Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ivdz

"Iver woont in Belgisch Limburg maar is wel een Nederlander  . Heel vriendelijke en behulpzame man, ik heb er een tijdje terug een DAC van overgenomen..."

Ho Ho, Iver is een officiële Belg die wel begonnen is in Nederland :-)

Ik ben een fervent lezer van het Naim forum. Eerlijk gezegd vind ik de laatste tijd de stijl daar wat aanvallend en zijn er bovendien een heleboel leden die alle apparatuur maar cijfermatig willne vergelijken. Neemt niet weg dat het enthousiasme daar wel aanstekelijk is. Laatst was er een nieuw lid die verwelkomt werd met "welcome to the madhouse" :-)
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Klout10

Citaat van: Alco op september 13, 2012, 20:58:07
Ik wil Naim niet afvallen want vind 't nog steeds een mooi merk, in meerdere opzichten, maar het gaat nu wel erg snel hoor de laatste tijd, met nieuwe producten.

Een paar weken geleden net de CD5si en nu is er opeens alweer iets nieuws,... een UnitiLite. :huh2:

Kan me echt niet voorstellen dat daar nu zoveel mensen op zaten te wachten. :unsure:

+1

Ik moet zeggen dat ik het overzicht inmiddels kwijt ben... Kijk eens naar hoe Linn dit doet: Majik / Akurate / Klimax. Heerlijk zo overzichtelijk...

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Fred Mulder

Citaat van: ivdz op september 13, 2012, 22:44:33

Welcome to the madhouse Iver  :D ;) :thumbs-up:

Mvg, Fred

Robiwan

"Iver woont in Belgisch Limburg maar is wel een Nederlander  . Heel vriendelijke en behulpzame man, ik heb er een tijdje terug een DAC van overgenomen..."

Ik ben een fervent lezer van het Naim forum. Eerlijk gezegd vind ik de laatste tijd de stijl daar wat aanvallend en zijn er bovendien een heleboel leden die alle apparatuur maar cijfermatig willne vergelijken. Neemt niet weg dat het enthousiasme daar wel aanstekelijk is. Laatst was er een nieuw lid die verwelkomt werd met "welcome to the madhouse" :-)

ik ben benieuwd wat jij vindt van de sound van mijn Naim set.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Mijn excuses Iver  :blush:. Maar je bent een aanwinst voor de natie!  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

royal d

Morgen een groot deel van de Naim all-in apparaten beluisteren bij BB&G heb er erg veel zin in !

Zijn er nog suggesties die ik mee moet nemen?

Alco

Een voordeel van alle Naim all-in-one (en puur streaming) apparaten vind ik, dat je tientallen CD's simpel op een USB-stickje kan zetten en afspelen. :)

Dus, mocht je denken 'Hmm,...welke CD('s) zal ik morgen meenemen ?", dan kun je op die manier meer 'meenemen' dan dat je normaal waarschijnlijk zou doen.

Veel plezier en ben benieuwd naar je bevindingen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ivdz

Citaat van: LPlover op september 14, 2012, 18:47:18
ik ben benieuwd wat jij vindt van de sound van mijn Naim set.
Ben heel benieuwd. Uw set lijkt behoorlijk op die van mezelf behalve dat ik een FlatCap op de voorversterker gebruik, maar daar tegenover vermoedelijk wat "zwakkere" luidsprekers. Het zijn die laatsten waar ik voorzichtig naar uit aan het kijken ben. Momenteel gebruik ik Epos Epic 5 en die bevallen op zich prima, maar zijn erg direct en soms hard in de hoge frequenties. Ik zou ook nog iets meer maturiteit in het geluid willen. Aan het einde van het jaar ga ik eraan beginnen en zal vermoedelijk bij Totem, Harbeth en Audio Physic beginnen.

Vooralsnog ziet mijn set er dus als volgt uit:
• Naim Nac152XS pre-amp
• Naim Nap 150XS poweramp
• Naim FlatCapXS
• Naim ND5XS
• Epos Epic 5 Loudspeakers
• Naca5 speakercable
• Nordost Baldur interlink
• Nordost LoRad MD06 Mains Distribution block
• Qnap 219p II NAS

twani

Citaat van: D.E. op september 14, 2012, 21:26:58
Morgen een groot deel van de Naim all-in apparaten beluisteren bij BB&G heb er erg veel zin in !

Ja! bestel er gelijk een paar Harbeths bij ;D

Fred Mulder

Citaat van: D.E. op september 14, 2012, 21:26:58

UnitiQute, NaimUniti 2, SuperUniti. Alles inderdaad met Harbeth, erg mooie match!
Daarna zou ik de SuperNait+Hicap, ND5 XS+Nait XS en/of NAC N 172XS+NAP 155XS eens beluisteren (vergelijk tussen all-in-one reeks vs meer apparaten, en nagaan hoe groot de evt concessie is)

Veel plezier morgen  :thumbs-up:

Mvg, Fred

royal d

Citaat van: twani op september 14, 2012, 22:57:17
Ja! bestel er gelijk een paar Harbeths bij ;D

Wil het voorlopig houden op de Concerto's. al schijnt naim en harbeths magie te zijn (van horen zeggen)

Qua design vind ik ze niet heel bijzonder, fineer is wel mooi

Dr.Bedlo

Hallo Luitjes,

Na lange tijd weer in Nederland. Tsjonge wat een ontwikkelingen allemaal ( ook aan deze zijde) En ja ..Naim en Harbeth is inderdaad magic.
Quad vintage.

