Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op februari 20, 2013, 13:33:02
Shitt...

Nog weer een week wachten. Naim kan de vraag niet aan.

Dat is knap balen Fred, hoe lang wacht je nu al?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

week of vijf denk ik...
Quad vintage.

Dr.Bedlo

De unity serve ook maar in de bestelling een dezer dagen dan kan het feest hopelijk begin 2015 beginnen!
Quad vintage.

ZeRoo

Er staat nu een NDS in de tweedehands sectie op hifi.nl, voor de liefhebbers die willen gaan streamen :-p

fireman

Op welk niveau kan is onderstaande model plaatsen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Het "lock up" probleem begint NAIM nu parten te spelen meen ik.( zie Naim forum) Kan ik mij goed voorstellen mijn XS weigert gemiddeld 2 x per week.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Fireman op februari 22, 2013, 17:26:53
Op welk niveau kan is onderstaande model plaatsen?

Zoals bij alle combinatie-modellen bij Naim, zal het streaming gedeelte minder zijn dan van een ND5XS en het voorversterkergedeelte minder dan een NAC 152XS. Opgeteld dus een iets minder presterende unit dan ND5XS + NAC 152XS, maar wel meer 'value for money'. Ook NIET upgradeabe.

Dr.Bedlo

En ja vanmorgen weer een lock up. Denk dat ik toch maar eens naar een andere versterker moet gaan omkijken, dit begint zeer vervelend te worden. De nd5xs  ( zucht) daar wacht ik nog steeds op. Dat schiet voor geen meter op. En aangezien ik voor mijn 65ste dat ding toch wel graag wil hebben.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op februari 25, 2013, 11:13:18
En ja vanmorgen weer een lock up. Denk dat ik toch maar eens naar een andere versterker moet gaan omkijken, dit begint zeer vervelend te worden. De nd5xs  ( zucht) daar wacht ik nog steeds op. Dat schiet voor geen meter op. En aangezien ik voor mijn 65ste dat ding toch wel graag wil hebben.

Je hebt een Panasonic TV toch? Heb je het probleem bij je dealer aangegeven? Als je zelf minder mobiel bent, is het juist belangrijk dat dit niet gebeurt!

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Garmtz...

Ik heb een Pana maar geen plasma. Verder komt naar voren in het Naim forum dat het merk TV er niet toe doet. Het schijnt bij meerdere apparaten voor te komen en ook met verschillende rc codes. Klopt ook wel daar als ik des avonds naar bed ga en de Humax en de tv uitdoe met de hand en dan de XS check hij het doet. De volgende ochtend dus niet meer. Er is dus meer aan de hand. Heb twee keer gemaild met Naim. We will come back to you. Nou dat duurt dus nog langer als de levertijd van de ND5xs.
Ik vind de sound van Naim werkelijk schitterend maar heb het zo langzamerhand wel een beetje gehad met de onduidelijke modellen politiek, en dat Lock up probleem. Ook de manier waarop Naim omgaat met de klanten begint mij tegen te staan. Ze willen blijkens niet erkennen dat er iets mis schijnt te zijn met hun apparaten.Latham kent het probleem maar gooit het ook op de Palsma modellen van Pana ( die ik nogmaals niet heb) en wacht de ontwikkelingen bij Naim af.
Quad vintage.

bmateijsen

Het heeft niets te maken met plasma of LCD, maar met IR codes. Daar is dus wel wat te doen via Latham. Als je Naim mailt, dan heeft dat geen zin, je moet het via de dealer met Latham afkaarten....

Groet,

Bjorn ;)

Dr.Bedlo

Klopt. Latham had het over een ringetje achter het Naim logo. maar zoals ik dat begrepen heb gaan zij nog steeds uit van het Plasma probleem. En ja dan kan ik wel voor een X bedrag daar zo een ringetje er in laten zetten maar of dat helpt? Vreemd vind ik ook dat Naim zelf niets weet van de schijnbaar werkende Latham oplossing. En ja het ligt volgens velen aan de IR coodes, maar hoe moet ik dan de uiteg zien van dat de XS het doet als ik alles uitdoe savonds en de volgende ochtend dat ding weer vastzit? Enigste dat ik kan bedenken is kaboutertjes of en dat is misschien de meest logische verklaring dat Snait ( mijn nogal uit de kluiten gewassen hond zijn poot er opzet) Zou best nog wel eens kunnen! Zal er eens op letten.
Common factor is wel dat Naim nu schoorvoetend toegeeft dat het niet een incidenteel probleem is. Zij het langzaam.
Zal Edwin er eens op attenderen en naar vragen.
Trouwens Garmtz/Bjorn nog een vraagje. Hoe vind jij het geluid van de ND5xs ten opzichte van de CD speler ( 16bits/44.1 Khz)
Quad vintage.

Bensz

Heeft de Superuniti ook last van hier boven geschreven problemen?

Dr.Bedlo

Ja..

Sorry was in de war met de Supernait die er wal weer last van heeft. De SU weet ik niet.
Quad vintage.

Jumping Jack

Citaat van: Bensz op februari 25, 2013, 12:20:55
Heeft de Superuniti ook last van hier boven geschreven problemen?

nog nooit ervaren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Jumping Jack

Dat gaat over een SuperNait Fred, Bensz vroeg naar de SuperUniti  ;) (it gets a bit confusing now and then)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

T word inderdaad wel ingewikkeld met al die supers van Naim die het dan wel en dan weer niet doen.
Quad vintage.

corry

.

garmtz

Citaat van: corry op februari 25, 2013, 15:01:44
Ik heb er met m'n nait 5i-2 ook last van Fred (heb overigens een pana plasma). Ik heb het naim logo vervolgens afgedekt bij geen gebruik en heb sindsien (al lange tijd) geen vastloper meer gehad. Probeer eens een tijd het logo af te dekken (enkel handmatig te bedienen). Als ie dan nog vastloopt weet je zeker dat het niet aan de ir codes of andere lichtinval ligt.
Soms zijn dingen niet zo ingewikkeld om te testen... :)

Dr.Bedlo

Nee, en als dat had geholpen dan had ik dat stukje tape ook wel laten zitten ;)
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op februari 25, 2013, 11:58:22
Klopt. Latham had het over een ringetje achter het Naim logo. maar zoals ik dat begrepen heb gaan zij nog steeds uit van het Plasma probleem. En ja dan kan ik wel voor een X bedrag daar zo een ringetje er in laten zetten maar of dat helpt? Vreemd vind ik ook dat Naim zelf niets weet van de schijnbaar werkende Latham oplossing. En ja het ligt volgens velen aan de IR coodes, maar hoe moet ik dan de uiteg zien van dat de XS het doet als ik alles uitdoe savonds en de volgende ochtend dat ding weer vastzit? Enigste dat ik kan bedenken is kaboutertjes of en dat is misschien de meest logische verklaring dat Snait ( mijn nogal uit de kluiten gewassen hond zijn poot er opzet) Zou best nog wel eens kunnen! Zal er eens op letten.
Common factor is wel dat Naim nu schoorvoetend toegeeft dat het niet een incidenteel probleem is. Zij het langzaam.
Zal Edwin er eens op attenderen en naar vragen.

Klant van ons had hetzelfde probleem... is na modificatie verholpen.... maar nogmaals je kan het ook niet doen en het frustrerend vinden ;)

CiteerTrouwens Garmtz/Bjorn nog een vraagje. Hoe vind jij het geluid van de ND5xs ten opzichte van de CD speler ( 16bits/44.1 Khz)

Vergeleken met welke cd-speler? Een ND5XS speelt een CD5XS makkelijk voorbij....

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Ik ga dat vooralseeerst niet doen. Vind het een beetje vreemd om voor een oplossing te betalen die zonder uitzondering onder de garantie zou moeten vallen. Vind het ook vreemd dat Naim deze oplosing die Latham aandraagt niet kent en ook waarschijnlijk niet erkent. Eerst maar eens afwachten in hoeverre Naim dit probleem oppakt. Of ze dat doen is overigens twijfelachtig.

Mooi...Wacht nog steeds lijdzaam af. in zake de ND5xs.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Zucht...Duurt weer een week langer >:(
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 26, 2013, 18:07:16
Zucht...Duurt weer een week langer >:(

Wat ga je nu doen aan het vastlopen van de Nait XS.

Groet,

robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2