Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

NEWSFLASH!  :)

Mijn Naim dealer Edwin heeft me zojuist gebeld. Hij deed me een offer I couldn't refuce.  :worship:
Voor een zeer schappelijke prijs kan ik via Edwin een (demo) QNAP TS 219 PII NAS kopen, met dubbele 2TB HD's!

Hij wist een manier om deze NAS in mijn PC-kamer te installeren, zodat ik er in de woonkamer geen last van zou hebben! :happy:
In de loop van de komende week wordt alles geïnstalleerd.  :clapping:

Ok,...kom maar....ik geef toe... eigenwijs, ongeduldig, geen doorzettingsvermogen...it's all true. :blush: :D

(btw: die andere, oorspronkelijke deal die nu dus niet meer doorgaat was inderdaad een draaitafel, Bensz en Corry ::) )
Een rode demo RP6 met Benz-Micro Silver element)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Komen ze Fireman:
Citaat van: Alco op april  6, 2013, 11:16:14
1. om de paar uur caché wissen op de Ipod, omdat de lijst 'Artiesten A-Z' niet volledig is. (lege vakken, namen die missen, etc)
Hier nooit hoeven doen.

2. sommige tracks/albums spelen opeens niet meer als je ze selecteert. (terwijl ze dat eerst wel deden, en soms later ook wel weer)
Vreemd, stabiliteit wifi netwerk bij jou thuis??

3. soms is er plotseling een map 'diverse artiesten' aangemaakt, waar ook nog niet dagelijks dezelfde namen in staan.
Spoken??? Zie foto's heb jij hier extra mappen in staan die zomaar ineens aangemaakt zijn? Als iets ondefinieerbaar is dan kan ik me voorstellen dat er zoiets aangemaakt wordt. Neemt niet weg dat je er eerst toestemming voor moet geven.

4. Soms ontbreekt er veel cover-art bij artiesten. (of word pas getoond wanneer album speelt)
Hier vrijwel direct ( binnen een seconde ) de cover erbij. Maar bij enkele geen cover beschikbaar

5. WAV-bestanden worden pas afgespeeld na converteren naar Flac!
Formaat dat ik hier o.a. afspeel is MP3, M4a in fomat ALAC

6. geen cover-art bij weergave via USB-stick.

Cover art direct zichtbaar bij spelen van UBS.

Is alles up-to-date? n-Stream als ND5xs?

Ik speel hier met een iMac, iPhone + Synology NAS, deze ingesteld met media server op cover art en instellingen om extra formaten af te spelen zoals FLAC/APE - AAC - OGG - AIFF ( wat dit exact inhoudt weet ik niet, maar alles speelt prima ) Of dit ook de daadwerkelijke music server is waarmee de n-Stream mee communiceert weet ik ook niet maar daar ga ik wel vanuit.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april  6, 2013, 12:14:38

Mijn Naim dealer Edwin heeft me zojuist gebeld. Hij deed me offer I couldn't refuce.  :worship:
Voor een zeer schappelijke prijs kan ik via Edwin een (demo) QNAP TS 219 PII NAS kopen, met dubbele 2TB HD's!

Hij wist een manier om deze NAS in mijn PC-kamer te installeren, zodat ik er in de woonkamer geen last van zou hebben! :happy:

Ok,...kom maar....ik geef toe... eigenwijs, ongeduldig, geen doorzettingsvermogen...it's all true. :blush: :D

(btw: die andere, oorspronkelijke deal die nu dus niet meer doorgaat was inderdaad een draaitafel, Bensz en Corry ::) )

ha....er wordt er een verstandig, zit er op de qnap geen Twonky mediaserver?
Quad vintage.

Alco

@Fireman,

Mijn Wifi verbinding is stabiel (nog nooit dropouts gehad met m'n SBT, die al die tijd draadloze verbinding had)

Ik ga er nu vanuit dat alles wel weer goed komt, met de komst/installatie van de Qnap NAS. :)

@Fred,
Op Qnap zit volgend mij inderdaad Twonky. (niet naar gevraagd, maar Edwin stelde me gerust dat er een programma op draaide die prima met Naim werkt, en dat Naim UK zelf ook de Qnap NASsen adviseerd.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Mijn Naim dealer Edwin heeft me zojuist gebeld. Hij deed me een offer I couldn't refuce.  :worship:

Alco, proficiat! Eindelijk verstandig geworden! Ben eigenlijk wel een beetje jalours, een aparte NAS zou voor mijn HDX ook nog wel eens wat kunnen zijn....
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerAlco, proficiat! Eindelijk verstandig geworden!
Thanks Klout10.  Achja,...beter laat dan nooit. :satisfied:

Cyreg

Tja.....ook dit Naim topic wordt de laatste tijd bijna compleet "gedigitaliseerd"  :D
(veel software die niet met elkaar wil werken > blijft vak/hobby apart hoor  ;))
Jammergenoeg zie je dat ook al veel in de "persoonlijke" topics

De tijdgeest zullen we maar zeggen, is zeker wennen, net als al die internetbankieren/pin problemen  >:(
Ook hier ben ik altijd gewoon met geld blijven betalen en met 'n wekelijkse geldpin actie.
(nee Han, lekker elk dubbeltje pinnen en zometeen nergens meer terecht kunnen  :devil:)

Zijn er nog interessante andere "klankmatige" Naim dingen te melden?
Wel nieuwe UK-prijslijst uit > vlgns Naim forum veel app. en vooral bedrading stuk duurder?

OK Han genoeg, nu lekker doorgaan met FMradio, CD en LP luisteren  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Martin!!!

Gefelictieerd, ik hoop voor je dat dit wel voor je gaat werken............  :thumbs-up:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op april  6, 2013, 15:28:48
Gefelictieerd, ik hoop voor je dat dit wel voor je gaat werken............  :thumbs-up:

Vast wel,je laat tenslotte de hele computer links liggen. Alleen de muziekbestanden overzetten op de nas zal wel even duren. Gefeliciteerd met deze wijze beslissing.Een goede Wlan antenne is ook wel van belang ivm met een draadloze verbinding!
Quad vintage.

Alco

CiteerDe tijdgeest zullen we maar zeggen, is zeker wennen, net als al die internetbankieren/pin problemen 
Ook hier ben ik altijd gewoon met geld blijven betalen en met 'n wekelijkse geldpin actie.
Goh,... juist met internetbankieren was ik er vanaf 't begin bij en heb ik nog nooit problemen ervaren. :)

@Martin & Fred,

Ik heb er wel vertrouwen in dat 't dit keer goed komt.  :)
Een NAS van 't merk die Naim zelf aanraad met de juiste UPNP server software,...medunkt, that should do it. 

Volgens Edwin gaat het een stuk sneller om van een losse, externe HD de muziek over te pompen op de NAS, dan vanaf de PC zelf. 
Heb vanmiddag m'n muziekmap van PC naar externe HD gekopïeerd. (had daar al een back-up op staan, maar wist niet zeker of die 100% up-to-date was) Dat kopïeren duurde ongeveer 2,5 uur.

CiteerEen goede Wlan antenne is ook wel van belang ivm met een draadloze verbinding!
Er komt geen draadloze verbinding, maar een hub (?) tussen de PC en de cat5 bekabeling die in de PC-kamer uitkomt.
Op die hub (zelfde als switch ?) wordt dan de NAS aangesloten.

Dr.Bedlo

Je wordt nogal verstandig ineens. Vogeltje heeft je zeker iets ingefluisterd :clapping:
Quad vintage.

Alco

Ja Fred,...hoe raad je 't !? ;)

Het is dat Edwin aangaf dat de NAS ook elders in m'n huis kon staan, vlakbij m'n PC.
Dat klonk me als muziek in de oren. (geen extra kastjes, kabels, en evt geluid (?) van de NAS, zo vlakbij de set)

Ik ben zeer benieuwd... to be continued. ::)

Martin!!!

Citaat van: Alco op april  6, 2013, 17:49:00

En dan te bedenken dat je nog niet eens zo heel lang geleden alleen via usb-stickjes wilde afspelen... Het kan snel gaan  :pompom:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april  6, 2013, 17:49:00
Ja Fred,...hoe raad je 't !? ;)

Het is dat Edwin aangaf dat de NAS ook elders in m'n huis kon staan, vlakbij m'n PC.
Dat klonk me als muziek in de oren. (geen extra kastjes, kabels, en evt geluid (?) van de NAS, zo vlakbij de set)

dat had ik je al verhaald. Zie de post van eergisteren 13.24. Ofzooo.
Zal ik misschien die rode rega p6......?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april  6, 2013, 18:57:32
dat had ik je al verhaald. Zie de post van eergisteren 13.24. Ofzooo.
Zal ik misschien die rode rega p6......?

koop dan meteen deze Bergman met Koetsu MC element :inlove: :inlove: Klankmatig is er niks beters te krijgen. Wel enigzins prijzig :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeerdat had ik je al verhaald. Zie de post van eergisteren 13.24. Ofzooo.
Ja, maar dat ging over draadloos verbinding maken dacht ik, en da's niet de bedoeling.

CiteerZal ik misschien die rode rega p6......?
Rega en Naim gaan wel prima samen, en mooi rood is niet lelijk... :smile: :wub:

CiteerEn dan te bedenken dat je nog niet eens zo heel lang geleden alleen via usb-stickjes wilde afspelen... Het kan snel gaan
O, maar dat heb je dan verkeerd begrepen Martin.  Ik was/ben blij was met de mogelijkheid om via USB-stick af te spelen, maar zou in de praktijk het meest van UPNP gebruik maken.

corry

.

Dr.Bedlo

Tsja...E van AA had nog iets liggen waar ik wel enthousiast van werd....Maar dat analoge geef ik er maar aan.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april  7, 2013, 11:19:09
Tsja...E van AA had nog iets liggen waar ik wel enthousiast van werd....Maar dat analoge geef ik er maar aan.

wat dan? :D

Dr.Bedlo

Een XPS voeding uit de olive green versie. Ging volgens Edwin perfect samen met de ND5xs.Kwa SQ dan, optisch lijkt het van geen meter.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april  7, 2013, 11:49:43
Een XPS voeding uit de olive green versie. Ging volgens Edwin perfect samen met de ND5xs.Kwa SQ dan, optisch lijkt het van geen meter.

dus definitief geen draaitafel voor Fred?

Dr.Bedlo

Nou wat dat betreft lijk ik wel op Alco, zeg nooit nooit! Ben nog steeds verliefd op Thorens maar vernam vorige week dat Thorens niet meer is geweest wat het is geweest. Of het ook zo is.?

Alco, heeft de nd zich kwa sq gestabiliseerd?
Quad vintage.

Alco

CiteerAlco, heeft de nd zich kwa sq gestabiliseerd ?
Daar lijkt het wel op Fred. De ND5 klinkt fantastisch! :)
Vind 't best moeilijk om precies te omschrijven, maar alles klinkt heel losjes, gemakkelijk, open, gedetailleerd.
In HiFi-termen is het verschil met de SBT niet zo heel groot, maar het klinkt nu spannender, boeiender, meer uitnodigend.

Vind de Nait XS + ND5xs tot nu mooier klinken dan wat ik me herinner van de Nait 5i-2 + SBT + nDac. (synergy ?)

Opvallend is ook weer (ligt denk ik ook wel aan de Nait XS) hoe mooi alles blijft klinken op bescheiden, late-night volume.
Zelfs Iradio is klankmatig best te pruimen. (niet altijd, ligt ook aan welke zender)

Dr.Bedlo

Dat ismooi,dat is zelfs heel mooi,ALco.

Ja het is wel mooi die plaatjes draaierij, en ik had er ook nog niet definitief afscheid van genomen.Probleem was dat het soms mooier klonk dan de cd ,niet altijd maar het kwam wel eens voor en dan is een beslissing moeilijk te nemen.Sinds ik de nd heb ken ik dat niet meer dat k,inkt constant mooier dan de cd.

Overigens had ik gisteren dat alle cd coverart was verdwenen, had een iPad gekocht en voilà....lege mappen enz en in principe hetzelfde als dat jij had. De oplossing was snel gevonden in het even opnieuw indexeren van de mediabestanden .nu loopt alles weer als vanouds en als een tierelier.misschien een tip?
Quad vintage.

Alco

Bedoel je met opnieuw indexeren in n-Stream zelf (bij instellingen, 'cache wissen') ?
Dat doe ik inmiddels elke keer voordat muziek ga luisteren.

Dat cover-art vaak mist vind ik nog tot daar aan toe, maar dat tracks/albums niet willen afspelen vind ik minder.
Ik ga er vanuit dat de NAS met daarop de juiste server-software alle problemen oplost.

Btw, ik dacht altijd dat een NAS niet zoveel minder stroom zou verbuiken als een gewone PC, vandaar dat ik vond dat een NAS in mijn situatie niet uit kon, maar ik las dat de Qnap TS219 NAS maar een fractie verbruikt, t.o.v een normale desktop PC.
(zo'n 8watt vs >300/350watt!) :smile: