Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Fred Mulder op september  7, 2012, 19:04:14
Robin, je kunt je situatie eens op het GB Naim forum voorleggen, behulpzame leden met erg veel (all-naim) ervaring. Ik meen dat Iver in De buurt van zeeland woont, misschien dat hij inspringt. Iver heeft de nodige ervaring met panelen. Ik zou graag eens komen kijken/luisteren, maar we zijn nog erg druk met inrichten huis/tuin (laatst verhuisd, dus genoeg te klussen: lampen, gordijnen, graszoden, bestrating, etc etc)

Mvg, Fred

ha ik heb al contact met Julian uit Engeland. Ik zal Iver ook eens benaderen, thanx.
Het lijkt me leuk als je eens langs kunt komen.

Gr,

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Iver woont in Belgisch Limburg maar is wel een Nederlander  ;). Heel vriendelijke en behulpzame man, ik heb er een tijdje terug een DAC van overgenomen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op september  7, 2012, 19:38:57
Iver woont in Belgisch Limburg maar is wel een Nederlander  ;). Heel vriendelijke en behulpzame man, ik heb er een tijdje terug een DAC van overgenomen...

Ik heb contact met Iver opgenomen en hij wilde graag langs komen.

Jumping Jack

Doe hem dan de groeten van Nick  ;)
Jumping Jack's set
Discogs

Fred Mulder

Citaat van: LPlover op september  7, 2012, 20:16:39
Ik heb contact met Iver opgenomen en hij wilde graag langs komen.

Hee, goed om te horen Robin!

Laat je tzt even weten hoe het is gegaan, ben benieuwd.

Mvg, Fred

royal d

Als vervanging van de Arcam A32 heb ik min of meer mijn zitten gezet op Naim vanwege het uiterlijk en het levendige karakter wat ten goede komt bij de SF Concerto

De Supernait vindt ik erg mooi maar ook de Superuniti lijkt me een mooie all in one box. De Supernait heeft de voorkeur daar deze 2e hands frequent aangeboden wordt (volgens mij hier op het forum oa). Anderzijds heeft de Superuniti stream mogelijkheden dus ook dat moeten we niet vergeten. helaas wordt deze nog niet 2e hands aangeboden.

Mooi

Op moment heb ik een metrum dac quad in mijn set en vraag mij af of deze vergelijkbaar is met de dac van de Supernait en Superuniti. Kan iemand hier iets over melden?

Ik heb gelezen dat de dac van de Supernait enorm opleeft bij de externe voeding, jammergenoeg betekend dat weer een kastje meer :)

Lion of Judah

Leuk, ik heb dezelfde weg bewandeld. Kwam alleen van de A85. Heb nu een Supernait. Om dezelfde reden trouwens. Missie voor 90% geslaagd. Waarom geen 100%? Het mooie mid/mid hoog van de Arcam mis ik af en toe (een heel klein beetje) :unsure:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

bmateijsen

Citaat van: Lion of Judah op september  9, 2012, 11:45:59
Leuk, ik heb dezelfde weg bewandeld. Kwam alleen van de A85. Heb nu een Supernait. Om dezelfde reden trouwens. Missie voor 90% geslaagd. Waarom geen 100%? Het mooie mid/mid hoog van de Arcam mis ik af en toe (een heel klein beetje) :unsure:

Mid en mid hoog van de A85 is een beetje zacht, soft, dat maakt het wat meer allemansvriend... Een goede bron en hi-cap op de Supernait, zorgt voor meer resolutie, makkelijker luisteren.

bmateijsen

Citaat van: D.E. op september  9, 2012, 10:13:25
Als vervanging van de Arcam A32 heb ik min of meer mijn zitten gezet op Naim vanwege het uiterlijk en het levendige karakter wat ten goede komt bij de SF Concerto

De Supernait vindt ik erg mooi maar ook de Superuniti lijkt me een mooie all in one box. De Supernait heeft de voorkeur daar deze 2e hands frequent aangeboden wordt (volgens mij hier op het forum oa). Anderzijds heeft de Superuniti stream mogelijkheden dus ook dat moeten we niet vergeten. helaas wordt deze nog niet 2e hands aangeboden.

Mooi

Op moment heb ik een metrum dac quad in mijn set en vraag mij af of deze vergelijkbaar is met de dac van de Supernait en Superuniti. Kan iemand hier iets over melden?

Ik heb gelezen dat de dac van de Supernait enorm opleeft bij de externe voeding, jammergenoeg betekend dat weer een kastje meer :)

Superuniti is er pas net... dus die zal je niet snel vinden. Ik mis eigenlijk in jouw overzicht:
- UnitiQute
- Uniti of Uniti 2. (wij hebben nog een Uniti demo die weg mag ivm upgrade naar Uniti 2)

Dat zijn waanzinnige apparaten, veel value for money. Inclusief DAC en streaming.

Groet,

Bjorn

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op september  9, 2012, 13:01:33
Mid en mid hoog van de A85 is een beetje zacht, soft, dat maakt het wat meer allemansvriend... Een goede bron en hi-cap op de Supernait, zorgt voor meer resolutie, makkelijker luisteren.

zorgt meer resolutie bij Naim altijd voor makkelijker luisteren?

royal d

Citaat van: bmateijsen op september  9, 2012, 13:03:16
Superuniti is er pas net... dus die zal je niet snel vinden. Ik mis eigenlijk in jouw overzicht:
- UnitiQute
- Uniti of Uniti 2. (wij hebben nog een Uniti demo die weg mag ivm upgrade naar Uniti 2)

Dat zijn waanzinnige apparaten, veel value for money. Inclusief DAC en streaming.

Groet,

Bjorn

Voordeel van deze apparaten is ook de ingebouwde stream mogelijkheden. Als ik voor Supernait kies zal ik altijd afhankelijk zijn van een extra component in de keten wat zoals het er nu uitziet een Airport Express icm een Metrum Quad dac/dac van de Supernait.

Vraag me echter wel af of de dac van de Supernait/Superuniti net zo goed of misschien wel beter is als de Metrum dac. Naar mijn weten is het niet mogelijk een aparte voeding te gebruiken voor de Superuniti en zou alleen de Supernait dit voordeel hebben.

Ik luister vaak muziek op wat luider niveau, vandaar dat ik de UnitiQute Uniti niet mee heb genomen..

Citaat van: Lion of Judah op september  9, 2012, 11:45:59

100% tevreden lijkt me moeilijk haalbaar, mijn insteek is een degelijke stereoset te integreren in de woonkamer waarbij looks van belang zijn.

Jumping Jack

De SU is gewoon een fantastisch apparaat  :worship:
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: LPlover op september  9, 2012, 14:37:55
zorgt meer resolutie bij Naim altijd voor makkelijker luisteren?

Niet alleen bij Naim... eigenlijk bij alle sets... je hersenen hoeven namelijk er minder bij te bedenken...

bmateijsen

Citaat van: D.E. op september  9, 2012, 14:47:04
Voordeel van deze apparaten is ook de ingebouwde stream mogelijkheden. Als ik voor Supernait kies zal ik altijd afhankelijk zijn van een extra component in de keten wat zoals het er nu uitziet een Airport Express icm een Metrum Quad dac/dac van de Supernait.

Vraag me echter wel af of de dac van de Supernait/Superuniti net zo goed of misschien wel beter is als de Metrum dac. Naar mijn weten is het niet mogelijk een aparte voeding te gebruiken voor de Superuniti en zou alleen de Supernait dit voordeel hebben.

Ik luister vaak muziek op wat luider niveau, vandaar dat ik de UnitiQute Uniti niet mee heb genomen..

Volgens mij maak je je keuze op basis van een vooroordeel die ongegrond is...

Citeer100% tevreden lijkt me moeilijk haalbaar, mijn insteek is een degelijke stereoset te integreren in de woonkamer waarbij looks van belang zijn.

Tevreden zijn zit tussen de oren....

Dey

Citaat van: D.E. op september  9, 2012, 10:13:25

Ik heb eerder in dit topic een verslagje geplaatst over de verschillen tussen de Metrum en de SN DAC.

Het mooie van de SN is dat je met een HiCap haar in de toekomst kan opwaarderen, met een SU kan dat niet.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op september  7, 2012, 13:19:27
Ik zou het leuk vinden als er eens iemand kan komen luisteren die in de buurt van Rotterdam woont. Soms ziet/hoort een ander wel wat er loos kan zijn!

Wat ook kan meespelen is mijn eigen perceptie. Wellicht is die onbewust sterk wisselend door omstandigheden.

Gr,

Robin

Ik offer me wel op als vrijwilliger :thumbs-up: Kunnen we daarna  een keer "ruilen".

Ik woon in Spijkenisse by the way
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

royal d

Citaat van: bmateijsen op september  9, 2012, 15:02:25
Volgens mij maak je je keuze op basis van een vooroordeel die ongegrond is...

Tevreden zijn zit tussen de oren....

Beide klopt, heb bij jullie ooit eens een nait 5i icm naim cd speler gehoord op een Auditor en het was meteen raak!! natuurlijk verdiend deze speaker een wat zwaardere amp maar het was meteen muziek! Zelfde geldt voor Arcam en SF, het maakt muziek en daar gaat het tenslotte om! voor mij is het niet belangrijk alle details te horen daar ben ik heel eerlijk in :sigh:

royal d

Citaat van: Dey op september  9, 2012, 16:52:14
Ik heb eerder in dit topic een verslagje geplaatst over de verschillen tussen de Metrum en de SN DAC.

Het mooie van de SN is dat je met een HiCap haar in de toekomst kan opwaarderen, met een SU kan dat niet.

Uiteraard zal ik zelf moeten ondervinden of de Metrum onderdoet voor de SN dac ik vind het echter wel positief want het betekent een kastje minder.

Lion of Judah

Citaat van: D.E. op september  9, 2012, 17:59:58
voor mij is het niet belangrijk alle details te horen daar ben ik heel eerlijk in :sigh:

Geldt voor mij ook, zeker driekwart van mijn muziek verzameling zijn opnames uit obscure studiootjes uit JA.

garmtz

Sommigen prefereren de SuperNait/SuperUniti boven de Nait XS, terwijl laatstgenoemde eigenlijk meer details laat horen... Maar er is inderdaad meer dan detail.

Fred Mulder

Citaat van: Dey op september  9, 2012, 16:52:14

+1
De behuizing van de SU zal van binnen goed gebruikt zijn, maar ik begrijp niet waarom erg geen externe voeding op kan worden aangesloten.. Dit is juist een Naim trademark, met de bekende voordelen  :thumbs-up:. Zelfs de UnituServe en -Qute hebben meer upgrade mogelijkheden.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op september  9, 2012, 17:50:01
Ik offer me wel op als vrijwilliger :thumbs-up: Kunnen we daarna  een keer "ruilen".

Ik woon in Spijkenisse by the way

Ik ook trouwens :D

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op september  9, 2012, 20:11:34
Ik ook trouwens :D

Das mooi, hoe minder reistijd hoe meer luistertijd :pompom:

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op september  9, 2012, 20:25:07
Das mooi, hoe minder reistijd hoe meer luistertijd :pompom:
[/quote

das waar :D

garmtz

Citaat van: Fred Mulder op september  9, 2012, 20:09:50
+1
De behuizing van de SU zal van binnen goed gebruikt zijn, maar ik begrijp niet waarom erg geen externe voeding op kan worden aangesloten.. Dit is juist een Naim trademark, met de bekende voordelen  :thumbs-up:. Zelfs de UnituServe en -Qute hebben meer upgrade mogelijkheden.

Het KAN wel, maar is een keuze van Naim om dat niet aan te bieden in de Uniti serie. Dit is een serie 'fit and forget' apparaten voor de niet-audiofielen die niet altijd maar 'meer' willen... ;)