Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Als ik een mede-dealer moet geloven, klinkt een managed switch slechter dan een 'simpele' switch. NIET uit eigen ervaring, zal de disclaimer maar alvast even plaatsen.

Dr.Bedlo

Wat is een switch nou weer voor een ding dan? Gleloof niet dat ik die heb?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op februari 28, 2013, 16:21:38
Wat is een switch nou weer voor een ding dan? Gleloof niet dat ik die heb?

Dan kan het ook niks verprutsen of verbeteren... :)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari 28, 2013, 16:34:58
Dan kan het ook niks verprutsen of verbeteren... :)
Haha, pas op hoor! Ver doorgevoerd kopen mensen zo nooit meer een set... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

musfed

En er is ook al cat7 en cat8. Weer beter? Niemand nog geprobeerd?
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2013, 16:47:03
Haha, pas op hoor! Ver doorgevoerd kopen mensen zo nooit meer een set... ;)

Zonder een set geen muziek... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari 28, 2013, 17:09:01
Zonder een set geen muziek... ;)
Bij mij wel, maar dat is weer geheel en al off-topic.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

corry

.

paaj

Vergeet ook niet je internet abonnement na te kijken. Als het niet goed op je huis binnenkomt krijg je het nooit meer goed. Ik voofzie een nieuwe reeks LAN-dejitteraars aankomen...
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Zo simpel als door menig dealer gesuggereerd is dat digitale wereldje dus nog niet!Õf we zien wederom  spoken die er niet zijn.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op maart  1, 2013, 12:23:28
Zo simpel als door menig dealer gesuggereerd is dat digitale wereldje dus nog niet!Õf we zien wederom  spoken die er niet zijn.
Het is maar net hoe je het wil bekijken Fred. Aan een platenspeler valt ook een hoop te veranderen, die is zo analoog als de pest... ;)

musfed

Citeereen platenspeler valt ook een hoop te veranderen, die is zo analoog als de pest...

Tja Bas, maar dat is vaak nog wel te beredeneren. Maar cat5 of 6? 
Bij ons konden we niet eens verschil horen tussen SB Touch via de wifi of bekabeld (cat5). Klonk allebei even goed.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Precies dat is nog wel te snappen en hoe het effect kan hebben op de Sound.

In de digitale wereld doen ze je geloven dat het er niet toe doet wat voor een computer he hebt en welke kwaliteit cd spelertje er in zit. Je kunt er kwaliteits loos mee rippen. Geluidskaart is van geen belang en de Harde schijf doet er ook niet toe. Maar dan all of a sudden schijnt een kwaliteits kabel er wel weer veel toe te doen. Ik snap het niet Hoor!En dan de rip proggies: Db poweramp. Eac. I tunes. I tunes met Bitperfect. Als het toch allemaal maar 1tjes en nulletjes zijn zou dat dus niets mogen uitmaken.
\waarmee ik maar wil aangeven dat de een dit zegt en de ander dat...Net zo veranderlijk als het weer dus. En al naar gelang of een dealer wel of niets aan je kan verkopen. Een dealer is er mijns inziens voor om je met raad en daad bij te staan en gelukkig doen die jongens van BenG dat verrekte goed ( naar horen zeggen). Als het aan mij lag ging ik daar ook wel mee in zee maar ja de afstand en mijn Benley is in de eeuwige bestel mode beland ! En ja een Naim dealer hier om de hoek is natuurlijk verrekte handig.

Anyway zelf proefondervindelijk bezig zijn, en daar heb ik nu zo een pest aan.

Het ziet er naar uit dat de Unityserve en de speaker stelten nog eerder komen dan de ND%XS.
Quad vintage.

corry

.

Dr.Bedlo

Ach..Je moet toch wat in je vrije tijd. En achteraf ben ik veel te lang in het Analoge tijdperk blijven hangen ook wantrouwig naar de CD toe en zijn kwaliteiten. En eerlijk is eerlijk ik moet zeggen dat het gebruiksgemak van de streamer in mijn geval een belangrijke rol speelt. We zien wel over een jaar of vijftien als de ND5xs is gearriveerd wat het wordt.En als het niet bevalt kan je altijd nog terug naar de CD, daarvan ken je immers de kwaliteiten.
En daarbij komt dat ik over sommige zaken heel simpel denk.

