Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerAlco, heb je wel op de Compu WMP 11 en hoger geinstalleerd anders krijg je inderdaad dat de ND erwtensoep maakt van de metadata?
WMP 11 ?  Oef, geen idee, ik denk 't niet.  Ik zal vanavond eens kijken of ik dat kan downloaden.

Ben benieuwd wat Latham verstaat onder een 'stevige ondergrond'
De Nait XS wordt geupdate ?  (wat moet ik me daar bij voorstellen dan ?)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=8163

De update is bedoeld om  het Freeze probleem van de XS aan te pakken.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 15, 2013, 12:20:55
WMP 11 ?  Oef, geen idee, ik denk 't niet.  Ik zal vanavond eens kijken of ik dat kan downloaden.

Ben benieuwd wat Latham verstaat onder een 'stevige ondergrond'
De Nait XS wordt geupdate ?  (wat moet ik me daar bij voorstellen dan ?)

Ik vind dit als onder grond nogal mooi...Kan helaas nergens geen prijs vinden dus zal wel weer schreeuwend duur zijn.
Quad vintage.

Jumping Jack

:crazy: lijkt toch nergens op zo'n zwevend apparaat.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

Ik vind 't persoonlijk ook geen porum, maar smaken verschillen...

Misschien kun je hier wat meer info vinden, Fred: http://www.furnaud.com/index.html
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Dr.Bedlo

Heren,

Jullie hoeven het ook niet mooi te vinden, als ik het maar mooi vind toch! En nee, de website van Furnaud geeft geen prijsinfo. Alco succes vanavond met installeren. Het wijst zich allemaal vanzelf.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 15, 2013, 15:25:19
Ik vind dit als onder grond nogal mooi...Kan helaas nergens geen prijs vinden dus zal wel weer schreeuwend duur zijn.

Starship Enterprise?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Alco,

Had jij nog gekeken naar welke versie van WMP je had? Ben er wel neusgieirig naar.Ik ga vanavond eens die LMS server op mijn synology installeren kijken wat deze doet cq niet doet.
Quad vintage.

Alco

Zal je zo effe PM-bericht sturen Fred, anders word 't hier weer zo'n lang verhaal.

Dr.Bedlo

PM werkt niet, heb ik afgesloten. Prive mail wel overigens
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: Alco op april 16, 2013, 11:14:00
Zal je zo effe PM-bericht sturen Fred, anders word 't hier weer zo'n lang verhaal.

Doe toch maar hier... Daar is dit topic toch voor? Ik denk dat er meer belangstelling is voor de afloop van jouw Naim ervaringen en avonturen!

Alco

CiteerDoe toch maar hier... Daar is dit topic toch voor? Ik denk dat er meer belangstelling is voor de afloop van jouw Naim ervaringen en avonturen!
Ok dan,... ik zal een deel hier plaatsen. Ik was 't eigenlijk niet van plan, omdat 't steeds minder met Naim zelf te maken heeft.

WMP11 kon ik niet installeren via de officiele site. (had een validatiecode oid nodig, die ik niet had/kreeg)
Via andere sites kon je 't wel downlaoden, maar dat waren van die dubieuze sites, waar je als bonus van die toolbars en andere troep erbij krijgt.
Dus... heb 't maar gauw weer afgekapt.

LMS werk op zich prima samen met de ND5xs.  De n-stream app vind ik nog steeds niet geweldig, t.o.v. de Ipeng app voor de Squeezebox, maarja... mot maar. :bored:

Een issue waar ik nog dagelijks tegenaan loop in n-Stream is dat ik elke keer naar instellingen moet om het caché te legen, voordat ik verder kan.
Doe ik dat niet dan missen er diverse artiesen en krijg je grote, lege vlakken te zien, tijdens het scrollen op artiest, van A-Z.

Martin!!!

Alco heb je de SBT al via de DAC van de ND5XS laten spelen?
mainly British stuff

Alco

CiteerAlco heb je de SBT al via de DAC van de ND5XS laten spelen?
Jazekers,  volgens mij heb ik daar kort even iets over geschreven hiero.

