Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jackol

Hé een nieuwe update dus voor de NDX, moet dus inderdaad via RS232.

Toch maar ff kijken voor een USB RS232 kabel dan, iemand miscchien ervaring mee welk kabeltje hier voor geschikt is, of kan ik gewoon een willekeurig USB-RS232 adapter bestellen en dan updaten?

twani

Ik vind toch vooral het Naim "all in one" torentje het mooist Lplover ;D

Gr.
Theo

Alco

Ik moet toegeven LPlover, het ziet er inderdaad fraaier uit op het Quadraspire rack.
(vanwege de afmetingen ook en omdat de kleur ook wat meer overeenkomt)

Verrek,...en ook nieuwe, mooie vloerbedekking zie ik !? :) (of loop ik nu achter ? :lookaround: )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op augustus 30, 2012, 17:12:44
Ik moet toegeven LPlover, het ziet er inderdaad fraaier uit op het Quadraspire rack.
(vanwege de afmetingen ook en omdat de kleur ook wat meer overeenkomt)

Verrek,...en ook nieuwe, mooie vloerbedekking zie ik !? :) (of loop ik nu achter ? :lookaround: )

Nee je loopt niet achter je bent scherp :D Nieuwe vloerbedekking, behang verf etc. In het echt is het nog fraaier. Het kozijn en de toegangsdeur naar de slaapkamer achter de set heb ik afgeschermd met het zilverkleurige gordijn. Had geen zin om dit te verven want het is toch niet in gebruik :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 30, 2012, 17:06:29
Ik vind toch vooral het Naim "all in one" torentje het mooist Lplover ;D

Gr.
Theo

ja ik ook maar ga niet weer 1000 euro uitgeven voor een base en 2 levels :D Wellicht in de toekomst een extra level voor de RP6. De Stageline frommel ik wel ergens tussen.

Robiwan

Jongens ik heb vandaag weer zo'n dag dat het voor geen meter klinkt met alle bronnen :( :( vlak, kaal, blijft een beetje aan de speakers kleven gadverdamme.

Ben ik de enige, het zal wel weer? :D

Jumping Jack

Nou, op mijn nieuwe speakers klinkt de superuniti alvast heerlijk  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op september  1, 2012, 20:30:50
Nou, op mijn nieuwe speakers klinkt de superuniti alvast heerlijk  :D

mazzelaar :D

Jumping Jack

Ach, mss ben je minder relaxt ofzo? Schenk jezelf iets lekkers in, zet een mooi plaatje op en ga er nog eens goed voor zitten en luister naar de muziek en niet naar de set. Komt wel weer goed  :coffee:
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op september  1, 2012, 21:31:07
Ach, mss ben je minder relaxt ofzo? Schenk jezelf iets lekkers in, zet een mooi plaatje op en ga er nog eens goed voor zitten en luister naar de muziek en niet naar de set. Komt wel weer goed  :coffee:

Naim is gewoon bagger :D

Jumping Jack

Tuurlijk, maar dan schenk je gewoon nog wat in. Klinkt het toch weer een beetje  :D
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jackol op augustus 30, 2012, 15:49:00
Hé een nieuwe update dus voor de NDX, moet dus inderdaad via RS232.

Toch maar ff kijken voor een USB RS232 kabel dan, iemand miscchien ervaring mee welk kabeltje hier voor geschikt is, of kan ik gewoon een willekeurig USB-RS232 adapter bestellen en dan updaten?

De Sweex CD005 werkt bij mij uitstekend. Je hebt daarnaast wel nog een RS232 kabel (male --> male) nodig.

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op september  1, 2012, 21:35:16
Tuurlijk, maar dan schenk je gewoon nog wat in. Klinkt het toch weer een beetje  :D

heb ik gedaan maar nog steeds geen resultaat :D TV klinkt trouwens ook al niet. Ik ga maar stoppen met deze hobby scheelt weer ruimte.

Jumping Jack

Gewoon blijven inschenken. Dan klinkt het morgen nog brakker maar maandag ga je weer volop genieten  O0
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op september  1, 2012, 22:13:20
Gewoon blijven inschenken. Dan klinkt het morgen nog brakker maar maandag ga je weer volop genieten  O0

:D
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op september  2, 2012, 11:44:55
:D

het is nog steeds niet veel beter. Maar goed ik hou er over op :D

Cyreg

Citaat van: LPlover op augustus 30, 2012, 15:31:47
Hierbij foto's van de "nieuwe" opstelling.........  Maar voorlopig tevreden nu.....

Hoi LPl, toch niet helemaal tevreden na 'n paar dagen dus?
Zal ongetwijfeld met je nieuwe opstelling te maken hebben  :(
Je gaf al aan dat het geluid was veranderd, maar moest dus nog even wennen en evalueren!

In 1e instantie zou ik vooral 'ns kijken naar evt. veranderde 230 VAC aansluitingen  :o
Aansluitingen(fase/neutral) op wandcontactdoos(andere?), verlengblok(stekker-volgorde?) en andere netsnoeren op apparatuur?

Hoop dat het snel weer voorelkaar is, nu je eindelijk 'n goed werkend elementje in huis hebt  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op september  2, 2012, 12:37:37
Hoi LPl, toch niet helemaal tevreden na 'n paar dagen dus?
Zal ongetwijfeld met je nieuwe opstelling te maken hebben  :(
Je gaf al aan dat het geluid was veranderd, maar moest dus nog even wennen en evalueren!

In 1e instantie zou ik vooral 'ns kijken naar evt. veranderde 230 VAC aansluitingen  :o
Aansluitingen(fase/neutral) op wandcontactdoos(andere?), verlengblok(stekker-volgorde?) en andere netsnoeren op apparatuur?

Hoop dat het snel weer voorelkaar is, nu je eindelijk 'n goed werkend elementje in huis hebt  ;)

polariteit is goed, stekkervolgorde is niet gewijzigd, zal wel tussen mn oren zitten.

Martin!!!

Of komt er een griepje opzetten....  :crazy:

In de vorm van een upgrade-virus..........
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op september  2, 2012, 14:26:52
Of komt er een griepje opzetten....  :crazy:

In de vorm van een upgrade-virus..........

zijn niet de plannen.

Klout10

M'n Naim Hi-Line is nog steeds koop, kijk a.u.b. even op hifi.nl...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op september  2, 2012, 18:29:02
M'n Naim Hi-Line is nog steeds koop, kijk a.u.b. even op hifi.nl...

geloof ik niet in :D

Klout10

Citaat van: LPlover op september  2, 2012, 21:14:10
geloof ik niet in :D

Ik eerst ook niet  ;)

Robiwan

oh potverdrie toch een upgrade virus opgelopen :D. Toch maar weer een Flatcap 2x 2e hands aangeschaft voor de Stageline. Ja het klinkt verdorie toch fraaier ;D

Martin!!!

:clapping: ik voelde al zoiets aankomen...... veel plezier ermee........
mainly British stuff