Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Lion of Judah

Citaat van: twani op december 15, 2012, 11:16:46
Ook ík snap je boosheid Garmt, het is hetzelfde soort boosheid die ik hier regelmatig in de showroom mag ervaren.
Leaserijders die zich uitgebreid laten voorlichten over hun nieuwe auto, ermee willen proefrijden, uren van je tijd opslokken "onder het mom" dat ze nog niet weten wie de betreffende auto uiteindelijk mag gaan leveren (omdat hun werkgever dat bepaald :sneaky:) terwijl ze al lang weten dat hun nieuwe auto waarschijnlijk onder een centrale inkoopregeling gaat vallen hetgeen vaak tot gevolg heeft dat ze de nieuwe auto op een "sneeuwerige" donderdag morgen in de kop van Groningen mogen ophalen omdat de auto dáár 0.5% goedkoper was.
Dit alles terwijl ze dan wonen in bijv Haarlem :D
Grappig is dan wel dat ze bij het eerste de beste rammeltje zonder enige vorm van Géne bij je op de stoep staan voor garantiezaken :devil:
Hoe kan je nou een vergelijking maken tussen een consument die wel mag bepalen waar hij zijn spullen vandaan haalt en een leaser die dat niet mag bepalen? En die garantie, is die voor rekening van die dealer? Denk ik niet.
Je gaat er gemakshalve ook maar even aan voorbij dat er meer op onderhoud verdiend wordt dan aan de verkoop. Dus welke dealer is er dan blij?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Bensz

Citaat van: garmtz op december 14, 2012, 22:25:05
Ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie het niet snappen... :)

Stel, je bent een dealer van 500-serie Naim. Je hebt het spul dus geïnvesteerd (GEKOCHT dus) en je steekt hier tijd en geld in om het zo goed mogelijk spelend te krijgen, hier shows mee te doen, vergelijkingen te laten horen, etc. etc. Nu komt er een dozenschuiver en die zet deze spullen voor veel minder geld in de markt (wat de oorsprong is, doet er eigenlijk niet eens echt toe). Hij doet geen demo's, laat staan demo's aan huis. Het is toch gewoon zuur voor een dealer die er WEL moeite in steekt als potentieel een van zijn klanten dan gewoon bij de dozenschuiver koopt?

Ik heb er verder geen last van, want ik verkoop geen 500-serie Naim, maar toch...

Of leg mij maar uit waarom ik hier geen probleem mee zou moeten hebben... Misschien zie ik iets over het hoofd... :)

Ik denk dat herkomst er wel toe doet. Ook al zijn het gesloten dozen, ik beschouw deze handel als tweedehands zodra deze het pand van een aangestelde dealer verlaten heeft.

garmtz

Citaat van: Bensz op december 15, 2012, 13:13:52

Ik denk dat herkomst er wel toe doet. Ook al zijn het gesloten dozen, ik beschouw deze handel als tweedehands zodra deze het pand van een aangestelde dealer verlaten heeft.

Uiteraard doet de herkomst er wel toe, maar ik wilde dat aspect niet OOK nog eens in de discussie mee laten wegen. Hoewel het natuurlijk wel uitmaakt of het grijze import is of niet.

Klout10

Kijk, dit zijn nu eens discussies. Ik neem aan dat iedere consument tegenwoordig toch zelf mag beslissen waar hij zijn aankopen doet? Ik heb m'n SuperNait en HDX gekocht bij een dealer aan de andere kant van het land. Voor alle duidelijkheid: de prijs was niet de doorslaggevende factor!

Ik moet wel opmerken dat ik de apparaten dus NIET op voorhand bij de Naim dealer om de hoek heb beluisterd. Dat gaat me nu net te ver...

Eerlijk gezegd vind ik dat je daar als dealer ook een beetje mee om moet kunnen gaan. Om anderen nu meteen voor "parasiet" uit te maken vind ik wel ver gaan.
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Uiteraard mag iedere consument zelf bepalen waar ze kopen!

Nogmaals, ik maak duidelijk een verschil tussen DEALERS en HANDELAREN (Highender is geen Naim dealer dus, om het maar eens nog duidelijker te stellen). De eerste gun ik iedere cent en tof als ze iets voor een lagere prijs kunnen/willen verkopen dan ik! Good for them! Echter, een handelaar heeft geen investering hoeven doen, heeft lagere kosten, is blij met een lagere marge (immers, minder moeite hoeven doen), dus dat is een vorm van 'oneerlijke concurrentie', zeker als de spullen uit een ander land komen (niet ondenkbaar in dit geval).

Maargoed, nogmaals... Ik denk dat ik daar wellicht anders over denk dan een aantal anderen in dit topic.

Ik had toch wel gehoopt dat mensen mij onderhand een beetje zouden kennen... :-/

Bas Akkerman

De reacties zullen wellicht ook ingegeven zijn door het akkefietje laatst met Klinkt Beter die eenzelfde soort (mijns inziens niet geheel onterechte) verontwaardigde reactie had op oneerlijke concurrentie. De klant ziet echter vaak vooral zijn eigen belang en vindt concurrentie "part of the deal".
Ik denk dat men aan een dealer hogere eisen stelt dan aan zichzelf en zodoende soms met twee maten meet. De klant heeft dan geen boodschap aan "zielige verhalen" van dealers en wil gewoon een leuke prijs. Ook ik doe daar aan mee, door bijvoorbeeld goedkopere cd's in het buitenland te kopen. Ondanks dat ik weet dat daar de arbeidsomstandigheden niet zo geweldig zijn en het voor de cd-winkels hier niet goed is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Citaat van: garmtz op december 15, 2012, 10:39:53
Ik wil graag weten (met voorbeelden) over welke dealers of produkten ik me negatief uitlaat, want het is niet mijn stijl zaken af te kraken en hoor dus graag als ik dat toch doe.

En het hele punt is dat Highender geen 'dealer' is, maar puur een handelaar. Derhalve beschouw ik hem niet als een collega. Ik heb net zo weinig met een kaashandelaar als een hifihandelaar. Ik onderhoudt echter prima contacten met alle andere Naim dealers voor zover ik ze ken

M.i. hoort 't 'vertellen' over andere dealers door jou helemaal niet thuis op een consumentenforum. Dat je daar over van gedachten wisselt met conculega's lijkt me normaal en prima. Highender (ik ken de zaak absoluut niet) lijkt ook dealer te zijn, welliswaar dan niet van NAIM maar wel van andere merken en die zet je heel beroerd weg nu. Begrijpelijk is 't mogelijk wel in dit specifieke geval, maar nogmaals de man kan zich niet verweren.

Je zegt geef eens voorbeelden; ik denk dat ik dan twee dingen moet onderscheiden; het negatief uitlaten over andere dealers in 't algemeen enerzijds en het advieswerk dat je doet naar forumbezoekers waarbij je logischerwijs ook het ene merk boven 't andere merk stelt omdat je denkt dat dat voor die betreffende forumbezoeker de betere keus is.

Voor het eerste geval dat doe je inderdaad niet zo veel (voor zo ver ik weet, ik lees natuurlijk ook niet alles) maar ik zou als voorbeeld kunnen noemen de Devialet AIR demo's in 't Devialet topic. En ja, ik weet dat je dat later hebt toegelicht maar wel pas nadat mensen hierover begonnen, verder uitwijdden. Later verklaar je 't succes van 't merk aan een 'overijverige' importeur...

In het tweede geval ben je denk ik niet direct uit om een product of dealer negatief in 't daglicht te zetten (het is tenslotte een persoonlijk advies dat je geeft) maar die suggestie kan wel gewekt worden; zeker bij de toevallige lezer. Er wordt dan tenslotte toch een negatief advies gegeven over een bepaald product. Dit geldt dan overigens ook juist voor de mensen die, zoals je zegt, jou niet zo goed kennen. Het gros van de bezoekers van dit forum kent jou tenslotte niet goed, dat is voorbehouden aan de vaste bezoekers/je klanten.

