Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april  7, 2013, 19:12:15
Bedoel je met opnieuw indexeren in n-Stream zelf (bij instellingen, 'cache wissen') ?
Dat doe ik inmiddels elke keer voordat muziek ga luisteren.

Dat cover-art vaak mist vind ik nog tot daar aan toe, maar dat tracks/albums niet willen afspelen vind ik minder.
Ik ga er vanuit dat de NAS met daarop de juiste server-software alle problemen oplost.

Btw, ik dacht altijd dat een NAS niet zoveel minder stroom zou verbuiken als een gewone PC, vandaar dat ik vond dat een NAS in mijn situatie niet uit kon, maar ik las dat de Qnap TS219 NAS maar een fractie verbruikt, t.o.v een normale desktop PC.
(zo'n 8watt vs >300/350watt!) :smile:

Nee..ik bedoel dat je je mediaserver ook opnieuw je muziekbestanden kunt laten indexeren. Kweet niet of hoe dat bij logitech moet.
Quad vintage.

Alco

Citeerik bedoel dat je je mediaserver ook opnieuw je muziekbestanden kunt laten indexeren.
Ik kan in LMS wel kiezen voor 'opnieuw scannen naar nieuwe en gewijzigde mediabestanden'. Bedoel je dat misschien ?
(de term 'indexeren' zie ik in LMS nergens voorkomen)

Dat opnieuw scannen doe ik al regelmatig. Zowieso elke keer als ik een nieuwe CD heb geript/gedownload.
edit: ik bedenk me net... ik kan ook de gehele schijf opnieuw laten scannen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Ik verwacht niet dat dat alles oplost, maar niet geschoten is altijd mis... ga 't vanavond uitproberen, thanx!
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ben benieuwd. Hmm....
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Alco op april  8, 2013, 07:18:22
Ik kan in LMS wel kiezen voor 'opnieuw scannen naar nieuwe en gewijzigde mediabestanden'. Bedoel je dat misschien ?
(de term 'indexeren' zie ik in LMS nergens voorkomen)

Dat opnieuw scannen doe ik al regelmatig. Zowieso elke keer als ik een nieuwe CD heb geript/gedownload.
edit: ik bedenk me net... ik kan ook de gehele schijf opnieuw laten scannen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Ik verwacht niet dat dat alles oplost, maar niet geschoten is altijd mis... ga 't vanavond uitproberen, thanx!

Wanneer je meta-data veranderd, moet je de bibliotheek opnieuw op laten bouwen, aangezien er een schaduw XML database wordt gemaakt en die verwijst dan simpelweg naar de verkeerde data. Dit hoef je dus alleen te doen als je meta-data veranderd. (en soms als je cover-art toevoegd)

Alco

@Bjorn en Fred,

N.a.v jullie bericht ging me opeens (eindelijk) een lichtje branden... :)

Toen Edwin hier de kwam om de ND5xs te bezorgen, nam hij even plaats achter mijn PC.
Het viel hem om dat ongeveer de helft van mijn lijst met artiesten/bands met 2 spaties begon en bij de andere helft niet.
Dat wist ik op zich wel, maar dat ging soms automatisch zo na 't rippen, en mijn SB Touch trok zich daar nooit iets van aan.

Ik had dus 2 rijen met artiest/bandnamen van A-Z. De eerste waarbij er eerst 2 spaties stonden en de rijst zonder.
Nu weet ik 't nog niet 100% zeker, maar ik vermoed dat van al die CD's waar n-Stream geen cover-art van liet zien, dat dat die namen waren die begonnen met 2 spaties.

Op advies van Edwin heb ik toen, inmiddels ruim 2 weken geleden wel al die spaties weggehaald (rechtermuisknop, naam wijzigen), maar dat is dan ook aanpassen van metadata.

Ik heb daarna nog wel een paar keer LMS opnieuw laten scannen, maar...... alleen een korte scan naar 'nieuwe en gewijzigde mediabestanden'.   (spaties weghalen in de naam valt ook onder 'gewijzigde mediabestanden', zou ik zeggen)  :unsure:
Zojuist heb ik gekozen in LMS voor 'Collectie wissen (klinkt ernstig) en alles opnieuw scannen' en... voila... alle cover-art is terug, en tot nu spelen ook alle tracks probleemloos af. (afkloppen?!)

Ook heb ik bij weergave via USB-stick niet meer de naam van de uitvoerende steeds tussen tracknummer en titel staan.  :smile:
Het enige was nog steeds niet werkt is cover-art bij weergave via USB-stick, maar...tja,... dan zou ik eigenlijk alleen daarvoor nog een dure NAS met 2x 2 TB HD's moeten aanschaffen ?!  :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Alco,

Mag ik ff weer vangen!

Precies hetzelfde had ik dus gisteren ook met de Ipad..Even opnieuw indexeren ( scannen heet dat dan blijkens bij Logitech) ehh..Voila.
Dat op de usb stick geen coverart staat kan te maken hebben met een instelling van de usb stick zelf. even in de compu steken en rechtsklikken op eigen schappen en kijken wat er staat.

En ja een NAS werkt wel fijn, zou daar dus maar mee doorzetten. Aan de andere kant je kan er wel veel cdtjes voor kopen. kzou het nog even afwachten of alles nu naar behoren werkt, en dan de beslissing nemen.
Quad vintage.

Alco

U've got mail, Fred. 8)

Dr.Bedlo

I saw and answered already.

Zo..Na deze perikelen de mijne: Het valt mij op dat de Unityserve bij sommige cds die ik rip een hels lawaai maakt! Is dit normaal ( denk het niet) of ligt dit aan de Cds of is er iets met de Unityserve aan de hand?
Quad vintage.

Alco

Aha, je hebt de UnitiServe al dus! :) 
Lijkt me niet dat dit een enorm lawaai moet maken, vooral omdat je aangeeft da dit maar bij sommige CD's voorkomt.

Heb één keer een demo van de US tijdens een HiFi-show show gezien en dat ging vrijwel geruisloos.
Misschien zou je zo'n bewuste CD eens via de computer zelf kunnen rippen en kijken of ie dan ook opvallend veel lawaai maakt ?

garmtz

Lawaai is niet zo'n probleem...

Dr.Bedlo

Quad vintage.

sherlock

Had problemen met de afstandsbediening (deed niets meer) en daarom de XS een dag van het sap gehaald voor een reset. Deze staat nu te spelen alsof er stiekem een Hicap op aangesloten is!
Wat een dynamiek en PRaT, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Raar spul dat Naim, maar dat bevalt me wel; dat eigenzinnige.
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

Jumping Jack

Citaat van: fred19633 op april  8, 2013, 21:32:22
wat dan wel.?

Schuim. Als er schuim uit komt, is er iets niet goed.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april  8, 2013, 19:40:04
I saw and answered already.

Zo..Na deze perikelen de mijne: Het valt mij op dat de Unityserve bij sommige cds die ik rip een hels lawaai maakt! Is dit normaal ( denk het niet) of ligt dit aan de Cds of is er iets met de Unityserve aan de hand?

Ligt aan onbalans in de CD vaak..., maar zoals door Garmt gezegd is geen probleem.

Dr.Bedlo

Citaat van: sherlock op april  8, 2013, 22:43:55
Had problemen met de afstandsbediening (deed niets meer) en daarom de XS een dag van het sap gehaald voor een reset. Deze staat nu te spelen alsof er stiekem een Hicap op aangesloten is!
Wat een dynamiek en PRaT, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Raar spul dat Naim, maar dat bevalt me wel; dat eigenzinnige.

Hoi,

Mag ik vragen hoe lang je al bekend bent met de XS. Remote die niet reageerd heb ik namelijk ook, is een XS en Super unity kwaal.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op april  9, 2013, 08:43:13
Ligt aan onbalans in de CD vaak..., maar zoals door Garmt gezegd is geen probleem.

Ok...Nothing to worry about dus.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op april  9, 2013, 08:25:32
Schuim. Als er schuim uit komt, is er iets niet goed.

Hmm...Ook niet als er Naim groene schuim uitkomt?
Quad vintage.

Jumping Jack

Zeker dan, groen schuim wijst op een ontsteking. Vermoedelijk van het laseroog.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Oud lid

Ik denk dat ik ook op Naim ga overstappen. Dan blijf je tenminste bezig... :D

Erwin B

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op april  9, 2013, 12:55:47
Zeker dan, groen schuim wijst op een ontsteking. Vermoedelijk van het laseroog.

Aan een kant wel handig, zijn je cds in een keer schoongewassen!  :laugh:

Overigens denk ik dat de Unity serve geen blijvertje is, het ging mij om de SQ en die zou beter zijn als je een cd ript  met de Unityserve dan gewoon via Dbpoweramp en de computer. Maar eerlijk gezegd hoor ik dat verschil niet zo. Het is meer psychisch dat je af en toe meent verschil te horen. Maar denk niet dat het echt aanwezig is en dan kun je beter je centen in je zak houden toch?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op april  9, 2013, 13:27:03Overigens denk ik dat de Unity serve geen blijvertje is, het ging mij om de SQ en die zou beter zijn als je een cd ript  met de Unityserve dan gewoon via Dbpoweramp en de computer. Maar eerlijk gezegd hoor ik dat verschil niet zo. Het is meer psychisch dat je af en toe meent verschil te horen. Maar denk niet dat het echt aanwezig is en dan kun je beter je centen in je zak houden toch?
Ik had je van tevoren wel kunnen vertellen dat die verschillen er niet zijn... Bitperfect = bitperfect. Bitperfecter? :)

fireman

Citaat van: fred19633 op april  8, 2013, 18:57:38

Dat op de usb stick geen coverart staat kan te maken hebben met een instelling van de usb stick zelf. even in de compu steken en rechtsklikken op eigen schappen en kijken wat er staat.

Is het niet zo dat op moment van keuze de coverart via het internet erbij wordt gezocht? Of is het zo eerste keer zoeken via internet, dan gekoppeld blijven op stick??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

corry

.

Alco

CiteerDe ene keer klinkt het helemaal top en laat het weinig te wensen over en de andere keer hmm matig. Ik kan er maar geen vinger op leggen waar dat nou aan ligt.
Ik dacht al dat ik dat hier vaker had gelezen... Ik heb dat voorheen eigenlijk nooit zo meegemaakt voor zover ik me kan herinneren, maar... gisteravond klonk 't ook bij mij opeens anders. 
Er miste iets... alles klonk wat saai, lusteloos, weinig dynamisch, weinig levendig en er miste wat openheid en sprankeling.
Ik dacht eerst...ach verbeelding, morgen is 't vast weer goed, maar... nee dus, vanavond weer.  :huh2:

Misschien toch nog een 'stuiptrekking' van de inspeelperiode van de ND5xs, of iets wat af en toe toch bij Naim 'hoort' ? 
(niet dat ik nu weer de moed opgeef hoor :D. Het komt vast wel weer goed, maar zoals 't nu klinkt... :confused: :sleepy:

Dr.Bedlo

Ken het maar al te goed. Het is net alsof de XS ff helemaal geen zin heeft om een top performance weer te geven en denkt "Fred je kan me wat, heb ff helemaal geen trek".. Vervelend maar meestal van zeer tijdelijke aard.
Quad vintage.