Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: fred19633 op mei  4, 2012, 00:25:23
K vind nog steeds dat naim een verkeerde weg is in geslagen is met allerlei niet te snappen apparaten waar inhet ene wel een cd speler zit en dan weer niet, enz,,,

Naim weet blijkbaar wel wat ze doen, NaimUniti is het best verkochte Naim apparaat in de Benelux:

http://www.hifi.nl/nieuws/44749/Nieuwe-Naim-producten-geintroduceerd.html
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerNaimUniti is het best verkochte Naim apparaat in de Benelux:
Goh, daar sta ik toch nog van te kijken...
ik had eerder verwacht dat de Uniti langzaam aan uit de picture zou verdwijnen, i.p.v nog een opvolger te krijgen.
(aangezien steeds minder mensen nog behoefte lijken te hebben aan een CD-speler)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Gianno

Citaat van: LPlover op mei  5, 2012, 09:43:04
de stageline kun je prima aansluiten op een naim voorversterker of nait xs en supernait. Je hebt dan geen aparte voeding nodig en zeker niet om hem aan het klinken te krijgen. Het is goed zoals het is.

Ik denk dat TubeFreak meer bedoelde dat de stageline een vreemd produkt is als je hem wilt aanschaffen voor een set zonder NAIM componenten.

Citaat van: Alco op mei  5, 2012, 12:14:09
Goh, daar sta ik toch nog  van te kijken...
ik had eerder verwacht dat de Uniti langzaam maar zeker uit de picture zou verdwijnen, i.p.v nog een opvolger te krijgen.
(aangezien steeds minder mensen nog behoefte lijken te hebben aan een CD-speler)

Daar heb je een punt, maar ik denk ook dat er nog legio mensen zijn die een grote cd collectie hebben en die niet snel weg willen doen. Dat je dan een streaming optie erbij krijgt is leuk meegenomen aan de unitiprodukten. Toch is streaming van een eigen collectie niet 1,2,3 piece of pie. Als je het echt goed wil doen dien je al je metadata goed op orde te hebben... en dan is een cd uitzoeken en in het laatje leggen toch verleidelijk.

Tube-freak

Dat bedoelde ik inderdaad als je al een set hebt en je wil een main phonotrap dan gaat dat dus niet werken.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

garmtz

Naim heeft de Stageline ook echt ontworpen voor Naim versterkers. Sterker nog, omdat Naim componenten zo'n duidelijke synergie aangaan met andere Naim componenten, kun je misschien beter in een niet Naim systeem ook een niet-Naim phonostage aanschaffen... ;)

bmateijsen

Overigens hebben wij nog een demo Isupply voeding beschikbaar om bijv een stageline aan te sluiten, als je geen gevoede phono ingang hebt op de versterker ;).

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op mei  7, 2012, 09:29:37
Deze review van de Nait xs kende ik nog niet.

http://www.fwdmagazine.be/fwd/138799/review-naim-nait-xs/
Zeg Fredericus ;D heb jij dat bordje van mij nog binnengekregen?

Dr.Bedlo

Ja hoor keurig netjes. Brand dag en nacht. Sorry had je ff moeten verwittigen.
Quad vintage.

twani

Geeft niks Fred, ben al blij dat ik een beetje voor sfeer in je huis heb kunnen zorgen ;D

Klout10

Hey Fireman, fraaie Totems. Hoe bevalt de combi Naim / Totem en de Forest in het bijzonder? Heb je ook nog andere modellen beluisterd?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

twani

Hee! een Panasonic 42PA50 plasma, heb ik ook nog gehad en staat nu bij m`n dochter op haar kamer te fikken, niet kapot te rammen ;D
Het kastje moet tussen de speakers vandaan denk ik, mooi spul verder hoor............

Justapoke

Citaat van: Klout10 op mei  7, 2012, 21:32:58

Wat staat die Naim op? Zie ik het nou verkeerd of zit er nog iets tussen kast en amp?
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Justapoke

Citaat van: twani op mei  8, 2012, 21:42:50
Het kastje moet tussen de speakers vandaan denk ik, mooi spul verder hoor............

Een mooie "zwevende" plank aan de muur, heb je meteen ontkoppeling van de vloer..
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Jeriko

Laat me raden, ik denk de sensor voor de WI.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

fireman

Citaat van: Jeriko op mei  8, 2012, 22:12:54
Laat me raden, ik denk de sensor voor de WI.

You'r right, de sensor van de WII

ik ben benieuwd hoeveel het ontkoppelde systeem zou moeten klinken. Maar moeders de vrouw heeft ook nog iets in te brengen. Een losse plank aan de muur boren dat gaat niet lukken. Ben wel aan het kijken voor een stabieler kastje.

zit wel even in dubio... als mijn vorige speakers, de soups, niet verkocht worden. Dan bestaat de mogelijkheid weer dat de Forest verkocht moeten worden. Want 2 speaker sets in huis is iets te veel van het goede. moet zeggen dat ik denk dat een fabrieks speaker makkelijker verkoopt dan mijn of een zelfbouwspeaker.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Justapoke

Citaat van: Fireman op mei  8, 2012, 22:55:43
You'r right, de sensor van de WII

Wat grappig, ik vond het er op de foto wel mooi uit zien eigenlijk. Dacht dat het een of ander exotisch high-end hocus-pocus plankie was  :D

Citeer
ik ben benieuwd hoeveel het ontkoppelde systeem zou moeten klinken. Maar moeders de vrouw heeft ook nog iets in te brengen. Een losse plank aan de muur boren dat gaat niet lukken.

Hoezo gaat dat niet lukken? Zijn het gipsplaten dan?

Citeer
zit wel even in dubio... als mijn vorige speakers, de soups, niet verkocht worden. Dan bestaat de mogelijkheid weer dat de Forest verkocht moeten worden. Want 2 speaker sets in huis is iets te veel van het goede. moet zeggen dat ik denk dat een fabrieks speaker makkelijker verkoopt dan mijn of een zelfbouwspeaker.

Op zich zeker niks mis met zelfbouw, alleen de mensen die dergelijke speakers wel waarderen zullen denk ik eerder zelf gaan bouwen dan bestaand kopen.
--

paaj

Citaat van: Justapoke op mei  8, 2012, 23:39:07
Wat grappig, ik vond het er op de foto wel mooi uit zien eigenlijk. Dacht dat het een of ander exotisch high-end hocus-pocus plankie was  :D

Ik ook. In zo'n op zichzelf staande opstelling zou het optisch wel erg mooi zijn om de standaard poten weg te halen en er een rubber matje of stenen plaat onder te leggen zodat het echt lijkt te zweven. Misschien nog met net iets meer hoogte.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Klein gaatje boren in je Naimpie en dan sterk visdraad er doorheen halen haakje in het plafond en voila een zwevende ophanging.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Fireman op mei  8, 2012, 22:55:43

Dat is geen nieuws... hoewel zelfbouw luidsprekers van zeer hoge kwaliteit kunnen zijn, zal de reputatie van een merk alleen al makkelijker tweedehands verkopen.

Tube-freak

Citaat van: fred19633 op mei  4, 2012, 00:25:23
K vind nog steeds dat naim een verkeerde weg is in geslagen is met allerlei niet te snappen apparaten waar inhet ene wel een cd speler zit en dan weer niet, enz,,,

Wat ik persoonlijk vind (ook al bezit ik geen NAIM aparatuur) Naim is een eigenwijs merk met een bepaalde insteek maar weet wel degelijk waar ze mee bezig zijn.
Waarom ik ze eigenwijs vind: gewoon zaken als een phonoamp die je feitelijk alleen als phonoamp op naim versterkers kan gebruiken vanwege de voeding, cd spelers die op een vreemde manier opengaan, een speciale din kabel die geen enkel ander merk heeft etc....  Het is gewoon anders dan bij andere merken. Hetzelfde geld voor Meridian bijvoorbeeld, klinkt echt weergaloos maar niemand koopt het of in elk geval is het geen mainstream.

Waarom zou ik persoonlijk een Naim set overwegen.  Elke keer als ik op een beurs een Naim set hoor spelen (zeg 2500 tot 3500 euro met een paar neat speakers) en bij de buren staat een set van 20.000 tot 30.000 euro dan maakt die Naim set gehakt van de set van de buren.  Wil nog steeds niet zeggen dat Naim beter is maar wil WEL zeggen dat importeurs en dealers van Naim weten wat ze doen en ook dat dat Naim gewoon een zeer goede prijs kwaliteits verhouding heeft.

Nogmaals ik zeg niet dat Naim perfect is maar ga naar een willekeurige hifi beurs en een merk als Naim, Meridian, Rega etc zal er altijd uitspringen.  Toch zullen deze merken niet het meest verkocht worden.  Zal waarschinlijk wel zijn omdat ze meer geld steken in de technologie dan in marketing.

Nogmaals ik heb niets van Naim staan maar mocht ik helemaal overnieuw beginnen dan zou Naim een van de eerste merken zijn die ik zou uitkiezen om te beluisteren.
Ja Naim is net Rivella: een beetje vreemd maar wel lekker.....

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Oud lid

Ik denk dat het Naim van vroeger al lang niet meer bestaat. Dus die eigenwijsheid is eigenlijk een erfstuk. Naim wil bij de grote jongens horen. Bovendien ken ik genoeg mensen die vinden dat het al dan niet "moeten" aanschaffen van extra voedingen onzin is.

Erwin B

Dr.Bedlo

Ben bang dat Naim min of meer de Mainstream kant op gaat Jammer. Het begon al met de gewone cinch aansluitingen. En als ik ALCO goed begrijp is er van de sound van de vroege 2 en 3 serie nu weinig meer te bespeuren.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op mei  9, 2012, 11:56:41
Ik denk dat het Naim van vroeger al lang niet meer bestaat. Dus die eigenwijsheid is eigenlijk een erfstuk. Naim wil bij de grote jongens horen. Bovendien ken ik genoeg mensen die vinden dat het al dan niet "moeten" aanschaffen van extra voedingen onzin is.

Erwin B

Misschien is e wel een reden voor die xtra voedingen en is het een commerciele truck. Ik bedoel zonder voedingen extra klonk Naim in mijn oren meer flath earth dus meer muzikkaal. Met voeding gaat het meer de analytische kant op meer round earth dus. Bedien je beide markten en dat is wel slim bedacht.
Quad vintage.

Oud lid

Extra=business=cash!

Erwin B