Quad vintage.

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2013, 13:22:23
Een mens moet zijn dagen toch gevuld krijgen? Je beslist nog altijd zelf waar je van de trein wil stappen  ;).
Of wáár je ervóór springt :P

Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart  1, 2013, 21:09:13
Of wáár je ervóór springt :P
Gelukkig, ik had niet alleen die gedachte. :sigh:

Spijkie

Weet iemand of heeft iemand een keer Naim gehoord met Piega? Ik vraag mij af of dit goed samen gaat, uiteraard is dat ook een kwestie van smaak. Vind het er namelijk erg mooi uit zien!
Groeten,
Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Dr.Bedlo

Future of Hifi Event bij Audio Artistiek op zaterdag 9 maart (13.00-17.00)

De ontwerpers bij NAIM hebben de laatste tijd niet stil gezeten. Er zijn weer een aantal nieuwe producten bijgekomen, bestaande producten zijn verbeterd en de gratis controlapps (n-Serve en n- Stream) voor IOS devices zijn nog verder aangescherpt met nieuwe functies. Hoog tijd om bij te praten met iedereen die op hoogte wil blijven van alle nieuwe ontwikkelingen bij NAIM.

Op 9 maart aanstaande bent u tussen 13.00 en 17.00 van harte welkom bij Audio Artistiek in Groningen om kennis te maken met alle ontwikkelingen. Natuurlijk kunt u kennis maken met de UnitiLite, maar ook alle andere NAIM streamers en voedingen met DR technologie.

Graag laten wij u de mogelijkheden binnen NAIM zien op het gebied van rippen, opslaan en afspelen. De nieuwe functies via onze apps geven u de mogelijkheid uw bibliotheek volledig aan te passen en aan te vullen. Meer informatie over uw favoriete artiest of band inclusief biografie, review en foto's? Wij laten het u zien.

Uw favoriete cd laten rippen via de NAIM UnitiServe en dit vervolgens afspelen op 1 van de gereedstaande systemen? We doen het graag! U zal versteld staan van het gebruiksgemak en vanzelfsprekend van de geluidskwaliteit in vergelijking tot rippen via de computer of MAC.

Audio Artistiek is te vinden aan de Kijk in 't Jatstraat 43 in Groningen. U kunt voor de deur betaald parkeren of eventueel parkeren in de nabij gelegen parkeergarage Ossenmarkt.
Quad vintage.

garmtz

Ik vind het erg suggestief te beweren dat de geluidskwaliteit beter is als de UnitiServe wordt gebruikt als ripper. Hij ript perfect, maar niet 'perfecter' dan EAC, dBPoweramp, XLD etc.

BuSpu

Citaat van: garmtz op maart  3, 2013, 20:46:57
Ik vind het erg suggestief te beweren dat de geluidskwaliteit beter is als de UnitiServe wordt gebruikt als ripper. Hij ript perfect, maar niet 'perfecter' dan EAC, dBPoweramp, XLD etc.

Toch hoor ik, tot mijn verbazing, bijna niemand over de kwaliteit van de cd spelers in de computers die voor het rippen gebruikt worden. Als die uitlezing niet optimaal is heb je daar na het rippen altijd last van.

garmtz

Citaat van: BuSpu op maart  3, 2013, 20:53:42
Toch hoor ik, tot mijn verbazing, bijna niemand over de kwaliteit van de cd spelers in de computers die voor het rippen gebruikt worden. Als die uitlezing niet optimaal is heb je daar na het rippen altijd last van.
Een bitperfecte rip kun je maken met iedere computerdrive, tenzij hij stuk is...

BuSpu

Citaat van: garmtz op maart  3, 2013, 21:06:58
Een bitperfecte rip kun je maken met iedere computerdrive, tenzij hij stuk is...
maar hoe weet je dat ie bitperfect is? Wordt ie meerdere malen ingelezen? (vlgs mij deed Meridian zoiets)

Jumping Jack

Dbpoweramp maakt gebruik van Accuraterip en gaat de geripte bestanden vergelijken met een internet database...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Ok...Maar hoe weet je dan dat die internet database wel goed is dan?
Quad vintage.