Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op september 23, 2012, 12:37:34
Inderdaad opmerkelijk...

Meen dat Alco ook zijn knijpbox analoog heeft aangesloten op zijn Naim of Rega ( of zal hij weer iets anders hebben) en niet via een DAC. Misschien om diezelfde reden.?

Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: Sullivan op september 23, 2012, 09:52:19
Ik heb sinds ik mijn NDX heb geupdate naar 3.16 (Garmt heeft dat voor mij gedaan O0), problemen met de n-Stream app. Deze geeft heel vaak 'No servers' of als ik in een lijst sta 'server unavailable'. Meestal na een tijdje (15 seconde of langer) staat mijn uPnP server er weer tussen en werkt het weer zoals ik gewend was. Aan de server op mijn Qnap is niets veranderd.

Heeft iemand deze ervaring ook en een oplossing voor dit probleem?

Interessant om te lezen dit......hier nagenoeg hetzelfde probleem al een aantal keren meegemaakt  :angel:
Een aantal keren kwam dit probleem naar voren tijdens bediening van n-Stream op de iPad, daarna een poging ondernomen met de remote control van de Superuniti.
Ook dit werkt op zo,n moment (logischerwijs) niet  :blush: De laatste keer heb ik de SU even helemaal uitgeschakeld en na het opstarten werkte alles (tot op heden) weer goed.
In de set-up van de NAS qua updates van QNap of Twonkey server is overigens niets veranderd.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Alco

CiteerMeen dat Alco ook zijn knijpbox analoog heeft aangesloten op zijn Naim of Rega ( of zal hij weer iets anders hebben) en niet via een DAC. Misschien om diezelfde reden.
Nee hoor, heb nog niks anders. (probeer mijn vroegere reputatie van sneller wisselen van HiFi dan onderbroek wat af te bouwen :D ;))

Ik heb sinds begin dit jaar geen dac meer op m'n SB aangesloten. Vind de SB eigenlijk al behoorlijk goed klinken via z'n eigen dac.
(i.c.m de betere voeding) Ik vind 't storender dat zo'n SB visueel niet echt een aanwinst is in een HiFi set.

T.z.t komt er waarschijnlijk wel weer een andere dac of streamer, maar heb geen haast.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op september 23, 2012, 15:09:51

T.z.t komt er waarschijnlijk wel weer een andere dac of streamer, maar heb geen haast.

ja hoor, :D volgende week een nieuwe
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

@Sully: misschien de NDX simpelweg uitzetten en weer aanzetten?

RexManning

Focal...if you can't beat them...stop ze in je plafond ;)

Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

twani

Citaat van: RexManning op september 23, 2012, 17:57:23
Focal...if you can't beat them...stop ze in je plafond ;)

Huh? :blink:

RexManning

Als Naim ze maakte had ik die er wel in gedaan, maar nu maar van het moederbedrijf. Oh nee, het was geen overname, maar een "merger".... :)

Bevallen prima overigens!
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Dr.Bedlo

Naims Future,
Quad vintage.

Streamz

Een SB touch met goede DAC die goed klinkt. Uiteraard, het is de DAC die je hoort. Heeft de SB dus geen donder mee te maken. Vul voor SB bijvoorbeeld Teac WAP in en voila, hetzelfde resultaat.
Echt, ik kan gewoon niet begrijpen waaron zo'n stuk plastic van 200 euro op dit forum zo wordt opgehemeld, terwijl er 10 andere zijn die hetzelfde kunnen voor dezelfde prijs.

dre73

je bedoeld dat alle digitale uitgangen hetzelfde klinken?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robiwan

Klout10

Citaat van: Streamz op september 23, 2012, 18:51:32
Een SB touch met goede DAC die goed klinkt. Uiteraard, het is de DAC die je hoort. Heeft de SB dus geen donder mee te maken. Vul voor SB bijvoorbeeld Teac WAP in en voila, hetzelfde resultaat.
Echt, ik kan gewoon niet begrijpen waaron zo'n stuk plastic van 200 euro op dit forum zo wordt opgehemeld, terwijl er 10 andere zijn die hetzelfde kunnen voor dezelfde prijs.

Je maakt een grapje neem ik aan ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerEen SB touch met goede DAC die goed klinkt. Uiteraard, het is de DAC die je hoort. Heeft de SB dus geen donder mee te maken. Vul voor SB bijvoorbeeld Teac WAP in en voila, hetzelfde resultaat.
Ik ken de Teac niet, dus misschien heb je daarin gelijk, maar het is niet altijd louter de dac die het verschil maakt.
Voordat ik een SB Touch had, had ik de SB Classic, en die klonk een stuk minder goed, zowel analoog als via dezelfde externe dac!

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

evilniek

Citaat van: Streamz op september 23, 2012, 18:51:32

Ik neem aan dat je ze vergeleken hebt ? Niet dat ik dat zelf wel gedaan heb, maar het klinkt zo stellig allemaal. Ik was een paar jaar geleden op zoek naar een streamer, in het kort kwam het erop neer dat er maar een betaalbare streamer was die alles kon wat ik vond dat ie moest kunnen, waaronder gapless playback, dus kwam ik uit op de SBT. Er zijn heel veel dingen die de SBT kan, met de juiste plug-in kun je m zelfs 24/192 materiaal laten uitsturen, niet zmaar een stuk plastic, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jumping Jack

Bovendien zul je in die prijsklasse maar weinig alternatieven vinden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op september 23, 2012, 19:40:14
Bovendien zul je in die prijsklasse maar weinig alternatieven vinden...

Helemaal mee eens. Dat is eigenlijk wat ik ook min of meer bedoelde in mijn eerdere reactie  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Fred Mulder

+1
en laat ook (ver) boven zijn prijsklasse nog menig streamer zweten, zeker met juiste instellingen / mods.

Streamz

Niet? Roku Soundbridge bijvoorbeeld. Was er al veel eerder, kan gapless en hd.

Maakt me verder niet uit hoor, mij advies is alleen je niet te laten leiden door forum favorieten.

edit: en nu maar weer verder over Naim.
Gaat er binnenkort nog een update van van de Classic lijn komen?

YamahaRXV

Citaat van: Streamz op september 23, 2012, 20:57:16
edit: en nu maar weer verder over Naim.

Zo is dat  ;D  Om de daad bij het woord te voegen even de volgende vraag (uit nieuwsgierigheid) ;)
Wie van jullie heeft er luisterervaringen met de Naim Ovator S400 speakers en kan mij wat specifieke eigenschappen vertellen  ;)

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op september 23, 2012, 21:41:34
Zo is dat  ;D  Om de daad bij het woord te voegen even de volgende vraag (uit nieuwsgierigheid) ;)
Wie van jullie heeft er luisterervaringen met de Naim Ovator S400 speakers en kan mij wat specifieke eigenschappen vertellen  ;)

Dat zal RexManning je wel uit de doeken kunnen doen........................  :lookaround:
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op september 23, 2012, 21:41:34

S400 is typisch Naim. snel, dynamisch, krachtig, gecontroleerd laag, een zeer mooi middengebied. Wellicht in het uiterste hoog wat minder open en dieptebeeld niet bijzonder, maar ook dat is typisch Naim. Ik heb ze wel eens minder gehoord bij een demo in een winkel, maar de laatste keren tijdens een show toch wel erg fraai.

Klout10

Alleen jammer dat het van die lelijke kasten zijn. Ze zouden er bij ons thuis echt nooit inkomen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op september 23, 2012, 22:38:48
Alleen jammer dat het van die leleke kasten zijn. Ze zouden er bij ons thuis echt nooit inkomen...

smaken verschillen maar ik vind ze juist typisch Naim en dus mooi van lelijkheid  :D

Klout10

Citaat van: LPlover op september 23, 2012, 22:40:09
smaken verschillen maar ik vind ze juist typisch Naim en dus mooi van lelijkheid  :D

Tsja, over smaak valt geweldig te twisten ;)