Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Tube-freak

Rega's zijn inderdaad mooie platenspelers?  Speel je toevallig ook met een Naim phonoamp en zo ja hoe bevalt dit?
Heb zelf een rega P3-24 gehad, had ook nooit last van bijgeluiden of wat dan ook, prima platenspelers. Als ik terug ben van mijn kungfu avontuur wil ik weer een rega speler kopen denk ik.

Citaat van: LPlover op april 25, 2012, 16:53:09
Heb nu een Rega RP6 voorzien van Rega Exact MM te leen van La Scala. Wow, waanzinnig krachtig, helder, stabiel en gebalanceerde klankbalans, dat zeer goed past bij Naim. Feedback via de speakers komt niet terug in de tafel ondanks z'n lichte constructie. Tikken op de plank zorgt zelfs niet voor wapperende woofers. Hoe ze dat voor elkaar krijgen en waarom andere fabrikanten zo moeilijk doen met zware boorplatforms is mij een raadsel?? :D

:inlove: :inlove:

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robiwan

Citaat van: Dey op april 26, 2012, 23:35:23
LPlover, gefeliciteerd met je 1000ste post!  :pompom:

ha ha zoveel al? Daarvan zijn 950 posten indianenverhalen :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op april 27, 2012, 08:31:10
ha ha zoveel al? Daarvan zijn 950 posten indianenverhalen :D
Dan steek je met 50 serieuze posts met kop en schouders boven mij uit hoor! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

CiteerIk heb vanavond een alco-tje gedaan:

Blijkbaar zat er een verkeerd netsnoer op mijn SN, want ik probeerde de andere vanavond en ... Wow ... Daar is de levendigheid van Naim weer terug!
Ik vond 't ook opvallend dat een netsnoer een verschil kan maken. Ik geloofde er eerst niet echt in, maar nu wel.
Het frappante was dat mijn Nait 5i-2 nauwelijks reageerde wanneer een peperdure Cardas netkabel aangesloten werd, in tegenstelling tot de Rega Brio-R die erg profiteerde van die netkabel.

Ben ergens wel nieuwsgierig wat bijvoorbeeld een Naim powerline nog doet voor een Nait 5i-2.
(al zie ik me niet gauw een dergelijk bedrag neertellen voor een (net)kabel)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Tube-freak op april 27, 2012, 06:28:49
Rega's zijn inderdaad mooie platenspelers?  Speel je toevallig ook met een Naim phonoamp en zo ja hoe bevalt dit?
Heb zelf een rega P3-24 gehad, had ook nooit last van bijgeluiden of wat dan ook, prima platenspelers. Als ik terug ben van mijn kungfu avontuur wil ik weer een rega speler kopen denk ik.

yes speel met de Naim Stageline en dat gaat prima. Klank wordt natuurlijk bepaald door het geheel maar i.v.m. de Clearaudio klinkt de Rega levendiger. Plaat na plaat verdwijnt onder de naald zonder een spoortje irritatie.

Klout10

Citaat van: Klout10 op april 25, 2012, 17:41:08
Dank je! Wordt vervolgd...

Bestelling is vandaag geplaatst! Kleur: White Frosted
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Sullivan

Is het rondje aan de voorkant van de Hi-Cap een powerknop? En wat is het doel hiervan?

Klout10

Citaat van: Sullivan op april 28, 2012, 17:15:51
Is het rondje aan de voorkant van de Hi-Cap een ir-oog of een powerknop? En wat is het doel van beide?

Is een aan/uit knop, doel lijkt me duidelijk...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Sullivan

Citaat van: Klout10 op april 28, 2012, 17:16:44
Is een aan/uit knop, doel lijkt me duidelijk...

Ik heb de supernait, en daar zit alleen de aan/uit knop aan de achterkant. Beïnvloed het steeds aan en uit doen van de hi-cap dan niet negatief de klank? En is de Hi-Cap dan met de afstandsbediening, aan en uit te doen?

Martin!!!

Het is inderdaad een aan/uit-knop en de Hi Cap moet aan (blijven) anders doet de SuperNait het ook niet.

Ik heb de HICap altijd aan staan, deze is niet via een AB te bedienen.

De toegevoegde waarde van de aan/uit-knop aan de voorzijde heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op april 28, 2012, 17:32:35
Het is inderdaad een aan/uit-knop en de Hi Cap moet aan (blijven) anders doet de SuperNait het ook niet.

Ik heb de HICap altijd aan staan, deze is niet via een AB te bedienen.

De toegevoegde waarde van de aan/uit-knop aan de voorzijde heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

bij bijna elk ander merk zit de aan/uitknop aan de voorzijde :D

fireman

Behalve bij mijn superuniti, daar zit een (leuke) mute knop op.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Mooie foto van een mooie set, Fireman. :worship:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

CiteerDe toegevoegde waarde van de aan/uit-knop aan de voorzijde heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

Is er ook niet, behalve dat de *cap dan er net zo uitziet als andere Naim spulletjes. Ik heb nog een CB hi-cap en Snaps en die staan geweldig bij mijn CB Nait2 (waar ze niet mee kunnen werken.....). Maar het staat wel mooi met die grote karrenwielen. Persoonlijk blijf ik de CB serie geweldig ogen. Ooit nog eens een CB 42,5/140/Hicap als tweede/derde set, dat zou mooi zijn. Met mooie Royds of zo....
Dutch & Dutch 8c's

Alco

Citeerhet staat wel mooi met die grote karrenwielen. Persoonlijk blijf ik de CB serie geweldig ogen. Ooit nog eens een CB 42,5/140/Hicap als tweede/derde set, dat zou mooi zijn. Met mooie Royds of zo...
In het begin vond ik de CB serie niet mooi, vanwege die grote volume/bron 'traktorwielen', en nog steeds hadden ze van mij een beeetje kleiner gemogen, maar het geheel straalt wel iets bijzonders uit. Iets puur functioneels, zonder opsmuk.

De 42.5 heb ik nog nooit gehoord voor zover ik me herinner, maar wel de 32.5/140. Prachtig!

Ik zag onlangs nog op internet een CB Nait 2 met de draaiknoppen van een olive Nait 2.
Was even wennen, maar had ook wel iets.

Echt "mooie Royds" ben ik nog niet tegen gekomen ;) Maar ik begrijp wat je bedoelt, Musfed.
Ik heb ook nog goede herinneringen aan die goedkoop ogende, maar erg fijne speakers.

Ze zijn makkelijk aanstuurbaar en makkelijk plaatsbaar, vlak voor een wand.
Helaas kom je ze zelden (in echt goede staat) tegen. Soms is de foam-rand vergaan of missen de foam-frontjes)

Robiwan

Citaat van: Alco op april 28, 2012, 22:52:39
In het begin vond ik de CB serie niet mooi, vanwege die grote volume/bron 'traktorwielen', en nog steens hadden ze van mij een beeetje kleiner gemogen, maar het geheel straalt wel iets bijzonders uit. Iets puur functioneels, zonder opsmuk.

Ze hebben vrijwel allemaal een soortgelijk klankkarakter, zijn makkelijk aanstuurbaar en makkelijk plaatsbaar, vlak voor een wand. Die enkele keer dat er weleens een setje Royd's op MP stond, was 't meestal in Fryslan'. Toeval...?  ;) :D

Er zitten me daar een partij audionerds in het noorden van het land, en eigenwijs dat ze zijn :D Je zal daar maar een audiowinkel runnen, tjemig gelijk een burnout:P

Oud lid

Rega draaitafels vind ik eigenlijk pas goed vanaf de vroegere P25 of vanaf de huidoge P7. Daaronder vind ik ze te nerveus en niet stil genoeg.

Erwin B

Tube-freak

Welke draaitafels zijn dan volgens jou wel stil genoeg en niet nerveus in het lage segment (zeg het 500 tot 1500 euro segment).
Die rega staan er meestal om bekend dat dat degene zijn die voor andere fabrikanten moeilijk te kloppen zijn. Bijvoorbeeld Rega RP3, rega RP6.

Citaat van: Erwin B op april 28, 2012, 23:28:25
Rega draaitafels vind ik eigenlijk pas goed vanaf de vroegere P25 of vanaf de huidoge P7. Daaronder vind ik ze te nerveus en niet stil genoeg.

Erwin B
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robiwan

Citaat van: Erwin B op april 28, 2012, 23:28:25

Erwin B

nerveus als in onrustig of nerveus als in levendigheid?? Gezien de ontwerpfilosofie kan ik mij niet voorstellen dat een P9 wezenlijk anders klinkt dan een RP3.

Gianno

Citaat van: Fireman op april 28, 2012, 19:42:27
Behalve bij mijn superuniti, daar zit een (leuke) mute knop op.

Damn nice!!! Ik ben echt een enorme fan van de SU sinds ik hem eens goed heb mogen beluisteren bij BB&G. M.i. de meeste "Bang for your Buck" van Naim op dit moment... Ook al is het wel aardig wat "Buck" before you can "Bang".

Heel erg mooi.

Klout10

Citaat van: LPlover op april 28, 2012, 22:59:10
Er zitten me daar een partij audionerds in het noorden van het land, en eigenwijs dat ze zijn :D Je zal daar maar een audiowinkel runnen, tjemig gelijk een burnout:P

;D

LPlover, je hebt gelijk. Er is niets mis met terugkijken, maar geweest is geweest. Ook een audiofabrikant moet vooruit...

Ik heb goede herinneringen aan de oudere Linn apparatuur, met name de LK behuizingen zoals de Klout. Ik denk alleen dat -als ik er een poosje mee zou leven - weer precies weet waarom ik deze indertijd weg heb gedaan. Ik denk dat dit ook geldt voor een ieder die steeds vol lof is over de apparatuur waarvan hij/zij reeds lang geleden afstand heeft gedaan. Je zou er voor de gein weer eens mee moeten kunnen spelen, je herinnert je (gelukkig!) alleen de positieve zaken...

Robiwan

Citaat van: Klout10 op april 29, 2012, 09:39:48
;D

LPlover, je hebt gelijk. Er is niets mis met terugkijken, maar geweest is geweest. Ook een audiofabrikant moet vooruit...

Ik heb goede herinneringen aan de oudere Linn apparatuur, met name de LK behuizingen zoals de Klout. Ik denk alleen dat -als ik er een poosje mee zou leven - weer precies weet waarom ik deze indertijd weg heb gedaan. Ik denk dat dit ook geldt voor een ieder die steeds vol lof is over de apparatuur waarvan hij/zij reeds lang geleden afstand heeft gedaan. Je zou er voor de gein weer eens mee moeten kunnen spelen, je herinnert je (gelukkig!) alleen de positieve zaken...

ja dat klopt, een selectief geheugen. Toch zou ik niet meer kunnen leven met een Marantz PM62 en Cd52 gekocht in 1995 en 10 jaar geleden aan mijn vader gegeven. Wat klinkt die combi korrelig en scherp jakkes :( :D Mijn vader maakt dat toch allemaal niets uit als hij maar dat cd'tje van abba kan draaien :D

Ach zo blijven we bezig met onze hobby.

Lion of Judah

Citeer
ja dat klopt, een selectief geheugen. Toch zou ik niet meer kunnen leven met een Marantz PM62 en Cd52 gekocht in 1995 en 10 jaar geleden aan mijn vader gegeven. Wat klinkt die combi korrelig en scherp jakkes :( :D Mijn vader maakt dat toch allemaal niets uit als hij maar dat cd'tje van abba kan draaien :D

Ach zo blijven we bezig met onze hobby.

Revisiebeurtje van het oude Marantzspul in Rotterdam doet wonderen! Is nog steeds geen Naim natuurlijk, maar toch :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op april 29, 2012, 10:52:51
Revisiebeurtje van het oude Marantzspul in Rotterdam doet wonderen! Is nog steeds geen Naim natuurlijk, maar toch :D

ja doeii niks geen revisie :D Naim rules. Jammer dat ze geen draaitafels maken ;)

Oud lid

Citaat van: LPlover op april 29, 2012, 08:10:30
nerveus als in onrustig of nerveus als in levendigheid?? Gezien de ontwerpfilosofie kan ik mij niet voorstellen dat een P9 wezenlijk anders klinkt dan een RP3.

Ik heb indertijd de P2,P3,P25 en P9 naast elkaar gehoord. Allemaal hetzelfde element er in. De P25 klonk heel goed, de P9 was echt top. P2 en P3 hadden het, voor mij, niet. De P7 heb ik enkele malen uitgebreid beluisterd en die vond ik een stuk beter dan de P25. Het was eigenlijk een kleine P9. Dus zou ik een Rega draaitafel moeten kopen, dan zou dat de P7 zijn. De P9 is erg prijzig.

Erwin B