Ik hoor geen verschil tussen de ND5xs en de SBT via de DAC van de ND5xs. :)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 16, 2013, 12:45:47
Ok dan,... ik zal een deel hier plaatsen. Ik was 't eigenlijk niet van plan, omdat 't steeds minder met Naim zelf te maken heeft.

WMP11 kon ik niet installeren via de officiele site. (had een validatiecode oid nodig, die ik niet had/kreeg)
Via andere sites kon je 't wel downlaoden, maar dat waren van die dubieuze sites, waar je als bonus van die toolbars en andere troep erbij krijgt.
Dus... heb 't maar gauw weer afgekapt.

LMS werk op zich prima samen met de ND5xs.  De n-stream app vind ik nog steeds niet geweldig, t.o.v. de Ipeng app voor de Squeezebox, maarja... mot maar. :bored:

Een issue waar ik nog dagelijks tegenaan loop in n-Stream is dat ik elke keer naar instellingen moet om het caché te legen, voordat ik verder kan.
Doe ik dat niet dan missen er diverse artiesen en krijg je grote, lege vlakken te zien, tijdens het scrollen op artiest, van A-Z.

Alco,

Man man man wat"n boudel! Volgens de Naim website gaat het niet lukken als je WMP lager dan 11 hebt geinstalleerd en aangezien je XP draait lijkt mij dat je daar onder zit. Als je thuis bent moet je eens kijken wat voor een versie van WMP je hebt er opstaan. ( openen en als het goed is staat er rechtsboven iets van een vraagteken en daar staat de versie bij) Mocht je dat weten dan kun je ( wij) weer verder gaan pielen.

Overigens mocht iemand nog een mooie quad set 33/303 weten of hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: Alco op april 16, 2013, 13:49:30
Jazekers,  volgens mij heb ik daar kort even iets over geschreven hiero.

Ik hoor geen verschil tussen de ND5xs en de SBT via de DAC van de ND5xs. :)

Oké die post heb ik dan even gemist en zo snel terugbladerend ben ik er ook niets over tegengekomen.

Wel deze post, maar dat ging volgens mij puur over het vergelijk tussen de SBT en ND5XS (dus niet de SBT via de DAC van de ND5XS).

Citaat van: Alco op april 14, 2013, 21:27:13
Heb vanmiddag, na 3 weken van afwezigheid, m'n Squeezeboxje weer 'ns aangesloten.

Afgezien van de issues die ik had/heb rondom de ND5xs, vind ik de Ipeng app i.c.m de SBT toch wel een verademing hoor!

Al met al....blijft voornamelijk nog de klankmatige meerwaarde en de looks over van de ND5xs t.o.v SBT, en die is er zondermeer!
mainly British stuff

Alco

Heb gisteravond ook de SBT weer eens analoog beluisterd en vergeleken met de ND5xs.

Da's in eerste instantie toch wel even schrikken. In HiFi-termen klinkt de ND5xs iets opener en instrumenten zijn iets makkelijker afzonderlijk te volgen.
Het meest opvallende is dat stemmen en instrumenten wat verfijnder en natuurlijker/echter overkomen op de ND5xs. De SBT klinkt iets feller in 't hoog.

Het is niet zo dat ik de SBT nu voor geen meter meer vind klinken. Gezien het mega prijsverschil scoort de SB uiteraard wel veel hoger qua prijs/kwaliteitsverhouding.
Dat de ND5xs en de Nait XS eigenlijk voor elkaar gemaakt zijn is echter goed te horen. 
Wat ik trouwens ook nog wel opvallend vind is dat internetradio via de ND5xs veel prettiger klinkt dan met de SBT.
(beetje vergelijkbaar met een 128kbs mp3 (SBT) en 320kbs mp3 (ND5xs) Niet dat ik daar zoveel gebruik van maak(te), maar toch...

corry

.

Klout10

Citaat van: Alco op april 16, 2013, 15:54:12
Het is niet zo dat ik de SBT nu voor geen meter meer vind klinken. Gezien het mega prijsverschil scoort de SB uiteraard wel veel hoger qua prijs/kwaliteitsverhouding.

Wet van de verminderde meeropbrengst heet dit, of in het Engels 'law of diminishing returns'...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerEven zonder dollen, weet je zeker dat je naar dezelfde stream hebt geluisterd. Ik vind namelijk 320kbps radio/spotify via de squeezebox al erg dicht bij wav streaming.
Het waren niet dezelfde stations, maar een paar 128kbs stations, die ik via de ND5xs iets beter vond (of leken te) klinken.
Op de SBT had ik in 320kbs alleen Linn Jazz opgeslagen. (klinkt inderdaad ook al behoorlijk goed)

@Fred:
Heb 't zojuist even gecheckt, en wat blijkt.... ik had/heb wel Windows 11! :smile:
Maar als er één programma is waar mijn ND5xs totaal niet goed op liep dan was 't wel WMP! ???

Dr.Bedlo

:DNnou ja dan weten we dat in ieder geval.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: Alco op april 16, 2013, 19:59:05
Het waren niet dezelfde stations, maar een paar 128kbs stations, die ik via de ND5xs iets beter vond (of leken te) klinken.
Op de SBT had ik in 320kbs alleen Linn Jazz opgeslagen. (klinkt inderdaad ook al behoorlijk goed)/quote]

Ook hier geen verschil als je streaming deel via de SBT middels de DAC van de ND5XS laat spelen?
mainly British stuff

Alco

CiteerOok hier geen verschil als je streaming deel via de SBT middels de DAC van de ND5XS laat spelen?
Met I-radio had ik dat nog niet geprobeerd. Zou kunnen dat ik dan wel een verschil waarneem, maar dat maakt ook niet zo veel uit toch ?  :unsure:
Ik maak niet echt vaak gebruik van I-radio. (soms even op de achtergrond, dus dan doet de kwaliteit er niet zo heel veel toe)

ps...weer een ander euvel. (dat was 1 a 2x eerder voorgekomen, maar was alweer een week ofzo geleden)
Tijdens het asfpelen van een nummer wil ik terug naar 'artiesten' en krijg opeens een blanko scherm. Kan ook niet meer naar het hoofscherm waar je kunt kiezen uit Irado, UPNP, USB/Ipod,dig.ingang,etc want die is opeens ook blanko.

Het is vrij snel verholpen door n-stream even uit te zetten (de enige knop voorop m'n Ipod indrukken dus) en daarna n-Stream weer opnieuw aantikken. 
Maar...dan blijkt ook dat ik direkt weer eerst naar het instellingen scherm moet, om wederom cache leeg te maken, anders mist er weer van alles...  :sleepy:

fireman

Citaat van: Alco op april 16, 2013, 20:49:49
Met I-radio had ik dat nog niet geprobeerd. Zou kunnen dat ik dan wel een verschil waarneem, maar dat maakt ook niet zo veel uit toch ?  :unsure:
Ik maak niet echt vaak gebruik van I-radio. (soms even op de achtergrond, dus dan doet de kwaliteit er niet zo heel veel toe)

ps...weer een ander euvel. (dat was 1 a 2x eerder voorgekomen, maar was alweer een week ofzo geleden)
Tijdens het asfpelen van een nummer wil ik terug naar 'artiesten' en krijg opeens een blanko scherm. Kan ook niet meer naar het hoofscherm waar je kunt kiezen uit Irado, UPNP, USB/Ipod,dig.ingang,etc want die is opeens ook blanko.

Het is vrij snel verholpen door n-stream even uit te zetten (de enige knop voorop m'n Ipod indrukken dus) en daarna n-Stream weer opnieuw aantikken. 
Maar...dan blijkt ook dat ik direkt weer eerst naar het instellingen scherm moet, om wederom cache leeg te maken, anders mist er weer van alles...  :sleepy: :yawnee:

Lijkt erop dat er van alles mis is met je app. Ik heb juist een stream systeem van naim gekocht voor juist de perfectie van de n-Stream. Wel jammer dat het bij jou niet wil lukken :(
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17