Garmt, ik wil je zeker niet afbranden maar niemand doet alles goed dus geef dan als professional ook niet op anderen af. En toegegeven, ik gaf nu een niet wel-ingelicht voorbeeld van Lyngdorf en Nordost die jullie niet meer voeren (Lyngdorf) of niet meer promoten zoals vroeger (Nordost). Dit is iets dat me stak voor ik die uitleg kreeg en als 'oude klant' van juist die produkten. Stel (doe er mee wat je wil) dat de Harbeth importeur iets doet dat jullie niet zint en jullie gaan 'opeens' loftrompetten' over een ander merk, gooien Harbeth uit 't assortiment zonder duidelijke reden, bedenk dan dat er nog een actieve 'userbase' is die dat niet snapt/de redenen niet kent en dan mogelijk gaat twijfelen over 't product.

edit: voor de duidelijkheid, ik vind het ook ontzettend laag en egoistisch om diensten af te nemen van een dealer als je vooraf weet dat je daar niet gaat kopen. Een goede vriend van mij heeft het dealerschap van een bepaald merk auto en ik herken Twani zijn verhaal in de verhalen die die vriend ook met me deelt. De enige die daar lacht is de importeur plus fabrikant. De klant is i.h.g.v. een leaseauto dan eerder onverschillig en zie de dealer als onderdeel (of "loket") van een merk.

En natuurlijk heb je ook klanten die onbeschaamd zich voor laten lichten en 't product bij de dozenschuiver halen die 'm 't produkt het goedkoopst levert, dan is 't puur uit eigenbelang.

Klout10

Citaat van: garmtz op december 15, 2012, 10:39:53
En het hele punt is dat Highender geen 'dealer' is, maar puur een handelaar. Derhalve beschouw ik hem niet als een collega. Ik heb net zo weinig met een kaashandelaar als een hifihandelaar. Ik onderhoudt echter prima contacten met alle andere Naim dealers voor zover ik ze ken

Ik mij overigens af in hoeverre een dealer schade heeft van handelaren als Highender. Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die bij hem kopen dat sowieso nooit bij een dealer hadden gedaan...

Niet echt oneerlijke concurrentie als je het mij vraagt ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Wat mij betreft gaan we met z'n allen weer on-topic, de discussie heeft niets meer met het oorspronkelijke 'dozenschuivers' onderwerp te maken..........

Een ieder heeft z'n plasje erover kunnen doen en nu zand erover.... (alstublieft)  :'(
mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op december 15, 2012, 14:41:31
Ik mij overigens af in hoeverre een dealer schade heeft van handelaren als Highender. Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die bij hem kopen dat sowieso nooit bij een dealer hadden gedaan...

Niet echt oneerlijke concurrentie als je het mij vraagt ...

Helaas zal je dat nooit weten...... Maar ik weet vanuit ervaring dat het niet zo is, hoewel wij gelukkig niet heel veel last daarvan hebben gehad.

Groet,

Bjorn

Klout10

Citaat van: Martin!!! op december 15, 2012, 14:46:21
Wat mij betreft gaan we met z'n allen weer on-topic, de discussie heeft niets meer met het oorspronkelijke 'dozenschuivers' onderwerp te maken..........

Een ieder heeft z'n plasje erover kunnen doen en nu zand erover.... (alstublieft)  :'(

Verstandige opmerking Martin, vlot het een beetje met de verkoop van de NAT05??

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op december 15, 2012, 15:02:06
Verstandige opmerking Martin, vlot het een beetje met de verkoop van de NAT05??

Onze NAT05 heb ik voor een mooie prijs kunnen verkopen aan iemand in Antwerpen, wel grappig want toen ik vorig jaar met de NAT05 bij jou vandaan kwam ben ik over Antwerpen teruggereden, het zal wel toeval zijn maar toch......
mainly British stuff

twani

Citaat van: Lion of Judah op december 15, 2012, 12:25:38
Hoe kan je nou een vergelijking maken tussen een consument die wel mag bepalen waar hij zijn spullen vandaan haalt en een leaser die dat niet mag bepalen? En die garantie, is die voor rekening van die dealer? Denk ik niet.
Je gaat er gemakshalve ook maar even aan voorbij dat er meer op onderhoud verdiend wordt dan aan de verkoop. Dus welke dealer is er dan blij?
Je fiets in een sneltrein vaart aan de kern van de zaak voorbij....

1) als de klant eerlijk tegen mij zegt dat ik waarschijnlijk niet mag leveren zal ik hem altijd helpen en hem voorts welkom heten voor garantie en onderhoud. Eerlijkheid, daar zit het probleem.
2) op garantiewerkzaamheden legt een dealer altijd geld toé
3) ik probeerde het gevoel uit te leggen met een voorbeeld, meer niet.

corry

.

Jumping Jack

Citaat van: Martin!!! op december 11, 2012, 15:59:33

Ik ben dan wel niet Garmt, ik heb de RS 220 en ben er meer dan tevreden over!  :thumbs-up:

Zie PM

Ik heb hem ondertussen binnen en inderdaad erg fijne hoofdtelefoon! Installatie is kinderspel, in mijn geval digitaal aangesloten op de digitale uitgang van de SU... Ik zit nu boven te genieten van muziek terwijl de SU beneden staat  :music:. Erg handig!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

:pompom:
Citaat van: corry op december 15, 2012, 21:55:14
Wat een geneuzel.
Staat inderdaad weinig zinnigs in je post....

corry

.

tompj

Citaat van: garmtz op december 15, 2012, 13:59:25

Maargoed, nogmaals... Ik denk dat ik daar wellicht anders over denk dan een aantal anderen in dit topic.

Ik had toch wel gehoopt dat mensen mij onderhand een beetje zouden kennen... :-/
Sorry corry, maar ik wil toch nog iets toevoegen. Door te kopen buiten de reguliere circuits om maken we m.i. een industrie kapot. Steeds meer dealers verdwijnen helaas mede hierdoor. Ik vind dat eeuwig zonde.

Daarnaast vind ik het persoonlijk onzin dat Garmt enkel voor eigen parochie zou preken. Hij heeft mij bijv. zo ongeveer verboden mijn versterker (gekocht bij een officiele dealer en een merk dat BB&G niet voert) weg te doen en een Naim (joepie, on topic) te kopen. Zeker geen eigen belang, maar een goed en oprecht advies. Dat wekt vertrouwen en zorgt ervoor dat ik in de toekomst wel weer terug zal komen voor iets anders.

Ik ben het zeker niet altijd eens met Garmt, maar hier wordt hij en zijn service tekort gedaan.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Deleted member

Service en persoonlijke aandacht van BB&G rond de aankoop is prima. Ik heb in er zelf in 2006 voor een dikke 7100 euro gekocht en was toen ook heel tevreden. Later ga je wel de verkooptechnieken herkennen omdat anderen op 't forum daar ook uitgebreid hun ervaringen over delen maar dat is niet altijd persé negatief. Sowieso blijft 't een commerciele onderneming en als je dat niet vergeet en zelf kritisch blijft is er niets aan de hand.

De rest is nu allemaal al uitgebreid toegelicht door me en ik heb al aangegeven dat ik fout zat op 't punt van de Lyngdorf.

garmtz

Klout10

*

Dr.Bedlo

Heerlijk

Ruzie in de tent. Hi Hi...

Fred
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op december 22, 2012, 12:47:45
Heerlijk

Ruzie in de tent. Hi Hi...

Fred

Hahaha, is wel al een week "verdacht" stil hier...

RexManning

Gaan we olie op het vuur gooien of over op interessante onderwerpen? :)

Zoals dat ik met smart wacht op januari om m'n nd5xs te updaten? Hopelijk eindelijk  scrollen in nummers...en airplay?
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Dr.Bedlo

Nee...we gaan beginnen met olie op het vuur....Dit in het kader van de aankomende kerstgedachte.

Goede bedoelingen van Handelaren. Nee..daar geloof ik geen snars van. Het gaat om de centen en niets anders. Dat geld voor de een  net zo als voor iemand anders.
Quad vintage.