Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

corry

.

Dey

Audiofilie is inderdaad om neurotisch van te worden!

Ik heb vorige week twee aparte audiogroepen aangelegd met een ABB HDL11 groepenkast uitbreiding met twee smeltzekeringen van Weber. Gebruikte kabel is van Draka 3x2,5mm2.
De Supernait draaide op Groep 1 en de Metrum DAC + Squeezebox Touch met lineaire voeding op Groep 2. Nu vond ik het geluid erg veranderd, snel, gedetaileerder maar ook plat, weinig dynamisch. Gisterenavond heb ik de SN op Groep 2 erbij geprikt en zowaar is de dynamiek weer terug! Heerlijk, heb weer tot in de kleine uurtjes zitten genieten...

Ik denk dat het klankverschil in de gebruikte stekkerblok zit, dat zijn namelijk twee verschillende. Ook kan ik eens testen door de smeltzekeringen te wisselen, kijken wat er dan gebeurdt.
Bizar hoe Naim apparatuur reageert op de stroomvoorziening, een Powerline zal zo gek nog niet zijn  :sigh:.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dey

De lang verwachte Naim Ovator S-800 luidspreker is onthuld in Hong Kong:

Website: http://www.naimaudio.com/hifi-products/ovator-s-800
Forum topic: http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/18320909155790973

Leuk speakertje voor 27.500 pond (active) en 30.000 pond (passive)!
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Alco

Jemig, wat een knoeperds!  Zien er wel heel indrukwekkend uit. Dit keer ook in hoogglans, zo te zien.
(vind 't wel jammer dat Naim de laatste jaren op speakergebied alleen nog maar bezig is met die enorme Ovator koelkasten voor mensen met een evengrote portemonnee)

Persoonlijk had ik liever een opvolger gezien voor de n-Sats en/of Allae's. 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

1,44m hoog bijna.... Dat is met recht een grote luidspreker!

Citaat van: Alco op augustus 10, 2012, 12:43:25
Jemig, wat een knoeperds!  Zien er wel heel indrukwekkend uit. Dit keer ook in hoogglans, zo te zien.
(vind 't wel jammer dat Naim de laatste jaren op speakergebied alleen nog maar bezig is met die enorme Ovator koelkasten voor mensen met een evengrote portemonnee)

Persoonlijk had ik liever een vervanger gezien voor de n-Sats en/of Allae's. 

Zo groot is een s400 nu ook weer niet.... ;)

Groet,

Bjorn

Alco

CiteerZo groot is een s400 nu ook weer niet...
Ok,..in een zeer grote (>50m2) woonkamer valt de S400 nog mee, maar echt sierlijk vind ik de Ovator serie eerlijk gezegd niet.
Vind 't vrij lompe bakken.
(het grote 'plastic' front vind ik ook afbreuk doen aan de uitstraling en de 3 grote ronde roosters voor de units vind ik ook geen kijk)

Maar goed, zoveel mensen zoveel smaken, en da's maar goed ook. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op augustus 10, 2012, 14:00:20
Ok,..in een zeer grote (>50m2) woonkamer valt de S400 nog mee, maar echt sierlijk vind ik de Ovator serie eerlijk gezegd niet.
Vind 't vrij lompe bakken.

+1
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Dey op augustus 10, 2012, 11:06:28
Audiofilie is inderdaad om neurotisch van te worden!

Ik heb vorige week twee aparte audiogroepen aangelegd met een ABB HDL11 groepenkast uitbreiding met twee smeltzekeringen van Weber. Gebruikte kabel is van Draka 3x2,5mm2.
De Supernait draaide op Groep 1 en de Metrum DAC + Squeezebox Touch met lineaire voeding op Groep 2. Nu vond ik het geluid erg veranderd, snel, gedetaileerder maar ook plat, weinig dynamisch. Gisterenavond heb ik de SN op Groep 2 erbij geprikt en zowaar is de dynamiek weer terug! Heerlijk, heb weer tot in de kleine uurtjes zitten genieten...

Ik denk dat het klankverschil in de gebruikte stekkerblok zit, dat zijn namelijk twee verschillende. Ook kan ik eens testen door de smeltzekeringen te wisselen, kijken wat er dan gebeurdt.
Bizar hoe Naim apparatuur reageert op de stroomvoorziening, een Powerline zal zo gek nog niet zijn  :sigh:.

geloof er niets van :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

twani

Maar hij hoort het echt, wie zijn wij dan om hem niet te geloven? ;)

Jumping Jack

Die s800 zijn idd serieus aan de maat (en aan de prijs  :-X)...

On a different note: ik ben toch wat nieuwsgierig naar wat een andere stroomkabel kan doen met de SU en dan lijkt de Powerline een logische keuze. Maar: ik heb weinig ruimte voor een grote schuko doordat de wcd in de kastwand zit, naast een schuif. Iemand die weet hoe groot de schuko van de Powerline is? Ik weet alleen dat het een furutech is...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op augustus 10, 2012, 21:27:51
Die s800 zijn idd serieus aan de maat (en aan de prijs  :-X)...

On a different note: ik ben toch wat nieuwsgierig naar wat een andere stroomkabel kan doen met de SU en dan lijkt de Powerline een logische keuze. Maar: ik heb weinig ruimte voor een grote schuko doordat de wcd in de kastwand zit, naast een schuif. Iemand die weet hoe groot de schuko van de Powerline is? Ik weet alleen dat het een furutech is...

De Schuko is erg groot en omdat hij mechanisch ontkoppeld is, moet je hem niet klem gaan zetten, dan gaat een deel van de voordelen verloren. Ik vind zelf een PowerIgel een heel mooie oplossing voor AL je componenten.

Jumping Jack

Zo'n powerIgel kan ik niet kwijt in het meubel en is ook niet goedkoop, zeker niet omdat ik eigenlijk maar drie aansluitingen zou gebruiken... YamahaXRV heeft recent goeie ervaringen gehad met een Furutech kabel met Iego connectoren, mss moet ik ook eens zoiets maken en proberen...
Jumping Jack's set
Discogs

RexManning

Citaat van: Jumping Jack op augustus  4, 2012, 12:09:20
:withstupid: het effect is leuk, maar duidelijker worden ze er niet op...

En vanwege alle anderen die mijn fotografisch talent minder vinden dan het interieur toch maar mijn topic aangepast met betere foto's :)
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Jumping Jack

;D veel beter! En een heel mooi resultaat  :clapping:
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

Erg mooi Rex!  :smile:  Netjes, mooie woonkamer en in 't wit vind ik de Ovator's eigenlijk best wel mooi.

RexManning

Dank! Applaus, daar doen we het voor! ;)
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

twani

ik ben voornemens ben om na mijn vakantie een luistersessie te plannen bij mijn huisdealer met enerzijds de UniQute en de Superuniti anderzijds, uiteraard op Harbeth.
Gezien het feit dat mijn SHL5's volgens mij de makkelijkst aan te sturen Harbeths zijn vraag ik me oprecht af of de UniQute al niet meer dan voldoende is, ook gezien de mooie reviews waarin eigenlijk nimmer een klacht over het geleverde vermogen naar voren komt. Bovendien luister ik tegenwoordig vrijwel altijd op "avondniveau" . Mijn MF M6i heeft nog nooit voorbij volumestand 10.00uur gestaan, dat zegt genoeg denk ik.....
Iemand die de verschillen tussen de SU en de UQ al in beeld heeft en er iets over kan vertellen?

Groet,
Theo.

Bas Akkerman

Misschien wat off-topic. Maar juist bij lager volume vind ik een potenter versterker vaker een beter geluidsbeeld geven. Dan hoor je nog steeds veel detail, in tegenstelling tot wat minder krachtiger versterkers waar dat een beetje bij wegvalt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 15, 2012, 15:00:42
Misschien wat off-topic. Maar juist bij lager volume vind ik een potenter versterker vaker een beter geluidsbeeld geven. Dan hoor je nog steeds veel detail, in tegenstelling tot wat minder krachtiger versterkers waar dat een beetje bij wegvalt.
Nee hoor Bas, niet off topic..... Veel detail overigens is bij mij juist niet een "prio" vandaar ook de 2 strijd....muzikaliteit staat bovenop...
Jij bent overigens de enige Bas van wie ik nog niethHeb mogen vernemen dat het lampje er al is?

Bas Akkerman

Mega off-topic: die kreeg ik gisteren binnen. Sorry, moet hem nog testen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

Zag dat er een setje Naim Allae speakers in rosewood te koop staan op MP.

Niet dat ik nu interesse heb, maar de prijs is zondermeer errug netjes leek me. http://link.marktplaats.nl/587009883
Valt me wel op dat mensen vaker de kleur rosewood verwarren met kersen trouwens.

Vond 't wel één van de betere Naim speakers en jammer dat er geen vervanger voor is gekomen.

Robiwan

Citaat van: Alco op augustus 18, 2012, 18:33:31
Zag dat er een setje Naim Allae speakers in rosewood te koop staan op MP.

Niet dat ik nu interesse heb, maar de prijs is zondermeer errug netjes leek me. http://link.marktplaats.nl/587009883
Valt me wel op dat mensen vaker de kleur rosewood verwarren met kersen trouwens.

Vond 't wel één van de betere Naim speakers en jammer dat er geen vervanger voor is gekomen.

Mooie speaker met typisch Naim karakter maar wel wat droog en een beetje bleek qua klankkleur.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Fred Mulder

Gents,

Na lang wikken en wegen, staat m'n Supernait mét TPX 2 te koop:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140473/Naim-Supernait-mt-Avondale-TPX-2.html

Ik hoop dat ze een leuke nieuwe eigenaar krijgen!

mvg, Fred

Klout10

Citaat van: Fred Mulder op augustus 19, 2012, 17:02:40
Gents,

Na lang wikken en wegen, staat m'n Supernait mét TPX 2 te koop:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140473/Naim-Supernait-mt-Avondale-TPX-2.html

Ik hoop dat ze een leuke nieuwe eigenaar krijgen!

mvg, Fred

Mag ik vragen wat de SN opvolgt? Ik hoop dat je er snel van af raakt, tot nu toe is er nog niet veel belangstelling voor m'n Hi-Line ... :-(