Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Plaatjes van jouw ovators
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

paaj

Ook over twee weken super sexy :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

RexManning

Dank! Plaatjes volgen uiteraard. Ook op mijn topic over de hele verbouwing (m'n set krijgt een soort inbouwrack :) ) komen foto's.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Lion of Judah

Nog even een vraagje over netfilters etc. in combinatie met Naim: een Monster Cable HTS 800 heeft een beveiliging tegen blikseminslag als ik het goed heb. Beinvloed dat het geluid in negatieve zin?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

garmtz

Ja. GEEN filtering gebruiken met NAIM spul.

Lion of Judah

Duidelijk, dank je.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

twani

Citaat van: garmtz op juli 27, 2012, 21:23:34
Ja. GEEN filtering gebruiken met NAIM spul.
Zo`n Monsterblokje bezorgt niet alleen een Naim set een appelflauwte :alien: gauw weggooien dat ding ;)

garmtz

Lion of Judah

Het verschil tussen links en rechts is ook gelijk verdwenen, en ik maar denken dat het door de opstelling van de speakers kwam (de linker meer in dehoek dan de rechter)

garmtz

Citaat van: Lion of Judah op juli 28, 2012, 13:24:45
Het verschil tussen links en rechts is ook gelijk verdwenen, en ik maar denken dat het door de opstelling van de speakers kwam (de linker meer in dehoek dan de rechter)

Top! Weird, dat dat op zo'n manier tot uitdrukking komt, maar top! :)

twani

@Garmt/Bjorn :Is een Uniqute met een losse Naim eindbak (ST) of bakken (mono) een voor de hand liggende optie? En waar eindig je dan qua klank als je dit tegen de andere "all in one streamers" van NAIM aanhoudt?"

Überhaupt wel eens geprobeert ook?

Gr
Theo

garmtz

Citaat van: twani op juli 28, 2012, 16:39:15
@Garmt/Bjorn :Is een Uniqute met een losse Naim eindbak (ST) of bakken (mono) een voor de hand liggende optie? En waar eindig je dan qua klank als je dit tegen de andere "all in one streamers" van NAIM aanhoudt?"

Dat is absoluut een niet erg voor de hand liggende optie... :)  Een UnitiQute heeft namelijk een versterker aan boord en met een extra eindversterker erbij heb je dan een component dat je voor de helft gebruikt en er heel vreemd uitziet naast een 'full size' naim eindversterker. Het zal ook wat betreft klank niet op kunnen tegen een SuperUniti.

De vraag is: waarom zou je dat willen? :)

CiteerÜberhaupt wel eens geprobeert ook?

Nee... :) 

Jumping Jack

Citaat van: twani op juli 28, 2012, 16:39:15

Überhaupt wel eens geprobeert ook?

Gr
Theo

;D ga nou toch gewoon eens een superuniti beluisteren Theo!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juli 28, 2012, 17:47:04
;D ga nou toch gewoon eens een superuniti beluisteren Theo!

Mijn idee! Of ND5 XS+NAIT XS...

Bensz

In de prijslijst van mei staan twee versies van de Qute. De standaard, en een 24bit/192kHz variant.
Wat zijn de verschillen?

Groet Ben

garmtz

Citaat van: Bensz op juli 30, 2012, 08:16:59
In de prijslijst van mei staan twee versies van de Qute. De standaard, en een 24bit/192kHz variant.
Wat zijn de verschillen?

Groet Ben

Het belangrijkste verschil lijkt me duidelijk: de nieuwe 24/192 versie kan 24bit/192kHz materiaal afspelen, de 'oude' kan dat niet. Omdat dit mogelijk is geworden door een nieuw streaming boardje, opent dit echter ook de weg voor bijvoorbeeld AirPlay in een toekomstige software release.

Klout10

M'n Naim Hi-Line is te koop, kijk a.u.b. even in de marktsectie:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125177.0

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op augustus  2, 2012, 12:22:13
M'n Naim Hi-Line is te koop, kijk a.u.b. even in de marktsectie:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125177.0

ha ha jij ook al aan het downgraden :D speel nu een paar maanden zonder externe voeding(en) en dat bevalt me meer dan prima :)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Bedankt voor je leuke reactie. Ik denk dat veel Naim gebruikers vroeg of laat wel eens een keer downgraden. Dit doet overigens niets af aan de kwaliteiten van de Hi-Line, blijft een fantastische kabel!

De downgrade heeft meer te maken met zaken zoals een drukke baan, kinderen en het feit dat ik door het streamen op een andere manier naar mijn muziekcollectie ben gaan luisteren ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Het is dat ik momenteel iets anders op m'n upgrade padje heb anders was ik bijna op zeker ook deze zomer weer afgereisd naar het Zeeuwse.

Succes met de verkoop Klout10..........................
mainly British stuff

RexManning

ZE ZIJN ER!!!! ze zijn er ze zijn er ze zijn er!!!! Ze zijn er!!!  :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Mijn topic hier.

Nu twee weken inspelen...balen zeg.... :headbanging:

Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Robiwan

Citaat van: RexManning op augustus  3, 2012, 17:43:03
ZE ZIJN ER!!!! ze zijn er ze zijn er ze zijn er!!!! Ze zijn er!!!  :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Mijn topic hier.

ik hoop niet dat ze zo slecht klinken als de fotokwaliteit :D

Lex Groningen

Citaat van: LPlover op augustus  3, 2012, 18:49:02
ik hoop niet dat ze zo slecht klinken als de fotokwaliteit :D

Zeikerd.  :D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: RexManning op augustus  3, 2012, 17:43:03

Mijn topic hier.

Gefeliciteerd. Heb ze een tijdje terug mogen beluisteren en vond ze fantastisch klinken.
Veel luisterplezier.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Robiwan