Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Musfed op mei 30, 2013, 16:09:33
Dat moet ik met de 250 niet doen. Als die een tijdje uitgestaan heeft dan knalt altijd de groep eruit als ik 'm aanzet. Werkwijze: 250 aan, schakelaar van de groep slaat uit, zet ik weer om waarna ik de 250 een tweede keer aanzet, wat dan wel goed gaat. Geen idee waarom dit is trouwens. 250 is geserviced door Latham enkele jaren terug.

Het is feitelijk de aardlek... Er vloeit opeens ergens energie weg (nl. de voedingselco's in) en daarom knalt de aardlek eruit. De tweede keer zijn de condensatoren als een beetje opgeladen van de eerste keer en gaat het wel.

garmtz

Citaat van: Musfed op mei 30, 2013, 16:09:33
Ja, soms. Soms wat luider, dan weer nauwelijks waarneembaar. Ik heb wel een dedicated Hifi groep in de stoppenkast. Kan dus niet de koelkast oid zijn.  ;)

Is DC op je lichtnet. Wellicht veroorzaakt door zware (asymmetrische) belasting van het net in de omgeving van je woning (door andere gebruikers dus). Kan soms verminderen door weerstand naar de set te verminderen (dikke en korte kabels naar aparte groep voor de audio).

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op mei 30, 2013, 16:44:58
Heb alles nu binnen. De XS die het hopelijk nu eindelijk eens goed gaat doen. De stands waren gisteren al binnen en de harbethjes passen er perfect op. Lijkt,zeer mooi. En oh ja de stage line is er ook . Nu nog aansluiten en een paar dagen opwarmen,

ennnn fotootjes plaatsen in dit topic  :D
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Tsja...iets van redundant check controle in ieder geval doet de camera ff helemaal niks
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op mei 30, 2013, 17:36:36
Is DC op je lichtnet. Wellicht veroorzaakt door zware (asymmetrische) belasting van het net in de omgeving van je woning (door andere gebruikers dus). Kan soms verminderen door weerstand naar de set te verminderen (dikke en korte kabels naar aparte groep voor de audio).

Shit man...je moet zowat je hele huis voor  tonnen verbouwen om dat high end enigszins goed te laten klinken!
Quad vintage.

S@m

corry

.

S@m

Citaat van: corry op mei 30, 2013, 18:53:08
Zal wel weer niks zijn met naim  ;)

In elk geval niet door Naim geadviseerd...  ;D

Kerkhoffd

Citaat van: Streamz op mei 26, 2013, 19:42:24
De combi heb ik nog nooit gehoord. Nu heb ik wel een jaartje geleden een set Audio Physics gehoord, toevallig ook bij Wilbert. Kon me niet bekoren, een nogal schizofreen geluid. Het laag in een breed geluidsbeeld, het mid en hoog bleef tussen de luidsprekers en kwam er niet buiten.
Nu kan ik me herinneren dat na het posten van mijn ervaringen er iemand was die 1 of andere berekening er op los liet waarop de luidsprekers ontwikkeld zouden zijn. Het kwam er op neer dat je zo ongeveer tussen de luidsprekers moest gaan zitten voor een correct stereobeeld oid.

Sloeg nergens op, koop dan gewoon een koptelefoon.

Dat gaat de combi met Naim niet goedmaken vrees ik. Maar je vond serieus dat het goed klonk?

Audio Physic luidsprekers zijn van zichzelf wat koel van klank en redelijk kritisch bij hun opstelling. De beste match is dus vaak met een versterker die wat aan de 'warme' kant is. Goed opgesteld en gecombineerd met een goed matchende versterker kunnen Audio Physic Tempo's een opzienbarende soundstage geven. Dan blijft het geluid over de hele range nergens 'tussen de luidsprekers hangen'.

Heeft dus niets met koptelefoon of iets dergelijks te maken, maar gewoon met of het je smaak is en of je ruimte en akoestiek geschikt is (te maken). Het kan zijn dat oudere Tempo modellen ivm Naim wat te forward klinken. De Tempo 25 of bijvoorbeeld de Virgo 5 of 25 zouden dat minder moeten hebben. De Virgo heeft bovendien de baspoort aan de onderzijde. Wie weet dat dat nog een verschil maakt m.b.t. de basweergave.

Ik zou ff pm-en met fikszo voor de combi AP en Naim. Hij heeft een hele mooie combi staan. En vast niet omdat er geen match is 😉
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Streamz

Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Ik heb geen interesse in een Naim / Audio Physics combi. Verre van zelfs.

Wat ik aangaf is dat AP me niet kan bekoren. De reden heb ik beschreven. Iemand gaf aan dat AP voorschrijft hoe je ze moet opstellen, met een luisterafstand korter dan de afstand tussen de luidsprekers. Vandaar dus mijn koptelefoon opmerking.

