Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerHet Engelse Naim forum ligt al heel de dag plat klopt dat ?
Bij mij sinds het begin van de middag.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Zijn ze zo geschrokken van mijn mailtje!
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: Martin!!! op oktober 12, 2012, 16:50:51
Ik heb op mijn SuperNait een HiCap aangesloten die een paar dagen nodig had om te groeien..... vandaar

Hoi Martin, ben toch wel benieuwd naar je ervaring. Heb je de Hi-Cap van Garmtz overgenomen of is het een nieuwere DR uitvoering?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Vorig jaar december reeds aangeschaft, dit schreef ik er toen over en zo ervaar ik nu nog (meer)

Nogmaals ik zeg doen..............

Citaat van: Martin!!! op januari  3, 2012, 19:29:50
Meer detail. een strakker laag, rust, voller en vooral veel meer het gevoel meer "in" de muziek te zitten

mainly British stuff

Klout10

Tnx, die heb ik toen blijkbaar gemist ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ivdz

Dag forumleden,

Afgelopen week op de New Music show in La Hulpe, Brussel geweest. Het is op dit moment het grootste jaarlijkse audio-event in België en buitengewoon goed georganiseerd op een zeer mooie lokatie. Het merendeel van de audiofiele merken was aanwezig en vaak was in de luisterruimtes de akoestiek geoptimaliseerd. Dat laatste wil er in de conferentie-zalen nog wel eens aan ontbreken. Kan mij een triest voorbeeld herinneren van een show ooit in het Novotel in Genk; daar klonk bijna alles verschrikkelijk.

Latham vertegenwoordigde Naim en pakten weer uit met hun toplijn, maar ook met een flink aantal componenten beschikbaar om allerlei combinaties te beluisteren. Op een wat rustiger moment gaf dit de kans om de ND5XS te vergelijken met de ND5XS+XP5XS, èn de NDX. Dit op een set van NAC282 met NAP250.2 en Ovator 400. Jammer is dat de vertgenwoordiger op voorhand al een uitspraak over de "uitslag" doet. Die constatering maak ik liever zelf. Naast me zat een Naim "eigenaar" die alle producten door elkaar haalde, maar met me mee wilde testen.

Ik heb er al iets over op het Naim forum gesproken, maar ik vond a.) de XP5XS en meer dan waardevolle upgrade en b.) de combo ND5XS+XP5XS ietske sterker dan de NDX. De verschillen zijn echt niet groot, maar ze zijn er. Wat mij betreft was de combo ND5XS+XP5XS waat matuurder en had iets meer body. De Ovators 400 zijn overigens indrukwekkend. Heel veel plaatsing, heel veel detail en alles met zo'n veel gemak. Zeer plezant.

Wat ik nog een keer heb mogen leren, is dat ik de afstand van mijn XS-gebaseerde set naar de absolute Naim-top veel kleiner vind dan ik zou bevroedde. De topset klinkt absoluut indrukwekkend, maar mijn set ook !:-)

Oh ja, per toeval heb ik een jaar geleden de spullen van Lyngdorff gehoord. Afgelopen weekend nog een keer .............. ik durf het bijna niet te zeggen, maar oh, oh wat goed !!!!!!!!

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op oktober 12, 2012, 21:01:04
Tnx, die heb ik toen blijkbaar gemist ...

Mocht je een keer bij me in de buurt zijn kom gerust langs, dan kan ik je het verschil laten beleven....... en kan je je gouwe ouwe NAT05 nog even gedag zeggen  ;D
mainly British stuff

Klout10

Bedankt voor het aanbod, wie weet ...

Robiwan

Citaat van: Cyreg op oktober 12, 2012, 13:42:48
LPl, je gaat toch zeker wel 'n topicje openen op de Vinylsectie?
Leuk/leerzaam om je ervaringen te lezen (ook voor mensen die nooit op het Naim topic kijken)  ;)

Ik begrijp dat je nog meer phonoampjes gaat uitproberen?
Misschien ook nog 'n GrahamSlee? (ook te leen bij je dealer in Tilburg?)

zie topic
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119408.75
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Alco op oktober 12, 2012, 19:29:59
Bij mij sinds het begin van de middag.

nu nog steeds. Zeker een cyber, Borg of Clones aanval :D

Robiwan

Citaat van: ivdz op oktober 12, 2012, 21:04:09
Dag forumleden,

Afgelopen week op de New Music show in La Hulpe, Brussel geweest. Het is op dit moment het grootste jaarlijkse audio-event in België en buitengewoon goed georganiseerd op een zeer mooie lokatie. Het merendeel van de audiofiele merken was aanwezig en vaak was in de luisterruimtes de akoestiek geoptimaliseerd. Dat laatste wil er in de conferentie-zalen nog wel eens aan ontbreken. Kan mij een triest voorbeeld herinneren van een show ooit in het Novotel in Genk; daar klonk bijna alles verschrikkelijk.

Latham vertegenwoordigde Naim en pakten weer uit met hun toplijn, maar ook met een flink aantal componenten beschikbaar om allerlei combinaties te beluisteren. Op een wat rustiger moment gaf dit de kans om de ND5XS te vergelijken met de ND5XS+XP5XS, èn de NDX. Dit op een set van NAC282 met NAP250.2 en Ovator 400. Jammer is dat de vertgenwoordiger op voorhand al een uitspraak over de "uitslag" doet. Die constatering maak ik liever zelf. Naast me zat een Naim "eigenaar" die alle producten door elkaar haalde, maar met me mee wilde testen.

Ik heb er al iets over op het Naim forum gesproken, maar ik vond a.) de XP5XS en meer dan waardevolle upgrade en b.) de combo ND5XS+XP5XS ietske sterker dan de NDX. De verschillen zijn echt niet groot, maar ze zijn er. Wat mij betreft was de combo ND5XS+XP5XS waat matuurder en had iets meer body. De Ovators 400 zijn overigens indrukwekkend. Heel veel plaatsing, heel veel detail en alles met zo'n veel gemak. Zeer plezant.

Wat ik nog een keer heb mogen leren, is dat ik de afstand van mijn XS-gebaseerde set naar de absolute Naim-top veel kleiner vind dan ik zou bevroedde. De topset klinkt absoluut indrukwekkend, maar mijn set ook !:-)

Oh ja, per toeval heb ik een jaar geleden de spullen van Lyngdorff gehoord. Afgelopen weekend nog een keer .............. ik durf het bijna niet te zeggen, maar oh, oh wat goed !!!!!!!!

Iver

Je volgende aankopen zijn dus de XP5XS en Ovator 400? :D

Robiwan

Naim site ligt nog steeds plat. Dit moet niet veel langer duren anders dien ik een claim in.

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2012, 15:56:31
Naim site ligt nog steeds plat. Dit moet niet veel langer duren anders dien ik een claim in.
Een Naimclaim :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

CiteerNaim site ligt nog steeds plat. Dit moet niet veel langer duren anders dien ik een claim in.
Beginnen de ontwenningsverschijnselen al op te treden ?!  ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op oktober 13, 2012, 16:09:11
Beginnen de ontwenningsverschijnselen al op te treden ?!  ;)

Ja :crazy: :crazy: :hehe: :music: O0 :nowink: :hmmm: :xmas: :withstupid: :withstupid:. We kunnen verdorie naar de maan maar de website doet het niet???? :D

Dirk

bij mij doet hij het gewoon  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

Citaat van: Dynky op oktober 13, 2012, 16:24:59

ha ha Focal site :D Niks mis mee hoor.

Martin!!!

Citaat van: Dynky op oktober 13, 2012, 16:24:59

Hij knippert en flikkert alleen maar, mmm misschien hangt er weer een nieuwe overname in de lucht.

Fred 19633??? Weet jij hier iets van, Fender dreigt ook al op de fles te gaan las ik deze maand in de Volkskrant..............
mainly British stuff

Klout10

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2012, 16:14:37
Ja :crazy: :crazy: :hehe: :music: O0 :nowink: :hmmm: :xmas: :withstupid: :withstupid:. We kunnen verdorie naar de maan maar de website doet het niet???? :D

Bij mij doet-ie het gewoon!?!

tompj

Bij mij ook. Erg mooie site trouwens, dat zie je nog wel eens anders bij audio fabrikanten.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
DAC: Weiss 204
CD-speler: Accuphase DP-55V
Streamer: Naim ND5 XS2
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op oktober 13, 2012, 18:37:30
Hij knippert en flikkert alleen maar, mmm misschien hangt er weer een nieuwe overname in de lucht.

Fred 19633??? Weet jij hier iets van, Fender dreigt ook al op de fles te gaan las ik deze maand in de Volkskrant..............

Ja ze hebben het zwaar. Dat 2de rangs Frans bedrijfje bemoeit zich er weer tegen aan. Jammer....Niets is meer heilig. Alan Shaw ( Harbeth) zal binnenkort ook wel worden overgenomen.Onderstaand mijn Pre focal Stratje.
Quad vintage.

YamahaRXV

Vanavond weer een "vastloper" gehad met de Superuniti.... :-X
Het begint nu een beetje irritant te worden, temeer dit al de 3e keer was deze week.
Het euvel doet zich voor als de weergave is gestopt bij het eindigen van een complete cd.
Als na zo,n 10 min.een nieuwe cd wordt gekozen via n-Stream op de iPad dan wordt deze keurig aangegeven op het display van de SU maar na het "play" commando geeft het display aan "stop".
Opnieuw een "play" commando geven resulteert dan na enkele seconden weer in de tekst "stop en druk play om te hervatten"  :(
Op zo,n moment zit de SU gewoon vast en het enige wat helpt is het volledig uit-en inschakelen van de SU d.m.v. de spanningschakelaar aan de achterzijde.
Voor de laatste software update van de SU heb ik hier nooit last van gehad..... :angel:
Ook heeft er geen update plaatsgevonden aan mijn NAS.

Op zich is dit al best vervelend, maar de bizar hoge knallen (2x) die als zweepslagen klinken vind ik buitensporig hard. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit wel eens schadelijk kan zijn voor de speakers  :angel:
Voor alle duidelijkheid, het volume staat op dat moment gewoon op " 0 " .
Bij een herhaling van dit vervelende euvel maar gewoon de speakerconnectors tijdelijk losmaken....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Dat klinkt idd niet zo goed. Ik heb dat nog nooit gehad met die van mij (hout vasthouden)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Wil je dit even op de mail naar mij zetten? Dan zet ik het door naar de importeur.

Groet,

Bjorn

Citaat van: YamahaRXV op oktober 14, 2012, 23:37:41
Vanavond weer een "vastloper" gehad met de Superuniti.... :-X
Het begint nu een beetje irritant te worden, temeer dit al de 3e keer was deze week.
Het euvel doet zich voor als de weergave is gestopt bij het eindigen van een complete cd.
Als na zo,n 10 min.een nieuwe cd wordt gekozen via n-Stream op de iPad dan wordt deze keurig aangegeven op het display van de SU maar na het "play" commando geeft het display aan "stop".
Opnieuw een "play" commando geven resulteert dan na enkele seconden weer in de tekst "stop en druk play om te hervatten"  :(
Op zo,n moment zit de SU gewoon vast en het enige wat helpt is het volledig uit-en inschakelen van de SU d.m.v. de spanningschakelaar aan de achterzijde.
Voor de laatste software update van de SU heb ik hier nooit last van gehad..... :angel:
Ook heeft er geen update plaatsgevonden aan mijn NAS.

Op zich is dit al best vervelend, maar de bizar hoge knallen (2x) die als zweepslagen klinken vind ik buitensporig hard. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit wel eens schadelijk kan zijn voor de speakers  :angel:
Voor alle duidelijkheid, het volume staat op dat moment gewoon op " 0 " .
Bij een herhaling van dit vervelende euvel maar gewoon de speakerconnectors tijdelijk losmaken....

garmtz

Ja, is absoluut een kwestie voor de importeur... Mocht hij nagekeken worden, kun je onze SuperUniti in de tussentijd lenen.