Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Ik lees net de aankondiging van de Naim CD5si, betekent dit ook dat er binnenkort een Nait 5si is te verwachten?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerIk lees net de aankondiging van de Naim CD5si, betekent dit ook dat er binnenkort een Nait 5si is te verwachten?
Dat verwacht ik wel...  ik las ergens het gerucht dat de Nait 5si wat meer vermogen zal krijgen dan de 5i-2.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Er zijn inmiddels al heel wat innovaties bij Naim, dus het zou me niets verbazen als ze hun Nait 5i ook aanpakken.

Klout10

Citaat van: Alco op september 10, 2012, 18:43:40
Dat verwacht ik wel...  ik las ergens het gerucht dat de Nait 5si wat meer vermogen zal krijgen dan de 5i-2.

Hey Alco, volg je Naim nog steeds??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerHey Alco, volg je Naim nog steeds??
Jazekers,... iets minder dan voorheen wellicht, maar ben nog steeds wel een liefhebber van Naim. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op september 10, 2012, 19:57:05
Jazekers,... iets minder dan voorheen wellicht, maar ben nog steeds wel een liefhebber van Naim. :)

bevalt dat pakje brio versterkertje nog steeds? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeerbevalt dat pakje brio versterkertje nog steeds?
Yep,..bevalt nog steeds.  In het begin had ik nog even m'n twijfels, maar nu...  :)

Inmiddels vind ik 'm beter/mooier klinken (i.c.m de juiste kabels) dan de Nait 5i-2.
Op zich vind ik dat best een prestatie, aangezien de nieuwprijs vergelijkbaar is met een 2e hands Nait 5i-2. 

Fred Mulder

Citaat van: Alco op september 10, 2012, 20:58:32
Yep,..bevalt nog steeds.  In het begin had ik nog even m'n twijfels, maar nu...  :)

Inmiddels vind ik 'm beter/mooier klinken (i.c.m de juiste kabels) dan de Nait 5i-2.
Op zich vind ik dat best een prestatie, aangezien de nieuwprijs vergelijkbaar is aan met 2e hands Nait 5i-2.

In Tone Magazine van augustus doen Naim en Rega het erg goed, in deze 'Top Tone' uitgave komen ze in meerdere categorien als beste uit de bus. Ook Focal en Harbeth gooien hoge ogen,
http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_048.pdf

Mvg, Fred

corry

.

bmateijsen

Citaat van: corry op september 11, 2012, 17:05:49
Hopelijk wordt die cd5si beter dan zijn voorganger. 1400 euro voor een instap cd speler, dan mag je toch wel wat verwachten. Vond zelf de cd5i niet zo indrukwekkend.

Je vond hem niet zo indrukwekkend in vergelijking met?

Of

Had je er meer van verwacht? En op welke punten dan?

Dan ben ik ook wel benieuwd wat je verwachtingen zijn van de CD5SI.

Groet,

Bjorn

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2012, 17:07:53
Je vond hem niet zo indrukwekkend in vergelijking met?

Of

Had je er meer van verwacht? En op welke punten dan?

Dan ben ik ook wel benieuwd wat je verwachtingen zijn van de CD5SI.

Groet,

Bjorn

De CD5x vond ik een behoorlijk stuk beter dan de CD5i. De CD5x kun je 2e hands voor een leuk bedrag kopen.
Beter als ruimtelijker, strakker, meer oplossend vermogen enz.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op september 11, 2012, 17:19:46
De CD5x vond ik een behoorlijk stuk beter dan de CD5i. De CD5x kun je 2e hands voor een leuk bedrag kopen.
Beter als ruimtelijker, strakker, meer oplossend vermogen enz.

Mag ook wel, de CD5x is bijna 2 keer zo duur ;). Maar ik ben benieuwd naar Corry's antwoord...

corry

.

garmtz

Citaat van: corry op september 11, 2012, 18:48:47
De cambridge 840c heeft meer resolutie, verfijning en is tevens dac. Daarvoor moet je bij naim diep in de buidel tasten. De cd5i heeft ongetwijfeld meer prat, maar ik hecht waarde aan beide.

Ik verwacht overigens niets van de nieuwe cd5si. Mijn volgende stap zal eerder richting streaming zijn.

Kan me wel voorstellen dat je dat zegt. De CD5i geeft veel op voor het 'naimse'. Dat gaat er wel meer af naarmate de spelers duurder worden. Had je de CD5i op je Nait 5i beluisterd?

corry

.

garmtz

Ik kan me nogmaals voorstellen dat je dat vond/vind. Ik vind de NaimUniti van een andere klasse dan Nait 5i+CD5i. Om over de NaimUniti 2 nog maar te zwijgen... Minder 'grainy', meer tonale verscheidenheid, dynamischer...

Alco

CiteerOndanks dat laatste vond ik de combi niet verrassend open en soms te zwaar
Kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik heb de 5i-2 combi ook een tijdje gehad en had ook het gevoel dat de CD5i-2 wel iets opener mocht zijn, en ik weet niet zeker wat je bedoeld met 'te zwaar', maar ik vond 't laag soms wat aangezet en minder strak.

CiteerBegrijp wel dat dit met de juiste speakerkeuze een leuke muzikale set kan zijn
Dat klopt. Althans, ik had een jaartje of 3 geleden de 5i-2 combi + Naim n-Sats en dat vond ik wel weer een heerlijke combinatie.
Wellicht dat het ietwat aangezette en soms ongecontroleerde laag van de CD5i-2 weer glad gestreken werd door de n-Sats, die wat bescheiden zijn in het laag en door hun gesloten kast wel weer erg strak. 

corry

.

Alco

Ik wil Naim niet afvallen want vind 't nog steeds een mooi merk, in meerdere opzichten, maar het gaat nu wel erg snel hoor de laatste tijd, met nieuwe producten.

Een paar weken geleden net de CD5si en nu is er opeens alweer iets nieuws,... een UnitiLite. :huh2:

Kan me echt niet voorstellen dat daar nu zoveel mensen op zaten te wachten. :unsure:

Jumping Jack

Haha, ik kwam het vandaag ook tegen op het net. Ze gaan wel hard ja.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

raindog

Heeft de Uniti-Qute nu nog wel bestaanswaarde? In vergelijking met de Uniti-Lite heeft de Qute geen cd-speler en 20 watt minder voor een prijsverschil van... €50,-  :blush:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

corry

.

nikonian77

Waar ik heel erg benieuwd naar ben is hoe de UnitiLite zich verhoudt tot de UnitiQute. Wordt de UnitiLite boven de UnitiQute gepositioneerd of is deze de vervanger van de UnitiQute?

Alco

CiteerEen goedkopere nd5xs of dac was logischer geweest.
Ja bijvoorbeeld. Of de Nait 5is als nieuwkomer, vlak na het verschijnen van de CD5si.

ivdz

Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII