Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op december 11, 2012, 16:42:14
Hoe heb jij de RS220 aangesloten? Tussen bron en versterker? Ik veronderstel dat ik op de SuperUniti de digitale uitgang moet gebruiken...

De CD speler rechtstreeks digitaal aangesloten en voor de overige bronnen (SBT en platenspeler) middels RCA aan de SuperNait! Dus voor de SU zou ik inderdaad de digitale uitgang gebruiken.
mainly British stuff

sherlock

Mooi cadeau voor onder de kerstboom...maar dan wel voor jezelf....

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/148123/Naim-referentie-set.html
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Ben benieuwd hoeveel animo hier voor is ....
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

paaj

kiloknaller? ~ €500/kg, da's eigenlijk slechts twintig keer zo duur als een stuk kaas. ::)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Citaat van: sherlock op december 12, 2012, 09:02:06
Mooi cadeau voor onder de kerstboom...maar dan wel voor jezelf....

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/148123/Naim-referentie-set.html

Ben je blij mee, als je dit als winkel geïnvesteerd hebt en er een parasiet met de winst vandoor gaat... :-/

twani

:coffee:
Citaat van: garmtz op december 12, 2012, 19:13:52
Ben je blij mee, als je dit als winkel geïnvesteerd hebt en er een parasiet met de winst vandoor gaat... :-/
Hoe bedoel je deze opmerking Garmt?

Klout10

Citaat van: twani op december 12, 2012, 21:25:16
:coffee:Hoe bedoel je deze opmerking Garmt?

+1 - dit behoeft enige uitleg...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

twani

T klinkt, om wat voor reden dan ook, alsof Garmt niet heel gecharmeerd is van deze aanbieding...

fireman

Zijn ze ergens in de aanbieding geweest of van een vrachtwagen gevallen???
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/148232/Naim-Audio-NAC552-+-NAC552PS-lijn-voorversterker.html
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/148231/Naim-Audio-CD555-+-CD555PS-CD-speler.html

EDIT voor de duidelijkheid, twee verschillende aanbieders? Of twee namen??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dirk

Citaat van: twani op december 12, 2012, 22:09:37
T klinkt, om wat voor reden dan ook, alsof Garmt niet heel gecharmeerd is van deze aanbieding...
als je weet dat Highender (en hij is hierin niet de enige btw) regelmatig met grijze import units loopt te adverteren, dan snap ik z'n reactie 100%.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op december 12, 2012, 22:14:58
als je weet dat Highender (en hij is hierin niet de enige btw) regelmatig met grijze import units loopt te adverteren, dan snap ik z'n reactie 100%.
Wellicht, 't is nu nogal een moeilijk plaatsbare opmerking......

Grijze import veranderd aan het product niets natuurlijk.

Klout10

*

Dey

Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Klout10

Citaat van: Dey op december 14, 2012, 14:50:23
Is dit een Henkjan Smitje?  :sigh:

Hahaha, ja laten we het daar op houden  ;D

Trouwens nog steeds geen toelichting van Garmtz.  :turn:

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

twani

Citaat van: Klout10 op december 14, 2012, 19:02:24
Hahaha, ja laten we het daar op houden  ;D

Trouwens nog steeds geen toelichting van Garmtz.  :turn:
Als je A zegt moet je ook B zeggen, ik snap 'm namelijk nog steeds niet.......

garmtz

Ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie het niet snappen... :)

Stel, je bent een dealer van 500-serie Naim. Je hebt het spul dus geïnvesteerd (GEKOCHT dus) en je steekt hier tijd en geld in om het zo goed mogelijk spelend te krijgen, hier shows mee te doen, vergelijkingen te laten horen, etc. etc. Nu komt er een dozenschuiver en die zet deze spullen voor veel minder geld in de markt (wat de oorsprong is, doet er eigenlijk niet eens echt toe). Hij doet geen demo's, laat staan demo's aan huis. Het is toch gewoon zuur voor een dealer die er WEL moeite in steekt als potentieel een van zijn klanten dan gewoon bij de dozenschuiver koopt?

Ik heb er verder geen last van, want ik verkoop geen 500-serie Naim, maar toch...

Of leg mij maar uit waarom ik hier geen probleem mee zou moeten hebben... Misschien zie ik iets over het hoofd... :)

Klout10

Garmtz, ik begrijp je boosheid. Ik volg dit topic nu al een hele poos en je hebt er geen idee van hoeveel mensen hier zich "blind" staren op recenties in bladen en op internet, daarna de apparatuur bij het goedkoopste adres of 2e hands aanschaffen en zich vervolgens op internet fora melden omdat ze ontevreden zijn met het eindresultaat. Ik heb vaker het belang van een goede relatie met je dealer benadrukt...

Ik denk wel dat dit een fenomeen is wat tegenwoordig veel breder speelt en waarmee je om moet kunnen gaan. Mede door internet is het voor mensen een heel stuk eenvoudiger geworden om te "shoppen" en prijzen te vergelijken. Laat ik eerlijk zijn: m'n auto heb ik ook niet bij de garage om de hoek gekocht...

Die Highender biedt naar mijn mening toch veel obscure merken aan waarvan ik me niet kan voorstellen dat er veel vraag naar is. Die ene Naim 500 set is natuurlijk wel zuur, maar ik kan me haast niet voorstellen dat iemand zo'n set eerst uitgebreid beluisterd bij een dealer en daarna op internet koopt. De persoon die deze set koopt woont wellicht niet eens in Nederland. Op het moment dat het een continue stroom van "grijze" import betreft is het inderdaad een kwalijke zaak. Om iemand nu voor "parasiet" uit maken gaat me toch wat ver...

Deleted member

Een goede relatie met een goede dealer is belangrijk maar niet zaligmakend. Ook een dealer lift mee op hypes en probeert daar soms een graantje mee te pikken. Zo ken ik een dealer (tevens forumsponsor) uit Hilversum die een paar jaar terug bepaalde merken verkocht en actief promote maar nu bepaalde merken niet meer levert omdat ze 'niet meer in de portfolio passen' en andere merken plotseling meer waarde toekent dan die producten van weleer die vandaag de dag (hype voorbij?) dan maar worden doodgezwegen. Als koper van die eerste producten krab je je dan ook achter de oren en vraag je je af of ze destijds wel de beste optie voor jou waren of misschien toch voor de portemonnee van die dealer...  :plain:

garmtz

Ik snap niet waar dit vandaan komt... Heeft ook weinig te maken met mijn opmerking. Vind hem tevens erg vilein. Wij zijn met Lyngdorf gestopt omdat de importeur besloot dat 18 dealers wel moest kunnen, waardoor wij niets meer verkochten. Maar dit was niet de enige reden. Wij merkten dat bij vergelijkende demo's Lyngdorf steeds vaker afviel en wij zelf de klank ook steeds minder aansprekend vonden.

Ik snap nogmaals niet waarom ik me nu hier moet gaan zitten verdedigen. In een Naim topic notabene. Mag een dealer soms niet vernieuwen?

Word hier echt een beetje kwaad over.

Deleted member

Een beetje vilein was 't wellicht wel maar i.p.v. je er boos om te maken zou je je ook af kunnen vragen waar zoiets vandaan komt en of 't bij meerdere mensen speelt.

Het valt me op dat je je recentelijk vaak negatief uitlaat naar conculega's of zelfs hun producten die jullie niet leveren; terecht of onterecht doet m.i. niet ter zake. Jij bent actief op een forum, geniet een bepaalde autoriteit en de betreffende conculega's die hier niet actief zijn kunnen zich niet verweren of hun kant van 't verhaal delen.

Vernieuwen is niets mis mee, maar speel dan open kaart zoals je nu doet; dan worden bepaalde keuzes tenminste duidelijk. Ben je van mening dat uitleg als deze achter (in dit voorbeeld) Lyngdorf niet op een openbaar forum thuishoort dan zeg ik; wellicht niet maar dan horen de commerciële activiteiten dat ook niet. Je hebt tenslotte gekozen voor ook een communicatiepad via een forum en daar hoort m.i. dan ook de volledige communicatie thuis die je wellicht buiten een forum alleen mondeling deelt met een klant. Alternatief zou nog een nieuwsbrief kunnen zijn. Als een klant jullie alleen via dit forum spreekt of volgt mist hij tenslotte die achtergronden via die mondelinge communicatie.

En ja, dit is off topic hier in dit NAIM topic maar jij laat je ook negatief uit over een andere dealer in dit topic, de enige reden waarom dat van jou iets minder offtopic zou zijn hier is dat 't om NAIM apparatuur gaat in deze.

garmtz

Ik wil graag weten (met voorbeelden) over welke dealers of produkten ik me negatief uitlaat, want het is niet mijn stijl zaken af te kraken en hoor dus graag als ik dat toch doe.

En het hele punt is dat Highender geen 'dealer' is, maar puur een handelaar. Derhalve beschouw ik hem niet als een collega. Ik heb net zo weinig met een kaashandelaar als een hifihandelaar. Ik onderhoudt echter prima contacten met alle andere Naim dealers voor zover ik ze ken

twani

Ook ík snap je boosheid Garmt, het is hetzelfde soort boosheid die ik hier regelmatig in de showroom mag ervaren.
Leaserijders die zich uitgebreid laten voorlichten over hun nieuwe auto, ermee willen proefrijden, uren van je tijd opslokken "onder het mom" dat ze nog niet weten wie de betreffende auto uiteindelijk mag gaan leveren (omdat hun werkgever dat bepaald :sneaky:) terwijl ze al lang weten dat hun nieuwe auto waarschijnlijk onder een centrale inkoopregeling gaat vallen hetgeen vaak tot gevolg heeft dat ze de nieuwe auto op een "sneeuwerige" donderdag morgen in de kop van Groningen mogen ophalen omdat de auto dáár 0.5% goedkoper was.
Dit alles terwijl ze dan wonen in bijv Haarlem :D
Grappig is dan wel dat ze bij het eerste de beste rammeltje zonder enige vorm van Géne bij je op de stoep staan voor garantiezaken :devil:

En toch Garmt, toch is dit gewoon marktwerking waaraan je nimmer iets kan doen. Diep ademhalen en weer doorrammen is het devies ;D

De opmerking van Antoine vind ik, alhoewel dit mijn perceptie over hem geenzins aantast want een fijne vent,  inderdaad ook een stuk minder gepast.

Een dealer heeft natuurlijk altijd de vrijheid om, veelal bewogen door steekhoudende omstandigheden,  een merk uit z`n program te schrappen. Zeker als je zoals BB&G je klant nimmer zal laten vallen met zo`n product.

Nou ja genoeg gezever zo weer :pompom:

garmtz

Ik heb inderdaad alles wel gezegd... Mag duidelijk zijn nu... Misschien leggen wij de distinctie tussen een 'echte' dealer en een handelaar wel duidelijker voor ons dan voor de consument.