Alco

Heey Fred uut Grunn'n. Welcome back. Long time no see.  :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

k Was er dan ook niet he. ( abroad) Kzie dat ze bij Neem weer allerlei op de markt hebben gezet. Ben bang dat ze dit de kop gaat kosten en zie het nut er niet van in. U mening gewenst.
Quad vintage.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Ok kan. Maar je ziet zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Sprak nog met een Britse importeur die iets zei van" Naim is going to loose the battle". Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens maar of Naim met die vreemde en onoverzichtelijke modellenpolitiek nog wel nieuwe klanten kan krijgen cq de trouwe klant kan behouden is de vraag. De toekomst zal het uitwijzen.
Quad vintage.

Alco

CiteerBen bang dat ze dit de kop gaat kosten en zie het nut er niet van in. U mening gewenst.
Ik dacht nog toen ik 't las over de UnitiLite... laat Fred dit maar niet zien. :lookaround: ;)

Ik denk niet dat 't ze hun kop gaat kosten, maar heb ook wel zoiets van...what's next... een Naim UniKa ? :sarcasm:
(Uniti met Karaoke mogelijkheid)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op september 15, 2012, 09:08:09
Hallo Luitjes,

Na lange tijd weer in Nederland. Tsjonge wat een ontwikkelingen allemaal ( ook aan deze zijde) En ja ..Naim en Harbeth is inderdaad magic.

waar ben je geweest in Salisbury :D

Robiwan

Citaat van: ivdz op september 14, 2012, 22:35:19
Ben heel benieuwd. Uw set lijkt behoorlijk op die van mezelf behalve dat ik een FlatCap op de voorversterker gebruik, maar daar tegenover vermoedelijk wat "zwakkere" luidsprekers. Het zijn die laatsten waar ik voorzichtig naar uit aan het kijken ben. Momenteel gebruik ik Epos Epic 5 en die bevallen op zich prima, maar zijn erg direct en soms hard in de hoge frequenties. Ik zou ook nog iets meer maturiteit in het geluid willen. Aan het einde van het jaar ga ik eraan beginnen en zal vermoedelijk bij Totem, Harbeth en Audio Physic beginnen.

Vooralsnog ziet mijn set er dus als volgt uit:
• Naim Nac152XS pre-amp
• Naim Nap 150XS poweramp
• Naim FlatCapXS
• Naim ND5XS
• Epos Epic 5 Loudspeakers
• Naca5 speakercable
• Nordost Baldur interlink
• Nordost LoRad MD06 Mains Distribution block
• Qnap 219p II NAS

ik heb de flatcap nu ook aan de CD5x hangen. De Epos Epic 5 zijn geen kleine jongens dus aan laag zul je niet direct gebrek hebben. Wat bedoel je precies met maturiteit in het geluid? Een vollere klank?

Gr,

robin

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op september 15, 2012, 09:58:16
waar ben je geweest in Salisbury :D

Heb je het blauwe oog van Paul dan niet gezien... ;D ;)
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op september 15, 2012, 09:39:32
Ok kan. Maar je ziet zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Sprak nog met een Britse importeur die iets zei van" Naim is going to loose the battle". Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens maar of Naim met die vreemde en onoverzichtelijke modellenpolitiek nog wel nieuwe klanten kan krijgen cq de trouwe klant kan behouden is de vraag. De toekomst zal het uitwijzen.

Hier nig zo iemand die door de bomen het bos niet meer ziet...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op september 15, 2012, 10:41:24
Hier nig zo iemand die door de bomen het bos niet meer ziet...

Gaat wel heel snel de laatste tijd ???

Alco

In plaats van een CD5si had ik bijvoorbeeld eerder een ND5i-2 verwacht.
(nouja,..niet letterlijk verwacht, maar leek me op zich logischer, gezien het succes en inburgering van streaming)

Of na de lancering van de CD5si de Nait 5si, i.p.v weer een Uniti product.  :unsure:

ivdz

Dag Alco,

IK vind de introductie ook niet helemaal in lijn met der verwachtingen. Anderzijds zal Naim een zeer goede marketing afdeling hebben en zullen ze beslist potentieel in een upgrade van een CD speler.

In alle eerlijkheid had ik mij verwacht aan een Ovator 200 (de mensen van Latham vertelden toch dat zoiets in het vat zit), de nDac in de Classic-behuizing of een herwerking van de Classic series voor- en eindversterkers. We zullen zien. Vandaag de dag is het Uniti programma aan de zware (lees:uitgebreide) kant vind ik, zeker als je ook nog eens de NAC172 juist geïntroduceerd hebt.

Groet,
Iver

garmtz

Ik heb een sterk vermoeden dat we wel zeer binnenkort een update van de Classic serie mogen verwachten...