en al op orde.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op juni 28, 2013, 17:37:43
Welke heb je besteld Fred?

12je...schijnt een nieuw model van te zijn.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op juni 28, 2013, 19:07:52
12je...schijnt een nieuw model van te zijn.

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden, alvast veel plezier toegewenst maar het laat nog wel even op zich wachten lees ik hierboven.
mainly British stuff

Jumping Jack

Je gaat hard Fred  :headbanging:.

Garmt of Björn: is al bekend wanneer de nieuwe versterkers uitgeleverd worden?
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: Jumping Jack op juni 28, 2013, 19:21:09
Je gaat hard Fred  :headbanging:.

Garmt of Björn: is al bekend wanneer de nieuwe versterkers uitgeleverd worden?

Nee, maar dat is standaard bij Naim. Ik verwacht de nieuwe modellen pas over een maand of 3 (als ik de trend uit het verleden doortrek ;D), maar als het daarvoor komt, laten we dat natuurlijk snel weten!

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juni 28, 2013, 18:33:44
succes met het afstellen van de sub :(

Gaat vast wel lukken. Er komt een expert mee. Overigens op je privé vraag terugkomend. De LP 12 voldoet binnen de limieten  die vinyl nu eenmaal heeft bijzonder goed. Jij bent minder te spreken heb ik het idee.
Quad vintage.

Jeriko

Citaat van: Jumping Jack op juni 28, 2013, 12:00:26

Die prijzen kun je volgens mij niet 1 op 1 tellen, dit kost de supernait (met dac) in 2007: http://www.whathifi.com/review/naim-supernait en die koste nieuw toen iets van 3950€.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.