Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Deze...

Klout10

Naaah, bedankt voor jullie reacties maar ik geloof nooit dat ik dit er thuis door krijg  :(
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op december  6, 2012, 11:20:53
Naaah, bedankt voor jullie reacties maar ik geloof nooit dat ik dit er thuis door krijg  :(

Jammer... Hoor het vaker...

Klout10

Citaat van: garmtz op december  6, 2012, 11:27:11
Jammer... Hoor het vaker...

Wees eerlijk, in een modern interieur valt dit - op z'n zachtst gezegd - nogal uit de toon ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dirk

Citaat van: Klout10 op december  6, 2012, 11:47:43
Wees eerlijk, in een modern interieur valt dit - op z'n zachtst gezegd - nogal uit de toon ...
vind ik niet  (en mensen die hier over de vloer komen evenmin)
door hun sobere vorm vind ik ze juist veel makkelijker & mooier integreren dan sommige design/moderne speakers die ik op dit forum wel eens de revue zie passeren.
de Harbeths hebben een understated appearance, opvallen doen ze daarom -naar mijn mening- zelden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Helemaal mee eens... Maar de meesten zijn niet overtuigd door zo'n verhaal...

Dirk

Citaat van: garmtz op december  6, 2012, 12:27:26
Helemaal mee eens... Maar de meesten zijn niet overtuigd door zo'n verhaal...
persoonlijk vind ik dat niet zo erg, maar ik kan me goed voorstellen dat het als dealer lichtjes frustrerend is om steeds daarop gewezen te worden.

ik vind recente B&W's (om maar één merk te noemen) ook iets wat ik nooit in m'n kamer zou zetten, louter omwille van de looks waar ik 0,0 mee heb, maar daarom loop ik dat nog niet steevast te verkondigen.

het lijkt wel of de Betties altijd wel iets losmaken in de meesten onder ons, zij het positief, dan wel negatief  ;)

...ik luister nog wat verder naar Mariam Makeba, op m'n Betties
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

... tja de looks versus smaak ... als ik hier ooit iets anders wil dient het zwart en glimmend te zijn en met frontjes, aldus hare maje ...

Dat terwijl m.i. juist in ons interieur met alleen maar natuurkleuren en veel hout (donker teak) vele houtfineers het goed zouden doen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

garmtz

Citaat van: Xander32 op december  6, 2012, 15:43:25
... tja de looks versus smaak ... als ik hier ooit iets anders wil dient het zwart en glimmend te zijn en met frontjes, aldus hare maje ...

Dat terwijl m.i. juist in ons interieur met alleen maar natuurkleuren en veel hout (donker teak) vele houtfineers het goed zouden doen ...

Voila! Het frontje erop doen en klaar!

Standaard hoogglans zwart leverbaar vanaf april...

twani

Citaat van: Xander32 op december  6, 2012, 15:43:25

Vrouwen zijn gek op "Glimmertjes" :D

Klout10

Citaat van: garmtz op december  6, 2012, 16:15:12
Voila! Het frontje erop doen en klaar!

Standaard hoogglans zwart leverbaar vanaf april...

Hee, dat is inderdaad al een heel ander zicht!

Klout10

Trouwens wel uitkijken dat we straks geen twee Hartbeth topics hebben    ;D

garmtz

Sorry, nu weer ON TOPIC!

Klout10

Juist ja, iemand ervaringen met een standmount Totem luidspreker en Naim electronica ??

Alco

CiteerAlco, wat voor stands bedoel je?? Heb je een linkje o.i.d. voor me?

Alvast bedankt!
Nou,.. ik zie op internet regelmatig mooie, monitor speakers waarbij de eigenaar dan heeft besloten om op de stands te beknibbelen, waardoor het geheel er uiteindelijk toch wat goedkoop uitziet. (zoals bijvoorbeeld met de Atacama Nexus stands)

Een Harbeth P3 op Musictools Tool One of Partington Dreadnought stands ziet er al een stuk fraaier uit vind ik persoonlijk.
(mijn oude Rogers Studio 3's (dezelfde afmetingen als Harbeth P3) op de Musictools Tool One)

(Harbeth P3 op Partington Dreadnought)

Ik heb zelf geen ervaring met de combi Totem + Naim, maar ik vermoed dat dat best een mooie combi zou kunnen zijn. :)
Rega + Totem word op HiFi shows meestal samen gedemonstreerd, en die combi vind ik persoonlijk erg fraai klinken
Aangezien Naim en Rega wel iets verschillen maar zeker niet dag/nacht, verwacht ik van Naim + Totem ook wel wat moois.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

twani

Citaat van: Klout10 op december  6, 2012, 17:50:32
Trouwens wel uitkijken dat we straks geen twee Hartbeth topics hebben    ;D
Voor een beter stereobeeld ;)

Klout10

Laat ik gewoon eens verstandig doen en gewoon m'n huidige speakers aanhouden!

Alco

CiteerLaat ik gewoon eens verstandig doen en gewoon m'n huidige speakers aanhouden!
Wijs besluit, Klout10.  Dat heb ik me ook voorgenomen.
(maarja... wijze beslissingen en goede voornemens ben ik niet zo'n ster in)  :blush: :D
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Garmt, heb jij, als én Naimkenner én headphone-goeroe, ervaring / mening over de hoofdtelefoon-uitgang van de SuperUniti? Zit daar haalbare verbetering in?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op december 11, 2012, 14:45:18
Garmt, heb jij, als én Naimkenner én headphone-goeroe, ervaring / mening over de hoofdtelefoon-uitgang van de SuperUniti? Zit daar haalbare verbetering in?

Heb ik helaas geen ervaring mee... Ik denk dat je met een Headline wel een verbetering haalt, maar jouw SRH840 is natuurlijk niet echt moeilijk aan te sturen. Ik zou het zo houden!

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 14:52:24
Heb ik helaas geen ervaring mee... Ik denk dat je met een Headline wel een verbetering haalt, maar jouw SRH840 is natuurlijk niet echt moeilijk aan te sturen. Ik zou het zo houden!

Het klinkt ook goed hoor, maar ik heb geen vergelijk vandaar mijn vraag... En met een externe hoofdtelefoonversterker ben je natuurlijk ook het gemak van de volumeregeling op de AB kwijt. Door voor de hand liggende redenen zal er de komende tijd wat meer gebruik gemaakt worden van de hoofdtelefoon  ;)
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 14:58:23
Begrijp ik... :)

Een Sennheiser RS-220 lijkt me ook wel een praktische aanvulling, geen geklooi met kabels en goeie reviews. En daar heb jij, dacht ik, wel ervaring mee?
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op december 11, 2012, 15:21:21
Een Sennheiser RS-220 lijkt me ook wel een praktische aanvulling, geen geklooi met kabels en goeie reviews. En daar heb jij, dacht ik, wel ervaring mee?

Ik ben dan wel niet Garmt, ik heb de RS 220 en ben er meer dan tevreden over!  :thumbs-up:

Zie PM
mainly British stuff

Jumping Jack

Citaat van: Martin!!! op december 11, 2012, 15:59:33

Ik ben dan wel niet Garmt, ik heb de RS 220 en ben er meer dan tevreden over!  :thumbs-up:

Zie PM

Hoe heb jij de RS220 aangesloten? Tussen bron en versterker? Ik veronderstel dat ik op de SuperUniti de digitale uitgang moet gebruiken...
Jumping Jack's set
Discogs