Dr.Bedlo

De stands. Een perfect fit met de p3esr. ( maar ja of ik die nog lang heb?)
Quad vintage.

Jumping Jack

Hmm, ben er geen fan van eerlijk gezegd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op mei 31, 2013, 10:51:30
Hmm, ben er geen fan van eerlijk gezegd.

Is ook niemand die je daar toe verplicht!
Quad vintage.

Jumping Jack

Weet ik, ik hecht zelf ook weinig waarde aan mijn oordeel  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Mooie stands voor een Italian look luidspreker, imo mismatch met Harbeth.

corry

.

Dr.Bedlo

Citaat van: corry op mei 31, 2013, 12:12:09
Vind ze visueel ook niet mooi onder de harbeths en in het interieur, maar hoe klinken ze Fred?

Hoe ze klinken? Nou ik kan in de stands geen luidsprekers vinden? Dus klinken doen ze dan totaal niet.
Quad vintage.

corry

.

Dr.Bedlo

Citaat van: corry op mei 31, 2013, 12:35:30
Op de teentjes getrapt Fred? Je snapt mijn vraagstelling toch wel; was ook maar puur interesse.

Snap ik ook wel. Maar ik hoor uiteraard geen verschil. Of het moet al zijn dat het geheel wat lager staat en daarmee meer op oorhoogte.
Quad vintage.

S@m

De een of de andere stand kan toch echt wel verschil in weergave maken hoor Fred. Zo vreemd is de vraag van corry dan ook niet ...

Kerkhoffd

Citaat van: Streamz op mei 30, 2013, 20:37:21
Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Ik heb geen interesse in een Naim / Audio Physics combi. Verre van zelfs.

Wat ik aangaf is dat AP me niet kan bekoren. De reden heb ik beschreven. Iemand gaf aan dat AP voorschrijft hoe je ze moet opstellen, met een luisterafstand korter dan de afstand tussen de luidsprekers. Vandaar dus mijn koptelefoon opmerking.

Dat was me meer dan duidelijk. Mijn reactie was dan ook gericht aan de oorspronkelijke vraagsteller die wel geïnteresseerd was in de combinatie Naim en Audio Physic en die vraag voorlegde aan alle forumleden (in het Naim topic). Zo iemand zet je met jouw antwoord m.i. volledig op het verkeerde been. Vandaar dat ik citeerde uit je bijdrage en de oorspronkelijke vraagsteller vervolgens adviseerde contact te zoeken met een van de forumleden die over de combinatie van beide merken beschikt.

Dat daarnaast geldt dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft en geen enkele luistersituatie qua akoestiek vergelijkbaar is spreekt voor zich. Ik geef de voorkeur daarom aan een zo min mogelijk gekleurde reactie zodat mede forumleden een stapje verder komen in hun persoonlijke zoektocht naar betere muziekbeleving.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op mei 31, 2013, 12:54:04
De een of de andere stand kan toch echt wel verschil in weergave maken hoor Fred. Zo vreemd is de vraag van corry dan ook niet ...

Sorry S&m maar ik ben een absolute non believer wat dat aangaat. Ik heb nog nooit enig verschil in een speaker kunnen waarnemer op gelijke welke stand. Anders het verschil geïnduceerd door een hoogte verschil en of akoestiek of suggestie. Ik sta daar overigens niet alleen in ook de ontwerper van Harbeth vind dat een Ikea krukje  goed genoeg is.
Toegegeven Alan Shaw. Is wel heel erg geitenwollen sokken.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 13:36:17
Sorry S&m maar ik ben een absolute non believer wat dat aangaat. Ik heb nog nooit enig verschil in een speaker kunnen waarnemer op gelijke welke stand. Anders het verschil geïnduceerd door een hoogte verschil en of akoestiek of suggestie. Ik sta daar overigens niet alleen in ook de ontwerper van Harbeth vind dat een Ikea krukje  goed genoeg is.

Ach, zolang AS meent dat er tussen versterkers geen verschillen zijn neem ik de rest wat hij verkondigd ook met een grote korrel zout.

Als jij geen verschil waarneemt met welke stand dan ook dan is dat gunstig, kan je visueel kiezen wat je wilt  ;)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 13:36:17

als je geen verschil hoort waarom dan die dure stands gekocht? maar wat bedoel je nou? Hoor je met al je voorgaande speakers geen verschil welke stand er ook onder staat, of hoor je uberhaupt weinig verschil tussen kleine speakers op een stand?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 31, 2013, 10:44:41
De stands. Een perfect fit met de p3esr. ( maar ja of ik die nog lang heb?)

niet mijn smaak qua looks zeker niet met dat gordijntje erachter :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2