Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op mei 31, 2013, 14:24:30
Ach, zolang AS meent dat er tussen versterkers geen verschillen zijn neem ik de rest wat hij verkondigd ook met een grote korrel zout.

Als jij geen verschil waarneemt met welke stand dan ook dan is dat gunstig, kan je visueel kiezen wat je wilt  ;)

Ik meen dat Alan een stel m. 40 speakers heeft uitgeloofd voor diegene die het wel kan horen. Makkelijk verdient lijkt mij. Tot op heden is er niemand die het aangedurfd heeft.
Quad vintage.

Deleted member

Citaat van: garmtz op mei 30, 2013, 17:34:45
Het is feitelijk de aardlek... Er vloeit opeens ergens energie weg (nl. de voedingselco's in) en daarom knalt de aardlek eruit. De tweede keer zijn de condensatoren als een beetje opgeladen van de eerste keer en gaat het wel.

De groepsschakelaar is wat anders dan de aardlek, als die ingrijpt dan lekt er ergens energie weg naar aarde. In dit geval trekt de versterker te lang te veel stroom (in elk geval meer dan >16A) en schakelt de automaat ter beveiliging de groep uit omdat 'ie dit ziet als mogelijke overbelasting of "kortsluiting" tussen nul en fase.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op mei 31, 2013, 14:24:39
als je geen verschil hoort waarom dan die dure stands gekocht? maar wat bedoel je nou? Hoor je met al je voorgaande speakers geen verschil welke stand er ook onder staat, of hoor je uberhaupt weinig verschil tussen kleine speakers op een stand?

Och ...duur moet je relatief zien. Ik bedoel dat ik geen verschil met een bepaalde speaker hoor met gelijk welke speakerstand.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op mei 31, 2013, 14:26:09
niet mijn smaak qua looks zeker niet met dat gordijntje erachter :D

Ok maar je kent het grote voordeel van de gordijntjes :D
Quad vintage.

lynch1979

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 14:33:28
Ok maar je kent het grote voordeel van de gordijntjes :D

Dat ze open en dicht kunnen?  :D

musfed

CiteerDe groepsschakelaar is wat anders dan de aardlek, als die ingrijpt dan lekt er ergens energie weg naar aarde. In dit geval trekt de versterker te lang te veel stroom (in elk geval meer dan >16A) en schakelt de automaat ter beveiliging de groep uit omdat 'ie dit ziet als mogelijke overbelasting of "kortsluiting" tussen nul en fase.

En kan ik hier wat aan doen Antoine?
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Hier kun je niets aan doen ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Deleted member

Citaat van: Musfed op mei 31, 2013, 15:35:38
En kan ik hier wat aan doen Antoine?

Streamz heeft dezelfde versterker en 't zelfde issue. Zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112390.msg2427384#msg2427384

Robiwan

Hier een mooi verslag van de Naim streaming show op 1 mei j.l. bij LexiconMultimedia te Leidschendam.
Ik (paars t-shirt) en Frank (kaal hoofd) zitten vooraan :D

http://www.lexicommultimedia.nl/nieuws/verslag-demonstratie-avond-naim-netwerkspelers-en-naim-dac-v1/
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op mei 31, 2013, 20:43:11
Hier een mooi verslag van de Naim streaming show op 1 mei j.l. bij LexiconMultimedia te Leidschendam.
Ik (paars t-shirt) en Frank (kaal hoofd) zitten vooraan :D

http://www.lexicommultimedia.nl/nieuws/verslag-demonstratie-avond-naim-netwerkspelers-en-naim-dac-v1/
Hoe was het?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op mei 31, 2013, 22:39:47
Hoe was het?

Het was een aangename kennismaking met de Naim streamers. Helaas niet mijn muziekkeuze, zoals bijna altijd tijdens een (Naim)show, maar de beschreven verschillen konden wij ook beamen, ik echter wat minder tussen de goedkope en duurdere kabels. Alleen over de Audiovector speakers waren we beide iets minder te spreken. Wel een zeer goed laag (diep, strak en vol maar toch boogie woogie :D) maar midden en hoog soms wat hard. Een muziekstuk met viool klonk ons daarom wat metalig in de oortjes. De NAP100 met V1DAC klonk duidelijk het minste (deze combi kwam als eerste aan de beurt). Beetje grijs klankbeeld maar met NACA5 en andere speakers is daar meer mee te doen.

N.L.

Citaat van: LPlover op juni  1, 2013, 08:10:16
Het was een aangename kennismaking met de Naim streamers. Helaas niet mijn muziekkeuze, zoals bijna altijd tijdens een (Naim)show, maar de beschreven verschillen konden wij ook beamen, ik echter wat minder tussen de goedkope en duurdere kabels. Alleen over de Audiovector speakers waren we beide iets minder te spreken. Wel een zeer goed laag (diep, strak en vol maar toch boogie woogie :D) maar midden en hoog soms wat hard. Een muziekstuk met viool klonk ons daarom wat metalig in de oortjes. De NAP100 met V1DAC klonk duidelijk het minste (deze combi kwam als eerste aan de beurt). Beetje grijs klankbeeld maar met NACA5 en andere speakers is daar meer mee te doen.

Wat voor muziek laten ze voornamelijk horen? Eigenlijk zou er ook mogelijkheid moeten zijn eigen/andere muziek.
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Leuk verslag. Jij hebt iets met felle kleuren? Gezien je shirt en je  ( ja ik moet weer even) je behang  keuze.

Overigens zal Alco nog aan het genieten zijn? of heeft hij inmiddels geen Naim meer? Zou mij niet verbazen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni  1, 2013, 10:31:56
Leuk verslag. Jij hebt iets met felle kleuren? Gezien je shirt en je  ( ja ik moet weer even) je behang  keuze.

Overigens zal Alco nog aan het genieten zijn? of heeft hij inmiddels geen Naim meer? Zou mij niet verbazen.

nee eigenlijk niet. m'n kledingkast hangt voornamelijk vol met zwart, grijs en zandkleurig. ik was denk ik in een vrolijke bui :D

Robiwan

Citaat van: N.L. op juni  1, 2013, 10:09:02
Wat voor muziek laten ze voornamelijk horen? Eigenlijk zou er ook mogelijkheid moeten zijn eigen/andere muziek.

close harmony, soms Marcus Miller (gaat op den duur ook vervelen), maar in mijn oren te vaak steriele muziek van het Naim label.

Jumping Jack

Hier ook maar even plaatsen:

Zo, net terug de switch gemaakt naar de SuperUniti solo en die staat toch erg goed zijn mannetje  :clapping:.

Morgen nog eens een vergelijkende test maar ik verwacht eigenlijk niet dat de NAP gaat blijven. Voegt ie dan niets toe? Zeker wel: meer autoriteit in het middengebied en het laag vooral. Maar de SU met powerline klinkt zo verdomd lekker dat de toevoeging van de NAP geen zinnige investering lijkt, zelfs niet tweedehands...

Geïnteresseerden voor een NAP250 mogen zich altijd melden  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Vraagje over de digitale input op de ND5xs.

Er zit een cinch, toshlink en nog 1 digitale input op. ( NBC oid??? )

Is daar een verloopje op te draaien zodat je een cinch aansluiting kan aansluiten, zoals de eerste (bovenste) van de inputs?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Ja hier zijn volgens mij wel verloopjes voor te krijgen. Ik weet niet wat de impact is op de geluidskwaliteit, waarom niet de cinch ingang gebruiken? Of is deze al bezet?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Citaat van: Klout10 op juni  2, 2013, 10:22:01
Ja hier zijn volgens mij wel verloopjes voor te krijgen. Ik weet niet wat de impact is op de geluidskwaliteit, waarom niet de cinch ingang gebruiken? Of is deze al bezet?

Ja, inderdaad...als ik 'm zou hebben is 'ie al bezet. Ik kijk naar de flexibiliteit qua aansluitingen. ATV3, media box van TV en dan dus nog 1 ingang over.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Hmm...In hoeverre het suggestie is weet ik niet maar ik denk dat ik mijn halsstarrigheid betreffende bepaalde tweaks toch maar iets moet laten varen. Nu de XS is opgewarmd is het geluidsbeeld en de klankleur wel degelijk hoorbaar veranderd. Er is meer controle, meer authoriteit.meer diepte ook. Er lijkt ook meer warmte te ontstaan. De bassen zijn wel iets wolliger geworden. Al met al een verbetering. En ja ..ik vind dat vreemd.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni  2, 2013, 12:04:54
Hmm...In hoeverre het suggestie is weet ik niet maar ik denk dat ik mijn halsstarrigheid betreffende bepaalde tweaks toch maar iets moet laten varen. Nu de XS is opgewarmd is het geluidsbeeld en de klankleur wel degelijk hoorbaar veranderd. Er is meer controle, meer authoriteit.meer diepte ook. Er lijkt ook meer warmte te ontstaan. De bassen zijn wel iets wolliger geworden. Al met al een verbetering. En ja ..ik vind dat vreemd.

ik niet. Er is toch ook een hoorbaar verschil zonder en met spikes, dus waarom zou de stand niet uitmaken?

Dr.Bedlo

Tsja....Ouderwetse ideeen misschien en een down to earth approach!

Toegegeven deze stands zijn zwaarder en degelijker uitgevoerd. De spikes zitten ook op de bovenkant en bij de customs made stonden ze direct op het metaal. Dat zal denk ik het verschil uitmaken.
Quad vintage.

Jumping Jack

Citaat van: Fireman op juni  2, 2013, 09:58:25
Vraagje over de digitale input op de ND5xs.

Er zit een cinch, toshlink en nog 1 digitale input op. ( NBC oid??? )

Is daar een verloopje op te draaien zodat je een cinch aansluiting kan aansluiten, zoals de eerste (bovenste) van de inputs?

Bij de SuperUniti zat zo'n verloopje (wat ik ook gebruik), dus die zijn er zeker. Of je kan een digitale kabel met een BNC aan één kant kopen (bv de Canare bij hifisupply kun je zo laten termineren, heel betaalbaar bovendien)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Vraag aan Garmtz.

Moet de borgring van een SNAIC 5 kabel nu wel of niet worden vastgedraaid, omdat een SNAIC 5 meestal z'n werk doet als stroomkabel? 

Klout10

Citaat van: LPlover op juni  2, 2013, 19:09:53
Vraag aan Garmtz.

Moet de borgring van een SNAIC 5 kabel nu wel of niet worden vastgedraaid, omdat een SNAIC 5 meestal z'n werk doet als stroomkabel?

Ik ben dan wel niet Garmtz, maar zou inderdaad vanwege het feit dat deze kabel ook een voedingsspanning voert inderdaad borgen...