Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerBah, geeft mij direct een gevoel van slechte service
Deze Naim dealer staat bekend om het tegenover gestelde. :)

CiteerIk zie naim het liefst gewoon op een mooi houten kastje
Een mooi houten kastje ?  Aan wat voor ksoort astje moet ik dan denken ?

Ik moet wel zeggen dat ik qua HiFi-racks een beetje moe wordt van al die glossy, glas en metaal racks.
Personlijk heb ik ook een voorkeur voor een houten rack/meubel, zoals deze nieuwe serie van Atacama:

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

corry

.

Dr.Bedlo

NIET opgeleide dozenschuivers zul je bedoelen!

Quad vintage.

corry

.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op april 24, 2012, 12:06:50
Fred, wat ziet dat er fraai uit zeg! Ben al een tijdje op zoek naar een fraai meubel en kon nooit iets vinden wat me echt aansprak. Dit zou het zo maar eens kunnen worden!

Het inelkaar zetten zal nog een heel gedoe worden! Overigens is de Groene jammer genoeg niet meer in het assortiment opgenomen. Maar had mazzel er stond nog een. maar ja het vloekt wel. Fotos in de loop van als ik mijn cameraatje kan vinden.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op april 24, 2012, 20:39:18
En de kleurnaam is dan: "Graim" ;D

Mogen we nog blij zijn dat Julian destijds (jaren 70) onder invloed van een of ander middeltje welke zo populair waren in die tijd niet voor paars met gele stippeltjes heeft gekozen :hehe:
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op april 25, 2012, 12:43:42
Het inelkaar zetten zal nog een heel gedoe worden!

Ben benieuwd naar je ervaringen, wil hem serieus bestellen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Heb nu een Rega RP6 voorzien van Rega Exact MM te leen van La Scala. Wow, waanzinnig krachtig, helder, stabiel en gebalanceerde klankbalans, dat zeer goed past bij Naim. Feedback via de speakers komt niet terug in de tafel ondanks z'n lichte constructie. Tikken op de plank zorgt zelfs niet voor wapperende woofers. Hoe ze dat voor elkaar krijgen en waarom andere fabrikanten zo moeilijk doen met zware boorplatforms is mij een raadsel?? :D

:inlove: :inlove:

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bokkes

Citaat van: garmtz op april 24, 2012, 20:38:47
Wow, prachtig ingericht! Hoe Brits wat betreft merken! :)

Ik meen juist veel Guru te zien !!!!!!!
Weinig Brits maar wel 5 sterren van HiFi Choice  ;)

bokkes

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op april 25, 2012, 16:53:09
Heb nu een Rega RP6 voorzien van Rega Exact MM te leen van La Scala. Wow, waanzinnig krachtig, helder, stabiel en gebalanceerde klankbalans, dat zeer goed past bij Naim. Feedback via de speakers komt niet terug in de tafel ondanks z'n lichte constructie. Tikken op de plank zorgt zelfs niet voor wapperende woofers. Hoe ze dat voor elkaar krijgen en waarom andere fabrikanten zo moeilijk doen met zware boorplatforms is mij een raadsel?? :D

:inlove: :inlove:

Die is er ook in GRAIM hoor
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op april 25, 2012, 13:26:51
Ben benieuwd naar je ervaringen, wil hem serieus bestellen...

Beste nr 10

Dat staat en dat viel wel mee kwa inelkaarzetten. Tsja..een beetje moeilijk . Ik had gehoopt dat je drie naim apparaten naast elkaar kon zetten maar de platen zijn daar net te kort voor.2 apparaten wil dan wel weer maar dat laat een gat in het midden en dat vind ik dan optisch weer minder. je moet dus als je vier apparaten hebt de twee onderste planken gebruiken. De TV in mjn geval op de bovenste plank maar dan weer geen ruimte voor de  HUMAX.  kwa diepte past het net , en je hebt dan geen last van de aansluitingen voor de LS kabels. En ja de binnenkort aanwezige draaitafel moet ook nog een plaatsje.

In mijn geval gaat deze dus naar de slaapkemer verhuizen en de Rega komt er dan op te staan. Lijkt denk ik mooier. Overigens van doorbuigen geen enkele last.
Quad vintage.

Klout10

Dank je! Wordt vervolgd...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerIn mijn geval gaat deze dus naar de slaapkamer verhuizen en de Rega komt er dan op te staan. Lijkt denk ik mooier.
Dat denk ik dan ook, want ik ging er vanuit dat je het rack had gekocht om alleen je Naim set op te plaatsen.
(de televisie er ook nog bovenop lijk me eerlijk gezegt niet zo'n fraai gezicht) :unsure:

Jouw set zou prachtig staan en passen op een Fraimlite, Fred! :smile:

(maar goed...die is dan ook ruim 5x zo duur als die Norstone)  :satisfied:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Met alle respect maar dat vind ik helemaal niks. Smaken verschillen dus. Spider rack vind ik dan wel meer mooi
Quad vintage.

Alco

CiteerMet alle respect maar dat vind ik helemaal niks. Smaken verschillen dus. Spider rack vind ik dan wel meer mooi
O, ok.. ja, smaken verschillen dan. (gelukkig ook maar, anders werd alles zo voorspelbaar) ;)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 25, 2012, 17:45:59
Met alle respect maar dat vind ik helemaal niks. Smaken verschillen dus. Spider rack vind ik dan wel meer mooi

ik totaal niet :D

Dr.Bedlo

Heb je weer zo een tegenspreker ;) ;D
Quad vintage.

GroeneLeeuw

Citaat van: Alco op april 25, 2012, 17:43:54

Jouw set zou prachtig staan en passen op een Fraimlite, Fred! :smile:

(maar goed...die dan ook ruim 5x zo duur als die Norstone)  :satisfied:

Vind ik een prachtig meubel, ook voor niet Naim apparatuur maar de prijs...OMG belachelijk hoog!
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

Robiwan

wie heeft hier interesse in een Quadraspire Q4 meubel met 5 levels? Zo ja stuur me een PM.

Binnenkort een Fraimlite bestaande uit 1x base en 2 levels voor mijn nietige spulletjes :D

Alco

CiteerSpider rack vind ik dan wel meer mooi
Jammer, dat je 4 componenten hebt Fred i.p.v 3, anders kwam deze aanbieding wellicht mooi uit: :)
(hoewel je evt ook een paar van die extra 'stokjes' erbij kunt kopen, voor een 4e component)

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/133147/Finite-Elemente-Spider-60.3.html

corry

.

Gianno

Hier een recente update over mijn ervaringen met het FraimLite (is dus na een x aantal maanden toch terug gegaan).
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91785.msg2175914#msg2175914

Maar die nieuwe NDX die hier staat te draai... ehm streamen... is dan wel weer de Bom!

Mzzltov,

J

Robiwan

Citaat van: Gianno op april 26, 2012, 20:59:12
Hier een recente update over mijn ervaringen met het FraimLite (is dus na een x aantal maanden toch terug gegaan).
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91785.msg2175914#msg2175914

Maar die nieuwe NDX die hier staat te draai... ehm streamen... is dan wel weer de Bom!

Mzzltov,

J

mooi toppie.

Dey

Ik heb vanavond een alco-tje gedaan:

Blijkbaar zat er een verkeerd netsnoer op mijn SN, want ik probeerde de andere vanavond en ... Wow ... Daar is de levendigheid van Naim weer terug! Bizar hoor, ik vraag me dan ook echt af, wat zou een aparte groep (kan ik gemakkelijk zelf aanleggen), een Musicline verdeeldoos en een powerline dan wel niet teweeg brengen??
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dey

LPlover, gefeliciteerd met je 1000ste post!  :pompom:
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio